Renaşterea Bănăţeană, august 2015 (Anul 27, nr. 7767-7783)

2015-08-01 / nr. 7767

BANATEANA I Director onorific prof. dr. Josif Constantin Dragan Nr. 7767 - sâmbătă, 1 august 2015 - 16 pagini - 2 lei Postul Adormirii Maicii Domnului Creștinii ortodocși, dar și romano și greco-catolicii cinstesc, la 15 august, Adormirea Maicii Domnului, praznic numit în popor și Sfânta Maria Mare. Este vorba despre cea mai veche sărbătoare închinată Sfintei Fecioare, dar mărturii despre existența ei nu există decât din secolul al V-lea, când cultul începe să se dezvolte foarte mult, mai ales după Sinodul al IV-lea Ecumenic, care a hotărât că Maica Domnului este Născătoare de Dumnezeu. De obicei, postul ce precede sărbătoarea începe la 1 august, dar, întrucât anul acesta prima sa zi cade într-o sâmbătă, iar ziua de vineri este și ea una de post conform rânduielilor liturgice, se consideră că toți credincioșii păstrători de tradiție au intrat deja în perioada de curățire trupească și sufletească ce precede praznicul instituit spre aducere aminte a virtuților alese ale Maicii Sfinte, dar și a postului pe care ea însăși l-a ținut înainte de a trece în veșnicie. Continuare în pagina 2 Scandal în Consiliul Local Timișoara Locuitorii din zona centrală nu vor prelungirea orarului teraselor Socotită ca o ședință scurtă, înainte de vacanță, întrunirea aleșilor locali timișoreni a fost tulburată, ieri, de prezența unui grup de locuitori din zona ultracentrală a orașului, care au dorit să tragă un semnal de alarmă în privința zgomotului pe care îl produce agitația de la terase. Prelungirea orarului acestora nu ar face, în opinia cetățenilor, decât să înrăutățească situația deja destul de critică în privința confortului fonic din zonă. Argumentele oamenilor, care au fost lăsați să-și exprime punctele de vedere, nu au avut însă darul de a-i convinge pe aleșii urbei, care au invocat argumente precum încurajarea turismului, dreptul locuitorilor orașului de a se relaxa și exemplul altor centre urbane europene. Disputa a depășit, la anumite momente, cadrul unei argumentații elegante, pentru că persoanele implicate s-au întrerupt unele pe celelalte, cu vocea ridicată. Un alt punct nevralgic l-a constituit mărirea finanțării pentru Sala Polivalentă construită în comun de primărie și Universitatea Politehnica. Continuare in pagina 3 Plăceri de vară scăpați de caniculă, dar, după cum prognozează meteorologii, și de ploi, bănățenii se pot bucura de un weekend cu vreme de vară plăcută. Vor fi și ceva nori, dar nu va ploua decât izolat, cu precădere în zonele montane, iar vântul va sufla moderat. Pentru astăzi, se anunță cer senin și vreme călduroasă, dar nu în exces. Temperaturile minime se vor situa în intervalul 14-20 de grade Celsius, iar cele maxime vor fi cuprinse între 29 și 32 de grade. Mâine dimineață ne vom trezi cu temperaturi minime între 15 și 19 grade, iar la amiază vom avea între 31 și 34 de grade. Cerul va fi noros în mai multe perioade ale zilei, iar după-amiază există câteva șanse de ploaie. Pentru zilele următoare este prognozată o vreme cu soare strălucitor, aflată în curs de încălzire. (D.D.) Posibile probleme în aprovizionarea cu medicamente a spitalelor Ministerul Sănătății atrage atenția asupra eventualelor disfuncționalități care ar putea să apară la nivelul unităților sanitare ca urmare a lipsei de informare și înțelegere corectă a legislației privind achizițiile publice, disfuncționalități care sunt atribuite în exclusivitate managementului unităților. Continuare în pagina 4 Titlurile zilei Telefonul cititorului íil /zlOíl f /IC este numărul la care ne puteți sesiza problemele 1^+3 dvs., iar noi vom încerca să vă fim de folos!it www renașterea jo