Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 2010 (Anul 22, nr. 6330-6355)

2010-11-01 / nr. 6330

EIBANATEANA Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 6330 - luni, 1 noiembrie 2010 - 16 pagini - 1,5 lei Grevă generală cu frica-n sân Deși confederațiile sindicale au făcut apel la angajații din România ca în ziua de miercuri să se întrerupă, între orele 12-16, activitatea din toate ramurile, acțiunea nu pare a avea multe șanse de succes. Până la această oră, apelul a fost făcut doar prin intermediul mass-media, urmând ca oamenii să stabilească singuri dacă vor opri sau nu activitatea la locurile de muncă. "Nu poți să organizezi o acțiune voluntară. Nu știm cum se va derula, pentru că s-a făcut doar un apel, deci nu se cunoaște în ce măsură se va răspunde. Personal, am câteva rezerve privind această acțiune, pentru că are mai multe tăișuri. Poate nu se întâmplă nimic, dar există și varianta ca persoanele care dau curs apelului să fie sancționate pe motive disciplinare din cauză că acțiunea nu este una acoperită legal, iar în unele cazuri angajatorii ar putea lua măsuri drastice", ne-a declarat liderul regional al "Cartel Alfa", Ștefan Gogoșanu. La nivelul confederației există posibilitatea deschiderii unui conflict de muncă nivel național, sub umbrela căruia s-ar putea desfășura proteste în viitorul apropiat, fiind vorba chiar despre declanșarea unei greve generale. Toate aceste detalii urmează să fie discutate începând de astăzi. (C.R.) Timișul și-a proiectat dezvoltarea cu date mai vechi de patru ani __ Generoasă în proiecte, așa cum îi stă bine oricărei dar poate reduce considerabil gradul de fezabilitate, strategii, cea care privește dezvoltarea economico-socială Programul strategic al Consiliului Județean Timiș, un a județului Timiș trasează un plan de evoluție a zonei document bazat pe strategia menționată, a suferit deja pentru perioada 2009-2015. Din păcate, cele mai noi o serie de modificări impuse de situația și evoluția informații, pe care s-a bazat redactarea documentului, proiectelor pe care le include, dar, așa cum s-a afirmat datează din anii 2005-2006, când în această parte de la cea mai recentă întâlnire în plan a aleșilor județeni, țară, și nu numai, exista o cu totul altă dinamică atât strategia, cât și programul ar trebui reanalizate economică. Aceasta nu scade valoarea documentului, măcar de două ori pe an. Continuare în pagina 2 Timișorenii își amintesc de cei trecuți în neființă Deși Ziua Morților este marcată astăzi, timișorenii au depus coroane și au aprins lumânări, ieri, la mormintele celor plecați dintre noi, având în vremea favorabilă și ziua nelucrătoare doi aliați. Cimitirele din orașul de pe Bega s-au umplut de oameni încă de dimineață, iar preoții au ținut slujbe de pomenire lângă locurile de veci, curățate și îngrijite din timp de rudele celor decedați. Timișorenii care nu și-au cumpărat coroane din timp, de prin piețe, le-au putut achiziționa și din fața intrărilor în cimitire, însă au plătit câțiva lei în plus. Ziua Morților, sau Luminăția, cum mai este numită, este ținută în special în zonele din vestul țării, fiind derivată din sărbătoarea catolică denumită Ziua Tuturor Sfinților. Seara, cimitirele au fost luminate de miile de lumânări aprinse la mormintele lângă care s-au așezat și numeroase flori. De asemenea, oamenii au dat de pomană sărmanilor și s-au rugat pentru sufletele celor plecați. (C.R.) Un monument istoric se zbate între viață și moarte Dincolo de poziționarea în zona mai vechi biserici din lemn din județ, de deal a județului Timiș, care Așezată în satul Crivina de Sus, conferă un peisaj propice dezvoltării micuța bisericuță este, în prezent, agroturismului, comuna Pietroasa într-o stare avansată de degradare, se poate lăuda cu una dintre cele Continuare în pagina 4 Titlurile zilei DNA, "în vizită" prin Sacoșu Turcesc Deta menține singurul liceu cu profil de prelucrare a lemnului din județ Pagina Opătița, cartierul care n-a mai încăput în oraș La Beregsău Mic a fost sfințită noua biserică I www jre nașterea jo <§£>'3 4,2664 lei 132,5903 lei/gram