România Liberă, mai 1950 (Anul 8, nr. 1746-1769)

1950-05-01 / nr. 1746

TRĂIASCĂ 1 MAI, ZIUA SOLIDARITĂŢII INTERNAŢIONALE A CLASEI MUNCITOARE, ZI DE TRECERE IN REVISTA A FORŢELOR DE LUPTĂ ALE OAMENILOR MUNCII DIN LUMEA ÎNTREAGĂ ! Articol apărut în ,,Pentru pace trainică, pentru democraţie populară!“ în pag. 4-a Sarcinile luptei pentru pace nr. 17 (77) Înotate, pentru îndeplinirea şi depăşirea Planului de Stat pe cel de al doilea trimestru al anului 1930! f arm M In timp ce In ţările capif Mm M taliste înfeudate imperialis- JfeP M mului american clasa munci- M Bâ.oU'® loare întâmpină ziua de 1 Mai mMMMMM, în condiţiile crâncenei şi sângeroasei exploatări capitaliste, oamenii muncii din ţara noastră au primit cu bucurie vestea că munca şi lupta lor pentru îndeplinirea Planului de Stat a fost încununată de succes în primul trimestru al acestui an. Comunicatul Consiliului de Miniştri arată că planul producţiei industriale pe trimestrul 1 Ianuarie — 31 Martie 1950 a fost realizat in proporţie de 104,6 la sută. Cifrele publicate în Comunicat ne arată că în acest an oamenii muncii au atins in producţie un nivel cu mult superior celui din primul trimestru al anului trecut. Dacă privim numai asupra sectorului producţiei de tractoare şi utilaj agricol vedem că faţă de aceiaşi perioadă a anului trecut producţia a atins un nivel de 211 la sută. In cursul acestui trimestru datorită ajutorului în materii prime şi a utilajului de înaltă calitate primit din Uniunea Sovietică, datorită măsurilor organizatorice superioare celor din anul trecut şi mai ales datorită creşterii nivelului conştiinţei clasei muncitoare, a noii sale atitudini faţă de muncă, productivitatea muncii a crescut faţă de primul trimestru al anului 1949 cu 13,5 la sută pe întreaga industrie. Noi produse şi maşini care până acum se aduceau din străinătate au fost fabricate la noi In ţară. S-a mărit, şi pe zi ce trece se transformă intr'o largă mişcare acţiunea pentru introducerea metodelor de lucru sovietice. In acel sector industrial în care Până acum câţiva ani încă capitaliştii nu ştiau altceva decât cum să exploateze cât mai crunt pe cei ce munceau, minele de cărbuni, s-a introdus pentru prima dată în ţara noastră armarea metalică a abatajelor frontale după sistemul sovietic, Juravliov-Pokrovschi. Conştiinţa că munca lor nu merge în buzunarele doldora ale imperialiştilor de peste hotare — aşa cum se întâmplă în Iugoslavia stăpânită de banda scelerată a lui Tito — a făcut ca in acest trimestru la încheierea contractelor colective să vie din partea muncitorilor peste 40.000 de propuneri de raţionalizări şi îmbunătăţiri a muncii. Faţă de acelaş trimestru al anului trecut numărul celor aflaţi în întreceri socialiste în cinstea zilei de 1 Mai a crescut simţitor şi a dus la o lărgire a mişcarii pentru folosirea cât mai intensă a rezervelor interne ale întreprinderilor, la folosirea experienţei întreprinterilor fruntaşe prin intensificarea schimbului de experienţă la locul de producţie. Chiar acolo unde planul n'a putut fi în întregime împlinit — ca de pildă in sectorul petrolifer — producţia este totuşi superioară celei din primul trimestru al anului trecut. Creşterea producţiei de utilaj petrolifer care a atins 122,5 la sută, ca şi realizările obţinute la schela Ochiuri-Dâmboviţa prin aplicarea unor metode tehnologice raţionale şi bine studiate, arată că şi în acest sector important al economiei noastre naţionale prin pregătirea din timp a locaţiilor pentru sondele noi, executarea la timp şi în bune condiţiuni a lucrărilor de suprafaţă, folosirea mai raţională a utilajului de la sondele vechi şi înlăturarea unor deficienţe in aplicarea metodelor tehnologice, se vor putea obţine în lunile ce urmează rezultate mai bune. Comunicatul Consiliului de Miniştri ne arată o creştere simţitoare a bunurilor de larg consum. O contribuţie însemnată la creşterea producţiei bunurilor de consum a avut-o cooperaţia meşteşugărească şi numărul din ce in ce mai mare al întreprinderilor economice locale. S-a dat populaţiei ţării noastre în trimestrul ce a trecut pâine mai multă, mai mult zahăr, ulei, paste fainoase, brânzeturi, ţesături de bumbac şi lână, încălţăminte, medicamente, etc. Felul în care au fost realizaţi indicii economici de utilizare — unele Întreprinderi depăşind indicii anuali chiar în cursul acestui trimestru — arată că sarcinile anuale stabilite In Planul de Stat vor putea fi îndeplinite şi chiar depăşite. In sectorul agricol — arată comunicatul Consiliului de Miniştri „In comparaţie cu anul anterior In trimestrul I 1950, munca a fost mai bine organizată, campania de însăămânţări mai bine pregătită, mobilizarea ţărănimii muncitoare mai largă. Până la 25 Aprilie s-au însămânţat 5.350.000 ha. în campania de primăvara“. In timp ce sute de mii de fermieri americani hoinăresc în căutare de lucru pe lungile autostrăzi ale Statelor Unite, succesele înregistrate de sectorul socialist al agriculturii ţării noastre, de industria noastră, ridicarea conştiinţei ţărănimii muncitoare a dus în decursul acestui trimestru la înfiinţarea a încă 120 de noi gospodării colective ce cuprind 8000 de familii de ţărani săraci şi mijlocaşi. Din ce în ce mai multă marfă este oferită oamenilor muncii. Volumul total al desfacerilor In primul trimestru al acestui an — arată comunicatul — a fost cu 90 la sută mai mare decât cel din aceiaşi perioadă a anului trecut. Lucrările de investiţii iau şi ele extindere din ce în ce mai mare. Faţă de anul trecut valoarea lucrărilor de învestiţii a fost cu 130 la sută mai mare. In timp ce în ţările capitaliste criza care bântuie nemilos face ca numărul şomerilor să crească vertiginos şi fără încetare, în ţara noastră în intervalul scurs dela primul trimestru al anului 1949 rândurile celor încadraţi în producţie s-au lărgit cu încă 200.000 de muncitori. In ciuda greutăţilor moştenite dela regimurile burghezo-moşiereşti viaţa poporului nostru muncitor a început să devină din ce în ce mai fericită, mai veselă, mai îmbelşugată. Rezultatele obţinute pe primul trimestru al Planului de Stat pe 1950 ne arată că oamenii muncii din ţara noastră devin din ce in ce mai conştienţi că lupta şi munca pentru îndeplinirea Planului înseamnă pace, înseamnă socialism. Ei ştiu că îndeplinind cu stricteţe sarcinile Panului de Stat, dau lovituri nimicitoare imperialiştilor care încearcă să deslănţue un nou măcel. Ei ştiu că faptele lor măreţe sunt mai tari decât ţipetele isterice ale negustorilor de moarte şi ale lacheilor lor, social-democraţii de dreapta şi spionii titoişti. Din rezultatele îndeplinirii Planului de Stat pe primul trimestru al anului 1950, oamenii muncii din ţara noastră au putut vedea cât de spornică a fost strădania lor. Dar aceasta nu este încă deajuns. Pentru a grăbi construirea socialismului, pentru a impune pacea, trebue să muncim şi mai mult şi mai bine. Lipsurile care mai persistă în diferite sectoare, lipsuri pe care le analizează comunicatul Consiliului de Miniştri trebue lichidate prin buna organizare a muncii, prin creşterea spiritului de răspundere, prin intensificarea ritmului de activitate. Noi succese şi mai măreţe trebue să încunune eforturile noastre. Înainte, pentru îndeplinirea şi depăşirea Planului de Stat pe cel de-al doilea simestru al anului 19501 f Muncind cu avânt in întâmpinarea zilei de 1 Mai ţărănimea muncitoare a însămânţat până la 28 Aprilie 1950 suprafaţade: 5.631.255 ha. O serie de judeţe ca: Satu Mare, Muscel, Argeş, Buzău, Odorhei, Dămboviţa, Someş, Sibiu, Teleorman, Bihor, Caraş, Brăila, Cluj, Rădăuţi şi altele au îndeplinit planul de însămănţări, înainte de termen. In campania insămâiiţărlor grispodăriile agricole colective au fost in frunte în toate judeţele, dovedind superioritatea muncii în colectiv şi cu mijloace mecanizate. Deasemenea, gospodăriile agricole de stat au depăşit planurile la o serie de culturi importante, iar S.M.T. au contribuit din plin la realizarea insămânţărilor in condiţiuni agrotehnice optime. (Agerpres ). Până la 28 Aprilie 5.631.255 ha AU FOST ÎNSĂMÂNŢATE IN TOATĂ ŢARA In întreaga ţară continuă ca avant campania de semnături pe Apelul pentru interzicerea armei atomice, ca armă de distragere şi agresiune a populaţiei paşnice în fiecare zi, cifrele semnăturilor pe Apelul Comitetului Permanent al Congresului Mondial al Partizanilor Păcii pentru interzicerea armei atomice ca armă de agresiune cresc cu repeziciune aşa cum creşte, tot mai puternică, voinţa oamenilor muncii din ţara noastră de a face să eşueze uneltirile monstruoase ale imperialiştilor care vor să arunce lumea într’un nou război. 259.253 semnături in jud. Timiş, peste 238.000 semnături în jud. Prahova, 180.955 semnături în jud. Bihor, 279.199 semnături în judeţul Dolj. «Pentru apărarea vieţii luminoase ce o făurim cu mâinile noastre, semnez acest Apel şi voiu lupta din toate puterile mele, pentru ca planurile criminale ale imperialiştilor anglo-americani să fie zădărnicite», spunei tov. Ghîţ Sticolae, maistru fierar la fabrica «Macazul» din Ploeşti, distins cu Medalia Muncii pentru realizările sale în muncă. Pentru apărarea a ceea ce ei construiesc cu dragoste şi însufleţire, au semnat Apelul peste 30.000 mineri din Valea Jiului, care depăşesc norme peste norme, metalurgiştii de la Reşiţa şi Hunedoara, care au nevoie de pace, pentru a da cât mai mult oţel pentru înflorirea industriei noastre, pentru construirea socialismului în ţara noastră, muncitorii de la SovromtractorBraşov care au dat al 4000-lea tractor pentru înflorirea agriculturii noastre pe drumul socialismului, sau muncitorii de la fabrica «Ianoş Herbac» din Cluj, care luptă pentru depăşirea normelor. La sate, campania de strângere a semnăturilor se desfăşoară deasemeni cu un puternic elan. In judeţul Bihor, in numeroase comune, ca, de pildă, in comuna Zece Hotare, ţăranii muncitori nici n’au aşteptat ca echipele să pornească pe teren pentru strângerea semnăturlor ci s’au dus la locuinţele membrilor din echipe pentru a semna mai devreme Apelul. Intr’o singură zi s’au strâns peste 1260 semnături. In comunele Fegiernic, Sâniob şi Ciuhoi, din plasa Sălard, jud. Bihor, toţi ţăranii muncitori au semnat Apelul. «Mamele semnează Apelul pentrucă îşi iubesc copiii şi vor să le apere viaţa şi viitorul luminos care le este făurit în Republica Populară Română», aşa spune Elena A. Păunescu, văduvă de război şi mamă a trei copii, din comuna Şoimari-Prahova. Campania de strângere de semnături la Apelul Comitetului Permanent al Congresului Mondial al Partizanilor Păcii continuă cu avânt în întreaga ţară Pe listele de la Ministerul Comunicaţiilor au mai semnat: Prof. ing. Nicolae Profiri, ministrul comunicaţiilor; Mihai Leonte, consilier ministerial; Boureanu Rodica, director adjunct la Dir. Contabilităţii; Ionescu Nadina, contabil principal; Dr. Baroş, responsabilul policlinicii; Cătălui Maria, dactilografă Dir. Planificării; Moraru Vasile, referent tehnic Dir. Planificării; Gheorghe Cristache referent tehnic Dir. Planificării; Dianu Maria, dactilografă Dir. C.T.G.; Marcu Sânziana, director al Centralei Transfortură şi Comunicaţii; Olteanu Vasilîca, îngrijitoare Dir. Administrativă; Almaru Paulina, şef serviciu, Dir. Administrativă; Marinescu Gheorghe, litograf Oficiul Presei, fruntaş în muncă; Mardare Petre, director; Cuculescu Valentina, referent special Director; Oşanu Ilie, şef serviciu, Director; Bâcu Natalia, dactilografă şefă; Ing. Eugen Balasopol, direcţia Secretariatului; G. Georgescu, şef serviciu Dir. Marine Comerciale; Ionescu Dumitru, căpitan Port Principal D. M. C.; Răcăşanu N, şef serviciu Dir. Marinei Comerciale; Scripcaru Zamfira, bucătar Căminul de Zi; Victorian Victor, director adjunct la Dir. G.T.C.; Deac Amalia, şefă secţie; Dir. Secretariatului; Iordan Marin, referent şef Dir. Secretariatului. Pe listele de la Teatrul Naţional au mai semnat : Elena Negreanu, actor , Pârâia Nicolae, Petre Nicolae, Avram Gheorghe, tehnicieni; Virgil P Popovici, Italîca Zamfirescu, Teodora Anca, Mihalache George, Alex. Ciprian, actori; George Nicolae, recuzitor; Diviu Ion, pictor; Lepirialu Nicolae, tapițer; Achimescu Ion interdent; Popa Constantin, electrician, Mihai St. Mihai, tâmplar ; Gross Emil, pictor; Ecaterina Arţăreanu, croitoreasă; Ionel Popa, croitor; Florica Scorţan, Natalia Manolescu, croitorese; Lazăr Dumitru, şef, mecanic; Nica Luter, mecanic; Maxim Nicolae, director de scenă; Vasluianu Teodor, regisor; Acsente Gheorghe, regisor; Ciocăltor Teodor, regisor; Vasile Bălălău, Gheorghe Ignat, Voinea Nicolae, plasatori ; SSICeatru Aleier, Troiffea Ion,BSIfan Ștefan, tapiţeri; Corneseni Traian, pictor; Dragana Natalia, pictor; Franz Medveschi, Spineanu Ion, Borcănescu Marin, tâmplari; Vasiliu Birlic, Horațiu lonescu, Baldovin Gheorghe, Muscan Gheorghe, Dănciulescu Gheorghe, Berechet Mihai, actori; Constantin Gremnicu, Fârvulescu Haralambie, Ispas Ion, plasatori; Aurade Alexandru, intendent; Ioana Bălălău, Șaropa Ana, Vasilica lonescu, cabiniere; Bărbulescu Constantin, Vasile Lăzărescu, Stroe Atanasiu, Codrescu Nicolae, Alexandru Giugaru, Ion Focşăneanu, Jeni Argeşeanu, Tânji Sovianu, Matilda Bărbulescu, Iulian Necşulescu, actori. Pe listele de la Direcţia generală a minereurilor din Ministerul Metalurgiei şi Industriei Chimice, au mai semnat: Toader Vasile, director general; Petrescu Constantin director adjunct; Călulanovici Savu tehnic; Căpăţână Alexandru şef serviciu; Ionescu Gheorghe inginer; Galgiu Ovidiu consilier; Arde.,leanu Eugen inginer; Mastera Victor inginer; Meliţescu Eracle inginer; Stroescu Silviu referent tehnic; Roman Alexe preşedintele sindicatului; Reziscenca Constantin şeful serviciului producţie; Ghiţă Ştefan director general I.M.P. Potmarea Nicolais şeful serv. aprovizionare; Dima Blima şeful serv. tehnic; Lucaci Iordan şeful serv. financiar; Vasilescu Enache şeful serv. aprovizionare; Ioachim Gheorghe secretarul sindicatului. Direcţia de Plan şi Evidenţă : Munteanu Someş inginer; Ionescu Ioan inginer; Manea Gheorghe director adjunct; Davidescu Nely referent tehnic; Cornel Popescu director general; Stănculeasa Gheorghe, director adjunct; Şerbănescu Stan, responsabil contabilitate; Cojocaru Dumitru, revizor contabil ; Neaţu Oprea, revizor contabil ; Calomfirescu Zoe, contabil financiar; Crăciun Ioana, șef contabil; Zaharia Gabriela, funcționară; Jioiu Nicolaie, director general; Băloiu Traian director adjunct; CaragheorgheEmil, inginer; Stavrat Mircea, inginer; Socaciu Victor, şef secție; Lupan Niculaie, inginer; Gheorghiu Stere ,inginer; Tzony Mihail, inginer; Zahareanu Bruno, referent; Ionescu Dumitru, referent tehnic; Cumpănaşu Florica, referent tehnic; Nicolescu Gheorghe, şef de servicii; Grimnştein Berci, şef de serviciu; Teodorescu Dumitru, şef de serviciu; Mateescu Florea, şef de serviciu; Şerbănescu Stere, şef de secţie; Lorinfirescu Zoe, şef de secţie; I. Cimpoescu, şef de secţie; Şerban Nicolae, şef secţie. Pe listele Ministerului Comerţului Exterior au mai semnat: Ghenner Mia, referentă; Bolocan Bedl, dactilografă ; Atanasiu Ecaterina, referenţă principală; Maximilian Mihai, director adjunct; Vernescu Constantin, referent ; Blăgoi Gheorghe, şef secţie; Biriaca Maria, referentă; Liscirsea Clara, referentă; Smarandache Gheorghe, şef secţie; Isar Solomon, referent; Bohrin Ion, referent; Angelescu Cornel, şef secţie; Covaci Dumitru, referent; Gorjan Alex, şef ‘serviciu;’' ‘itfardi Petre, elă’catrician; Căpăţână Anna, referentă; Ciobanu loara, muncitoare; Intze Margareta, referentă; Alexandru Bârlădeanu, ministru; Lake Richard, director adjunct; Stâncu’ Virgil, şef secţie; Tâivan Gheorghe şef secţie; losifescu Nicolae, referent; Rusu Mircea, şef serviciu; Ciobanu Mihai, director; Cotişel Mircea, şef serviciu; Popescu Ioana, referentă; Lungu Ştefan, director; Marinescu Constanţa, şef serviciu; Vecei Carol, şef serviciu; Gogu Rădulescu, ministru adjunct; Coşuleţ Lucia, referentă; Marin Radu, îngrijitor; Burcea Marin, îngrijitor; Mangu Gheorghe, intendent; Rădulescu Ioan, intendent; Găman Maria, ajutoare bucătăreasă; Bairov Ana, îngrijitoare; Pavel Stana, îngrijitoare; Brădăţeanu Aurica, ospătară; Pricop Elena, ospătară; Buzincă Maria, ospătară; Ciociu Gheorghe, bucătar; Stefanescu Emilia, cantimioră. Pe listele din jud. Tulcea au mai semnat: Gh. Cozmin, ing. şef al minei Altân-Tepe.Tulcea; Vasile Nichitovici director al minei; Şerban Petre, miner fruntaş; Dima Haralambie miner fruntaş; Lascavache Ion, miner fruntaş; Iorgu Marin, medic; Mina Chiudin şef de echipă; Viţu Trandafir, şef de echipă; Copuş Gh., maistru fierar; Bariton Evsei, maistru mecanic; Bratu Ion, miner fruntaş; Traian Hagiescu, preşedintele gospodăriei agricole colective din com. Ceamurlia de Jos; ConstantinTaja, vicepreşedinte al gospodăriei agricole colective; Alex. Creţu, brigadier; Ştefan Anghel, brigadier; Gh. Petre, şef de echipă; Anuţa Hagiescu, fruntaşă; Mariţa Tone, fruntaşă; Cunţa Ricin, fruntaşă; Cobeţ Anatolie, preşedintele Comitetului Provizoriu al comunei Ceamurlia de Jos; Stere Arad, vicepreşedinte; Preşteanu Nic., secretar; Nela Muşat, dactilografă; Hristache Moţaiu, referent; Gh. Prodan, agent sanitar; Ilie Coţoman, agent veterinar; Mihail Toader, director al fermei legumicole Tulcea, Teodor Nicula, brigadier; Moreanu Elena, Maria Săgeată, Elena Cârnat, Maria Zibileanu, Moloşag Domnica. Maria Caracuda, fruntaşe în muncă; Amastitu Iosif, maistru grădinar; Apostolescu Niculae, maistru grădinar; Sandu Ştefan, preşedintele Comitetului Provizoriu al comunei Niculiţei-Tulcea: Dumitru Morari, Sterea Ceafşrmba, Iordan Morari, Vasile Moraru, Ion Marcovici, Niculaie Moraru ,ţărani muncitori; Feodor Cernega, directorul gospodăriei piscicole de Stat-Tulcea; Avacum Carnasov, muncitor pescar fruntaş; Nastea Fetrov, muncitoare frantaşă la prepararea peştelui; Efimov Mihai, gaterist fruntaș la fabrica „Poporul"-Tulcea; Decoraţi cu Ordinul Apărarea Patriei" ■ 1 Printr’un decret al Prezidiului Marii Adunări Naţionale au fost decoraţi cu Ordinul „Apărarea Patriei“, Clasa II, Lt. col. Marin Ionescu-Neica, Patriarhul Justinian Marina. Prezidiul Marii Adunări Naţionale a acordat „Ordinul Muncii” următorilor tovarăşi: CLASA I-a Raşeev Dumitru, inginer, Uzinele „1 Mai“ — Ploeşti. CLASA II-a Fârvulescu Gh. maistru sondor, Petrolifera Muntenia — Schela Berea, Dobre Ioan, strungar, Uzinele „1 Mai”— Ploeşti. Deak Wilhelm, miner, Sovromcurbune — Petrila, Ducovschi Grigore, maistru strungar, Steagul Roşu — Braşov, Gheorghiu Alex., electrician, Sovromtractor — Braşov, Gali Alexandru, mecanic, Flamura Roşie — Arad, Iliescu Matei, Lăcătuş 23 August — Bucureşti, Reiss Berard, inginer, I.C.E.P.S. — Bucureşti, Teodorescu Mihai, mecanic, Depoul Ec. — Bucureşti, Cincă Maria, ţesătoare, Iund. Bumbacului B. — Bucureşti, Vinca Eugen, electrician, Salina Tg. Ocna — Bacău, Prof. dr. Ha- Tan.Ifhi Ladislau, profesor, Institutul de Medicină, — Tg. Mureş,. Conf. dr. Kopieli Francisc, conf. medic, Institutul de Medicină — Cluj, Leonard Dumitru, mecanic, Intrepr. Edilitare, — Craiova, Coler Carol, inginer, Intr. Edilitare — Tg. Mureş, Kery Mihai, lăcătuş matriţier, Intr. Edilitare — Oradea, Ilie Andrei, învăţător, ec. Elem. Com. Malu— Teleorman. CLASA III-a Niculescu Ion, maistru distilator, Petrolifera Muntenia, Dep. Raf.— Ploeşti, Silvineanu Constantin, maistru mecanic, Petrol. Muntenia — Schela Băicoi, Şerban V. Constantin, maistru sondor, Petrol. Muntenia — Schela Băicoi, Molciu Marin, maistru sondor, Sovrompetrol — Ţintea, Kepetin Geza, șef de grupă, Sovromcărbune — mina Lonea, Pantazi Vasile, maistru sondor, Sovrompetrol— Ţintea^ S^il^sy Ion^ şef de grupă miner, Sovromcărbune—• Petroşani, Varga Ştefan, forjar, Sovrommetal— Reşiţa, Kronieselt Carol, electrician, Sovrommetal T- Reşiţa, Voinea Ion, turnător, Sovrom tractor Braşov, Crişan Partenie, tehnician, Sovrom tractor Braşov, Toth Eraerie, maistru sondor, Nitramonia Făgăraş, Molnar Andrei, lăcătuş, Flamura ftoşie Arad, Trandafir Nesty, tehnician, Oţelul Roşu Severin, Flatz Ion, maistru electr., Oţelul Roşu Severin, Gheonea Dumitru, director, Direcţia Mişcării Bucureşti, Mozeş Alexandru, mecanic locom. Depoul Teius Alba, Popescu I. Florea, mecanic locom. Depoul Craiova, Rusiei A. Vasile, mecanic locom. Depoul Cluj, Vasilescu Maria, operatoare, Oficiul P. T. T. Ploeşti, Simon Carol, şef echipă, Atei, RATA Tg. Mureş, Ştefănescu Const., maistru, Sind. S.R.T. Galaţi, Ştefănescu Stanciu, maistru, Sind. S.R.T. Galaţi, Maxim Simion, maistru turnător, Şanţ. Naval Constanţa, Trandafir Gh., cazangiu, Şanţ. Naval Constanţa, Polologu Eugenia, croitorească, F. C. „Gheorghiu-Dej“ Bucureşti, Fischer Armin, mecanic, Tehnica Tricot. Bucureşti, Zhnerman Petre, maistru mec., Viscoza Lupeni, Micloş Maria, ficăreasă, Ind. Bumbac, B. Bucureşti, Kocsa Francisc, maistru, C. M. Timişoara, Timişoara, Iancu Ion, mecanic, C. M. Sibiu, Sibiu, Vlad Vasile, cioban, Oieria Palas, Constanţa, Niţă Nicolae, tractorist, S.M.T. Coslugea, Constanţa, Magyar Alexandru, mecanic, Centrul mecanic Cluj, Gârleanu Clasa III: General Victor Precup, Bodnăraş Florica, Hănţescu Ana, Simona Corbeanu, Pâncu Ion, Maria Andreescu, Şerban Leibovici, Demeter Alexandru, Deutsch Emeric, Şoimu Ana, Mihai Francisc şi Guţan Alexandru. Luca, strungar, Centrul mecanic Galaţi, Simion Ion, strungar, S.M.T. Valul lui Traian, Constanţa, Ştefănescu Ion, brutar, Moara Const. David Bucureşti, Olah Mihai, muncitor presar, Fabrica ulei Careii Mari, Sălaj, Mere, Ion, sudor electric, Fabrica zahăr Bod, Braşov, Câmpeanu Margareta, muncitoare, Manufactura tutun Cluj, Popa Ion, presar, Dep. Ferm. C.A.M. Bârlad, Nusbaum Anton, tâmplar, Mag. Fierul Cluj, Croitoru Vasile, funcţionar, Uniunea Cooperaţie Craiova, Csilagi Andrei, vânzător. Mag. I.C.S. Textila Arad, Sari Arpafi, maşinist, Atei. Grafica nr. 6 Cluj, Toroiman Ion, mecanic linotip, Atei. Grafice 1 Mai Bucureşti, Hlopf Petru, litograf, I. C. Frimu, Timişoara, Ciovică, Aron, mecanic, Scrisul Liber Bucureşti, Derechi Eduard,, maşinist rotativă, Scrisul Liber Bucureşti, Cătuşcanu Gheorghe, lăcătuş mecanic, I.T.B. Bucureşti, Voicilă Dumitru, strungar-fier, I.T.B. Bucureşti, Rotbăşeanu Iile, zidar şamot, Fabrica ciment Azuga, Belazi Alexandru, zidar, Sovromconstrucţii Intrepr. nr. 2 Arad, Varga Francisc, subinginer, Sovromconstrucţii Intrepr. nr. 2 Arad, Ştirbu Ion, zidar şamot, Fabrica ciment Temelia, Braşov, IZahorta Ion, director, Fabrica de ciment Bucureşti, Moacă Stelian, zidar, Intrepr. 12 Construcţii Hunedoara, Vasile Roman, muncitor Unit, I.P.E.I.L. Câmpulung Muscel, Bobernea Anton, şef atelier, I.P.E.I.L. Argeş, Ion Ilie, şef ocol, Ocolul Silvic Berteşti, Brăila, Stanoie Aurel, electrician, Fabrica mobilă furnir Timiş, Hangami Constantin, şef secţie, Steaua Roşie Bacău, Matei Elena, profesoară, Şc. Pedagogică Educatoare nr. 2 Bucureşti, Marica Ştefan, muncitor, Atei, Fizica şi Biologie M.I.P. Bucureşti, Nestor, învăţător, Şc. Elementară Popeşti, Iaşi, Mayer Victoria, învăţătoare, Şc. Elementară nr. 4 Mânăştur Cluj, Cibi Ludovic, dulgher, Sovrom 7 Baracamente Ovidiu, Canal, Tihon Bănică, săpător, Sovrom 7 Oraşul Nou Năvodari, Canal, Băcioiu Ion, sudor, Atei, mecanic Caprera-Ovidiu, Canal, Tache Dumitru, şofer, Garajul Auto Constanţa, Iliescu Marin, draglinist, Mircea Vodă Escavaţii, Canal, Paşcu Constantin, Bacău, Finkelstein Froim, Botoşani, Székely Francisca, Braşov, Nicolae V. Ion, Prahova, Dumitru Constantin, Prahova, Kaşak Eduard, Reşiţa, Paraschiv Ion, Severin, Crişan Gheorghe, Timiş, Georgia Nicolae, Bucureşti, Bujor Sion, Bucureşti, David Rozica, Bucureşti, Niculescu Constantin, Bucureşti, Filip Fahn, Bucureşti, Duma Vasile, Bucureşti, Anton Emilian, Bucureşti, Stănoiu Ştefan, zeţar, Atelierele Grafice nr. 4 Bucureşti, Niculescu Mihai, zeţar, Flacăra Roşie Bucureşti, Tăulescu Gh., zeţar, Direcţia tehnică România Liberă, Bucureşti, Câmpeanu Valeria, muncitoare, Vasia Vasilescu, Mediaş, T.-Mare, Costea Maria, muncitoare, Vasia Vasilescu, Mediaş, T.-Mare, István Dionisie, muncitor, Fabrica Record, Mediaş, T.Mare, Vereş Francisc, fierar, Sovromgaz-Copşa Mică, Alba, Zaharia Gh.s tractorist, S.M.T. Ciorani Prahova, Muşat Gh. tractorist, S.M.T. Ciorani Prahova, Dragomir I. Ion, maistru sondor, Sovrom Reg. II Moreni, Prahova, Rozeanu Angelica, ziaristă, România Liberă, București, Sary Sasz Kolosvari, dactilografă P.T.T. Cluj, Cluj, Fiat Gruia Ghilăcătuş tehnician Reşiţa, Reşiţa, Turcan Nicolae, maistru sondor, Petrolifera Muntenia, Târgovişte. Decoraţi cu „Ordinul Muncii108 ornamiuPFB REDACŢIA ŞI ADMINISTRAŢIA ABONAMENTE: Încep la 1 şi 15 ale lunii REDACTOR RESPONSABIL Bucureşti, Str. Constantin Miile 9 7 9— IL 1 lună lei 120 * SALARIAŢI ŞI STUDENŢI *— Centr. Tel.: 6.34.93, 6.34.94, 6.34.95 Cont Cec Poştal Nr. 7796 1 an iei 1400 1 lună lei 100 SERVICIUL ABONAMENTE TEL. 5.21.21 NICULAE BELLU ANUL VIII Nr. 1746 P. 4 PAGINI 4 LEI Taxa de francare plătită în numerar conf. aprobării Direcțiunii Generale P.T.T. 108.828, 16 Septembrie 1944. Luni I Mai 1950  LA 1 MAI APARE OPERE'*VILE I EDITURA,PARTIDULUI MUNCITORESC RQHAM