Renaşterea Bănăţeană, iulie 2015 (Anul 27, nr. 7740-7766)

2015-07-01 / nr. 7740

Ill BANATE AN A I Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 7740 - miercuri, 1 iulie 2015 -16 pagini - 2 lei Cardul de sănătate și atât! Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Timiș face apel la toți furnizorii de servicii medicale cu care se află în relație contractuală să nu mai pună pacienții pe drumuri solicitându-le calitatea de asigurat eliberată de CJAS. Au existat cazuri în care pacientul s-a prezentat la medic cu cârdul de sănătate și a fost trimis să aducă de la Casa de asigurări de sănătate adeverință că este asigurat. "Atragem atenția tuturor furnizorilor că prezența cârdului de sănătate atestă calitatea de asigurat și nu este nevoie să pună pe drumuri bolnavii, mai ales că unii pacienți sunt din alte județe. Le reamintim furnizorilor de servicii medicale, medicamente și materiale sanitare că pot să verifice calitatea de asigurat în aplicația de pe site-ul instituției, la adresa http://www.cnas.ro/ cjastm/page/verificareasigurat.html. Continuare în pagina 4 Afacerile derulate la "Județean" în timpul directoratului lui Ionac, saturate cu ață albă Ajuns în discuția Consiliului de etică și a Comisiei de disciplină din cadrul Spitalului Județean Timișoara, în urma show-ului mediatic produs săptămâna trecută, șeful Clinicii de Chirurgie Vasculară, doctorul Mihai Ionac, își continuă recitalul. Prins cu mâța-n sac - în speță, cu materialele sanitare pe stoc - de inspectorii Direcției de Sănătate Publică Timiș (culmea, trimiși în control de Ministerul Sănătății ca urmare a memoriului expediat la București chiar de Mihai Ionac), distinsul profesor o dă, din nou, la întors. Pasămite, firele de sutură a căror absență a reclamat-o șeful de la Chirurgie Vasculară veniseră chiar în ziua controlului, lucru nesemnalat în raportul ulterior al DSP Timiș. Da, așa este, o parte din firele de sutură au venit miercurea trecută, imediat după ora 8 dimineața, deci domnul doctor putea să facă liniștit operații de reconstrucție vasculară în ziua respectivă, precum și a doua zi, joi, dar n-a făcut-o nici atunci, preferând să țină cursuri. In plus, cum rămâne cu firele de sutură primite lunea trecută, tot la prima oră? De ce au fost amânați pacienții, fiind, în schimb, plimbați prin fața camerelor TV, de ce nu au fost operați luni și marți, din moment ce firele de sutură fuseseră puse deja la dispoziția secției de chirurgie vasculară? Bine, nu așteptăm vreun răspuns, sunt întrebări retorice... Continuare în pagina 3 Titlurile zilei Liberalii din Zona 3 Jimbolia țintesc "drept la țintă" Pagina 6 Vacanțele timișenilor pe insulele grecești nu sunt afectate de criză www .renaștereaso Soarele răsare la 5,49 și apune la 21,29. Telefonul cititorului 0256/490145 este numarul la care ne puteț‘ sesiza publeme,e v avs.,iar noi vom încerca sara rim de folos! S-au afișat rezultatele finale la examenul de evaluare națională Ieri au fost afișate rezultatele finale la examenul de evaluare națională, în județul Timiș, dintre cele 334 de lucrări recorectate în urma contestațiilor, 88 au primit alt punctaj. La matematică, patru dintre notele finale sunt mai mici decât cele inițiale, doar o lucrare primind notă mai mare. La limba română, dintre cele 242 de lucrări a căror notare a fost contestată, 59 au primit puncte în plus, iar cinci, note mai mici. De asemenea, la limba germană, dintre cele 11 lucrări recorectate, două au primit note mai mari, iar una a fost depunctată. Diferențe mai mari de 1,5 puncte la recorectare au fost doar în cazul unei singure lucrări, la limba și literatura română, elevul-autor primind o notă mai mare. în perioada 3-7 iulie, absolvenții clasei a VIII-a vor trebui să completeze fișele de înscriere la liceu pentru admiterea la această formă de învățământ. SIMONA VASI 3,9969 lei 151,4504 lei/gram LICHIDARE DE STOC LA MICROHIDROCENTRALE Vino la licitațiile din iulie 2015! Toate informațiile necesare pot fi obținute accesând site-ul: HIDROELECTRICA www.hidroelectrica.ro sau latel. 021/307.46.16