Magazin, iulie-decembrie 1984 (Anul 27, nr. 27-52)

1984-07-07 / nr. 27

Г Nr. 27 (1995) din 7 iulie 1984 G1D3 Garanția sigură a propășirii României socialiste REALEGEREA TOVARĂȘULUI NICOLAE CEAUȘESCU. ____________ _ ______________________________________ ______________________r LA AL XIII-LEA CONGRES, IN FUNCȚIA SUPREMĂ DE SECRETAR GENERAL AL PARTIDULUI Hotărîrea Plenarei Comitetului Central al P.C.R. privind realegerea tovorașului Nicolae Ceaușescu, la cel de-al XVI-lea Congres al partidului, in funcția de inaltă răspundere, funcția supremă de secretar general al partidului, constituie, in consens cu voința ți convingerea întregului nostru popor, certitudinea deplină și garanția sigură a progresului continuu al patriei, a infloririi multilaterale a României socialiste, întregul nostru partid și popor nutresc pentru cel mai iubit fiu al națiunii, pentru strălucitul om politic de prestigiu internațional, un vibrant simțămint de dragoste și stimă, de sinceră prețuire și recunoștință, de admirație față de conducătorul incercat și clarvăzător, patriot și revoluționar înflăcărat, proeminentă personalitate a lumii contemporane. Cu entuziasm și deplină aprobare, cu satisfacție și mîndrie patriotică, oamenii muncii din patria noastră, fără deosebire de naționalitate, strins uniți in jurul partidului, al secretarului său general se angajează să nu precupețească nici un efort pentru înfăptuirea politicii interne și externe a partidului și statului, pentru progresul și înflorirea continuă a României socialiste. Telegramele adresate in aceste zile conducătorului partidului exprimă, intr-o emoționantă unanimitate, sentimentele de fierbinte bucurie de a-l ști pe strălucitul om politic și patriot, tovarășul Nicolae Ceaușescu, reales în fruntea partidului, astfel dîndu-se glas convingerii unanime că destinul României va cunoaște noi culmi de edificare a civilizației socialiste, a patriei moderne, făurite de oameni liberi, ctitorită cu înțelepciune și dragoste spre zările luminoase ale comunismului. Succesele istorice, prestigioase, dobindite de întregul nostru popor în aceste ultime două decenii, modernizarea și spiritul științific specific tuturor domeniilor de activitate, ridicarea poporului român la o nouă demnitate socială și națională sunt in chip strălucit legate de gîndirea cutezătoare a tovarășului Nicolae Ceaușescu. înaltul prestigiu internațional de care se bucură azi țara noastră, se datorează, in toate dimensiunile sale, personalității tovarășului Nicolae Ceaușescu, militant de frunte al mișcării comuniste și muncitorești, luptător neobosit pentru pacea lumii, pentru cauza prieteniei intre popoare, pentru progresul tuturor națiunilor. Realegerea tovarășului Nicolae Ceaușescu in suprema funcție de secretar general al partidului reprezintă pentru întregul partid, pentru întregul popor, garanția împlinirii idealurilor scumpe ale devenirii noastre, certitudinea ascensiunii patriei pe noi culmi de civilizație, progres și bunăstare, și, totodată, această reînvestire marchează unanima recunoaștere a calităților remarcabile ale personalității celui mai iubit fiu al României socialiste. Strălucit strateg al prezentului și viitorului României socialiste In atmosfera de puternic entuziasm prilejuită de Hotărîrea recentei Plenare a Comitetului Central al partidului privind realegerea la Congresul al XIII-lea al partidului a tovarășului Nicolae Ceaușescu în funcția supremă de secretar general, îmi exprim deplina satisfacție și întreaga adeziune la această hotărîre, în numele tuturor celor ce lucrează în automatică, cibernetică și robotică, văzînd în aceasta garanția sigură a transpunerii în viață a noii revoluții tehnico-științifice prin ideile revoluționare, cu clarviziune de cristal, ale arhitectului și promotorului neobosit al științei, erou între eroii neamului nostru, marele strateg al prezentului și viitorului României socialiste. Profund implicați în activitățile ce decurg din orientările cuprinse în amplele programe de cercetare științifică, dezvoltare tehnologică și introducere a progresului tehnic, elaborate sub conducerea și cu aportul direct al tovarășei - academician doctor inginer Elena Ceaușescu, om de știință, savant de largă reputație internațională, președintele Consiliului Național pentru Știință și Tehnologie, oamenii muncii angajați in cercetarea din domeniul automatizării, în consens cu eforturile cadrelor din învățămînt și din fabrici, își vor mobiliza întreaga capacitate de creație pentru înfăptuirea programelor de creștere a productivității muncii, de îmbunătățire a nivelului tehnic și calitativ al produselor. Vom trece cu toată hotărîrea la aplicarea noilor tipuri de echipamente bazate pe microprocesoare, din sistemul MULTIPROM, în domeniile noi cum sînt : roboți industriali, centralele nuclearo-electrice, procesele industriale, utilajele tehnologice cu laseri și fibre optice și altele. Vom contribui în acest mod la realizarea unei productivități a muncii cu 60 la sută mai mare, ceea va asigura un spor de venit național de 44 la sută și de comerț exterior de 40 la sută în 1990 față de 1935. In pragul efervescentei activități de plămădire a obiectivelor dezvoltării economico-sociale a României în cincinalul 1986—1990 și a orientărilor de perspectivă pînă în anul 2000, în aceste momente de jubileu, cea de-a 40-a aniversare a victoriei revoluției de eliberare socială și națională, antifascistă și antiimperialistă, în anul în care va avea loc cel de-al XIII-lea Congres al Partidului Comunist Român, cu profundă recunoștință subliniem că de concepția teoretică și practică a tovarășului Nicolae Ceaușescu se leagă ctitorirea învățămîntului, cercetării și producției din domeniul automaticii românești, „virful de lance“ al electronicii, ramură de performanță a industriei noastre, care realizează azi pe baza unor sisteme de generații moderne bazate pe microprocesoare, prin constelația de întreprinderi nou create, o gamă de elemente și echipamente de automatizare de ordinul miliardelor, atît pentru nevoile interne cit și pentru export. Activitatea automatiștilor concentrînd forțele din cercetare-proiectare, învățămînt și producție, în perioada cincinalului 1986—1990 se va desfășura sub impactul profund al noii etape a revoluției tehnico-științifice în care pășește întreaga omenire. Sub semnul acestor exigențe, ne propunem o concentrare a tuturor energiilor pentru ridicarea performanțelor mijloacelor de automatizare, electronizare și robotizare la nivelul celor mai înalte cuceriri ale științei și tehnicii mondiale, pentru transferul mult mai rapid în producție și în aplicații a noilor generații de sisteme, prin soluții compatibile și rezultatele existente pe plan internațional, aliniate la normele și normativele cele mai evoluate, pentru a crea posibilități de înscriere a țării noastre în circuitul economic mondial. Ing. ARISTIDE PREDOI director al Institutului de cercetare științifică și inginerie tehnologică pentru automatizări și telecomunicații Puternice temeiuri spre împlinirea idealurilor noastre Hotărîrea plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român de a-l realege, la cel de-al XIII-lea Congres, in suprema funcție de secretar general al Partidului Comunist Român, pe tovarășul Nicolae Ceaușescu, în unanimitate confirmată de Marea Adunare Națională din 29 iunie anul curent, constituie o garanție temeinică de împlinire a destinelor patriei noastre socialiste. In această voință unanimă, acordul meu se contopește firesc și nu se vede mai mult decît un punct roșu pe roșul glorios al steagului Partidului Comunist Român, iar acolo, ființînd ca un reprezentant al poporului român și al României Socialiste in plină ascensiune spre comunism. Acad. MIHAI BENIUC Ne angajăm solemn să fim prin cuget și faptă la înălțimea acestei epoci In deplin consens cu voința fierbinte a întregului nostru popor, și noi, oamenii de știință din domeniul cercetării agricole, asemeni întregului front științific susținem din toată inima și cu toată convingerea Hotărîrea Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român privind realegerea tovarășului Nicolae Ceaușescu, la al XIII-lea Congres, în funcția supremă de secretar general al partidului nostru. Pentru noi, cei care lucrăm in cercetarea agricolă, întîlnirile de lucru, indicațiile și orientările trasate cu prilejul analizelor efectuate, cu o strălucită rigoare, de către secretarul general al partidului au constituit și constituie un suport de inestimabilă valoare teoretică și practică. Putem afirma cu mîndrie că însuși Institutul nostru îi datorează tovarășului Nicolae Ceaușescu întreaga sa existență pusă în ultimele două decenii pe temeiuri moderne, de eficacitate și creativitate științifică, constituindu-se intr-un centru dinamic al noii revoluții agrare din patria noastră, însuflețiți de prestigioasa și neobosita activitate revoluționară a tovarășului Nicolae Ceaușescu, de devotamentul, și înalta principialitate cu care militează zi de zi pentru înfăptuirea celor mai înalte idealuri ale poporului nostru, vom face totul pentru a da agriculturii, cu promptitudine, acele produse ale cercetării științifice de care ea are nevoie pentru sporirea producției la hectar, pentru recolte cu calități superioare, îndemnul de a aborda cu mai mult curaj, cu mai mare profesionalitate în cercetările noastre acele soluții optime și eficiente care concură la sporirea producției agricole ne sînt limpezi și stimulative în munca de fiecare zi. Urmînd însuflețitorul exemplu al celui de a cărui muncă și gîndire se leagă indisolubil cea mai luminoasă și mai fertilă epocă din istoria țării, exprimăm din toată inima înalta prețuire și recunoștință pentru profunda omenie, pentru spiritul de adevăr și dreptate, cu care marele luptător militant și patriot își închină întreaga sa viață idealurilor de libertate și independență, colaborării și păcii în întreaga lume. Bucuria și deplina satisfacție de a-l avea în fruntea partidului și statului pe tovarășul Nicolae Ceaușescu, semnifică totala aprobare și unanima adeziune față de politica noastră internă și internațională, al cărei strălucit arhitect este secretarul general al partidului, prestigios promotor al colaborării și înțelegerii între popoare, al unei lumi mai bune și mai drepte pe planeta noastră. Susținînd realegerea tovarășului Nicolae Ceaușescu în fruntea partidului nostru, ne angajăm solemn de a fi la înălțimea epocii care îi poartă numele, de a-i urma necontenit exemplul, și nu vom precupeți nici un efort pentru a contribui la sporirea eficienței cercetării științifice în agricultură, la descoperirea de noi soiuri de hibrizi și plante și totodată la succesul deplin al noii revoluții agrare din patria noastră. Dr. docent CRISTIAN HERA directorul Institutului de cercetări pentru cereale și plante tehnice Fundulea