Renaşterea Bănăţeană, decembrie 2006 (Anul 18, nr. 5135-5157)

2006-12-02 / nr. 5135

Poate pentru prima dată de la Revoluție încoace, oferta pe piața muncii tinde să concureze în mod serios cu cererea, iar cifra de 7 la sută aferentă șomajului are o valabilitate relativă. Un studiu recent ne avertizează, însă, că în țara noastră există la ora actuală aproape 15 milioane de suflete apte de muncă, dar lucrează efectiv doar 9. Și nu pentru că în România n-ar mai fi treabă de făcut, ci mai degrabă datorită faptului că persoanele care doresc să se angajeze sunt "măcinate" din start de două probleme. Editorial Covrigii din Vest sau pitan test? Prima ar fi legată de salariul oferit, iar dacă îi convine, cel interesat se pune serios pe treabă, iar a doua chestiune se referă la ce trebuie făcut pentru banii din "plicul cu leafă"; în funcție de voință sau... conștiință, unii preferă să se sporească muncind pentru 10-11 milioane, în timp ce alții se simt mai bine lenevind pentru 4 sau 5. Există și o categorie de oameni mult mai îndrăzneți, indiferent de diplomă sau pregătire, care lasă totul și "își iau lumea în cap", plecând să-și ofere serviciile în veșnicul Occident, unde, după calculele hârtiei, în minimum cinci ani își asigură suma de bani pe care în România ar fi câștigat-o până la pensie. Până la integrarea efectivă în Europa mare și relativ unită mai este doar o lună, iar una dintre problemele cele mai interesante se va dovedi, desigur, evoluția pieței de muncă. Oricum, variante nu vor fi multe, vin investitorii pe bandă inlanta și ne vor "implora" să ne angajăm sau vom ,ca noi pe capete, spre mirajul veniturilor din Apus. Cu un pui fript, trei conserve și doar cu buletinul, căci covrigii îi vom culege de la fața locului. Că doar are și restul comunitarii lui. OCTAVIAN ROȘA Pe când un 1 Decembrie mai entuziast? țâluiS Oferta zilei 1 oră gratis către Ungaria, Germania, Spania sau Italia. o/ I In plus, costuri reduse cu până la /J /n J Sumar Denominarea, accelerată la final Pagina 4 Zgomote... scumpe Pagina 8 O SUPT H OF'ERTA CU NN TH« SUI 11 HATATĂ! ■