Renaşterea Bănăţeană, martie 2011 (Anul 23, nr. 6430-6456)

2011-03-01 / nr. 6430

RI BANATEANA Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drăgan Nr. 6430 - marti, 1 martie 2011 - 24 pagini -1,5 lei Guvernul își asumă răspunderea pe Codul muncii în 8 martie Guvernul își va angaja răspunderea în parlament pe noul Cod al muncii marți, 8 martie, la ora 10, iar parlamentarii pot depune amendamente până vineri, la ora 20. "S-a stabilit foaia de parcurs a angajării acestei răspunderi. S-a stabilit un termen ca domnul prim-ministru să se prezinte în parlament pe 8 martie, la ora 10. Până vineri, la ora 20, se vor depune de către cei interesați amendamente" , a anunțat vicepreședintele Senatului, Ioan Chelaru, după ședința Birourilor Permanente reunite. El a mai spus că, dacă se va depune o moțiune de cenzură, documentul fiind în pregătire, probabil va fi stabilită o nouă foaie de parcurs pentru citirea moțiunii, pentru dezbaterea acesteia și pentru vot. "Discuții deosebite nu au fost cu privire la foaia de parcurs. (...) Până vineri se vor depune amenentele, probabil că sâmbătă și duminică guvernul ar trebui să se aplece asupra amendamentelor - eu m-aș bucura s-o facă, dar probabil că nu o s-o facă, iar marți, ora 10, domnul prim-ministru va fi prezent pentru a-și angaja răspunderea", a mai spus Chelaru. (M.F.) Timișoara înregistrează o nedorită premieră Facturi interzise cardiacilor! Tabelul la întreținere pentru luna ianuarie i-a adus pe mulți timișoreni cu picioarele pe pământ, dândule, în același timp, dureri cumplite de cap. Prețul gigacaloriei - printre cele mai scumpe din România - a ruinat bugetele celor abonați la sistemul centralizat de termoficare. Mulți oameni au început să se întrebe cu disperare de unde vor reuși să achite sutele de lei de pe listele afișate la intrările în blocuri, în condițiile în care banii, pur și simplu, nu le ajung, iar singura lor vină este că locuiesc în Timișoara. Plătim, oare, prea mult pentru agentul termic, în vreme ce în alte orașe subvențiile de la bugetul local sunt mult mai serioase? Câtă atenție s-a acordat investițiilor în sistemul centralizat de termoficare, care are un impact imediat asupra a 86.000 de familii din Timișoara? Prea puțină, după cât se pare... Continuare In pagina 3 Problema farmaciilor, în atenția Comisiei Europene Sistemul farmaceutic din România traversează una dintre cele mai negre perioade. Multe din farmacii sunt nevoite să-și înceteze activitatea, intrând în faliment sau în procedura de insolvență financiară, ca urmare a faptului că există foarte mari întârzieri la plată din partea caselor de asigurări de sănătate. Prelungirea termenelor de plată a afectat în special farmaciile din mediul rural și pe cele din zonele periferice ale orașelor, a căror activitate se bazează îndeosebi pe eliberarea de medicamente compensate și gratuite pentru asigurați, fiind dependente de plățile caselor de asigurări, în prezent, există facturi neachitate în valoare de 56 de milioane de euro, cu termen de plată depășit. Pe lângă faptul că populația începe să resimtă dificultatea accesului la medicamente, tot mai mulți farmaciști pleacă în alte țări. Europarlamentarul PNL Cristian Bușoi (foto) spune că sunt necesare măsuri urgente pentru a determina Casa Națională de Asigurări de Sănătate să accepte facturile la timp și să efectueze plățile datorate. în această idee, Bușoi a solicitat Comisiei Europene să investigheze modul în care statul român își respectă obligațiile care îi revin în sistemul farmaceutic și să dispună măsuri concrete pentru o mai bună supraveghere a pieței. FLORESCU Numărul cazurilor de scarlatină a crescut alarmant Scarlatina ü îngrijorează pe specialiștii în boli infecțioase, de la nivelul județului Timiș. Potrivit reprezentanților Spitalului Clinic de Boli Infecțioase și Pneumoftiziologie "Victor Babeș" din Timișoara, dacă, în mod obișnuit, sunt semnalate trei până la cinci cazuri pe an, de câteva luni, același număr de îmbolnăviri se înregistrează în fiecare săptămână! "Este vorba despre copii care contractează boala în grădinițe și școli, pentru că aceasta apare, de obicei, în astfel de comunități. Scarlatina este provocată de un streptococ, se răspândește pe calea aerului, iar tratamentul constă de obicei în administrarea de penicilină injectabilă", ne-a declarat dr. Virgil Musta, purtător de cuvânt al unității sanitare menționate. Continuare în pagina 7 Titlurile zilei Pagina 4 Spitalele propuse pentru reorganizare așteaptă noua lista www.renasterea.ro ALUTAR 4,2150 lei 3,0489 lei 138,1159 lei/gram