Renaşterea Bănăţeană, aprilie 2000 (Anul 12, nr. 3089-3113)

2000-04-01 / nr. 3089

OBANATEANA ( DIRECTOR ONORIFIC PROF. DR. JOSIF CONSTANTIN DRÁGÁN) NR. 3089 + SÂMBĂTĂ 1 APRILIE 2000 + 24 PAGINI + 2500 LEI Bugetarii vor primi salarii mărite în doua etape . Prima, începând cu 1 aprilie, a doua, în luna septembrie Măririle de salarii pentru angajații din sectorul bugetar se vor acorda în două etape, prima începând cu 1 aprilie, iar a doua din luna septembrie, a declarat, ieri, purtătorul de cuvânt al Ministerului Muncii și Protecției Sociale (MMPS), Cornelia Teșliuc. Potrivit purtătorului de cuvânt, începând aprilie angajatul va primi în plus la salariu două treimi din mărirea preconizată a-i fi acordată de către ordonatorul principal de credite, restul de o treime urmând a fi acordat din luna septembrie. Cornelia Teșliuc a anunțat, ieri, într-o conferință de presă, că mărirea salariilor personalului din sistemul bugetar va depinde, în mare măsură, de modul în care ordonatorii principali de credite vor ști să-și asume responsabilitatea unei mai bune gospodăriri a acestora și să se încadreze în plafonul cu cheltuieli de salarii prevăzut în buget. Ordonatorul de credite este obligat să încadreze personalul pe care îl are cu un salariu aflat cel puțin la nivelul limitei inferioare prevăzute de noua Ordonanță de Urgență. Conform actului normativ, limita minimă a salariilor se majorează cu cel puțin 37,5%, iar cea maximă cu 65% față de cele prevăzute în Legea nr. 154/1998. Cu aceleași procente au fost majorate și salariile de bază pentru personalul didactic și didactic auxiliar. (Mi7.) Distribuirea cupoanelor agricole începe în 5 aprilie Distribuirea la nivel național a cucoanelor pentru agricultori, atribuite gratuit de Ministerul Agriculturii și Alimentației (MAA),începe în 5 aprilie, după ce se va încheia centralizarea la nivel național, au declarat surse din cadrul MAA. Cererea de cupoane este de trei ori mai mare comparativ cu 1999, iar evaluarea finală a cererilor se va încheia la sfârșitul săptămânii viitoare, au precizat sursele citate. Poșta Română, care asigură distribuirea cupoanelor, a început să ridice cupoanele de la imprimerie și a demarat distribuirea acestora în județele Constanța, Călărași, Ilfov, Olt, Timiș, Tulcea, Brăila, Vaslui, Prahova, București, Vrancea, Gorj, Caraș-Severin, Cluj, Bihor și Mureș, care au încheiat centralizarea și au întocmit listele de distribuție. Poșta Română preia listele de distribuție a cupoanelor de la direcțiile județene pentru agricultură. Cupoanele sunt valabile până la data de 30 noiembrie 2000. Producătorii pot achita pe baza cupoanelor semințe certificate, inclusiv cartofi, material de plantat certificat, folie de polietilenă pentru agricultură; îngrășăminte chimice; pesticide; furaje combinate; medicamente pentru combaterea bolilor parazitare și de reproducție la animale; lucrări mecanice de arat, grapaj, discuit, semănat, întreținerea culturilor și de recoltare pentru culturi arabile, atât pentru vii nobile, cât și pentru livezi. Valoarea unui cupon este de 100.000 lei. (MEDIAFAX) Pe Calea Aradului Doi tineri au fost sfârtecați de o bomba . Aflată în mașina cu care se deplasau o puternică bubuitură a zguduit, în noaptea de joi spre vineri, cu puțin timp înainte de ora 1, Calea Aradului din Timișoara. Autoturismul Alfa Romeo 164 Turbo cu numărul de înmatriculare AR 01 K7U a sărit în aer, în urma exploziei unei bombe aflate în autovehicul. Scăpată de sub control, mașina a părăsit șoseaua și s-a izbit violent de un copac. Incidentul s-a soldat cu decesul a doi tineri și cu rănirea altor doi. Amănunte, în pagina lerir ca în fiecare luna, la sediul redacției ------------------------S-au împărțit premii de milioane de lei . Ctitorilor fideli, participanți la Tombola abonatului R.b." Petrom nu majorează prețul carburanților Societatea Națională a Petrolului Petrom nu are în vedere, pentru următoarele două săptămâni, o majorare a prețurilor cu amănuntul ale carburanților, însă intenționează să reducă prețul țițeiului intern, a declarat, ieri, Ion Popa, directorul general al SNP Petrom. Ion Popa a arătat că, până la sfârșitul anului, SNP estimează o creștere a prețurilor la carburanți cu 27%, adică la 12.600 de lei litrul de benzină. Directorul SNP nu a precizat cu cât va fi redus prețul țițeiului intern, după ce, la 23 martie prețul acestuia a crescut cu aproape 30%. "Luând în calcul media ultimelor trei luni, s-ar putea să reducem prețul țițeiului din intern pentru că și în privința prețului mondial se prognozează o scădere", a arătat Ion Popa. în urmă cu două săptămâni, directorul general al SNP a declarat că prețurile carburanților s-ar putea modifica în luna aprilie, ca urmare a devalorizării monedei naționale în raport cu euro și a creșterii prețului mondial al țițeiului. (MEDIAFAX) Azboapte S-a furat asfaltul din fața Prefecturii în cursul nopții, un grup masiv de cetățeni din Ronaț, dotați cu agregate performante, au decapat pavajul din fața Prefecturii, cu care au asfaltat o bună porțiune de drum pe Calea Bogdăneștilor. i