Renaşterea Bănăţeană, decembrie 2016 (Anul 28, nr. 8173-8195)

2016-12-02 / nr. 8173

□BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drăgan Nr. 8173 - vineri, 2 decembrie 2016 - 16 pagini - 2 lei Mii de timișeni au admirat parada militară Aglomerație mare, încă de dimineață, pe Bulevardul Revoluției din Timișoara, arteră pe care s-a desfășurat iar parada militară de 1 Decembrie. Timișoreni de toate vârstele au dorit să asiste la eveniment, aducându-și cu ei familiile și purtând steaguri tricolore. Programul festiv a început cu intonarea Imnului Național al României, după care înaltpreasfinția Sa Ioan Selejan, mitropolitul Banatului, a oficiat o slujbă de Te Deum, alături de un sobor de preoți. Partea cu discursurile oficialităților a fost eliminată din program, pentru ca oamenii veniți la defilare să nu aibă prea mult de așteptat în frig, doar prefectul Mircea Băcală citind un scurt mesaj venit din partea premierului României. Continuare Iu Dus irui 2 Am intrat în feeria sărbătorilor A fost agitație mare, ieri, în Piața Victoriei din orașul de pe Bega. Cea de-a zecea ediție a Târgului de Crăciun, dar și Ziua Națională au atras o mulțime de timișoreni în această zonă a orașului, pentru că nu toată lumea a putut să profite de minivacanța acordată de guvern, plecând spre alte plaiuri, considerate mai liniștite și mai atrăgătoare. Cei rămași acasă nu au avut însă ce regreta, atmosfera de sărbătoare și oferta bogată *• « «• - ---------------Ci____|________ in distracție și produse culinare cu nipoiulanu vremma destul de rece, mohorâtă și "condimentată" cu precipitații. Luminile feerice, muzica bună și focul de artificii au fost principalele atracții de aseară în centrul Timișoarei. Continuare În natină 2 sr c- Moment de referință pentru Naționalul timișorean Teatrul Național din Timișoara a trăit, în săptămâna aceasta, un moment cu adevărat istoric. Este pentru întâia oară când instituța dispune de propria sa clădire, după ce Guvernul României a aprobat o Hotărâre care stabilește înscrierea Sălii 2 în inventarul bunurilor din domeniul public al statului și în administrarea Teatrului Național. Continuare în pagina O idee greu de materializat Intenția Ministerului Educației de a reglementa timpul pe care elevii din clasele primare și din gimnaziu îl alocă temelor pentru acasă a stârnit multiple reacții atât în rândul specialiștilor, cât și în cel al părinților. Cu toate că experții în educație susțin această idee, ei rămân sceptici în legătură cu implementarea ei, în contextul în care în România se predau mai multe materii ca în țările europene. Sunt dascăli - și nu puțini la număr - care și-au făcut un obicei în a le da foarte multe teme elevilor. Continuare in pagina 3 ° 1 Soarele răsare la 7,77 și apune la 16,52