Renaşterea Bănăţeană, februarie 2017 (Anul 29, nr. 8222-8243)

2017-02-03 / nr. 8222

□ BAH ATE AN A I Director onorific prof, dr. Josif Constantin Drágán Nr. 8222 - vineri, 3 februarie 2017 - 16 pagini+programe TV - 3 lei Protestele continuă După un protest destul de modest în fața Prefecturii Timiș, unde s-au adunat, între orele 12 și 13, circa 70-80 de persoane, aproximativ zece mii de persoane s-au strâns aseară în Piața Victoriei din Timișoara. Manifestanții au ascultat muzică, au huiduit și au strigat lozincile deja cunoscute, îmbogățite cu altele noi: "DNA să vină să vă ia", "Noaptea ca hoții", "Mai am un singur dor, Dragnea scriitor" , "Uniți salvăm toată România", "Hoții, hoții", "Abrogați și plecați", "Demisia" și altele. Au participat protestatari de toate vârstele, dar preponderent tineri. Cei mai hotărâți s-au comasat în fața Operei, în spate plasându-se cei care au dorit doar să fie prezenți. Oamenii s-au arătat nemulțumiți de faptul că reprezentanții puterii au declarat că nu vor retrage ordonanțele și că au afirmat că persoanele care protestează sunt dezinformate. Continuare în pagina 3 RATT stă pe un butoi cu pulbere Situația extrem de tensionată este cauzată de datorii imense, angajați nemulțumiți și grafice nerespectate Singura regie a Primăriei Timișoara, cea care se ocupă, așa cum poate, de transportul public, nu are parte deloc de liniște. Iar tulburările se acutizează tocmai când Regia Autonomă de Transport Timișoara ar urma să se transforme în societate comercială, cu alte reguli și, probabil, cu altă conducere. De parcă nu erau suficiente necazurile cu sponsorizările acordate unor asociații umanitare cvasinecunoscute și alte belele evidențiate de controalele Curții de Conturi sau problemele privind datoriile la Fisc, au apărut și conflicte cu un sindicat nou-înființat: în timp ce primarului i se servesc gogoși cu șoferii și vatmanii care pleacă să câștige o pâine mai albă în Rusia, realitatea este că oamenii care răspund de viețile timișorenilor pe care îi transportă au niște salarii amărâte și sunt tratați cu dispreț. Continuare în pagina 2 Marile proiecte au intrat în linie dreaptă De o bună bucată de vreme, în Timișoara se resimte un trend ascendent în ceea ce privește dezvoltarea imobiliară. Nu putem vorbi despre un ritm similar perioadei de boom din 2006-2008, însă schimbările față de anii de criză sunt vizibile. în plus, dacă în boom am avut de-a face cu o frenezie nejustificată, bazată pe speculațiile dezvoltatorilor de a realiza profituri uriașe într-un timp foarte scurt, iar tranzacțiile și construcțiile au fost nejustificate, de data aceasta avem de-a face cu un fenomen bine ancorat în realitate, bazat pe serioase studii de oportunitate. Continuare în pagina 5 Un nou val de pacienți cu rujeolă Un număr de 40 de pacienți cu rujeolă sunt internați în prezent, la Spitalul de Boli Infecțioase și Pneumoftiziologie "Victor Babeș" Timișoara. "Am înregistrat un vârf de peste 30 de pacienți la începutul lunii ianuarie, apoi epidemia s-a mai domolit. Acum, secția este din nou plină. Având un număr scăzut de patologii, am reușit să grupăm bolnavii și să-i oferim fiecăruia câte un foc", a precizat medicul Virgil Musta, purtător de cuvânt al unității sanitare. Potrivit acestuia, cu excepția a doi tineri cu vârste de peste 20 de ani, majoritatea pacienților sunt copii care nu au fost vaccinați. (D.l.)