Realitatea Ilustrata, 1945 (Anul 19, nr. 914-940)

1945-09-01 / nr. 931-932

In ceea ce privește distribuția, să ne fie îngăduit să nu reliefăm decât pe d-nii Marcel Angelescu și Fory Etterle, pilonii spectacolului, cari și-au împărțit frățește „Nițelul cel gras“, interpretând două roluri pe măsura talentului lor. îndeobște, d. Marcel Anghelescu — al cărui talent robust găsește aci o admirabilă utilizare — s’a înfruptat din aplauzele publicului aproape la fiecare intrare în scenă, datorită umorului său personal atât de savuros. In jurul acestor doi „Gulliveri“ am remarcat excelenta schiță caricaturală a d-lui Roland de Jassy, umorul sec al d-nei Maria Sandu, degajarea d-rei Ninetta Gusti și jocul din ce în ce mai cald, mai vibrant al d-nei Fifi Harand. Teatrul Atlantic: „O aventură la Paris", comedie de V. Santessy, prelucrată de Aurel Felea, N. Stroe, și Elly Roman. Dacă d. N. Stroe, al cărui talent multilateral îl prețuim foarte mult, ar fi renuțat la „prelucrarea“ excesivă a acestei piese fără fond, credem că rezultatul ar fi fost mai bun. Intermezzo-urile grotești cupletele și celelalte „intervenții autohtone" — cu excepția troi-Teatrul Alhambra: „Omul de sub pod", comedie de O. Indig, prelucrare de Tudor C Mușatescu și V. Timuș. EȘi căldurile mai pun încă la încercare răbdarea bucureștenilor, se poate spune că am vitat în prima fază a stagiunii teatrale de toamnă. Debutul l-a făcut la teatrul Alhambra, care a schimbat cel dintâi afișul prezentând comedia lui O. Indig, „Omul de sub pod". Nu se poate spune că Alhambra a călcat cu stângul alegând această piesă, care deși suferă de maladia lungimilor inutile și a unei abundente de schimbări de tablouri, amuză prin textul ei sclipitor de vervă. După modesta noastră opinie, dacă se vorbește despre textul acestei piese, trebue să se elogieze în primul rând numele d-lui Tudor Mușatescu, ale cărui savuroase spirite, se detașează net din colaborarea celor trei autori și oferă prilej de efecte interpreților de frunte. SAPTAMANA trecută, s’a dăt, în studiourile Ministerului Propagandei, ultimul tur de manivelă la filmul românesc, „Visul unei nopți de iarnă". In sfârșit, regizorul Jean Georgescu și-a văzut Împlinit un.. vis, care devenise, la un moment dat... Coșmar. Se știe că turnarea acestui film a Început încă din Martie 1944 și a trebuit să fie Întreruptă din pricina evenimentelor Aprilie a aceluiaș an. Lucrul a fost reluat abia în Iunie 1945. Deoarece montajul filmului va începe zilele acestea, astfel încât premiera să poată avea loc pe la începutul lunii Noembrie, socotim interesant să dăm cititorilor noștri câteva detalii. La baza filmului, se găsește excelenta comedie vaille-urile de prezentare a actelor — puteau lipsi. S’au, în sfârșit, dacă d. Stroe ținea morțiș să acceptăm acest gen de teatru, să fi poftit d-sa pe scenă și să fi debutat cupletele. Suntem siguri că prezența, verva și „cârligele" d-sale, n'ar fi făcut să „înghițim" totul, ca să ne amuzăm copios. D-ra Tantzi Căpățână, drăgălașă și apetisantă ca de obiceiu, a avut apariții agreabile, deși ne-a lăsat impresia că nici d-sa nu era încântată de rol. D.Mircea Șeptilici s’a mișcat cam groiu pe scenă, la început, dar și-a regăsit degajarea și aerul simpatic. Cam târziu, dar... mieux vaut tard quie jamais. D-ra Nina Florescu a fost, după părerea noastră, singura vedetă care a muncit să scoată ceva. In ciuda rolului ei minuscul, a avut apariții delicioase. Excelentele melodii ale d-lui Elly Roman au salvat în bună parte spectacolul de la Atlantic care, dacă n’a plăcut la premieră, se poate totuși să facă serie... Te pui cu publicul nostru ! ? C. LAZAR 4. D-ră Colda, „așa tribuii să-l îmbrățișezi pe Demetru", spune ți exemplifică regisorul 5. Regisorul Jean Georgescu arată, valetului Dendrino, atitudinea pe cat trebue s'o sa intr’o scenă dramatică „Visul unei nopți de iarnă", a d-lui Tudor Mușatescu, care a fost adaptată pentru ecran de însuși regisorul Jean Georgescu. Acesta a avut ca principali colaboratori tehnici pe operatorii Louis Berger și Gerard Perritt. In ceea ce privește distribuția filmului, ea numără un manunchiu de vedete consacrate ale teatrului românesc, in frunte cu: Maria Filotti, Mișu Fotino, Radu Beligan, G. Demetru și compozitorul Gh. Dendrino, Ana Colda, Sanda Simona, Doina Florentina (trei debutante, eleve ale școalei de pregătire cinematografică a d-lui Jean Georgescu) și, însfârșit, Elisabeta Lazăr cu jazz-ul Steve Bernard. Despre film, nu vă putem spune încă nimic, deoarece n’am văzut până acum decât... fotografiile, care — să recunoaștem — promit mult., Marcel Anghelescu și Ninetta Gusti, Intr’o savuroasă scenă de comedie din „Omul de sub pod“. Fifi Harând, Marcel Anghelescu, Maria Sasdu și Fary Etterte. In scena finală a piese „Omul de sub pod". 3. Regizorul Georgescu dă indicații ,elevei“ Maria Filotti Nina Florescu, simpatica vedetă a teatrului Atlantic, are apariții delicioase in „O aventură la Paris". Doina Florentina, Ana Colda și Sanda Simona, cele trei „descoperiri“ ale regisorului Jean Georgescu care apar in „Visul unei Radu Beligan, Maria Filotti, Ana Colda, Mișu Fotino și Doina Florentina, intr'o scenă sugestivă din noul film românesc nopți de iarnă" Societatea Națională de Editură și Arta Grafica „DACIA TRAIANA" București, Str. Sărindar, 5-7-9 înmatriculată sub Nr. 156/942 la Reg. Of. Comerțului București.