Lupta Sibiului, mai 1951 (Anul 8, nr. 533-557)

1951-05-04 / nr. 533

Tovarăşului Iosif Vissarionovici Stalin Moscova-Kremlin Oamenii muncii din oraşul şi regiunea Sibiu, întruniţi astăzi într'un mare meeting cu prilejul sărbătoririi zilei de 1 Mai, îşi îndreaptă gândul lor de recunoştinţă şi vă trimite salutul fierbinte dumneavoastră tovarăşe Stalin, iubitul învăţător şi conducător al oamenilor muncii din lumea întreagă. Ziua de 1 Mai, o întâmpinăm cu noui realizări pe frontul construirii socialismului, îndeplinindu-ne cu succes angajamentele luate în cinstea zilei de 1 Mai şi a aniversării a 30 ani de luptă a Partidului nostru. Noi ştim că prin aceasta întărim Republica noastră scumpă, care face parte din frontul organizat al păcii. Urmând genialele d-voastră învăţături şi sub conducerea înţeleaptă a Partidului nostru, folosind bogata experienţă a oamenilor sovietici, suntem siguri că vom isbuti să îndeplinim Planul nostru.Cincinal înainte de termen In felul acesta contribuim la întărirea scumpei noastre Patrii, la întărirea puternicului front organizat al păcii, în frunte cu marea Uniune Sovietica, ziditoarea comunismului, condusă de d-voastră iubite tovarăşe Stalin. Trăiască 1 Mai, ziua frăţiei şi solidarităţii oamenilor muncii din lumea întreagă! Trăiască lupta popoarelor pentru pace, democraţie şi socialism! Trăiască Partidul Muncitoresc Român, forța conducătoare în Republica Populară Română, organizatorul victoriilor noastre! Trăiască Uniunea Sovietică, bastionul păcii, democraţiei şi socialismului, în frunte cu genialul învăţător şi conducător al oamenilor muncii din lumea întreagă, marele stegar al luptei pentru pace şi socialism, tovarăşul Stalinl Tovarăşului Gheorghe Gheorghiu-Dej secretar general al Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român Bucureşti Oamenii muncii din oraşul şi regiunea Sibiu, întruniţi în mare meeting pentru a sărbători ziua de 1 Mai, îşi strâng rândurile şi îşi îndreaptă gâirile către Partidul Muncitoresc Român, către Comitetul său Central şi către cel mai iubit fiu al clasei muncitoare din ţara noastră, tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej. Muncitorii din oraşul şi regiunea Sibiu sărbătoresc această măreaţa zi cu angajamentele îndeplinite realizând în cinstea lui 1 Mai şi a aniversării Partidului, economii în valoare de 68 milioane lei din angajamentul de 72 milioane lei, dând peste plan mărfuri în valoare de 250 milioane lei din angajamentul de 266 milioane , întâmpinăm această măreaţă zi- conştienţi şi siguri că prin eforturile noastre unite sub conducerea înţeleaptă a Partidului şi folosind minunata experienţă a oamenilor sovietici, prin o mai bună organizare a muncii, angajamentele luate în cinstea zilelor de 1 şi 8 Mai, aniversarea a 30 ani de la înfiinţarea Partidului, planul pe anul 1951 va fi îndeplinit în 11 luni, contribuind astfel la întărirea Patriei noastre scumpe şi a măreţului front organizat al păcii şi socialismului . Asigurăm conducerea Partidului nostru şi pe d-voastră iubite tovarăşe Gheorghe Gheorghiu-Dej, că oamenii muncii din oraşul şi regiunea Sibiu îşi întăresc prin fapte semnăturile depuse pe Apelul pentru încheerea unui Pact al Păcii între cele cinci mari puteri, mărindu-şi vigilenţa revoluţionară pentru a demasca duşmanul de clasă, întărind astfel Republica noastră populară, care face parte din marele front organizat al păcii, în frunte cu invincibila Uniune Sovietică, condusă de genialul învăţător al oamenilor muncii, stegarul luptei pentru pace, tovarăşul Stalin Trăiască 1 Mai, ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, zi de trecere în revistă a forțelor de luptă a oamenilor muncii din lumea întreagă! Trăiască Partidul Muncitoresc Român, forma conducătoare in R. P. R ! Trăiască Comitetul Central al Partidului Muncitoresc Român, in frunte cu iubitul nostru conducător, tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej Slavă celui mai iubit prieten al poporului nostru I. V. Stalin! . ■•»■Uija xiu^inülir SIBIU PROLETARI DIN TOATE TÄRILE, UNITI-VÄ! 1 ORGAN AL COMITETULUI REGIONAL PMR SIBIU 'V.1...,:S! ^ popular regional ILU Citiri în corpul ziarului: Sărbătorirea zilei de 1 Mai în oraşul şi regiunea Sibiu Sărbătorirea zilei de 1 Mai la Bucureşti — Uriaşa demonstraţie din Piaţa Generalissimul Stalin — BUCUREŞTI, 3 (Agerpres.) Măreaţa zi de 1 Mai, zi de trecere în revistă a forţelor de luptă ale oamenilor muncii din întreaga lume, a fost sărbătorită în Capitală printr’un însufleţit meeting ce a avut loc în Piaţa Generalissimul Stalin, după care a urmat o uriaşă demonstraţie a oamenilor muncii. Ziua de 1 Mai a prilejuit de asemeni două evenimente de seamă în viaţa Capitalei Republicii noastre populare. In această zi a avut loc inaugurarea unei măreţe statui a tovarăşului Stalin, ridicată în piaţa ce poartă numele său, în semn de adâncă recunoştinţă şi iubire din partea oamenilor muncii din ţara noastră pentru eliberatorul, sprijinitorul şi cel mai bun prieten al poporului nostru. De asemenea s’a inaugurat în această zi primul parc de cultură şi odihnă din ţară, parcul de cultură şi odihnă „Iosif Vissarionovici Stalin”, amenajat după modelul parcurilor de cultură şi odihnă din marea Ţară a Socialismului victorios. Sute de mii de oameni ai muncii din Capitală au sărbătorit ziua de 1 Mai sub semnul voinţei nestrămutate de a obţine noul şi noui succese în producţie, pentru îndeplinirea şi depăşirea primului nostru Blau Ovi- Irinai şi a Planului de Electrificare, pentru întărirea Patriei noastre. Ei şi-au manifestat hotărîrea de a lupta tot mai dârz pentru apărarea păcii, împotriva aţâţătorilor criminali la un nou războiu, imperialiştii americani şi englezi şi slugile lor de teapa bandei de spioni şi asasini Tito Rankovici. Piaţa Generalissimul Stalin, , unde au avut loc meetingul şi demonstraţia, era dominată de uriaşa statue a genialului conducător al oamenilor muncii din întreaaga lume. La începerea meetingului, masse mari de oameni ai muncii erau adunate în Piaţa Stalin. Sosirea conducătorilor iubiţi ai Partidului, a membrilor guvernului şi Prezidiului Marii Adunări Naţionale, a stârnit un puternic entuziasm. Din piepturile miilor de oameni ai muncii masaţi în piaţă, au izbucnit ovaţii călduroase pentru Partidul Muncitoresc Român şi pentru conducătorul iubit al poporului muncitor din ţara noastră, tov. Gh. Gheorghiu-Dej. Conducătorii Partidului, membrii guvernului şi ai Prezidiului Marii Adunări Naţionale s-au îndreptat spre statuia Generalissimului Stalin, în faţa căreia a avut loc solemnitatea inaugurării, cu care prilej a vorbit tov. Gh. Stoica, prim secretar al Comitetului Orăşenesc Bucureşti al Partidului Muncitoresc Român. Ovaţiile puternice care au urmat cuvântării, erau expresia dragostei şi recunoştinţei neţărmurite pe care poporul nostru muncitor o poartă marii Uniuni Sovietice, bastionul de neclintit al păcii, libertăţii şi independenţei popoarelor şi genialului învăţător şi conducător al omenirii muncitoare, eliberatorul poporului nostru, tovarăşul Stalin. Minute întregi au răsunat în vasta piaţă scandările puternice ale numelui tovarăşului Stalin, în timp ce fanfara militară a intonat „Cantata pentru Stalin”. Conducătorii Partidului, membrii Guvernului şi ai Prezidiului Marii Adunări Naţionale s-au îndreptat apoi spre intrarea parcului de cultură şi odihnă „Iosif Vissarionovici Stalin”. Panglica roşie întinsă la intrare a fost tăiată de tov. Gh. Gheorghiu-Dej, în aplauzele prelungite ale celor prezenţi. După o scurtă vizitare a parcului, a urmat meetingul. In tribuna centrală au luat loc membri ai Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român, în frunte cu tov. Gh. Gheorghiu-Dej, Ana Pauker, Vasile Luca, Teohari Georgescu, membri ai Prezidiului Marii Adunări Naţionale în frunte cu acad. prof. dr. C. I. Parhon, membri ai guvernului în frunte cu dr. Petru Groza. De asemenea au fost de față: S. I. Kavtaradze, ambasadorul Uniunii Sovietice, Van Iu Pin, ambasadorul RP Chineze, Dobri Terpescu, ambasadorul RP Bulgaria, Wojciech Vrzosek, ambasadorul R. Polone, Ivan Kalla, ministru RP Ungare, I. Babitzki, însărcinatul cu afaceri adulterim al R. Cehoslovace, H. Gock, însărcinat cu afaceri adinterim al RD’ Germane, K. Hobdari, însărcinat cu afaceri ad-interim a RP Albania şi alţi membri ai corpului diplomatic. Se aflau de asemenea în tribune membrii delegaţiilor sindicale din străinătate sosite în ţară pentru a participa la sărbătorirea zilei de 1 Mai, în frunte cu delegaţia sovietică. Meetingul a fost deschis de tov. Anton Tatu Jianu, secretar al Comitetului Orăşenesc Bucureşti al PMR, care a dat cuvântul tov. Gh. Apostol, membru al Biroului Politic al CC al PMR, preşedintele CGM. In repetate rânduri cuvântarea tov. Gh. Apostol a fost subliniată cu vii aplauze. Ovaţii entuziaste au salutat propunerea de a se trimite o telegramă genialului conducător al oamenilor muncii din întreaga lume, marele stegar al păcii, tovarăşul Stalin. Meetingul s-a încheiat prin intonarea Internaţionalei. A început apoi uriaşa demonstraţie a oamenilor muncii. Primii au defilat muncitorii fruntaşi din diferite întreprinderi, care în cinstea zilei de 1 Mai şi a aniversării Partidului au realizat succese deosebite în munca lor. Peste intreaga piaţă s-a aşternut liniştea timp de câteva clipe. Apoi, deodată au izbucnit ropote de aplauze.. In ritmul scadenţat al Marşului Partizanilor trec gărzile muncitoreşti, sute de muncitori şi muncitoare din fabricile Capitalei care la 23 August 1944, la chemarea Partidului, au luat armele în mână pentru a apăra Capitala de furia hoardelor fasciste. Au defilat apoi coloane de pionieri, vlăstare tinere ale Republicii noastre populare, viitorul de mâine al Patriei. In piață au apărut apoi coloanele oamenilor muncii. Venind dinspre Bulevardul Ana Ipătescu, Calea Victoriei şi dinspre Piaţa îl de Pintilie, ele s’au contopit în Piaţa Generalissimul Stalin într’un fluviu de oameni, însufleţit de dragostea faţă de popoarele iubitoare de pace din lumea întreagă. In fruntea coloanelor de muncitori au trecut colectivele de la uzinele „23 August” şi dela atelierele CFR-Griviţa Roşie. Rând pe rând trec apoi mun(Continuare în pag. 4-a) Aspecte de la marea demonstraţie a oamenilor muncii din Sibiu cu ocazia zilei de 1 Mai