Neamul Românesc, august 1924 (Anul 19, nr. 171-196)

1924-08-01 / nr. 171

2 INFORMAȚII Prețul grâului și al fainei lasă hotărârea luată de guvern eri In consiliul de miniștri, In chestia grâului și a făinei. Se menține pentru grâu regimul libertatii comerțului atât în interior cât și neutru și reta $tate. Spre a se asigura în interior un preț de circa 70 mii le] vagonul de grâu, taxa de export a fost majorată la 45 mii lei vagonul de grâu liber la export. Prețurile actuale mondiale la grâu sunt astfel apropiate. I ii Regimul făine, corespunzător acestor prețuri, va fi bazat pe următoarele cifre minimale de extracție și maximale de prețuri: a) Se va extrage 12 la sută făină de lux cal. la al cărei preț maximal va fi de 13 lei kilogramul; 44 la sută făină, calitatea I-a, al cărei preț maximal va fi de 9.50 lei; și 22 la sută făină cal. 3, al cărei preț maximal va fi de 7 lei kilogramul. Devalizarea scrisorilor externe UN FACTOR POȘTAL PRINS ASUPRA FAPTULUI La poșta Centrală factorii poștali continuă să devalizeze scrisorile externe și pachetele ce sosesc cu destinația de a fi distribuite in Capitală. In ultimul timp cazurile de acest fel se mai rărisc totuși unii factori mai abili își continuau cu destul folos pentru ei meseria începută. Cum direcțiunea poștei era avizata de procedeele unor factori necinstiți a luat toate măsurile pentru a-i surprinde asupra faptului. Zilele acestea factorul poștal Brebenei Nicolae care era suspectat ca urdu care devaszează scrisorile a fost pus in observare și chiar surprins asupra faptului. După ce iși luase scrisorile ce, urma să le distribue in raionul său Brebenel se pregătea să plece de la poștă. In momentul când Brebenel eși pe ușă un inspector care fusese avizat la oprit și chemat să fie perchiziționat. La percepitia ce i s'a făcut s'au găsit asupra lui 113 scrisori externe din cari unele recomandate. Toate aceste scrisori nu-i aparțineau, adică nu erau din cele ce urmau să fie distribuite de el in raionul său. El le pusese intr’un buzunar secret al hainei și aștepta ca de îndată ce se va vedea scăpat necontrolat să se desfacă și să-și însușeațică conținutul in cazul când ar fi găsit un puntru ceva bani și in special dolari cum se obișnuește să se trimeată de foarte multe ori din America. Imediat ce Brebenel a fost prins direcțiunea poștei a avizat siguranța Capitalei. Cu facerea anchetei a fost însărcinat comisarul Pițurescu care a început cercetările. La interogatorul ce a luat lui Brebenel, acesta a declarat că face de mai mult timp această operație și că a mai devalizat și numeroase pachete ce i-au căzut prin mână. El a mai declarat de asemeni că a deslipit și timbre de pe scrisorile ce se trimeteau de aci in diferitele părți ale țărei și mai ales in străinătate. In urma celor constatate cu actele dresate Brebenel a fost înaintat parchetului. Ciocolata CAPȘA S. A. R. „PIERROT“, „PIERRE* TE“, „AMILAU aceste trei specialități sunt incontestabil cele mai fine produse ale industriei de Ciocolată din țară și chiar din străinătate.» ziua de 1 i Iulie la Moscova sa ținut adunarea țăranilor independenți- Majoritatea oratorilor țărani au cerut guvernului reducerea impozitului agricol, arătând totdeodată că lipsa mașinelor agricole face imposibilă restabilirea promptă a gospodăriilor țărănetși. Comisarii poporului Calinin Și Bucov răspunzând țăranilor, au insistat asupra necesităței de a preda impozitul agricol in întregime (!). CUM E VREMEA BULETINUL INSTITUTULUI METEOROLOGIC CENTRAL Miercuri 30 Iulie 1924 IN EUROPA. — Presiunea atmosferică a scăzut simțitor, regimul depresionar s’a deplast spre Sud- Est, influențând azi dim. Nordul Italiei și Cehoslovacia. In aceleași timp In Sud-Vestul Franței și In Nord-Estul continentului s’a semnarlat o ușoară creștere a presiunii. Precipitațiuni au căzut în tot centrul Europei și pe alocuri prin Suedia. Cantități mari s’au semnalat in Franța (37 mm.) și Italia (35 mm.). .Temperaturile au crescut, exceptând Estul Franței și Nord-Vestul continentului, variind Intre 11 gr. Anglia și 27 gr. Grecia, IN ROMANIA. In ultimile 24 ore timpul s’a menținut frumos, lipsit complect de precipitațiuni, cu cer senin sau puțin nouxos și cu un vânt slab din direcțiuni variabile. Azi bum, la ora 8 presiunea era în scădere în toată țară, ajungând la 755 mm. Iași și 759 mm. Bolgrad, iar temperatura intr’o bruscă creștere, varia intre 25 gr. Călărași și 16 gr. Roman. In cursul zilei de ori temperaturile maxime au atins valori cuprinse între 35 gr. Slobozia și LA BUCUREȘTI-FILARET.— Ora 8 dimineața: Presiunea atmosferică 756 mm.; temperatura aerului 21 gr.; umezeala relativă 59 la sută; vânt de la E-N-E cu 1 m. p. ;; cerul noros; temperatura maximă de ori 29 gr.; minimă de azi noapte 14 gr. Sofia, 29. _ (Comunicat al Agenției telegrafice bulgare). — Știri asamnate parvin din Tracia Occidentală unde populația bulgară este supusă persecuțiilor și violențelor tinzând a provoca emigrarea și in Bulgaria. La 14 Iulie cei doi țărani din satul Dervent, arondismentul Dedeagări, au dispărut și au fost găsiți, după trei zile, asasinați și mutilați, având urechile și nasurile tăiate. Obiectele și banii victimelor au fost, ostentativ, lăsate asupra trupurilor lor. Crima aceasta a fost controlată la fața locului de către doi englezi, dintre care unul este președintele subcomisiunei internaționale pentru emigrarea voluntară greco-bulgară, ,,Neuro Rnese Prese"* publică următoarea telegramă din .Washington : Departamentul statului desminte știrile sosite din Europa despre amenințarea unei rupturi a relațiilor americano-române. El declară că ministrul american se întoarce la Washington numai pentru a raporta cu deamănuntul asupra noii legi a minelor română D. M. Berceanu, locțiitor de primar al Capitalei a luat azi dispozițiunea ca pe ziua de 4 August să nu se pună in aplicare noul tarif al vehiculelor, cu majorările de prețuri pe cari le-a primit. In ședința de mâine d. a. a comisiunei interimare, se va cere micșorarea prețurilor sau menținerea și m xnitor, a actualului tarif al vehiculelor. Biblioteca „N. Iorga“ a primit un dar de 10.000 lei din partea soc. s,Creditul Minier’* se prin bună-voința directorului, d. inginer Virgil Faru ,devotatul nostru prieten. Lucrătorii dela iarba de tutun „Belvedere“. ** fabrică la care s‘a produs incendiul zilele trecute — au hotărât in unanimitate, să muncească gratuit timp de două luni câte o oră mai mult, ca să refacă pagubele suferite de fabrică* Lista de procese ce s'au judecat ori la trib. Ilfov 8. I. comercială a vădit un trist record, pe care-l atinge comerțul Capitalei în vremurile de plină criză economică, ce străbatem» Erau înscrise 28 î de cereri de declarare în stare de faliment, in contra unoi' firme 'dintre cari o bună parte cu trecut respectabil în comerțul țarei.A trebuit să prezideze la judecarea lor prudența magistraților ca să evite tot atâtea declarări în stare de faliment. S'au acordat însă termene noi, pășuirl Ide plăți și s'au respins cele mai multe cereri. Mili toi íéi Stellene ol Huli Belgrad. 30. (Bador). — Noul ministru de externe al Jugoslavia d Voîslav Marancovici a trimes presei Următorul comunicat: Liniile principale și scopurile politicei externe sunt determinate prin Situația geografică și Internațională a țării noastre, precum și prin faptul participării la războiul și pacea mondială Menținerea Intangibilității tratatelor și desvoltarea situației Internaționale In sensul prescris de tratate, au fost și rămân preocuparea oricărui guvern iugoslav. Politica noastră externă nu poate fi modificată In fond printrio schlm de guvern Modificări pot avea numai In ce privește modalitățile și metodele ploc . Guvernul și ministrul de externe actual pot numai să urmărească o legătură mai strânsă Intre scopurile politicei noastre naționale și succesul cauzei democratice In Europa Pe timpul când statul nostru era mic și nu Întrunea în Urnitele sale pe toți serbii, croații și slovenii, statul nostru a fost chiar dela Început șampionul principiului democratic fn această parte a lnmiii, cu toate că pe atunci acest lucru ar fi putut să-i fie dăunători Astăzi statul nostru mărit și puternic este decis să urmărească aceiași linie de conduită și să reclame cu bună dreptate acest titlu scump și dobândit prin muncă »«Mi Mișcarea culturală a puide In orașul Hotin pe vremea lui Duca Vodă s’a înființat o școală moldovenească. Evenimentele istorice care au urmat, au făcut ca pe vremea ocupației turcești să aibă o secție turco-arabă. Iar pe vremea ocupației rusești să fie moldovenească până pe la 1856 după cât știu pozitiv, fiind posibil însă a fi fost moldovenească până mult mai târziu. Intre cei ce au fost conducători ai acestei școli, pe la 1795, cunoaștem pe Învățatul episcop Amfilodîe Hotiniu autor de cărți didactice românești ce se foloseau In această școală iar pe la 1880 președinte a comitetului școlar (Epitropul școlii) cunoaștem pe marele român și acar dumician Al Hasdeu de pe urma căruia, o singură zi de activitate ce ar fi avut și anume, cuvântarea dlstată cu prilejul impliriției premiilor de sfârșit de an școlar 1836 a cărei idee publicate încă pe atunci prin presa franceză și care azi în 1924 pot fi cele mai sublime directive naționale pentru Întreg românismul, de n’ar fi decât atâta activitate de pe urma sa, și Încă ar trebui să-l cinstim memoria prin faptele noastre. Reîntoarcerea actelei române In Zloda ia 1918, găsește această școală rusească. Iar peste un an, în urma Intervențiilor străinilor față de minister care n’avea între organele subalterne un ochi de român care să-l informeze de starea lucrurilor, școala e declarată ..Ucraineană’’. Am pornit atunci subsemnatul o acțiune urmat de populația locală și urmarea acestei inițiative particulare a fost ordinul ca școala să fie românizată. Străinii și înstrăinații noștri, ajutați și de cozi de topor din vechiul regat care 1l ajută măcar prin acela că se fac că nu văd și n’aud nimic deși fac parte chiar dintre organele de control a învățământului, Isbutesc peste 2 săptămâni să abțe ca școala Iar să fie ,,ucraineană” In sfârșit o nouă Intervenție a subsomatului, are urmare. Iar românizarea școlii, pentru motivele de ordin istoric și național Invocate. Acum după aproape 2 ani de viață românească s-a primit ordin de desființare iar bugetul școlii să fie trecut la internatul unui liceu In fața acestei situații avem datoria de a reaminti ministerului că, afară de școala Vasiliană din Iași, cea mai veche școală din țară după datele ce avem ar fi această școală din Hotin. Ca urmare, dacă în decursul celor aproximativ 200 ani i s’a schimbat de atâtea ori numele, gradul îl naționalitatea, "> apoi acum când țara ni s’a întregit, e bine să reintrăm In drepturile noastre istorice și privitor la această școală. Aceasta s'ar putea face in primul rând menținându-se această școală românească și pentru ca față de 2 licee ce există n*ar corespunde unei necesități superioare față de numărul populației școlare a ITotinului, suntem de părere a se desființa liceul de băeți care nu are altă legătură istorică cu treutul nostru decât Înstrăinarea sufletului moldovenesc din ultima generație de școlari și In locu-i să se treacă această școală medie, ridicată la rangul de liceu. Pentru minister pe de o parte nu ar fi decât o operație simplă de birou, fără nici o greutate bugetară sau de altă natură dar pe de altă parte ar fi o satisfacție imperios cerută și aceasta, pentru drepturile noastre istorice, pentru memoria celor ce au slujit din vechime românește la școala asta și pentru cinstirea unei tradiții din care se Întemeiază Însăși istoria unui neam. Este un inventar în care nu-i exclus să se găsească surprize pentru trecutul nostru istoric din această parte a țărei, până acum pe mâini vitrege ,a stat Împărțit ani de zile prin dulapuri neîngrijite. In diferite case, sub mai mulți stăpâni toți ca unul Indiferenți față de importanța acestor lucruri din punct de vedere românesc In caz că nu s-ar fi găsit și de acela care chiar să distrugă ceea ce ar fi servit documentărei drepturilor noastre din trecut. • Dacă ministerul se va hotărîi pășească spre înfăptuirea acestei cereri, atunci cel intâiu lucru ce-1 cerem este ca să se Încredințeze aceasta un Hotin unui director cu sentimente românești necontestabile care In loc să distrugă și ultimele urme istorice ci s’ar mai fi găsind privitor la această școală, să fie veghetorul sincer și devotat templului ce i se Încredințează și din care să facă In locul cetățel de piatră a Hotinului ce nu mai are azi importanță pentru apărarea țări. cetatea de lumină și românească strajă neadormită și puternică la poarta de Miază Noapte a țărei. # GALINIC ISTRATI Sinuciderea din Constanța Constanța, SO. — O tragică Sinucidere s’a înregistrat ori In largul mării, pe șalupa ,,Fulgerul” plecată dela casino cu pasageri. In largul mării. Pasagerii au observat Intre dire șii pe un tânăr elegant ce avea In buzunarul hainelor niște pietre. La un moment dat, a sărit în apă și a dispărut in valuri. Orice încercare de salvare a fost imposibilă. Sinucigașul a lăsat patru scrisori. El se numește Alfred Fiedler de fer din Mediaș, elev la școala de cavalerie din Sibiu. S’a sinucis din cauza unor certuri familiare, NEAMUL ROMANESC mm SELEIME Hi Grefa Tribunalului Ilfov Secția I c. c. Textul înscrierii in registru pentru persoanele juridice a „Societății de legislație comparată” recunoscută ca persoană juridică prin sentința No. 1. pronunțată de acest Tribunal la 1• Iunie 1924 rămasă definitivă și inscrisă in registrul persoanelor juridice sub No 63. Societatea de legislație comparată, cu sediul în București având scopul în general desvoltarea studiilor de legislație comparată a tuturor ramurilor dreptului, pentru a te ușura reforma codurilor și a legilor și în special publicarea legilor țarei cu adnotațiuni doctrinale în țară și în străinătate. Conform procesului verbal de constituire din 30 Martie 1924 s-a ales președinte de onoare d-l G. Mârzescu, ministru de justiție, I. G. Duca, ministru de externe și conte de Manneville, ministrul Fraței to România. Sunt delegați în Comitetul de Direcțiune pe termen de patru ani d-nn: D. Tăzlăuanu, președintele C de Casație, dom. in București, str Fariseului; C. Hamangiu, consilier C. de Casație, dom. în București, calea Moșilor No. 119; Al. Nicolau, consilier C. de Casație, dom In București, B-dul I. C. Brătianu No. 72; Ionescu Dolj, consilier C de Casație, dom. In București, str. Vasile Lascăr No. 68; Matei Balș, consilier C. de Casație, dom. în București, str. Donici No. 22; Corneliu Botez, consilier C. de Casație, dom în București, str. Rumeoara No. 3; Verbiceanu, consilier C de Casație, dom In București; Al. Ganp, consiiier C de Casație, domiciliat in București, str. Sălciilor No. 9; Dom. G Maxim, președinte C. de Apel, dom. In București, str. 11 Februarie No. 14 bis. Gr. C. Conduratu, consilier C. de Apel, domiciliat In București, str Columb No. 6; Andrei Rătdulescu, consilier C. de Apel. dom. In București, str. Dr. Kalinderu No 30; Grigore Pherekyde, consilier C de Apel dom. In București, str Esculap No 20; Const Viforeanu, consilier C. de Apel. dom. In București, M. Mosgos, procuror general .dom In București, str. Dorului No. 2; Al Costin, procuror Curte, dom. In București, Bulevardul Bonaparte, No 16; Dom. Cernescu, președinte Tribunal dom. In București, str. Romană No. 241; V. Bordeianu, președinte, dom. In București, Pasagiul Imobiliara; Coman Negoescu, judecător, dom In București, str. Plevnel No 15—17; N. Venculescu. Judecător, dom In București, str. General Praporgescu No. 19; S. Radovan, judecător, dom. In București, str. Gr. Alexandrescu, No. 86; S. Rărdulescu, judecător, dom. In București/stradela Sf. Spiridon No 8; Calmusky, judecător, dom în București, str Sălciilor, No. 28; I Petrescu, judecător, domiciliat in București, str. Biserica Alexe No. 191; St .Mihfileanu, judecător, domiciliat In București, calea Moșilor; I. Procopie Dumitrescu, procuror, dom. In București, str. Grațioasă No. 11; Dem. Atesandrescu, profesor universitar, dom Iași; Traian Alexandrescu, avocat, dom în București, str. Cometa No. 22; V. Atanasovici, avocat, domiciliat In București, str Batiștei No 89; Em. Antonescu, profesor universitar, domiciliat In București; Al. Cerban, profesor universitar, dom. In București, str Acaderulei No. 16; Matei Cantacuzino profesor universitar, dom. In Iași; I. G. Cohen, avocat, domiciliat în București, str Matei Basarab No. 1; C. Disescu, profesor universitar, dom. In București, calea Victoriei No 216; Grigore Bumbrescu, profesor universitar, dom In București, str. Caragiale No. 29; Dom. I Dobrescu, avocat, dom. In București, str. Sf. Apostol No. 17; I. Fințescu, avocat, dom. In București, strada Plantelor, No 12; P Missir, profesor universitar, dom. în București, strada Polonă No. 33; Istrate Micescu, profesor universitar, domiciliat In București, B-dul Carol, No 4; G. G. Mironescu, profesor universitar, dom. In București, strada Pitar Moș No. 5; Dom. Negulescu, profesor universitar, dom In București, strada Alex. Lahovari No. 83; Al. Ottulescu, avocat, dom In București, strada General Berthelot No 62; Emil Ottulescu, avocat, dom. In București, calea Dorobanților No 4; M. Pașcanu, profesor universitar, dom. In București, Bdul Pache No 8; Em. Pantazi, avocat, dom În București, Bulevardul Carol No 37; N Papadat, avocat, domiciliat In București, str Pictor Griorescu 5; C Panaitescu, avocat, dom. In București, strada Surorilor No. 22; G Petrovîci, avocat, dom. In București, strada Bibescu-Vodă No. 11; S Rosental, avocat, dom In București, strada Vasile Lascăr No 52; Toma Stelian, profesor universitar, dom. In București, șoseaua Kiseleff No. 8; C Stoianovici, avocat, domiciliat In București, B-dul în Brătianu, No. 51 A. N. Ticulescu, ministru plenipotențiar, dom In Bucuresti sos Kîseleff No 29; Grigore Tancu Iași, dom. In București, str. Toamnei No 48 bis; Anibal Teodorescu, profesor universitar, dom In București, calea Dorobanților No. 1; Clent. avocat, dom. In București, str. Atenei No 27. Directori efectivi sunt delegați d-nli: Matei Balș și Em Pantazi iar ca secretari generali d-níi: M. A. Dumitrescu, Iosef G. Cohen și C Stoianovici iar secretar sunt delegați c-nli: H. Aznavortan, 1. Brătescu, Rosetti-Bălănescu, V. Dangoroz, Louis Ostaș, G. M. Sescioreanuj și Al. Velescu. Grefa Tribunalului Ilfov Secția C. Iac. c Se atestă acest text spre a se publica conform art. 18 din regulamentul legel persoanelor juridice in ziarul „Neamul Românesc“*. Grefier Gh. L Stănescu Autocamion răsturnat Turnu-Măgurele, 30 Iulie. b. Eri noapte, pe la orele 9 jum., pe când un automobil camion transporta de la Islaz-Romanați la T-Măgurele un grup de excursioniști intre cari se aflau d-na și d. colonel Ciocazan, d.ro a Modreanu, căpitan dr. Bălan, dr. Herman, Spiru Divizari, Focșa, revizorul pescăriilor și servitoarea Vasilica Solomon. in dreptul com. Olteanca (Teleorman) automobilul urcând panta șoselei, s’a răsturnat, rostogolindu-se de mai multe ori in valea adâncă de 3 metri. Servitoarea Vasilica a fost omorâtă. Sunt răniți: șoferul, colonelul Ciocazan, Spiru Divitari și dr. Herman. Ceilalți s'au ales cu leziuni. Au plecat la fața locului primul procuror și administratorul plășii. IN STRĂINĂTATE Olimpice — Anglia a reușit să-și asigure cihampionatul olimpic la înot proba 200 m. (doamne). La clasamentul olimpic de finală 1 St-Unite cu 217 puncte 2. Suedia 58 ,, 8. Anglia 50 , 4. Australia 35 ,, 5. Franța 17 , 8 Belgia 13 ,. Suedia câștigă perlthalonul modern. Championatele de bok clasarea făcută în ordinea greutăților Barbera (St Unite), Schmith (Africa de Sud). Felds (St Unite). Nielsen (Danemarca). Dellarge (Belgia). Malvine (Anglia). Michele (Anglia). Aviației . Un frumos record de durată a fost instituit de doi aviatori francezi cari bătând pe cel mondial au sburat fără aterisaj simpj de 37 ore 57’,10“, FELAG Tipografia „TIPARUL ROMANESC" Str. Sărindar, CITIȚI ieni liter Hm* Oribila crimă de lângă Hotin TREI PERSOANE JEFUITE ȘI ARSE DE VII Iași. 30. — Din Hotin se anunță că s’a făptuit o groasnică crimă în apropierea orașului. Inspectorul poștal al județului, Gh. Sasu, care venea împreună cu soția și un servitor prin pădurea Caracușeni, spre Hotin, a fost atacat de o bandă de hoți. S-a Încins o luptă cu care prilej s’au schimbat focuri de revolver. Bandiții au învins pe călători, după care i-au legat și jefuit, arzându-i apoi de vii. Se crede că au căzut în luptă și doi hoți. ROMANIA Grefa Tribunalului Ilfov SSepia IV c. p. EXTRACT Wolf a Pesiei zis Lupu Goldenberg din București, strada Bibescu- Vodă No. 2 a cerut acestui Tribunal prin petiția înreg.la No. 13523 din 16 iulie 1924, să fie divorțat de soția sa Elva Pesiei din orașul Târgoviște, strada Ion Heliade Rădulescu No. 20. Din căsătorie a rezultat un copil lt o vârstă de 5 luni anume Ida. Soțul se servește de timbre. Soția nu posedă avere. Termenul pentru a doua conciliere este în ziua de 22 Septembrie 1924. Acest extract se va publica în ziarul „Neamul Românesc” conform art. 285 cod. civil modificat. Grefier: 1. CONSTANTINESCU No. 44.140, Iulie 22, 1924, Dosar No. 2908 din 1924. Mt—IIMM—ft— SP ANTONELU jirenorie bărbătească § ce primul rang 9 Asortat întotdeauna ca ultim • mel de noutăți în stofe exclusiv englezești • Pentru d-nii studenți reducere 10 la sută STRADA ROMANA No. 214 (Casa Făgădău) Tramvaiul No. 9 cu cai și 5 16—17 electric —15 £ Imbrăcati-vă Numai la Magazinul NICOLAE BUNEA Calea Victoriei 99 Cel mai bine asortat cu: Haine uARBATEȘTI, Costume de sport și oraș, Costume de pânză diil, Covercot și alpaga, Pardesiumi, Mantale cauciucate, Ghete, Pantofi, Pălării paie, Lingerie etc. , Croitoria de primul rang • NOACHIM OLTEANU - Pasagiul Român No. 2 © (lângă Teatrul Național) -BUCUREȘTI- 1 Depozit de stofe engleze.—Execuție • după ultimele jurnale.—Pentru studenți și funcționari 10% reducere. © 262 ABONAMENTE ■ Pe un an 600 lei Autorități .• Instituții 650 lei Membrii corpului didactic si ai Clerului 450 lei In străinătate IOO- lei PRIMARIA ORAȘULUI BUCUREȘTI Antrepozitul frigorifer comunal București, Calea Șerban-Vodă No. 486—188, Telefon 39183. Pipi Primăria orașului București aduce la cunoștința: comunelor, județelor, producătorilor, Camerilor de comerț sfaturilor negustorești, cooperativelor, băncilor populare, sindicatelor agricole și negustorilor de alimente, produse animale și vegetale precum: carne, pește, păsări, vânat, fructe indigene și importate, legume, ouă, untură și unt, brânzeturi, etc., că s’a înființat și funcționează cu Începere de la 1 August 1924, Piața de en gros a acestor alimente la Antrepozitul frigorifer Comunal din Calea Șerban-Vodă No. 186-188. Producătorii și negustorii pot trimite alimentele lor spre vânzare, pe adresa: „Antrepozitul frigorifer Comunal’“ la linia de garaj a antrepozitului, prin gara Filaret. Alimentele vor fi vândute prin serviciul special a Burselor Comunale ce funcționează în incinta antrepozitului pe baza regulamentelor de funcționare ale Burselor libere comunale și antrepozitului frigorifer comunal. Alimentele ce nu se pot vinde imediat, se vor antrepozita în camere răcite. Antrepozitul are linie de garaj proprie, cheu de descărcare acoperit și camera rărite, unde se pot păstra în perfectă stare alimentele alterabile la căldură. Construcțiunea și instalațiunile sunt făcute după regulile tehnice moderne și sunt cu capacitate cele mai mari din tot Orientul. Orice detalii se pot vedea In regulamentul de funcționare ce stă la dispoziția celor interesați și care se trimete la cerere. Vice-preș. al Com. interim, a Capif, Iss) Temistocle Alexandrescu, Directorul Serv. Administrative (ss) V. Constantinescu No 54.652/7789 B. 1924 Iulie 21, Doctor Mihail Mecca Asistent universitar Consultații chirurgicale ți siglii 7—>< p. m. Bvardul Lascar Catargiu No. 22 bis j (Intrarea prin Str. Brutari) 2 milioane case de înregistrat „Național“ Adună păzește și păstrează zilnic BANII în toate felurile de prăvălii peste tot globule marii Reprezentanți destoinici se cauta In toată tara Reprezentanta Generală: NICOLAE IVANOVICI & Co. București.—Calea Victoriei 28 (Pasagiul Villacros).—TeleS 47/60 BANCA TARANEASCA SOCIETATE ANONIMA CAPITAL SOCIAL SEI 60.000.000 I PRIMA EMISIUNE 30.000.000 LEI DEPLIN VARSAVA 1 Susttrsala 1 TIMIȘOARA Primește depuneri spre fructificere pe termen fix și în cont curent Acordă avansuri, perfecte, mărfuri și cereale. Face plăți asupra străinătății, liberând cecuri și scrisori de credit încasează și scontează cupoane și titluri precum și efecte asupra României și străinătății. Serviciu special pentru emisiuni de acțiuni. Finanțări și participări la afaceri comerciale și industriale FACE ORICE OPERAȚIUNI DE BURSA sess-------- ..«-Tillimi, SFOARA DE MANILA adevărat englezească, marca clopot albastru (Blue Bell) nu se încurcă, nu se rupe, se taie ușor cu mașina, se găsește cu preț foarte redus în depozit la T&. 6*. JL Bulimești Str. Sf. Ionică No. 8, Str. Ka-111 ▼ J3-Ifi-Am [UNK]rsgheorghevîci 7, Str. Justiției 59, și Sucursalele: Ploești, Cernăuți, Cluj, Rădăuți, Chișinău La Sindicatele Agricole : Aip Iași: La compania Com. Română Botoșani: Banca B. Moscovici Pitești: Friedmann Marcus Constanța : Pantelimonescu , Cocea A nu se confunda cu Sisalul Călărași: S. Schor Galați: B ca Mermorosch, Blank & Cp. Brăila. W. Staadecker Craiova ] W. Staadecker Bălți | N. Botwinik & Fi!