Luptătorul Bănăţean, decembrie 1989 (Anul 1, nr. 1-10)

1989-12-22 / nr. 1

Nr. 1 EDIȚIE SPECIALA (Serie nouă) 22 decembrie 1989 Lei 0.50 TRĂIASCĂ ROMÂNIA LIBERĂ! cu\\\\\\mvm\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\^^^^^ Zile si nopți, o unică voință. SPERANȚE ÎMPLINITE Vineri, 22 decembrie, la ora 16,30, s-a constituit Comitetul Național al Democrației din România, al cărui principal obiectiv îl constituie pregătirea trecerii spre o viață democratică. Primul-ministru și întregul guvern și-au dat demisia. , Din Comitetul Național al Democrației fac parte comandanți militari, necompromiși în timpul dictaturii Ceaușescu, muncitori, studenți, intelectuali ce s-au aflat în fruntea luptei pentru răsturnarea vechiului regim. La scurt timp după constituirea noului organism, membrii acestuia au ieșit, pe balconul clădirii C.C. al P.C.R., pentru a informa zecile de mii de cetățeni aflați în piață și, prin intermediul transmisiilor directe de radio și televiziune, întregul popor despre demisia guvernului, despre componența Comitetului Național al Democrației, despre măsurile propuse pentru perioada imediat următoare. DECLARAȚIA Frontului Democratic Român de la Timișoara Iubiți compatrioți ! Minunați Eroi ai Timișoarei și ai Țării ! Vă vorbește din Timișoara, capitala istorică a Banatului, mare oraș românesc, unde s-a aprins flacăra eroică a idealului și sacrificiului național suprem, care a spulberat, prin jertfele pruncilor, ale tinerilor, ale locuitorilor săi, una dintre cele mai groaznice tiranii cunoscute in istoria umanității, care a întunecat și terorizat criminal, timp da» aproape un sfert de secol, bunul, demnul și generosul nostru popor. Această tiranie incredibilă, fundamentată pe minciună, dezbinare intre semeni, trădare a celor mai sfinte interese ale națiunii și pe întuneric spiritual absolut, a escaladat treptele bestialității și ale demenței, ducîndu-se pină la odiosul asasinat în masă și exterminarea oamenilor nevinovați. Cînd auzea cuvintele libertate, dreptate și pline, această monstruoasă hidră cu două capete paranoice spumega de furie, împroșcînd cu noroi o minunată tradiție de muncă și spirituală, o înălțătoare istorie națională, un brav și atît de încercat popor. Iubiți compatrioți ! La acest ceas de cumpănă și adevăr, mă simt dator să vă spun că vărsările de singe care au fost declanșate din ordine demente, emise de ultimele zvîrcoliri ale tiranului, în speranța nebună de a-și salva jalnicul castel de joc, clădit pe nisipul amarnic al celei mai negre perioade din sfîntul nostru trecut, au fost date cu aroganța și sfidarea-i atît de caracteristice, iar autoritățile locale din Timișoara au fost constrînse, sub amenințarea teroarei, să nu poată acționa. La presiunea crescindă a maselor, cînd sîngele unor nevinovați, in primul rînd al sutelor de copii, a început să înroșească pămîntul orașului, în ciuda ordinelor repetate transmise de aceeași gură iresponsabilă, oameni de bună credință, adevărați patrioți din rîndurile ofițerilor și forțelor noastre armate, ințelegînd cine sînt adevărații dușmani ai poporului, au dispus, încetarea focului. In acest fel, pină la izbînda finală, manifestația, cu care s-au solidarizat întreaga populație, colectivele de oameni ai muncii din toate întreprinderile și instituțiile municipiului și localitățile învecinate, a decurs pașnic și în deplină ordine. Prin această comportare s-a demonstrat că ei nu sunt huligani, fasciști, trădători de țară și neam, așa cum, jignitor și odios, i-a numit călăul, că prin forța unită a tuturor pot apăra bunurile și avuția societății, valorile etice și morale ce caracterizează spiritul civic. Iubiți compatrioți ! Am învins ! Timișoara, locuitorii acestui mindru și demn colț de țară românească, trăiesc acum bucuria adevăratei izbînzi. Pentru ca activitatea economică și socială să reintre în normal, pe adevăratul făgaș al libertății de afirmare a forței și capacității de muncă și creație, s-au înființat și acționează formații de autoapărare, iar la apelul adresat de Comitetul Frontului Democratic Român, au răspuns cu toții prezent la buna desfășurare a muncii în obiectivele cu foc continuu, in unitățile alimentare, serviciile publice și de asistență medicală. Informăm că am luat legătura cu noile autorități de la București, cărora le-am comunicat că locuitorii Timișoarei, ai județului Timiș,ei, care — români, germani, maghiari, sîrbi, evrei, fără deosebire de credință religioasă, intr-o abia acum deplină unitate de gînd, simțire și luptă —, au confirmat că tot Banatul fruncea, deci ne simțim cu toții atașați idealului scump al libertății și dreptății, care, ieri, în Timișoara, azi în toată țara, a triumfat, spre marea noastră bucurie.