Renaşterea Bănăţeană, iunie 2001 (Anul 13, nr. 3446-3471)

2001-06-01 / nr. 3446

VOM flVEfl O V0RÂ Mfll BLRNDff Vara anului 2001 va fi mai puțin toridă decât cea de anul trecut și cu temperaturi care nu vor depăși, la mijlocul lunii iulie, în Câmpia Dunării, 37-38 de grade,însă vor exista și zile caniculare, a declarat, ieri, Vladimir Ivanovici, directorul tehnic al Institutului Național de Meteorologie și Hidroe(INMH). "în această vară nu vom mai avea, în nici un caz, 43 de grade, ca anul trecut. Atât valorile temperaturilor, cât și perioadele cu zile caniculare vor fi mai mici decât în vara trecută", a explicat Ivanovici. Directorul tehnic al NNMH a precizat că temperaturile înregistrate în ultimele două zile, de 30-32 de grade, în partea de sud a țării, sunt "absolut normale" pentru un sfârșit de mai și început de iunie și "departe" de recordurile înregistrate anul trecut. Potrivit sursei citate, în următoarele zile, perioadele mai calde vor alterna cu cele mai reci, în nord și nord-vest fiind posibil să plouă. "Această vreme capricioasă va ține până pe 5 iunie, când temperaturile vor începe din nou să crească, astfel încât, la mijlocul lunii iunie, se vor înregistra chiar 35 de grade", a mai spus Vladimir Ivanovici. (MEDIAFAX) Sunt momente în viata, când pur și simplu vrei. • Disponibil și în leasing operațional deductibil 100% TDI Noul Portal (®) Mai multi putere Autoclub - dealer autorizat Calea Lugojului - Bifurcația Aeroport. Tel. 056-293437 1 Iunie 0 zi a zâmbetului fericit 1 Iunie rămâne un reper special pentru toți cei ce am fost, la rându-ne, copii, suntem părinți ori bunici, în parcul lor, al copiilor, alaltăieri, edilii vopseau de zor, semn că, astăzi, aici, va fi sărbătoare. O altă sărbătoare a primăverii. Dincolo de griji, o depeșă chiar anunța că Europa nu ne-ar vrea, tocmai datorită modului în care sunt tratați copiii nimănui din această țară. Or fi având dreptate europenii, dar realitatea e alta: pe lângă acea sută ori acele sute de mii de copii din orfelinate, milioane de copii săraci, cu părinți deznădăjduiți, o duc mult mai rău, uneori chiar și afectiv, decât copiii din capitolul de negociere (ce faci sună totul!). Vreau însă să spun raportorilor europeni, oricine ar fi ei, că aceste milioane de copii învață să fie demni, să privească viitorul cu optimism, să înfrunte greutățile vieții și să găsească multe alte frumuseți, neînscrise în vreun capitol de negociere, care să-i facă fericiți. 1 Iunie din acest an, tocmai de aceea și mai mult ca oricând, trebuie să fie o zi a copiilor fără zâmbet ori cu zâmbet dulce-amar de peste an, o zi în care ne pot arăta că știu să se bucure. Cadouri, mici surprize,putem face toți în această zi specială. Două cireșe de pus după ureche, o floare, o acadea, un cățeluș adevărat.. .Să nu uităm îmbrățișarea, cea care poate avea tot atâta efect ca și cele mai sofisticate și costisitoare daruri. Dumnezeu să-i ocrotească pe toți copiii României! MARCEL SĂMÂNȚĂ ieri, la închiderea ediției, directorii de la Societatea Națională a Petrolului au făcut calcule, pentru a stabili exact care vor fi noile prețuri ale carburanților. Scumpirea ar putea fi de 400-500 de lei, pentru litrul de benzină sau chiar " FOC" LfI BUZUNARE . De astăzi, se scumpesc carburanții; energia electrică - peste o săptămână mai mult. Cauza scumpirii o constituie modificarea legislației privind colectarea taxei de drumuri. în această lună, vor crește și tarifele la energia electrică și termică. Decizia va fi luată de Agenția Națională de Reglementare, cel mai probabil, peste o săptămână. Pentru a-și acoperi costurile, Societatea Termoelectrica a cerut ca 1 kWh să fie cu cel puțin 150 de lei mai scump; în prezent, acesta costă 1450 de lei. De asemenea, tariful pentru energia termică ar trebui să fie cu 86 la sută mai mare. Pe strada Mormintelor au înviat morții! • înfăptuitorul miracolului este un avocat timișorean . Tribunalul Timiș se confruntă cu un caz extrem de ciudat și de spectaculos în același timp, mai ales că unul dintre personajele principale este un avocat al Baroului timișean, după cum s-a semnalat la conferința de presă de ieri. Despre ce anume este vorba? Citiți în pagina 7 ■ [UNK] [UNK]1" ''WBBBBStt GBBBUI Bussmo Vezi pagina 3 . ______________________________ Astăzi Președintele Iugoslaviei este oaspetele timișorenilor Conducerea Prefecturii Timiș a primit, ieri, confirmarea că, după întâlnirile de la București, delegația oficială a Iugoslaviei condusă de președintele Voislav Kostunița, va face, astăzi, o escală de trei ore la Timișoara. După sosirea pe Aeroportul Internațional Timișoara, oaspeții se vor întâlni, la ora 17,la Palatul Administrativ din Timișoara, cu reprezentanții autorităților publice județene și locale, iar la ora 18, la sediul Uniunii Sârbilor, va avea loc o întâlnire cu reprezentanții minorității sârbe din județul nostru. După o scurtă vizită la Vicariatul Ortodox Sârb și la Domul din Piața Unirii, delegația iugoslavă se va deplasa la Aeroportul Internațional Timișoara unde, înaintea plecării, se vor face declarații de presă. SORIN LAZĂR