Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2014 (Anul 26, nr. 7516-7542)

2014-10-01 / nr. 7516

□BĂNĂȚEANĂ IDirector onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 7516 - miercuri, 1 octombrie 2014 - 16 pagini - 2 lei Vine curățenia de toamnă! Așa cum ne-am obișnuit, Primăria Timișoara și societatea de salubritate Retim organizează, în perioada 13-28 octombrie 2014, acțiunea ecologică de curățenie generală de toamnă, în prima săptămână se va lucra în cartierele din partea de nord a Timișoarei, față de Canalul Bega, iar în a doua săptămână, în zona de sud, în cadrul acțiunii se colectează numai obiecte de uz casnic și gospodăresc și deșeuri vegetale rezultate din curățirea arborilor plantați pe aliniamentele stradale și a spațiilor verzi din jurul imobilelor. Deșeurile pot fi depuse în fața locuințelor cel mai devreme cu o zi înainte de data programată pentru colectare. Nu vor fi adunate deșeurile provenite din amenajări interioare (moloz, praf de cărbune, țigle, cărămizi, faianță și gresie sparte), iar cei care nu vor respecta această prevedere riscă amenzi de la 500 la 2.000 de lei. De asemenea, nu vor fi colectate deșeuri electronice și electrocasnice, acestea (la fel ca deșeurile din construcții) putând fi predate gratuit la punctele de colectare speciale ale Retim. (D.D.) Studenții cer guvernului bani pentru educație Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) atrage atenția asupra faptului că taxele pe care studenții le plătesc cresc de la an la an și cere guvernului să mărească bugetul alocat educației. ANOSR a făcut public un studiu în care prezintă valorile celor mai importante taxe pe care studenții sunt obligați să le plătească în 21 de universități din țară, atrăgând atenția că acestea cresc de la un an la altul și că multe dintre ele sunt nejustificate, fiind la limita legii sau chiar ilegale". în ultimii ani, potrivit sursei citate, taxele de școlarizare au crescut în 81 la sută dintre universități. Studiul ANOSR arată că doar în ultimul an universitar, 38 la sută dintre universități au mărit taxele de școlarizare, discuții despre astfel de creșteri existând în peste o jumătate dintre universități. Reprezentanții ANOSR reclamă și faptul că sunt diferențe foarte mari între taxele de școlarizare încasate de universități pentru același program de studiu, deși costurile ar trebui să fie similare. Continuare în pagina 3 www .renașterea .ro Restricții de circulație în fața Catedralei Astăzi, circulația mijloacelor de transport în comun din zona Catedralei Mitropolitane va fi restricționată de la ora 8 până la ora 13. Stația de autobuz Catedrala Mitropolitană va fi suspendată până după desfășurarea slujbei de înmormântare a înaltpreasfințitul Părinte Dr. Nicolae Corneanu, Arhiepiscopul Timișoarei și Mitropolitul Banatului. Autobuzele 33, Expres 33 și E3 nu vor opri în stația Catedrală, iar autobuzele de pe linia Expres 7 nu vor mai circula până la Poșta Mare. Continuare în pagina 4 Ploi de stele, eclipse și o cometă Dacă septembrie s-a dovedit a fi cea mai săracă lună a acestui an, în ceea ce privește evenimentele astronomice, octombrie va recupera din plin, spre bucuria împătimiților cercetării bolții cerești, dar și a ghicitorilor în stele. Două eclipse (ce-i drept, nici una dintre ele vizibilă din țara noastră) și două ploi meteorice vor împodobi cerul, la acestea adăugându-se vizita unei comete și așezarea planetei Uranus în opoziție , acesta urmând să fie, în ordine cronologic, cel dintâi eveniment astronomic notabil al lunii. Planeta verde-albăstruie, considerată de astrologi prevestitoare de schimbări radicale, se va afla la minimă distanță de Terra, dar și cu fața complet luminată de Soare, în 8 octombrie, dată la care ea poate fi fotografiată cu succes chiar și prin instrumente aflate la îndemâna astronomilor amatori. Continuare in pagina 2