Revista Economică, 1930 (Anul 32, nr. 1-52)

1930-01-04 / nr. 1

IbTvixxiăr'U.l 12 Lei. Anul XXXII. Sibiiu, 4 Ianuarie 1930. Nr. 1. REVISTA ECONOMICA ORGAN FINANCIAR-ECONOMIC Ofjiil Dlitiil il «ii|iil institui Mari! Mamuţi lin minai, Banat Clipa şi Haină. „SObiDARlTliTEA“ Sitiin Apare od.ată, pe săptămână. Redacţiunea ţi administraţiunea: Sibiiu, Strada Bayer Nr. 1—3. Abonamentul pe an: In ţară: pentru autorităţi,bănci şi întreprinderi Lei 500 —; pentru particulari Lei 400—; pentru cooperative, funcţionari publici, de bancă şi comerciali Lei 300 —. In străinătate Lei 800'—. Taxa pentru inserţiuni: de fiecare □ cm. Lei 6'— Director: Constantin Popp. Redactor: Dr. Mihai Veliciu. Sumarul: Cătră Cetitori. — Un nou tip de bancă. — Stabilizare şi bilanţ. — Henry Ford. — Abrogarea privilegiului statului faţă de creanţele hipotecare. — Cronică. Prelungirea creditului de stabilizare al României. Economii la soc. „Reşiţa“. „Orientul“, institut de credit şi de economii s. a. din Dobra. Cursuri de iarnă pentru plugarii Saşi. Numărul milionarilor (persoane fizice) în Germania. — Situajiunea sumară a Băncii Naţionale a României. — Cursul Valorilor la Bucureşti. — Auis. Cătră Cetitori. Cu numărul de faţă „Revista Economică“ trece pragul în al XXXll-lea an al existenţei sale. Trecutul nostru de peste trei decenii ne dispensează să prezentăm cetitorilor noştri, din acest prilej, un program. El este deajuns de cunoscut cercurilor cari urmăresc scrisul nostru şi a căror interese vom continua să le servim şi în viitor în toate direcţiile, cu tot devotamentul şi cu toată buna pricepere a noastră. Colaboratorilor noştri externi, durere, şi acum tot prea puţini, cari prin preţioasele lor contribuţii ne-au uşurat greaua sarcină a redigiării acestui organ, le exprimăm utile noastre mulţămite pentru sprijinul de care ne-au împărtăşit, li rugăm să nu ne lipsească de binevoitorul şi valorosul lor sprijin nici în viitor, ştiut fiind că un organ de publicitate, ca „Rev. Ecou.“, nu poate fi redactat, în condiţii satisfăcătoare decât numai cu conlucrarea a mai multora. Totodată adresăm tututor abonaţilor şi sprijinitorilor de pân’acum ai Revistei noastre rugarea, să binevoiască a-şi înoi din bună vreme abonamentul pe 1930, iar cetitorilor, cari încă n’ar fi abonaţi, să intre în şirul abonaţilor noştri, dând astfel sprijinul material necesar acestui vechiu organ de publicitate financiareconomie. Rugăm îndeosebi direcţiunile institutelor de bani şi ale întreprinderilor etc. să se folosească de coloanele revistei noastre pentru publicarea anunţurilor lor oficiale, cum sunt bilanţul anual, convocarea adunării generale, concurse etc. Manuscrisele publicaţiilor menite să apară ca inserţiuni, rugăm s a le expedia astfel, ca să ajungă în posesiunea noastră cel puţin cu 3 zile înainte de ziua expediţiei regulate a revistei noastre, care este ziua de Sâmbătă. Abonaţii, institute ori particulari, cari sunt în întârziere cu plata abonamentului, sunt rugaţi ca deodată cu înoirea abonamentului să achite şi restanţa de abonament. Preţul abonamentului pe an, având în vedere scumpetea hârtiei, a tiparului şi a expediţiei poştale etc. s’a fixat în fără: pentru autorități, bănci şi întreprinderi Eei 500 — , pentru particulari Lei 400‘—, pentru cooperative, funcfionari publici, de bancă şi comerciali Eei 300’—. In străinătate Eei 800'—. Taxa insersiunilor s’a fixat cu cei 6— de fiecare om. □. Sumele designate pentru abonament şi inserţiuni, rugăm a le asigna la Banca „Albina“ Sibiiu, pentru contul „Revistei Economice“. Redacţiunea şi administraţiunea se află în Sibiiu, Strada Bayer No. 13.