Renaşterea Bănăţeană, mai 2003 (Anul 15, nr. 4030-4055)

2003-05-02 / nr. 4030

i^ditorial 1 LIBERALISM CU POPULISM aproape 100.000 de membri. în plus, PNL demonstrează că nu refuză competiția pe scena politică românească și pare a avea variante îmbunătățite ale tuturor actelor legislative emise de Guvern și votate de Parlament, ceea ce crează impresia unei inepuizante surse de specialiști în varii domeniind în opoziție, liberalii își pot permite, acum, să atragă atenția asupra celor mai mărunte abuzuri, fapt ce "prinde" la electorat și nici nu face economie de eforturi în organizarea de manifestări stradale. "Marșul unității liberale", lanțul viu de la București și Timișoara, marșul prin București contra politicii PSD de generalizare a sărăciei și corupției... Ca dovadă, uneori, în declarații, PNL-ul trece de pragul liberalismului elegant și se lasă dus de un populism ieftin ce amintește campanii electorale cu care s-au câștigat alegeri trecute de către partide ce nu aveau nici cea mai vagă idee despre cum se guvernează o țară. ELEONORA V. POPA In ultimele săptămâni,dincolo de creșterea PNL-ului până la 20% în preferințele electoratului, partidul și-a intensificat relațiile cu presa. PNL a marcat și câteva fuziuni care, chiar dacă nu-i aduc membri sau voturi de ordinul miilor, a creat imaginea unei formațiuni politice "magnet", cu puteri coagulante și care se mișcă repede și ușor, fiind, de altfel, primul partid care s-a reînscris la tribunal după adoptarea noii legi a partidelor politice cu TIMIȘOARA. FĂRĂ TIMIȘORENI în aceste zile se desfășoară, la Timișoara, în organizarea Liceului "Nikolaus Lenau" și a Teatrului German de Stat, "Festivalul Internațional al Teatrelor Școlare și de Tineret de Limbă Germană". La această manifesare, sprijinită financiar de Ministerul Culturii și Cultelor, Asociația Șvabilor Dunăreni a landului Baden-Württemberg, Consiliul Județean Timiș, Consiliul Local Timișoara, Consulatul German din Timișoara și Clubul Românojerman pentru Economie, au venit 15 trupe de liceeni din Germania Ucraina, Bulgaria, Ungaria și România (Sibiu, Arad, Satu Mare și Bistrița) Spectacolele au loc la Casa "Adam Müller Guttembrunn" și la Liceul "Nikolaus Lenau". Cei 170 de tineri, care au sosit la Timișoara, participă ș la diferite ateliere de lucru care au ca temă teatrul. Acțiunile din cadrul acestui eveniment, care a debutat în 30 aprilie, se încheie duminică. (L.P.) Timișoara a fost, ieri, mai pustie ca oricând. Ziua liberă, decretată de Guvern, în care temperatura "a dat târcoale" celor 30 de grade Celsius, iar Soarele nu a încetat să strălucească, a fost petrecută în mijlocul naturii de către cei mai mulți dintre locuitorii capitalei Banatului. Ei s-au bucurat de verdele proaspăt al primăverii, dar și de bucatele și băutura aduse de acasă, ori cumpărate de la dughene. Citiți în paginile 2-3 umăr Simpozion do diabet la Buzias f P. A Forțe proaspete ia Poli P. 8 Greva generala în Israel P. 10 Cutremur în Turcia P. 16 La închiderea ediției , Președintele Ion Iliescu se va întâlni, în data de 9 mai, la Suceava, cu prințul Charles de Walles. Prințul Charles va face o vizită de o săptămână în Bucovina, urmând să meargă la așezământul "Sf. Nicolae" din Suceava, realizat cu sprijinul unor fundații britanice, unde sunt instituționalizați circa 20 de copii. Prințul Charles al Marii Britanii va vizita și mănăstirile din Bucovina. ■ Ministrul rus de externe, Igor Ivanov, va face o vizită oficială în România, luni și marți, la invitația omologului său român, Mircea Geoană, cu această ocazie urmând să fie parafat Tratatul politic de bază între cele două țări. Ivanov se va întâlni cu președintele Ion Iliescu, premierul Adrian Năstase, președintele Senatului, Nicolae Văcăroiu, și președinții Comisiilor de politică externă din cele două Camere ale Parlamentului, își va lansa cartea "Politica externă a Rusiei în epoca globalizării" și va participa la vernisajul unei expoziții la împlinirea a 300 de ani de atestare documentară a orașului Sankt-Petersburg. ■ Epidemia de pneumonie atipică sa soldat cu 11 noi decese și 187 de cazuri confirmate în China, în timp ce în Canada încă două persoane au murit din cauza virusului SRRS, iar în Hong Kong au fost înregistrați alți cinci morți. China a semnalat 11 noi decese cauzate de pneumonia atipică și 187 de noi cazuri confirmate, a anunțat, ieri, Ministerul chinez al Sănătății. Numărul total de cazuri confirmate de SRAS se ridica, ieri, în China, la 3.638, a precizat ministerul, anunțând că au fost consemnate, în total, 170 de decese. Dintre noile decese, șapte au fost înregistrate la Beijing, unde au fost raportate 122 de noi cazuri confirmate. ■ Președintele american, George W. Bush, a anunțat, ieri, sfârșitul operațiunilor din Irak, dar nu victoria, și a subliniat că poporul irakian este acum liber. Liderul de la Casa Albă a făcut aceste declarații într-un discurs pe care l-a susținut la bordul unui portavion aflat în largul localității San Diego. La închiderea ediției