Revista Minelor, 1951 (Anul 2, nr. 1-12)

1951-01-01 / nr. 1

A ti AHE SU t IN S КIJINEA UNUI COMITET DE REDACȚIE Redacția: București, Str. Th. Masaryk Nr. 17, Telefon 1.26.15 Ianuarie 1951 Anul II Nr. 1 REVISTA MINELOR ORGAN AL ASOCIAȚIEI ȘTIINȚIFICE A TEHNICIENILOR DIN R. P. R. ȘI AL MINISTERULUI METALURGIEI ȘI INDUSTRIEI CHIMICE Aniversarea Republicii Populare Române La 30 Decembrie s’au împlinit 3 ani de când clasa noastră muncitoare condusă de Partidul Muncitoresc Român, a înlăturat monarhia — reprezentanta reacțiunii interne și a imperialismului occidental — așezând bazele regimului de democrație populară, formă a dictaturii proletariatului. Acest însemnat eveniment istoric este o cotitură importantă în viața poporului nostru, deoarece odată cu înlăturarea reprezentantului reacțiunii și imperialismului, puterea de Stat a trecut în mâinile clasei muncitoare, care în alianța cu țărănimea muncitoare a pășit pe drumul construirii socialismului în țara noastră. In anii care au trecut de la acest important eveniment, oamenii muncii din țara noastră au dat o strălucită dovadă a capacității lor creatoare, a ingeniozității și posibilităților multilaterale ajungând ca, sub conducerea Partidului să înfăptuiască lucrări mărețe. In ultimii 3 ani țara noastră a dobândit importante succese pe drumul lichidării înapoierii noastre economice și culturale. Zadarnic a încercat burghezia și uneltele ei mârșave să creeze piedici, să încerce să o abată din drum. Ca un val uriaș s-a deslănțuit asupra ei mânia clasei muncitoare, nimicind năpârcile care îndrăsniseră să-și ridice capul. încă din anul 1949 producția industrială globală a depășit simțitor producția industrială din 1938, iar pentru anul 1950 se prevede o creștere de cca 40%. Industria noastră grea a realizat în acești ani o înflorire fără seamăn. Numeroase ramuri noi au luat ființă. Produse necesare pentru sectoare importante ale economiei noastre,—agricultura, extragerea și prelucrarea petrolului, sectorul minier,care erau pe vremea capitalismului importate în schimbul înrobirii noastre economice, acum se făuresc în țară. Cel de al 6000-lea traiator a ieșit pe porțile uzinelor „Sovromtractor“, întărind forța S.M.T.urilor, mărind baza mecanizării agriculturii. Mii de ciocane pneumatice, crestează în adâncul pământului noi galerii, aducând la suprafață bogățiile nesecate ale subsolului Patriei noastre. Forța de producție a metalurgiei a crescut simțitor datorită noilor investiții făcute în ultimii ani : 2 furnale reconstruite, 2 cuptoare Siemens Martin nou construite și alte 5 reconstruite, un nou grup de oțelării, laminoare, etc. Primul nostru Plan Cincinal prevede o creștere de aproape 2 ori și jumătate (244%) a producției globale industriale față de anul 1950. Sectorului minier îi revin mari sarcini în cadrul Planului Cincinal. Lărgirea sectorului prin noi puneri în exploatare va aduce un aport însemnat la mărirea potențialului industriei noastre. De aceea, în cadrul Planului Cincinal se vor intensifica cercetările geologice și vor fi întrebuințate cele mai perfecționate metode de extracție, întregul activ al muncitorilor, tehnicienilor și inginerilor din sectorul cărbunilor și minereurilor, treime să înțeleagă importanța sarcinilor pe care le au, în cadrul Planului Cincinal, pentru desvoltarea acestor sectoare. Pregătindu-se pentru Planul Cincinal, ei vor trebui să-și întărească disciplina ln muncă, să respecte disciplina de plan și financiară, să ia măsuri pentru o bună gospodărire, să îngrijească de creșterea calitativă a muncii și de sporirea productivității ei. Sub conducerea Partidului, să pornim cu încredere pe drumul măreț al Cincinalului, să făurim baze temeinice pentru progresul economic și cultural al Patriei noastre. Trăiască 30 Decembrie, măreața zi când poporul nostru trece în revistă realizările de până acum și pornește cu încredere pe drumul luminos al viitorului 1