Renaşterea Bănăţeană, mai 1999 (Anul 11, nr. 2806-2829)

1999-05-04 / nr. 2806

Renașterea PRANATEANA ( DIRECTOR ONORMC PROF. DR. JOSIF CONSTANTIN DRĂGA> NR. 2806 • MARȚIN MAI 1999 ♦ 24 PAGINI ♦ 1500 LEI Fabricile de pâine vor fi afectate de lipsa grâului de panificație Fabricile de pâine din întreaga țară ar putea fi afectate, în perioada următoare, de lipsa grâului de panificație, pentru că rezervele identificate până la această dată de către asociația brutarilor privați se dovedesc insuficiente și va trebui să se apeleze la grâul din rezerva de stat, iar grâul din noua recoltă va putea fi folosit, cel mai devreme, la sfârșitul lunii august, a declarat Viorel Marin, președintele Asociației Naționale a Industriilor de Morărit și Panificație din România (ANRMOB). Marin a precizat că cele 550.000 tone, aflate în gospodăriile țărănești, în silozuri și în depozitele rezervei de stat, ar putea să ajungă, în cel mai bun caz, până la noua recoltă. Conform datelor ANAMOB, gospodăriile private dețin 150.000 tone,în silozuri se află circa 100.000 de tone, iar rezerva de stat are 300.000 de tone. (M.F.) Numărul trenurilor de marfă care tranzitează Vama Curtici s-a dublat de la începerea bombardamentelor asupra Iugoslaviei. Prin vama arădeană intră și ies, în medie 800 de vane de marfă pe zi, grupate în nouă perechi Efectele blocajului pe Dunăre de trenuri, a declarat Gheorghe Caba, șeful stației CFR Curtici, traficul fiind comparabil cu cel din timpul embargoului impus Iugoslaviei în timpul războiului din Bosnia. Intensificarea traficului feroviar creează probleme deoarece liniile sunt insuficiente pentru gararea vagoanelor pe timpul formalităților vamale, a spus șeful vămii Curtici, Vasle Trușcă. De asemenea, s-a intensificat și traficul rutier prin punctele de frontieră. Dacă în luna martie prin vămile Vărsand și Nădlac treceau aproximativ 900 de autovehicule în 24 de ore,în luna aprilie au trecut peste 1.300 în același interval de timp. "Fiți blânzi și îngăduitori cu toți, dar nu fiți cu voi înșivă". J. JOUBERT • Este a 124-a zi a anului. • Mai sunt 241 de zile până la sfârșitul anului 1999. • Soarele răsare la ora 6,22 și apune la ora 20,45. V_________________________ Statul va împrumuta din nou . Populația va putea cumpăra, începând de azi, titluri de stat în lei cu o dobândă de 80% Populația va putea cumpăra, începând de azi, de la trezoreriile statului titluri de stat în lei cu o dobândă de 80% pe an, valoarea unui certificat fiind de un milion de lei și scadența în luna august. Noua emisiune de titluri de stat în lei lansată de Ministerul Finanțelor este valabilă în perioada 4-8 mai și 11-14 mai. Persoanele care dețin conturi la CEC sau la bănci vor putea cumpăra certificate de trezorerie prin virament bancar. Certificatele de trezorerie vor putea fi răscumpărate în zilele de 2, 3, 4, 5,9,10,11,12 august 1999. Răscumpărarea certificatelor se face la scadență, în prima zi lucrătoare după împlinirea a 90 de zile calendaristice. Certificatele pot fi răscumpărate și înainte de scadență, situație în care dobânda va fi de 10% pe an, calculată în funcție de numărul de zile în care s-a deținut certificatul. Certificatele de trezorerie neprezentate de titulari pentru răscumpărare în ziua stabilită se transformă în certificate de depozit, pentru care, în funcție de data când se cere răscumpărarea, Ministerul Finanțelor va acorda o anumită dobândă. (M.F.) Deputați ••• fără frontiere Deputații au fost plecați în străinătate de 1140 de ori în perioada 25 noiembrie 1996-30 aprilie 1999, reprezentând 6760 de zile. Potrivit unei statistici depusă, ieri, la Biroul Permanent al Camerei Deputaților, grupul parlamentar al PNȚCD se află pe primul loc în topul deplasărilor în străinătate în această perioadă, deputații țărăniști fiind plecați în afara țării de 315 ori, reprezentând 1.833 de zile. Principalul partid din opoziție, PDSR, se află pe locul doi în top cu 256 de deplasări în străinătate, adică 1.563 de zile, iar deputații PD se situează pe locul trei cu 197 de deplasări în străinătate, reprezentând 1.282 de zile. Pe următoarele locuri se află grupul parlamentar al PNL din Camera Deputaților - 83 de deplasări în străinătate (516 zile), PUNR - 77 de deplasări (441 de zile) și UDMR - 67 de deplasări (300 de zile). (MI7.) Premieră în relațiile româno-britanice . Vizita premierului Tony Blair Vizita de lucru a premierului britanic dnn România este o premieră în relațiile politice bilaterale. Discursul pe care Tony Blair îl va susține în fața Parlamentului este "un gest special", care în mod normal are loc doar în cadrul vizitelor de stat la cel mai înalt nivel protocolar. "Se întâmplă foarte rar ca premierul Tony Blair să vorbească în alt Parlament decât cel britanic, gest rezervat, de regulă, aliaților sau partenerilor tradiționali ai Marii Britanii", a spus purtătorul de cuvânt al Președinției. (MJF.) Recentele atacuri ale Alianței Nord-Atlantice au avut scopul de a provoca Război psihologic împotriva populației ♦ Alianța a lăsat Serbia în bezna ♦ încă o "gafa"? * Președintele sud-african a criticat, ieri, la Budapesta, raidurile împotriva Iugoslaviei ♦ Victor Cernomîrdin a afirmat ca nu există o soluție rapida pentru stingerea conflictului ♦ Avioanele NATO nu vor putea întreprinde misiuni de bombardament împotriva Iugoslaviei, decolând de pe aeroporturi românești ♦ iSed • în ședința de ieri a Consiliului Național de Evaluare Academică și Acreditare (CNEAA) a fost propusă pentru acreditare specializarea Horticultura și Ingineria Mediului Agricol - Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară a Banatului Timișoara. • Ministrul educației naționale, Andrei Marga, a declarat, ieri, în conferința de presă a PNȚCD, că întârzierea plății salariilor pentru cadrele didactice în luna aprilie a fost determinată de dificultățile în strângerea lichidităților la trezoreriile locale, precum și de faptul că Ministerul Finanțelor a schimbat procedura, solicitând o hotărâre de Guvern pentru aprobarea deschiderilor financiare. • Ministrul justiției, Valeriu Stoica, la propunerea procurorului general al României, Mircea Criste, a hotărât, ieri, eliberarea din funcții a 31 de procurori generali, prim-procurori și adjuncții acestora de la Parchetele Curților de Apel, Tribunale și Judecătorii, din București și din țară. Motivul demiterii acestora fiind lipsa de eficiență a instituțiilor pe care le-au condus. • Biroul Permanent al Camerei Deputaților a primit, ieri, o ordonanță de urgență prin care se aprobă intrarea pe teritoriul României și acordarea statutului de refugiat, pe durata conflictului armat din Iugoslavia, pentru un număr de 6000 de persoane, aflate în prezent în Macedonia.• Suspendarea fotbalistului Marius Lăcătuș a fost redusă la 15 etape, el urmând să revină pe gazon în runda a 5-a a campionatului viitor. Citiți în pagina 9 Structura viitorului an școlar Pentru învățământul preuniversitar