Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 2016 (Anul 28, nr. 8148-8172)

2016-11-01 / nr. 8148

□BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof, dr. Josif Constantin Drágán Nr. 8148 - marți, 1 noiembrie 2016 - 24 pagini - 2 lei în amintirea celor trecuți în veșnicie Ia Banat, dar și în Transilvania, începutul de noiembrie marchează momentul în care ne amintim de cei trecuți la cele veșnice, în calendarul romano-catolic, astăzi se celebrează Solemnitatea Tuturor Sfinților, iar mâine, Ziua Tuturor Morților, însă majoritatea ortodocșilor din partea de vest a țării au preluat obiceiul de a merge la cimitir în prima zi a lui Brumar, pe care o numesc, popular, "a morților" , deși ea nu figurează astfel în rânduielile religioase are cultului de care aparțin. O tradiție instituită de zeci de ani cere ca, în ultima săptămână din octombrie, oamenii să curețe și să împodobească locurile de veci ale dragilor răposați. Continuare în pagina 2 "Big Brother" s-a pus pe treabă ■ Ieri a fost inaugurat sistemul inteligent de monitorizare a traficului din Timișoara . Acesta nu va ține însă cont de șantierele din municipiu și nici nu va putea contracara gafele "Coreilor" care sapă haotic în carosabil Telenovela sistemului de management al traficului și supraveghere video a luat sfârșit ieri, odată cu inaugurarea oficială a acestuia, în prezența oficialităților locale, dar și a șefului Serviciului de Telecomunicații Speciale, generalul Marcel Opriș. S-au rostit cuvinte frumoase, dar până să se ajungă la momentul fericit al inaugurării, proiectul a trecut prin mai multe momente critice: o mare întârziere a licitației, necesitatea de a aloca bani de la bugetul local pentru conectarea semafoarelor prin fibră optică, neplăcerile șantierelor și, nu în ultimul rând, nemulțumirile conducătorilor auto față de noile semafoare. Continuare în pagina 3 Spitalele timișene nu au Tratamentele fitosanitare, intrat în grevă o armă cu două tăișuri Simion Mezei, din comuna Livezile, apicultor pasionat, are o supărare. De câte ori agricultorii aplică tratamente fitosanitare, îi mor albinele. Din cei 60 de stupi pe care îi deținea, a mai rămas cu doar câțiva. Omul tare. Mai exact, sindicatul nu a strâns numărul suficient de semnături, fapt pentru care exista riscul ca manifestarea să fie de clară ilegală. Continuare în pagina cititorului 0256/490 145 d iar noi vom interzi sî vă fim sp folos!I se plânge că de câțiva ani situația se repetă și nu găsește înțelegere la nimeni. El susține că societatea Cereal Cami ar fi efectuat aerian tratamente fitosanitare, timp de trei zile, în perioada de înflorire a culturii de floareasoarelui. Continuare în pagina . Federația "Sanitas" a declanșat, necesare declanșării unei greve genereri, o grevă generală la care au aderat mai multe unități din întreaga țară. în județul Timiș, însă, protestul nu a mai avut loc, dintr-un motiv foarte simplu: nu au fost întrunite condițiile Titlurile zilei www renașterea.ro Supliment de cultură în interiorul ziarului Soarele răsare la 7:15 și apune la 17,21 Al șaselea sezon Next Star, câștigat de un timișorean