România Liberă, decembrie 1952 (Anul 10, nr. 2541-2567)

1952-12-02 / nr. 2541

Proletari din toate ţările, uniţi-va! Urnam hani Anul X Nr. 2541 4 pagini 20 bani I Luni 1 Decembrie 1952 ORGANUL SFATURILOR POPULARE DIN REPUBLICA POPULARĂ ROMÂNĂ Poporul nostru a votat pentru socialism, pentru pace, pentru fericire și bunăstare, pentru viitorul luminos al Patriei. O măreaţă demonstraţie a unităţii Indisolubile dintre partid, guvern şi popor Entuziasta participare la vot Ziua de 30 Noembrie a fost o zi de sărbătoare pentru întreg poporul muncitor. Ea a inflectat cu o deosebită claritate tot ceea ce simt, tot ceea ce gândesc oamenii muncii din patria noastră. Prezentându-se într-o proporţie covârşitoare în faţa urnelor, cei ce muncesc din ţara noastră şi-au ales deputaţii în Marea Adunare Naţională votând pentru pace şi socialism, pentru bunăstarea şi fericirea poporului, pentru viitorul luminos al patriei. Entuziasmul participării la vot s-a vădit încă din primele minute ale votului, după cum ne relatează corespondenţii, la toate secţiile de vot din ţară domnea o mare animaţie încă de la orele 6 dimineaţa. Prin prezenţa masivă la vot, poporul nostru muncitor şi-a dovedit maturitatea sa politică, arătând că ştie să folosească din plin marile drepturi şi libertăţi pe care le-a dobândit, a demonstrat adeziunea întregului popor muncitor la politica regimului nostru de democraţie populară, hotărîrea lui fermă de a nu-şi cruţa nici un efort pentru a întări statul nostru, pentru a asigura prin munca sa avântată şi creatoare prosperitatea şi înflorirea patriei. Rezultatele dobândite în producţie In cinstea măreţei sărbători sunt fapte care vorbesc de la sine. Un număr de 33 de întreprinderi din industria chimică au început să dea produse în contul anului viitor. In regiunea Timişoara 44 întreprinderi şi-au îndeplinit sarcinile anuale până în ziua alegerilor. In regiunea Stalin peste 10.000 muncitori lucrează în contul anilor viitori. Iată numai câteva aspecte ale minunatului avânt cu care, antrenaţi, deopotrivă, candidaţi şi alegători s’au întrecut să întâmpine cât mai demn marea sărbătoare. Rezultatele obţinute în această perioadă şi-au adus contribuţia lor la lupta pentru îndeplinirea cu succes a planului cincinal şi a celui de electrificare. Vorbind despre succesele obţinute, tovarăşul Gh. Gheorghiu- Dej a spus la adunarea alegătorilor din circumscripţia electorală „Griviţa Roşie“. ,,S-au creat condiţiile pentru ca în anul 1953 să se atingă nivelul de creştere a producţiei industriale prevăzut pentru anul 1954. Aceasta constitue o bază trainică pentru desfăşurarea luptei muncitorilor, inginerilor, tehnicienilor şi funcţionarilor din întreprinderile noastre în vederea îndeplinirii prevederilor planului cincinal în 4 ani“. In aceste condiţii de entuziasm general s-au desfăşurat ieri în întreaga ţară alegerile de deputaţi pentru Marea Adunare Naţională. Pe străzile pavoazate sărbătoreşte au apărut în zorii zilei primii votanţi. Numeroşi stahanovişti, fruntaşi în producţie, fruntaşi ai gospodăriilor colective, laureaţi ai Premiului de Stat, tineri care votau pentru prima oară, au ţinut să fie cei dintâi în faţa urnelor. Cu prilejul sărbătorii de ieri, votând pentru candidaţii Frontului Democraţiei Populare, gândurile pline de dragoste ale tuturor alegătorilor se îndreptau în primul rând către cel mai iubit fiu al poporului nostru muncitor, către tovarăşul Gh. Gheorghiu-Dej, conducătorul partidului şi guvernului. Alegătorii din circumscripţia electorală „Griviţa Roşie“ care au votat cu înflăcărat entuziasm pe tovarăşul Gh. Gheorghiu-Dej, au exprimat voinţa unanimă a întregului popor. „Sunt fericit că votez în circumscripţia în care candidează iubitul nostru conducător , a declarat ieri stahanovistul Sevastache Ristea de la atelierele „Griviţa Roşie“. Brigada stahanovistă de la cazangerie, pe care o conduc, a întâmpinat marea sărbătoare a alegerilor prin depăşiri zilnice de normă ,între 60—65 la sută. Vom lucra şi mai bine pentru a întări şi prin munca noastră victoria pe care o va obţine astăzi în alegeri Frontul Democraţiei Populare". Entuziasmul cu care alegătorii din circumscripţia electorală „Griviţa Roşia“ au votat pentru primul candidat al poporului nostru muncitor s-a oglindit deopotrivă şi în faptul că la orele 16, la o serie de secţii de vot, din această circumscripţie votase aproape totalitatea alegătorilor. Cu dragoste şi bucurie au votat oamenii muncii pentru conducătorii partidului şi sfatului nostru, tovarăşi apropiaţi de luptă ai tovarăşului Gh. Gheorghiu-Dej. In circumscripţia electorală „Casa Scânteii“, unde a candidat tov. I. Chişinevschi, votase până la ora 14 marea majoritate a alegătorilor , în Regiunea Autonomă Maghiară, în circumscripţia electorală Tg. Mureş-Nord, unde a candidat tov. Al. Moghioroş, până la ora 15 votaseră 3/4 din totalul alegătorilor. Aceeaşi însufleţire a caracterizat participarea la vot în circumscripţiile electorale unde au candidat tov. Petru Groza, Miron Constantinescu, Gh. Apostol, Chivu Stoica, E. Bodnăraş, P. Borilă, C. Pârvulescu, ca şi in toate circumscripţiile electorale. La ora 17, la multe circumscripţii din ţară ,votaseră până la 95% din alegători. Profesorul S. Ştefănescu, laureat al Premiului de Stat pentru activitatea desfăşurată în îndrumarea muncii de prospectare geologică şi geofizică la descoperirea de noi structuri petrolifere , a declarat cu prilejul votării: „Niciodată în trecut nu s’a acordat muncii noastre atâta sprijin. Ne stă la îndemână ştiinţa cea mai înaintată din lume, ştiinţa sovietică şi lucrăm cu aparatajul cel mai perfecţionat, aparatajul sovietic, înalta preţuire ce mi s'a acordat constitue pentru mine un nou imbold în muncă. Dau azi votul meu pentru victoria Frontului Democraţiei Populare din toată inima şi-l consider un angajament pentru obţinerea de succese tot mai mari în descoperirea de noi zăcăminte". Votând la secţia de vot Nr. 7 de la fabrica „Steaua Roşie’’-Bacău, stahanovistul Nicolae Codreanu a spus : „Votez din toată inima pentru Frontul Democraţiei Populare, ştiind că astfel contribui la apărarea, şi întărirea tuturor cuceririlor poporului nostru muncitor, cuceriri consfinţite în Constituţia statului nostru democrat-popular, pentru înflorirea şi propăşirea continuă a patriei noastre dragi“. Iar muncitorul Felîcian Milişin, de naţionalitate sârbă, votând în circumscripţia electorală Timişoara-Nord, a spus: „Sunt fericit că particip azi la alegerile libere din ţara noastră. Prin votul meu ştiu că lovesc în banda de spioni şi asasini de la Belgrad şi stăpânii lor din America”. De altfel, în regiunea Timişoara, regiune de graniţă cu Iugoslavia aflată sub călcâiul bandei fito-fasciste, participarea la vot a fost deosebit de masivă. Câtă diferenţă între alegerile din ţara noastră — unde oamenii muncii deplin conştienţi că votează pentru patria iubită, pentru politica partidului de construire a socialismului şi apărare a păcii, pentru realizarea planului cincinal şi a planului de electrificare, alegătorii s’au prezentat liberi, plini de entuziasm, la vot — şi recentele alegeri prezidenţiale din Statele Unite ale Americii. Acolo, alegătorii aveau „libertatea” de a alege intre două slugi ale aceluiaş stăpân — capitalul monopolist american. Campania electorală a avut scopul de a înşela buna credinţă a alegătorului prin promisiuni neruşinate: în sfârşit ca o „încununare“ a tuturor „libertăţilor“, peste 25 milioane de cetăţeni au fost împiedicaţi să voteze. Poporul român şi minorităţile naţionale care au cunoscut în trecut astfel de alegeri, sunt ferm hotărîţi să lupte cu toată tăria pentru ca ele să nu se mai întoarcă. De aceea el a dat cu tot entuziasmul votul său pentru candidaţii Frontului Democraţiei Populare. .Fiecare cetăţean din imensul număr al celor care au votat pentru Frontul Democraţiei Populare s-a convins prin propria sa experienţă că între vorbele şi faptele comuniştilor nu există nicio deosebire. Dovada evidenta a aacestui adevăr sunt succesele pe care ţara noastră le-a înregistrat ca urmare a politicii partidului şi guvernului în toate domeniile activităţii economice, culturale şi de stat. In ultimele luni au intrat in funcţiune numeroase uzine, fabrici şi termocentrale, precum şi noul furnal de la Hunedoara. In agricultură, numărul gospodăriilor agricole colective şi al întovărăşirilor pentru lucrarea pământului în comun este în continuă creştere. Venitul naţional creşte în ţara noastră an de an. Sunt realităţi pe care oamenii muncii le cunosc. Toate acestea se datoresc faptului că noi am avut şi avem în permanenţă ajutorul de neprecupeţit al marii noastre prietene, Uniunea Sovietică. Ele constitue o garanţie că planurile noastre de viitor cuprinse în Manifestul Frontului Democraţiei Populare, ca şi recentele Hotărîri ale Comitetului Central al P.M.R. şi ale Consiliului de Miniştri cu privire la reconstrucţia socialistă a oraşelor, vor fi duse la bun sfârşit. Votând pentru frontul Democraţiei Populare, poporul nostru muncitor a confirmat cuvintele tovarăşului Gheorghe Gheorghiu-Dej, care în cuvântarea la adunarea alegătorilor din circumscripţia electorală „Griviţa Roşie“ a spus : „Intre partid, guvern şi popor s’a închegat o unitate indisolubilă. Toate acestea stau chezăşie că vom obţine în viitor succese şi realizări şi mai mari decât cele de până acum“. Votând pentru canddaţii Frontului Democraţiei Populare, poporul nostru muncitor a arătat că şi-a însuşit, chemarea pe care a făcut-o tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej cu acelaş prilej: „Să strângem şi mai puternic rândurile, să muncim cu eforturi înzecite, şi mai organizat, şi mai hotărit, mergând spre idealul omenirii muncitoare — socialismul, spre o viaţă de fericire, bunăstare şi belşug pentru massele populare din ţara noastră“. CIRCUMSCRIPŢIA ELECTORALĂ „GRIVIŢA ROŞIE“ DIN CAPITALĂ Pentru conducătorul nostru iubit, tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej întunericul nopţii învălite încă străzile bătrânului cartier. O stea uriaşă, puternic luminată, străluceşte deasupra atelierelor C.F.R.-Griviţa Roşie. De aici, din vechea cetate de luptă a eroicii noastre clase muncitoare, steaua aceasta vesteşte marea sărbătoare a alegerilor. Bucuria acestei zile o întâlneşti pretutindeni. Iat-o întipărită pe feţele sutelor de oameni care trec acum, înainte de revărsatul zorilor, spre secţiile de vot. O bătrânică grăbeşte paşii să ajungă un grup de cetăţeni. La piept strânge un buchet de crizanteme. Asemeni tuturor alegătorilor din circumscripţia electorală „Griviţa Roşie“, ea vrea să ajungă cât mai repede la secţia de vot, pentru a introduce printre primele în urnă, buletinul pe care este scris numele iubit al tovarăşului Gh. Gheorghiu-Dej. Tot mai multe grupuri de alegători ies din case, înaintând ca un fluviu spre secţiile de vot. Mulţi dintre ei au venit cu steaguri şi portrete ale candidatului circumscripţiei lor, primul candidat al Frontului Democraţiei Populare, tovarăşul Gh. Gheorghiu-Dej, fiul cel mai iubit al poporului nostru muncitor. La toate secţiile de vot, aceiaşi atmosferă sărbătorească, alegătorii din circumscripţia electorală „Griviţa Roşie” sunt mândri că pot alege ca deputat în Marea Adunare Naţională pe cel care, în fruntea Comitetului Central al Partidului, conduce lupta poporului nostru pentru pace, bunăstare şi socialism. La ora 14, în circumscripţia electorală „Griviţa Roşie”, majoritatea covârşitoare a alegătorilor a şi votat. E ora 6. In faţa secţiei de vot Nr. 1, oamenii s-au strâns demult. Ei aşteaptă nerăbdători să voteze printre primii. Plini de nerăbdare sunt şi mecanicii de locomotivă Dănoiu Ion şi Anton Pomerzan. In dimineaţa aceasta ei vor porni cu trenurile lor spre oraşele cele mai îndepărtate ale patriei. Mai sunt puţine minute până atunci. Au vrut neapărat să voteze printre primii aici în circumscripţie. La secţia Nr. 1, şuvoiul de alegători se scurge necontenit prin faţa urnelor. Aici, ca şi la secţiile Nr. 11 şi 12, aproape totalitatea alegătorilor votase până la ora 16. ★ De pe toate străzile din cartier, noi grupuri de alegători sosesc ca un şuvoi neîntrerupt la secţiile de vot. In timpul acesta, , cei doi mecanici de locomotivă sboară cu trenurile de călători spre alte oraşe ale ţării, purtând în inimi o mare mulţumire. Şi un tiran ce unele trenuri pleacă din gară, altele sosesc. Dinspre Baia Mare a sosit acum în Gara de Nord un accelerat. Locomotiva este frumos împodobită cu drapele tricolore şi roşii, ratmuri de brad şi cu portretul tovarăşului Gh. Gheorghiu-Dej. îndată ce au coborît de pe locomotivă, mecanicul cincisutist Ion Roman şi fochistul Ion Dediu şi-au îndreptat grăbiţi paşii spre secţia de vot care funcţionează chiar în Gara de Nord. ★ E ora 13 şi 25 minute. La secţia de vot Nr. 7 cetăţenii ovaţionează puternic. Au venit acum să voteze în mijlocul ceferiştilor membrii Biroului Politic al C. C. al P.M.R., tovarăşii Iosif Chişinevschi, Alexandru Moghioroş, Miron Constantinescu, Gheorghe Apostol, Chivu Stoica, Emil Bodnăraş, Petre Borilă, Constantin Pârvulescu, împreună, cu tov. Gh. Stoica, prim secretar al Comitetului Orăşenesc Bucureşti al P.M.R. Ei au venit pentru a-şi îndeplini îndatorirea de alegători ca fiecare din cetăţenii patriei noastre. Manifestându-şi dragostea lor neţărmurită faţă de partid şi guvern alegătorii tineri şi vârstnici au scandat îndelung numele tovarăşului Gh. Gheorghiu-Dej şi al tovarăşilor apropiaţi de muncă ai conducătorului poporului nostru. In acele clipe înălţătoare de entuziasm, miile de alegători care aşteptau să se prezinte în faţa urnei îşi exprimau gândurile şi adânca iubire faţă de candidatul lor, făcând să răsune până departe în raionul Griviţa Roşie numele aceluia pentru care aveau să-şi dea votul cu toată dragostea şi încrederea. Alături de conducătorii partidului şi guvernului au votat stahanovistul Nicolae Popescu, cel care a propus la Griviţa Roşie drept candidat pe tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej, tânăra textilistă Ioana Şerban, care a venit pentru prima oară în faţa urnei de vot, sudorul Vasile Gheorghe de la Depoul Griviţa Roşie şi numeroşi alţi muncitori, care şi-au exprimat cu această ocazie mândria lor de a vota pe primul candidat al ţării, tovarăşul Gh. Gheorghiu- Dej. După ce au votat, despărţindu-se de alegători, conducătorii partidului şi guvernului au urat acestora noi succese în muncă pentru continua înflorire a patriei. Ropote de aplauze îi însoţesc la eşirea din secţii. Uratele durează minute în şir. Prezenţa conducătorilor partidului şi guvernului în mijlocul alegătorilor de la secţia Nr. 7 din circumscripţia electorală „Griviţa Roşie“, a întărit sentimentul de înălţătoare sărbătoare prilejul de zia alegerilor de deputaţi în Marea Adunare Naţională. -„ Soarele s’a înălţat de mult peste mândra şi iubita noastră Griviţă Roşie. Străzile pulsează de viaţă. Trec grupuri-grupuri de ceferişti în frumoasele lor uniforme, purtând numeroase decoraţii, răsplată a muncii. Ei sunt mândri deoarece acum sunt stăpâni pe locurile acestea, stăpâni în ţara lor, stăpâni pe viaţa şi pe viitorul lor. Mulţi dintre ei au părut şi sprâncenele ninse de ani. Privind cartierul iubit, scăldat în soare, casele înalte şi luminoase, parcurile unde astăzi sburdă voioşi conii, ei îşi amintesc de zilele lui Februarie 1933, îşi amintesc şueratul gloanţelor jandarmilor, sirena lui Roaită. Şi fiecare ştie că luptei eroice a clasei muncitoare, luptei eroice a comuniştilor, datoresc viaţa nouă pe care o trăesc astăzi. Ei ştiu acest lucru. Şi sunt fericiţi că prin votul lor de astăzi contribue ca acele vremuri întunecate să nu se mai întoarcă niciodată. Acum a intrat în secţia de vot, maistrul cazangiu Ştefan Drăghicescu împreună cu familia sa. De 22 ani lucrează la Griviţa şi e fericit că a apucat clipa asta. Alături păşeşte fiul său Ion, elev la o şcoală medie. Ion votează astăzi pentru prima dată. Tatăl şi fiul s’au întâlnit în faţaurnei. . — Votăm amândoi taică. Votăm amândoi ca doi tineri, că şi eu mă simt flăcău astăzi. După ei urmează la vot Ristea Sevastache, şeful brigăzii stahanoviste dela secţia cazangerie Griviţa Roşie. El pune cu grijă votul în urnă şi îi spune stahanovistului Gheorghe Pană, strungar tot, de la Griviţa Roşie. — Buletinul ăsta l-am întărit împreună cu brigada mea. Toată luna am depăşit norma cu 60-65 la sută. Stahanovistul Gheorghe Pană zâmbeşte şi îi răspunde: — Păi se putea altfel. Doar am votat pentru iubitul nostru tovarăş Gheorghiu- Dej. Tovarăşul Gheorghiu-Dej a luptat întreaga lui viaţă pentru fericirea clasei noastre muncitoare, pentru fericirea noastră. Şi merită să-i cinstim numele ! Peste cartierul Griviţa Roşie a coborît demult înserarea. Alegătorii se îndreaptă grăbiţi spre casele lor. Este ora 24. Se desfac scrutinele. Pe fiecare buletin ,străluceşte numele primului candidat al poporului nostru, tovarăşul Gheorghiu-Dej. Cetăţenii din circumscripţia electorală Griviţa Roşie au votat pentru partidul nostru iubit, pentru viitorul luminos al patriei noastre, pentru socialism, pentru pace. D. TABACU , Tovarășul Gh. Gheorghiu-Dej votând Votează tovarăşii Gh. Gheorghiu-Dej şi dr. Petru Groza Suntem în circumscripţia electorală „6 Martie“, în faţa secţiei de votare nr. 3. Această secţie se află instalată intri una din sălile Facultăţii de Ştiinţe Juridice, trecut de amiază. Numeroşi cetăţeni din cartier îşi aşteaptă rândul la vot. Printre ei sunt mulţi muncitori, stahanovişti, fruntaşi în producţie, oameni de artă şi ştiinţă. Deasemenea, se găsesc mulţi studenţi. In această circumscripţie candidează academicianul C. I. Parhon. In şirul celor care aşteaptă să intre în cabinete de votare s’au format grupuri, grupuri. Un om de ştiinţă discută cu câţiva stahanovişti o problemă tehnică. Mai încolo, într’un grup de studenţi, s’a înfiripat melodia linul cântec. Deodată, dinspre poartă pornesc aplauze şi ural© puternice, care cuprind repede pe toţi cei aflaţi la secţia de vot. Sosise tovarăşul Gheorghiu-Dej împreună cu tovarăşul doctor Petru Groza- Ei au venit să-şiîndeplinească laolaltă cu ceilalţi cetăţeni înalta datorie de alegător." Uratele şi aplauzele nu mai contenesc. Ele exprimă dragostea faţă de Partidul Muncitoresc Român, faţă de statul nostru democrat-popular. Tovarăşii Gh. Gheorghiu-Dej şi doctor Petru Groza intră în localul secţiei de votare şi primesc din partea preşedintelui comisiei buletinele de vot. În acelaş timp îşi primesc buletinele lor stahanovista Bolovan Floricn, mecanicul cincisutist Ţone Ştefan, inginerul Ghelaşel Vasile şi stahanovistul Ştefan Vlad. Pe feţele lor se citeşte emoţia şi bucuria de a vota împreună cu conducătorul poporului nostru muncitor, tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej. Tovarăşul Gheorghiu-Dej a ieşit din cabina de vot şi se apropie de urnă. Spre el se îndreaptă cu dragoste privirile tuturor celor prezenţi in sală. In faţa secţiei de vot, cetăţenii din această circumscripţie electorală aşteaptă cu nerăbdare să-l vadă. Din rândurile compacte privirile parcă încearcă să răzbească până înăuntru. Tovarăşul Gheorghiu-Dej şi tovarăşii doctor Petru Groza stau de vorbă cu alegătorii. Pe chipurile tuturor citeşti cât de dragă le este vorba înţeleaptă, vorba tovarăşului Gheorghiu-Dej, din care, zi de zi sorb învăţătura ce-i duce spre biruinţă, în care găsesc izvorul puterii şi al îndrăznelii de a învinge toate piedicile. Cu zâmbetul cald, prietenesc, atât de drag şi cunoscut tuturor oamenilor muncii din patria noastră, tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej stă de vorbă cu cetăţenii adunaţi în jurul său. Pentru cei care au asistat la această întâlnire, ziua sărbătorească de astăzi, ziua alegerilor de deputaţi în Marea Adunare Naţională, a căpătat un conţinut şi mai adânc: ea a constituit prilejul de a exprima personal tovarăşului Gheorghe Gheorghiu- Dej, dragostea nemărginită pe care toţi armenii munci dinpatria noastră ,o poartă, Partidului Muncitoresc Român și Comite- tului său Central în frunte cu tovarășul Gheorghiu-Dej. Cetăţenii Capitalei au votat pentru candidaţii vieţii noi Cetăţenii Capitalei şi-au ales ori deputaţii în Marea Adunare Naţională într-o atmosferă de puternic entuziasm. Oricine a trăit această zi sărbătorească, a avut o imagine minunată a unităţii puternice a oamenilor muncii în jurul partidului şi guvernului, în jurul regimului nostru de democraţie populară. Despre această unitate de nezdruncinat, despre hotărîrea tuturor celor c© muncesc de a merge înaintepe calea construirii eocailfemuirii, de a spori ritmul şi proporţiile victoriilor cucerite până acum sub conducerea înţeleaptă apartidului, despre voinţa lor de a nu lăsa pe aţâţătorii la război şi pe slugile lor să ne turbure pacea, progresul necontenit — despre toate aceste vorbeau în această zi, una, cu putere, toate câte se vedeau în Capitala noastră , haina sărbătorească cu care ei îşi împodobiseră faţadele fabricilor, uzinelor, instituţiilor, clădirilor, locuinţelo, placaretele, tablourile, care oglindeau, în cifre şi imagini sugestive realizările regimului de democraţie populară, privirile pline de bucurie, şi optimism ale oamenilor, străzile care răsunau de muzici, coruri, de strigăturile voioase ale dansatorilor din echipele artistice. Pretutindeni erau puse portrete ale tovarășului Gh. Gheorghiu-Dej, primul candidat al poporului, ale membrilor Biroului Politic al C.C. al P.M.R., precum şi ale altor candidaţi ai Frontului Democraţiei Populare. Mii de steaguri roşii şi tricolore fâlfâiau in bătaia vântului. încă înainte de revărsatul zorilor, mii de cetăţeni umpleau străzile. Ei, ţineau să fie primii în faţa urnelor. ■Numeroase grupuri de cetăţeni porniseră împreună spre secţiile de vot. Ei discutau cu voioşie despre ziua aceasta sărbătorească, despre bucuria de a-şi exprima în libertate votul în alegerile pentru Marea Adunire Naţională. întreaga înfăţişare a oamenilor reflectă creşterea nivelului de viaţă al celor ce muncesc în anii regimului de democraţie populară. Realizările regimului nostru de democraţie populară fac să crească zi de zi nivelul de trai, material şi cultural al celor ce muncesc. Vezi acum într’adevăr un om nou, un om conştient de drepturile şi libertăţile câştigate, hotărit să le apere cu dârzenie. La secţia de votare nr. 4 a circumscripţiei electorale „Vasile Roaită” votează numeroşi muncitori ai uzinelor „23 August“, „Republica” şi ai fabricii „Industria Bumbacului-B”, care locuesc în blocurile muncitoreşti din parcul Vatra Luminoasă. Printre cei care au votat primii la această secţie se numără stahanovista Maria Cincă, ea însăşi candidată a F.D.P. în circumscripţia electorală ’,,7 Noembrie”, strungarul stahanovist Nicolae Roşu de la uzinele „23 August“ şi alţii. Iată-l pe turnătorul fruntaş Alexandru Nicolae şi, pe şeful secţiei de mecanică uşoară Sándor Szabó, de la uzinele „23 August", care , plini de voie bună işi ridică buletinele de vot, împreună cu ei a venit şi lăcătuşul Ion Budoi de la aceeaşi uzină. „Votez pentru viaţa nouă şi fericită pe care o trăesc — spune el. Prin grija partidului şi a guvernului pentru oamenii muncii, locuesc astăzi într’o casă frumoasă, iar cu sala-riul pe care îl câştig, familia mea poate duce o viaţă bună". (Continuare In pag. II-a col. 1-4)