Primăria Sibiului, 1994 (Anul 3, nr. 78-129)

1994-01-08 / nr. 78

7\ețurU la ’"Saia, Heßtcut," în cadrul ședinței Consiliului Municipal din 28 decembrie 1993 au fost aprobate următoarele costuri ale biletelor pentru sectoarele date în folosință în cadrul complexului Baia „Neptun“ Sibiu: - Bazin de înot -1000 lei/bilet pentru o oră și jumătate - Cabine dotate cu căzi de baie - 750 lei/bilet pentru o oră După cum a precizat dl. primar, la cabinele dotate cu căzi de baie se vor practica trei tarife: 0 lei (numai o dată pe lună) pentru categoriile cele mai defavorizate ale populației Sibiului, jumătate de preț (375 lei) pentru anumite categorii ale populației și 750 lei, prețul normal, pentru cei ce nu beneficiază de reduceri. Vom reveni cu precizarea exactă a respectivelor trei categorii, îndată ce ele vor fi stabilite. Sania își va începe activitatea după producerea și montarea cabinelor în salonul de odihnă. Pentru acest sector, costul biletelor a fost stabilit la 850 lei/bilet de o oră și jumătate. Mai reținem că, datorită creșterii continue a prețurilor la energie și materiale, prețurile biletelor vor necesita ajustări corespunzătoare la intervale mici de timp. • REGULAMENTUL SERVICIILOR DE CANALIZARE IN MUNICIPIUL SIBIU, elaborat de Agenția de Apă-Canal din cadrul Regiei de Gospodărie Comunala și Locativă Sibiu și aprobat in ședința din 28 decembrie 1993 a Consiliului Municipal Sibiu • Continuăm să publicăm lista caselor naționalizate in Sibiu prii aplicarea Decretului nr. 92/1950 emis de M.A.N. a R.P.R. • Foști primari ai Sibiului atestați documentar 4 PAG • înregistrări la Starea Civilă în perioada 17—31 decembrie 1993 (nașteri, căsătorii, decese în municipiul Sibiu) •Horoscop (8—14 ianuarie 1994) Mulțumiri și urări de bine în noul an Primarul Sibiului, dl dipl. ing. Sorin-Inocențiu Șerbu, le mulțumește tuturor acelora care iau adresat urări cu prilejul Sfintelor Sărbători ale Crăciunului și Anului Nou 1994 și le transmite, și pe această cale, urări de bine și împlinire a tuturor dorințelor. Dl primar a primit felicitări de la: • Excelența Sa Dr. Suphasin Jayanama, ambasador extraordinar și plenipotențiar al Thailandei în România • Dr. John Sastin de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare • Dl Jin Horak, primarul din Brno • Doamna Annette Laboursud, viceprimarul orașului Rennes (Franța) • Domnul Consul Manfred Rogetzky - Consulatul General al Republicii Federale Germania în Sibiu • Doamna deputat Barbara Schömagel din Viena, președintele Asociației „Secțiunea transilvania“ • Profesor universitar doctor Nicolae Manolescu, președintele Grupului parlamentar al Partidului Alianței Civice • Domnul senator Mircea Vâlcu, președintele grupului PUNR din Senatul României • Domnul deputat Francisc Tobă • Domnul deputat Radu Tudor• Prof. univ. dr. Ioan Bogdan, președintele Curții de Conturi • Domnul Traian Muntean, prefectul județului Sibiu • Dl Ion Vraciu, vicepreședintele Consiliului Județean Sibiu • Domnul ing. Nicolae Cosma, vicepreședintele Consiliului Județean Sibiu • Domnul subprefect Constantin Ilioniu • Domnul Gheorghe Bălan, director general, Prefectura Județului Sibiu • Î.P.S. Dr. Antonie Plămădeală, Arhiepiscop al Sibiului și Mitropolit al Ardealului, Crișanei și Maramureșului • Domnul A. v. Hannenheim, președintele Forumului Democrat al Germanilor din România, filiala Sibiu • Domnul prof. dr. Hans Klein, președintele Forumului Democrat al Germanilor din Ardeal • Monseniorul Pompeiu Onofreiu - Biserica Greco-Catolică Română Unită cu Roma Sibiu • Domnul deputat Gavril Dejeu - președintele organizației județene Sibiu a P.N.Ț.C.D. • Domnii dr. Petru Simion, președinte și Dan Neacșu, secretar - Partidul Național Liberal, filiala județului Sibiu • Uniunea Democrată a Maghiarilor din România-filiala Sibiu »Domnul Ioan Teacă, președintele Consiliului județean Sibiu al Mișcării Ecologiste din România* Domnul colonel Nicolae-Gheorghe Șuteu, șeful Inspectoratului de Poliție al Județului Sibiu • Domnul locotenent colonel Vasile Bâcilă, șeful poliție Municipiului Sibiu • Domnul general-maior Neculai Stoina, comandantul garnizoanei Sibiu continuare in pag. 3 Botezul Domnului. Icoană de Savu Moga. Făgăraș, 1866. Colecția Muzeului Civilizației Tradiționale ASTRA - Sibiu. a O LEGImIRII DE SUFLET După cumpăna anilor 1989/1990, România se deschide, își lărgește orizontul său de acțiune, își înlătură „zidul chinezesc“. O cale a deschiderii spre o Europă unită este și Biserica Greco-Catolica Română Unită cu Roma. Ea aduce ideea de universalitate a credinței în Isus Cristos, existenta în vestul Europei. Nu este numai un fel de a vorbi. Această idee se concretizează tot mai mult în anii următori Revoluției decembriste. Se concretizează atât sub formă spirituală cât și sub formă materială. Sub formă spirituală o simțim în rugăciunile noastre îngemănate cu Biserica Sfântului Scaun, iar sub formă materială o simțim acum din partea unei comunități catolice din localitatea Peuting, Bavaria, care, prin primarul ei, Klement Sesar, a găsit de cuviință să ajute Biserica Greco-Catolică Română Unită cu Roma din Sibiu, donându-i un microbuz „Ford Tranzit“, un tractor pentru nevoile agricole ale comunității Alămor, județul Sibiu și o masa ortopedică pentru Spitalul Municipal Sibiu. Pe această cale dr. Baier, șeful secției ortopedie Sibiu, mulțumește primarului Klement Sesar, precum și Bisericii Greco-Catolice care încearcă să se implice tot mai mult în nevoile și durerile oamenilor, aplicând principiul biblic „te simți mai fericit a da decât a lua". Dl. Klement Sesar, împreună cu întreaga comunitate din Peiting, are o mare deschidere de suflet pentru orașul de pe Cibin. Dorința domniei sale este de a veni aici, la noi, de a lua legătura cu oficialitățile orașului nostru, de a cunoaște cu inima realitățile Sibiului, îi mulțumim. Preot Nicolae Popa H A**'' Ședința Consiliului Municipal LA PRIMĂRIE, CA PE VREMEA CONULUI IANCU "RENUMERAȚIE MICĂ, DUPĂ BUGET"... La ultima ședință pe 1993 a Consiliului Municipal (din 28 decembrie) au fost prezenți 21 de consilieri. Președinte de ședință a fost ales domnul consilier dr. arh. Hermann Fabini. La propunerea dlui consilier Petru Roșea s-a început cu „diversele“, pentru că „de multe ori în zona „diverselor“ sunt probleme importante“. Dl primar a fost de acord: „Să nu creadă cineva că „diversele“ le punem la sfârșit pentru că atunci suntem obosiți și nu le dăm importanța cuvenită“. Cu toată opoziția dlui consilier Ioan Botezan („Este ultima ședință din an și lista „diverselor“ este foarte lungă. Dacă discutăm așa cum suntem obișnuiți în toate consiliile, înseamnă că ne apucă Anul Nou aici“) s-a început cu lista celor 10 „diverse“. După ce s-a aprobat scutirea de taxe pentru certificatul de urbanism și autorizația de construire pentru Spitalul Clinic Județean Sibiu, s-a luat în discuție și s-a acceptat propunerea de înfrățire a orașului Sibiu cu orașul Valencia, statul Carabobo, din Venezuela. S-a luat apoi în discuție și s-a aprobat) propunerea ca suma de 170 000 lei/an (1 leu/locuitor) pe care, conform statutului, municipale membre ale FMR au obligație sa o plătească anual, să fie achitat >in veniturile proprii ale bugetului al, în scopul gestionării bunurior achiziționate din Fondul „Libertea“ s-a aprobat numirea unui gest (pentru procurarea, recepțierea, gestionarea și transferarea rutilor cumpărate din Fondul „Librratea“, precum și aprobarea sutu rrilor de lucrări prezentate pentru plata de către diverși constructori) pe o perioadă determinată, până la terminarea lucrărilor executate la Cimitirul Eroilor Revoluției din Decembrie 1989. Dl primar: Vreau să numim un delegat de la Serviciul tehnic, care să gestioneze acei bani care curg de la Consiliul Județean, din Fondul „Libertatea“... Dl V. Bogdan: Dacă mai sunt... Dl primar: Mai nou, în ceea ce privește Fondul „Libertatea“, faci mai întâi cheltuielile și apoi prezinți factura. S-a luat, apoi, în discuție, propunerea de a se mări numărul personalului din aparatul Consiliului Municipal. Dl primar: La ora actuală avem 75 de posturi. Neocupate avem vreo 5. Am tot dat concursuri. Cine se prezenta nu ne convenea ori ca pregătire, ori în ce privește curriculum vitae. Am hotărât să creștem numărul personalului la 95. Așa s-a ajuns la 20 de noi funcționari publici care să mărească organigrama. S-ar putea ca fin acești 20 să angajăm doar 5 sai nici 5. Dl Botezan. Aș vrea să ridic următoarea problemă: N-am nici o obiecție asupra acestei propuneri, dar am obiecții asupra următorului aspect: dacă și așa găsim greu oameni pentru Primărie, pentru că salariile sunt mai mici, n-ar fi bine să aprobăm în consiliu salarii mai mari și poate ne descurcăm și fără cei 20 sau trebuie să angajăm numai 10? Salariile din Primărie sunt mai mici decât în celelalte instituții. Putem să punem și 30, și-i găsim la calendele grecești! Dl primar. Până nu apare legea bugetelor locale, legislația nu-mi permite să-i dau un leu în plus unui funcționar pe care-l văd că trage. Nici să ajungem la 1400 de funcționari, cât are orice Primărie din Vest, dar 75 de funcționari mi se pare așa, ceva de genul „Hai să ne facem că satisfacem oamenii din Sibiu!“ Dl Roșca. Ar fi bine să știm, în țară, care este numărul angajaților din primării. Dl secretar Știrteț,Legea 69 prevede că numărul continuare in pag. 3 Anca-Ileana Moraru