Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2009 (Anul 21, nr. 6000-6026)

2009-10-07 / nr. 6005

miercurii, 7 octombrie 2009 De la Sânnicolau Mare, pe circuitele de Formula 1 Alexandru Radu Popescu este un puști de doar 12 ani pentru care automobilismul nu mai are mari secrete. Copilul din Sânnicolau Mare a uimit deja lumea kartingului românesc și se pregătește să plece în Italia, acolo unde se antrenează și se formează piloții de mâine din Formula 1. *• Dragoste la prima vedere Pasiunea pentru karting i-a fost insuflată lui Radu de un prieten mai mare. "Aveam nouă ani când am urcat prima oară într-un cart. Un prieten m-a lăsat să mă plimb un pic și, de atunci, mi-am dorit să învăț să conduc și să particip la competiții" , își aduce aminte Radu de momentul în care a simțit ce înseamnă adrenalina în stare pură. Conștienți că pasiunea fiului lor nu e doar un simplu joc de paie, părinții - Radu și Gabriela Popescu - i-au cumpărat acestuia toate cele necesare pentru practicarea acestei ramuri a automobilismului. Bineînțeles, un kart a cărui valoare poate ajunge și la VOOO de euro și un echipament ,aplet de curse, omologat, cască, mănuși, combinezon, pantofi speciali. "E un sport costisitor, dar toate trec atunci când vedem rezultatele pe care le are Radu", recunoaște doamna Popescu. Primele curse, primele trofee Părinții lui Radu sunt implicați 100 la sută în activitatea fiului lor. Iar mândria de a avea printre ei un campion este nemărginită. De altfel, în biroul din magazinul în care lucrează doamna Popescu, la loc de cinste stau câteva cupe, medalii și diplome obținute de Radu în cei trei ani de când concurează în competițiile interne. Faptul că are talent a fost confirmat chiar la primul concurs la care a participat. "Era la Reșița, aveam nouă ani și am reușit să mă clasez pe locul doi într-o cursă", își amintește Radu. De atunci, a prins gustul competiției și a participat la fiecare etapă de campionat național, mai întâi la clasa mini, iar apoi la clasa RF3, în urma lui Tăriceanu ______junior______ Una dintre cele mai bune clasări ale puștiului din Sânnicolau Mare a fost la Campionatul Național. Cursa, desfășurată la București, pe ploaie, i-a adus lui Radu Alexandru Popescu locul patru. "Am fost la câteva zecimi de secundă în spatele fiului fostului prim-ministru Călin Popescu Tăriceanu", își amintește tânărul pilot. Până acum, peste zece trofee, tot pe atâtea diplome și medalii stau mărturie a calităților pe care Radu le are ca pilot de kart. Aceste performanțe nu ar fi fost posibile, spune mama tânărului, dacă nu s-ar fi implicat (lucru lăudabil) și primăria orașului. "Am primit sponsorizări de la consiliul local și am fost sprijiniți mereu de primarul Dănuț Groza. Automobilismul este un sport scump și nu se poate să reușești fără sprijin". iainl.,ginnigia.i.fi.i Față de alți tineri pasionați de automobilism, Radu Alexandru Popescu nu este, contrar așteptărilor, un fan al celebrului Michael Schumacher. Pilotul preferat al puștiului din Sânnicolau Mare este finlandezul Kimi Raikkonen, pe urmele căruia vrea să pășească și el. "Visul meu este să concurez în Formula 1, dar știu că mai am mult până acolo", afirmă, cu maturitate, Radu. Pentru ca dorințele sale să nu rămână doar la acest stadiu, părinții îl vor duce, în curând, în Italia, pentru un stagiu de pregătire. "Acolo, acest sport este luat în serios și se știe că din karting au plecat spre Formula 1 mari campioni. Poate, cine știe,în viitor, unul dintre ei va fi Radu", spune, încrezătoare, mama singurului pilot de kart din zona orașului Sânnicolau Mare. DANA ISTRAT ANTON BORBÉLY Codrea, la Napoli? Cotidianul II Martino a anunțat că oficialii clubului SSC Napoli sunt interesați de achiziționarea mijlocașului român al echipei AC Siena, Paul Codrea. "Primul pe lista de achiziții din iarnă a lui Napoli este internaționalul român Paul Codrea, în vârstă de 28 de ani. El ar urma să-l înlocuiască pe Cigarini, care a dezamăgit în acest debut de sezon. Afacerea este plauzibilă, mai ales că prețul românului, 600.000 de euro, este rezonabil", a scris sursa citată. Pe lista de achiziții a napoletanilor se mai află Omar Milanetto (Genoa) și Angelo Palombo (Sampdoria Genova). (M.F.) Caleidoscop . Sabrerul român Rareș Dumitrescu a obținut medalia de argint la Campionatele Mondiale de scrimă din Antalya, după ce a pierdut finala probei de sabie masculin în fața germanului Nicolas Limbach, scor 11- 15. Medalia câștigată de sportivul român este prima obținută de delegația României la Campionatele Mondiale de scrimă, care se desfășoară, în perioada 30 septembrie - 8 octombrie, în Antalya. Până în ultimul act al CM de scrimă, Rareș Dumitrescu i-a mai învins, în primul tur, pe senegalezul Mamoudou Keita, scor 15-5, în turul al doilea, pe canadianul Joseph Polossifakis, scor 15-11, în optimi, pe spaniolul Jaime Marti, scor 15- 6, în sferturi, pe italianul Aldo Montano, scor 15-14, iar în semifinale, pe ungurul Tamaș Decsi, scor 15-10. ■ Președintele Comisiei Centrale a Arbitrilor, Vasile Avram, a declarat, ieri, că partidele Unirea Urziceni - FC Vaslui, FC Vaslui - Universitatea Craiova și Unirea Urziceni - Universitatea Craiova vor fi conduse de arbitri străini. ■ Președintelele Federației Române de Hochei pe Gheață, Tanczos Barna, a declarat, ieri, că fostul internațional Marius Gliga, actualmente director tehnic în cadrul federației, a preluat atribuțiile de secretar general până la data de 15 noiembrie. Gliga îi succede în funcție lui Alexandru Nistor, care și-a încetat mandatul începând cu data de 1 octombrie, din motive personale. Nistor fusese numit pe bază de mandat, în ședința Biroului Federal din data de 27 februarie, ca urmare a demiterii fostului secretar general, Iuliu Becze. Mandatul lui Nistor fusese deja prelungit în două rânduri de Biroul Federal. (M.F.) Renașterea bănățeană 9 Marian Pană este noul antrenor al Gloriei Bistrița Marian Pană a fost numit antrenor principal al echipei Gloria Bistrița, el preluîndu-și atribuțiunile de ieri, când formația ardeleană a început stagiul de pregătire de la Govora, în cadrul staff-ului condus de directorul tehnic-manager general Florin Halagian, funcția rămăsese vacantă după despărțirea de Sandu Tăbîrcă. "După plecarea lui Sandu Tăbîrcă, Gloria avea nevoie de un nou antrenor principal, așa că Marian Pană a fost alesul; în rest, staff-ul tehnic rămâne neschimbat", a anunțat președintele clubului bistrițean, Jean Pădureanu. Marian Pană, în vârstă de 40 de ani, a jucat pentru echipele Flacăra Moreni, Victoria București, FC Argeș, Dinamo București (cu care a ieșit campion în 1992 avându-l antrenor pe Florin Halagian), Hapoel Haifa, Chindia Târgoviște, FC Brașov și Juventus București. A debutat în prima ligă în meciul Flacăra Moreni - FCM Brașov 0-1, din data de 16 noiembrie 1986. A strâns 209 meciuri și 21 de goluri în prima divizie, nouă partide în cupele europene și două selecții la naționala României, ambele în 1991. Marian Pană, care va debuta ca antrenor principal în Liga I, a pregătit echipele Petrolul Târgoviște (2001 -2002), CS Otopeni (2002-2007), Cetatea Suceava (2007-2008) și Știința Bacău (2009). (M.F.) Tenis de câmp Serena Williams va redeveni lider mondial Jucătoarea americană de tenis Serena Williams va redeveni numărul unu în clasamentul WTA, ce va fi publicat săptămâna viitoare, după victoria obținută, ieri, scor 6-3,6-2, cu Ekaterina Makarova (Rusia), din turul doi al Openului Chinei de la Beijing. Drumul spre prima poziție mondială a fost ușurat pentru sportiva americană în vârstă de 28 de ani, după ce actualul lider WTA, Dinara Safina (Rusia), a pierdut încă din prima rundă a turneului de la Beijing, în fața sportivei Zhang Shuai (China). Serena Williams, care în acest an a mai fost în fruntea ierarhiei mondiale în luna aprilie, și-a asigurat matematic primul loc WTA, poziție ce îi va fi atribuită luni, când va fi dată publicității noua ierarhie. Williams a urcat în premieră pe prima treaptă a topului WTA în iulie 2002, loc pe care a stat până în aprilie 2003. Sportiva americană și-a mai trecut în palmares patru săptămâni ca lider mondial în septembrie 2008 și încă 11 săptămâni la începutul acestui an din februarie până în aprilie. (M.F.)