Renaşterea Bănăţeană, februarie 2009 (Anul 21, nr. 5797-5819)

2009-02-02 / nr. 5797

HRĂNĂȚEANĂ Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drăgan Nr. 5797 - luni, 2 februarie 2009 - 16 pagini - 1 leu întâmpinarea Domnului Numită în popor și Stretenia, după numele vechi al sărbătorii provenit din limba slavonă, întâmpinarea Domnului se sărbătorește în fiecare an pe 2 februarie, zi în care, la 40 de zile după Nașterea Sa, Iisus a fost dus la Templul din Ierusalim de către Fecioara Maria, respectând astfel Legea lui Moise. Conform acesteia, femeia care năștea un băiat nu avea voie să intre în Templu timp de 40 de zile. La împlinirea zilelor, mama venea cu pruncul la Templu și aducea jertfă Domnului un miel sau un porumbel, sacrificiu al purificării. Fecioara Maria s-a supus, astfel, legilor credinței din acele vremuri, chiar dacă nu avea nevoie de purificare. Așa cum îi fusese proorocit, că nu va muri până ce nu îl va vedea pe Hristos, părintele Simeon s-a dus la Templul din Ierusalim în același an cu Sfânta Fecioară și l-a ținut în brațe pe Iisus, în popor se spune că astăzi se întâmpină iarna cu vara. Dacă vremea este frumoasă, atunci așa va fi tot anul. Dacă ursul iese din bârlog în ziua de Șiretenie, este semn că se apropie primăvara și vremea călduroasă. (C.R.) www .renasterea.ro Vaccinurile, benefice sau dăunătoare? După șocul adaptării la o altă lume, în afara protecției placentei familiale, nounăscutul se confruntă cu o nouă experiență traumatizantă, aceea de a fi înțepat, în vederea vaccinării. Nu putem să nu constatăm faptul că, în primii ani de viață, pruncul repetă această experiență de trei - patru ori. Din păcate însă, în marea majoritate a cazurilor, părinții nu sunt informați corect în privința conținutului acestor vaccinuri și nici despre faptul că ele pot avea efecte adverse. Se știe, vaccinarea le este recomandată și maturilor, fără ca ei să intre în posesia unor informații complete. E drept, există puține voci în România care au avut curajul să combată vaccinarea, între cele mai proeminente la nivel național fiind aceea a domnului dr. imunolog Rareș Simu. Invocând rezultatele cercetărilor specialiștilor din toată lumea, dr. Sima precizează: "Nu întotdeauna un vaccin ne poate fi de folos, ci dimpotrivă. De altfel, în practica medicală am întâlnit numeroase cazuri în care vaccinurile au făcut mai mult rău decât bine pacienților". Continuare în pagina 2 Elena Gheorghe va reprezenta România la Eurovision Comuna Dudeștii Noi a trăit la mare intensitate finala de sâmbătă Finala pe țară a concursului Eurovision, desfășurată sâmbătă seara, la București, a stârnit un imens interes în întreaga Românie. După o luptă relativ strânsă, care ne-a ținut cu sufletul la gură până spre ultimele clipe ale întrecerii, victoria a revenit Elenei Gheorghe, interpreta melodiei "The Balkan Girls", care va reprezenta România la ediția din acest an a Eurovision, ce se va desfășura la Moscova, în 12 mai. Sâmbătă, și comuna Dudeștii Noi s-a gătit în straie de gală, pentru că la finală a participat și primarul Alin Nica, cu cântecul "Don't leave". Deși a fost susținut frenetic la el acasă, Alin Nica nu a reușit calificarea. El însă nu renunță, promițând că va reveni cu noi surprize muzicale. Aflați rezultatele finalei pe țară a concursului Eurovision, dar și pulsul comunei Dudeștii Noi din seara de sâmbătă, în pagina 15.