Radical, octombrie-decembrie 1993 (Anul 4, nr. 716-1029)

1993-10-01 / nr. 716

IUL. 2005 Anul (V (CCIL) Nr. 716 ♦ Buget de exterminare a Cheltuieli întreținere comparate cu pensia medie ♦ Declararea averii la... Putere Vineri, 1 oct. 13113 20 lei STATUT EUROPEAN Hora europeană încinsă în jurul nostru ne conferă titlul de proaspeți cetățeni ai Europei. Surlele și trâmbițele au sunat în surdină periindu-ne ușor orgoliile. Primirea noastră în Consiliul Europei ne ridică la rangul de țară cu oarecare stabilitate economică și politică» țară care oferă garanții pentru investitorii străini. Bineînțeles că se bate în continuare moneda pe vechile probleme, cum ar fi cea a minorităților naționale. Se cere o garantare a independenței mediilor de informare precum și autonomia administarațiilor locale, renunțarea la vechiul centralism administrativ. Este drept că ni s-a oferit un statut european, dar ceea ce ni se cere în schimb nu este tocmai ușor de făcut. Avem în față o perioadă care trebutie depășită și care la o analiză mai atentă pare mai grea decât cea premergătoare primirii în Consiliul Europei. Dan Ioan BOGDAN Sindromul Manolescu Am intrat într-un joc politic ale cărui reguli trebuie să le formăm noi înșine deoarece puterea actuală continuă o fraudă, perpetuând ignoranța noastră politică, agitația vidă, minciuna, amenințarea khmerilor negri din Valea Jiului, indiferența și sărăcia. Utilizând reflexele unui popopor îmbolnăvit de neîncredere, dezorientarea aceasta crează anxietăți iar anxietăților li se dau întotdeauna răspunsuri dogmatice. Ne moderăm speranțele și în nici un caz disperările. Se spun și se fac multe insanități în numele unificării liberale care acuză în opinia unora mijloacele realizării sale. Ultima dintre ele aparține lui DINU PATRICIU, liderul din umbră al PL ’93, care titra recent în „22“ că: „Nu a existat și nu există PAC“. Toate acestea nu sunt numai împotriva lui NICOLAE MANOLESCU (pe când era plecat la Paris), ci și împotriva speranței cu care acceptasem cu terții gândul că nu vom putea reuși decât împreună.dar acesta nu este un motiv pentru a nu crede în viitorul democrației: „Am fost mereu înșelați, mereu frustrați și în mod sistematic ni s-a luat orice speranță. Adică ni s-a luat principala motivație de a face ceva. N-o să spun că politica este singurul lucru important în lumea aceasta, dar atunci când avem nevoie de certitudinea evacuării țării de neo-comunism, a trecerii la democrație, fiecare dintre noi și noi toți împreună trebuie să ne asumăm o răspundere politică. Că în C.D. există fricțiuni, mi se pare ceva normal. Dar de ce atâtea vanități printre atâtea valori? Nu din idealism punem morala înainte — mărturisea NICOLAE MANOLESCU — ci pentru că reforma nu are nici o șansă dacă nu obținem garanția pe care numai morala o poate da. Noi dorim reformă reală, nu patentivă". După atâtea originalități în negativ, România are nevoie de sindromul Manolescu, deoarece o democratizare autentică rămâne de negândit în afara unei exorcizări a imoralității. Jimmy IONESCU Parlamentari germani la Sibiu Ieri a sosit la Sibiu, o delegație de parlamentari din Bundestag, formată din d-na Susanne Kästner — membră SPD și vicepreședintă a grupului pe prietenie românogermană, dl. Uwe Kästner — membru SPD și manager economic al partidului și dl. Klaus Francke, membru al continuare In Dag a II-ai (C.P.) Să lucrăm cu cărțile pe față ■ Suntem o alianță politică ușor supusă influenței opiniei publice și orice pas greșit pe care îl facem poate fi speculat ■ Primarul nu este moașa comunală! Din păcate cetățenii nu cunosc competențele primarului și ale Primăriei ■ Poate că primarul (n.n . Șerbu) este mai dur! ■ în scurtă vreme și cu prioritate, trebuie să procedăm la o examinare a situației reprezentanților noștri din administrație la nivel de județ și acolo unde se impun intervenții trebuie acționat pentru că puterea își strunește oamenii până și la nivel parlamentar . După alegeri misiunea Convenției Democratice este ca realizările obținute până la alegeri să fie menținute și să se implice și mai mult în social și economic ■ De foarte curând și în perspectivă se pare că vor fi din ce în ce mai vehement atacați toți primarii Convenției Democratice ■ în Sibiu sunt probleme care trebuie luate în serios . Trebuie să ne gândim în ceea ce privește concesionarea de terenuri pentru locuințe, garaje, la oamenii de rând, nu la milionari ■ Manifestări de nemulțumire față de primari(continuare în pag. a II-a) (C.P.)