România Liberă, iunie 1971 (Anul 29, nr. 8274-8299)

1971-06-10 / nr. 8282

Proletari din toate ţările, uniţi-vă! COTIDIANUL CONSILIULUI NAŢIONAL AL FRONTULUI UNITĂŢII SOCIALISTE VIZITA IN REPUBLICA POPULARA DEMOCRATĂ COREEANĂ A DELEGAŢIEI DE PARTID SI GUVERNAMENTALE A REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA, CONDUSA DE TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUSESCU Sosirea la Phenian Capitala Republicii Populare Democrate Coreene a întîmpinat sărbătoreşte, cu sentimente de caldă prietenie, delegaţia de partid şi guvernamentală a Republicii Socialiste România, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat. Vizita oficială de prietenie a delegaţiei ţârii noastre este apreciată aici, la Phenian, ca un eveniment memorabil în evoluţia ascendentă a relaţiilor de prietenie şi solidaritate militantă dintre cele două partide şi state frăţeşti, ca o înaltă expresie a legăturilor profunde care unesc popoarele român şi coreean. Ca o reflectare a acestor sentimente, cuvintele „prietenie“, „coeziune“ sînt înscrise sub imaginea a două mîini strînse viguros pe fondul drapelelor îngemănate coreean şi român. Asemenea panouri domină traseul pe care înalţii oaspeţi urmează să-l parcurgă şi de-a lungul căruia s-au înşiruit sute de mii de oameni, încă din primele ore ale dimineţii. Aceeaşi atmosferă festivă domneşte la aeroportul Sun An, unde au fost arborate pretutindeni drapelele de stat ale Republicii Socialiste România şi Republicii Populare Democrate Coreene. Numeroşi oameni ai muncii au venit cu portrete ale tovarăşilor Nicolae Ceauşescu şi Kim Ir Sen, cu panouri pe care sunt înscrise urări de bun venit, cuvinte de salut închinate prieteniei dintre popoarele român şi coreean : „Trăiască Partidul Comunist Român“, „Bun venit delegaţiei de partid şi guvernamentale a Republicii Socialiste România, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu“. Baloane uriaşe au ridicat deasupra aeroportului steaguri ale României şi Coreeei, precum şi lungi eşarfe de mătase cu urările „Intîmpinăm cu căldură solia de prietenie a României“, „Trăiască prietenia şi coeziunea frăţească statornicite între poporul coreean şi poporul român“. Orele 11.30. Avionul oficial românesc îşi face apariţia pe cerul Phenianului, însoţit de reactoare ale forţelor aeriene militare coreene, care au alcătuit o escortă de onoare de la frontiera ţării. Salutaţi cu puternice aplauze, cu ovaţii şi uralele mulţimii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, împreună cu soţia sa, Elena Ceauşescu, membrii delegaţiei române coboară scara avionului. Ei sunt întimpinaţi cordial de secretarul general al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, preşedintele Cabinetului de Miniştri, tovarăşul Kim Ir Sen, împreună cu soţia sa, Kim Song E. Conducătorii de partid şi de stat ai celor două ţări îşi string cu căldură mîinile. Tovarăşul Kim Ir Sen salută apoi pe membrii delegaţiei de partid şi guvernamentale române — tovarăşii Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., preşedintele Consiliului de Miniştri, Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R., vicepreşedinte al Consiliului de Stat, Dumitru Popa, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., primsecretar al Comitetului municipal de partid București, primarul general al Capitalei, Ion Iliescu, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., George Macovescu, membru al C.C. al P.C.R., prim-adjunct al ministrului afacerilor externe. Un grup de pionieri îmbrăcaţi în costume naţionale coreene, înconjoară cu voioşie pe oaspeţii români, le oferă buchete de flori. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi soţia sa, se fotografiază împreună cu pionierii. Ceremonia oficială a sosirii delegaţiei este marcată de momentul solemn al intonării imnurilor de stat ale României şi Coreei. In timp ce sunt trase 21 de salve de artilerie in cinstea delegaţiei române, tovarăşii Nicolae Ceauşescu, Kim Ir Sen şi Ion Gheorghe Maurer trec în revistă unităţile de infanterie, aviaţie şi marină care alcătuiesc garda de onoare aliniată pe aeroport. In continuare, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi ceilalţi oaspeţi români sunt salutaţi de personalităţile coreene venite in întimpinarea delegaţiei române : Kim Ir, Pak Sen Cer, Kim Jong Gin, O Jin U, membri ai Comitetului Politic al Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, Ten Diun Theak, Yang Hyong Sop, Kim Man Ghen, membri supleanţi ai Comitetului Politic, Kan Rian Uk, vicepreşedinte al Prezidiului Adunării Populare Supreme, Pek Wam Un, preşedintele Adunării Populare Supreme, Hă Dam, ministru de externe, precum şi Kang Jang Săp, ambasadorul Republicii Populare Democrate Coreene la Bucureşti, membri ai Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, ai guvernului, conducători ai organizaţiilor de stat şi obşteşti, generali. Pe aeroport erau, de asemenea, prezenţi Aurel Mălnăşan, ambasadorul României la Phenian, membru al delegaţiei de partid şi guvernamentale române, şi membri ai ambasadei. Sunt prezentaţi şefii misiunilor diplomatice acreditaţi la Phenian. Tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Kim Ir Sen primesc defilarea gărzii de onoare. In încheierea ceremoniei, conducătorii de partid şi de stat ai celor două ţări rostesc scurte cuvîntări. In pag. a 3-a întîlnire protocolară între tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşul Kim Ir Sen Recepţia oferită de tovarăşul Kim Ir Sen ÎNTĂREA DE SATUT A IRSEI Stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, Stimată tovarăşă Elena Ceauşescu, Stimate tovarăşe Ion Gheorghe Maurer, Stimaţi şi distinşi oaspeţi români, Dragi tovarăşi şi prieteni. In numele Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, al guvernului Republicii Populare Democrate Coreene şi al întregului popor coreean, salut fierbinte vizita în ţara noastră a delegaţiei de partid şi guvernamentale a Republicii Socialiste România condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România. Poporul nostru vă intimpină astăzi cu nespusă bucurie pe dumneavoastră, solii prieteniei poporului frate român. Actuala vizită in ţara noastră a delegaţiei de partid şi guvernamentale române este o expresie elocventă a prieteniei şi coeziunii dintre popoarele ţărilor noastre, care se dezvoltă pe zi ce trece în mod fericit. Poporul coreean şi poporul român sunt unite prin legături puternice, de nezdruncinat, de prietenie incă din trecut. Poporul nostru dă întotdeauna o înaltă preţuire relaţiilor de prietenie şi colaborare cu poporul român, statornicite în lupta pentru realizarea ţelurilor şi idealurilor comune, se bucură in mod sincer de realizările strălucite dobindite de harnicul şi talentatul popor român în construirea societăţii noi, sub conducerea justă a Partidului Comunist Român, în frunte cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu. România, Republică Socialistă suverană, păşeşte astăzi viguros pe drumul spre noi progrese şi civilizaţie, pe drumul luptei împotriva imperialismului, pentru apărarea păcii. Delegaţia de partid şi guvernamentală română a sosit in ţara noastră aducînd cu ea simbolul avintului creator al poporului român şi dorinţa nobilă de a întări solidaritatea frăţească cu poporul coreean. Aceasta reprezintă un puternic imbold pentru poporul nostru care, sub conducerea Partidului Muncii din Coreea, luptă pentru consolidarea şi dezvoltarea pe mai departe a orinduirii socialiste in ţara noastră, pentru izgonirea imperialiştilor americani din Coreea de Sud şi realizarea unităţii independente a patriei. Stimaţi oaspeţi, Pretutindeni în ţara noastră, dumneavoastră vă veţi bucura de o primire ospitalieră, caldă şi veţi constata in mod nemijlocit sentimentul profund de prietenie nutrit de poporul nostru faţă de poporul frate român. Noi dorim ca, in timpul şederii în ţara noastră, dumneavoastră, scumpii noştri oaspeţi, să petreceţi zile plăcute şi utile pentru ca vizita dumneavoastră să fie încununată de rezultate minunate. _ * Trăiască prietenia şi coeziunea de luptă nezdruncinată dintre poporul coreean şi poporul român ! ÎNCHEIEREA VIZITEI IN REPUBLICA POPULARĂ CHINEZĂ A DELEGAŢIEI DE PARTID ŞI GUVERNAMENTALE A REPUBLICII SOCIALISTE DE TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU mmmmmmmn cornu Miercuri dimineaţa, la reşedinţa oficială a delegaţiei de partid şi guvernamentale române a avut loc ceremonia semnării comunicatului comun româno-chinez. Comunicatul a fost semnat, din partea română, de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, iar din partea chineză de tovarăşul Ciu En-lai, membru al Comitetului Permanent al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, premierul Consiliului de Stat al Republicii Populare Chineze. La semnare se aflau de faţă membrii delegaţiei române — tovarăşii Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Miniștri al Republicii Socialiste România, Manca Mănescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, vicepreședinte al Consiliului de Stat, Dumitru Popa, membru al Comitetului Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim-secretar al Comitetului municipal București al Partidului Comunist Român, primarul general al Capitalei, Ion Iliescu, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, George Macovescu, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim-adjunct al ministrului afacerilor externe, Aurel Duma, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, ambasadorul Republicii Socialiste România in Republica Populară Chineză, consilieri şi experţi. Erau prezenţi, din partea chineză, Huan Jun-sen, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, șef al Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Jao Wen-juan, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, Li Siennien, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, vicepremier al Consiliului de Stat, Ciu Yi-tso, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, adjunct al șefului Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Ken Biao, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, şeful Secţiei relaţii externe a Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, Ci Pin-fei, ministru ad-interim al afacerilor externe, Cian Hai-fan, ambasadorul Republicii Populare Chineze în Republica Socialistă România. Au fost prezente, de asemenea, tovarăşa Elena Ceauşescu, precum şi tovarăşa Lim Ciamei, soţia vicepremierului Li Siennien. După semnare, tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Ciu Enlai şi-au strîns cu căldură miinile. (Agerpres) CONTAREA DE RĂSPUNS . A Stimate tovarăşe Kim Ir Sen, Stimată tovarăşă Kim Song E, Dragi tovarăşi şi prieteni, Sosit pe pămintul Republicii Populare Democrate Coreene prietene, doresc să adresez Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, Prezidiului Adunării Populare Supreme şi guvernului ţării dumneavoastră, întregului popor coreean, un călduros salut tovărăşesc din partea Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a Consiliului de Stat şi a guvernului Republicii Socialiste România, a întregului popor român. Doresc să exprim vii mulţumiri Comitetului Central al Partidului Muncii şi Cabinetului de Miniştri, personal tovarăşului Kim Ir Sen, pentru invitaţia ca o delegaţie de partid şi guvernamentală a Republicii Socialiste România să facă o vizită oficială de prietenie în Coreea frăţească. Suntem bucuroşi, dragi tovarăşi, că avem astfel posibilitatea de a lua contact nemijlocit cu munca şi preocupările entuziastului şi dinamicului popor coreean, ale cărui strălucite realizări dobindite sub conducerea gloriosului său partid, in frunte cu tovarăşul Kim Ir Sen, sunt urmărite cu sinceră satisfacţie şi întrunesc o înaltă preţuire din partea întregului nostru popor. Vizita noastră este urmarea firească a binelor relaţii de prietenie ce se dezvoltă continuu între partidele şi ţările noastre, pe baza principiilor de nezdruncinat ale marxism-leninismului şi internaţionalismului socialist, pe stimă şi încredere reciprocă, constituie o expresie a solidarităţii poporului român cu lupta poporului coreean pentru realizarea sarcinilor sale legitime de reunificare paşnică a patriei. Exprimăm convingerea, dragi tovarăşi, că vizita pe care o începem astăzi, intr-o atit de plăcută ambianţă tovărăşească, convorbirile pe care le vom avea, intilnirile cu populaţia vor adinei şi mai mult cunoaşterea reciprocă, vor contribui la consolidarea şi dezvoltarea în continuare a prieteniei şi colaborării intre Partidul Comunist Român şi Partidul Muncii din Coreea, intre Republica Socialistă România şi Republica Populară Democrată Coreeană, spre binele celor două popoare şi in interesul unităţii ţărilor socialiste, a mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale, a tuturor forţelor care luptă împotriva imperialismului, pentru progres social şi pace in lume. Vă mulţumesc din inimă, stimaţi tovarăşi, pentru primirea plină de cordialitate ce ne-o faceţi, pentru cuvintele calde cu care ne-aţi salutat pe pămintul patriei dumneavoastră. „Să trăiască şi să se întărească continuu prietenia şi colaborarea dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Muncii din Coreea, dintre Republica Socialistă România şi Republica Populară Democrată Coreeană, dintre popoarele român şi coreean“. Joi 10 iunie 1971 STAREA VREMII . C£R 1 VARIABIL V7 AV£RS£ V o£ ploaie V7 tescfificAPi ri Biter pice coNJTMn Harta fenomenelor meteorologice Amănunte in pag. p 5-6 In pag. a 2-a : COMUNICAT COMUN ROMÂNO-CHINEZ Plecarea din Pekin Delegaţia de partid şi guvernamentală română, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, şi-a încheiat miercuri vizita oficială de prietenie în Republica Populară Chineză, efectuată la invitaţia Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez şi a guvernului Republicii Populare Chineze. Delegaţia a părăsit Pekinul, plecînd spre Phenian. De la reşedinţa oficială, delegaţia a fost însoţită de premierul Ciu En-lai, Huan Junsen şi alte persoane oficiale chineze. Aeroportul din Pekin este pavoazat sărbătoreşte. Sunt arborate drapelele de stat român şi chinez. Pe platoul central se află adunată o mulţime de locuitori ai capitalei, veniţi să-şi ia rămas bun de la înalţii oaspeţi români. Se află, de asemenea, prezenţi şefi ai misiunilor diplomatice acreditaţi în capitala R.P. Chineze. Se intonează imnurile de stat ale Republicii Socialiste România şi Republicii Populare Chineze. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu împreună cu premierul Ciu En-lai trec în revistă unităţile reprezentative ale trupelor terestre, marinei şi aviaţiei, miliţiei populare şi gărzilor roşii aliniate pe aeroport. Miile de locuitori prezenţi izbucnesc în urale, scandează pentru prietenia dintre popoarele român şi chinez. Pe mari pancarte se află scrise în limbile română şi chineză cuvintele : „Călduroase urări de drum bun delegaţiei de partid şi guvernamentale române“. Grupuri de tineri şi tinere îmbrăcaţi în costume pitoreşti interpretează dansuri populare chinezeşti. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi soţia sa, Elena Ceauşescu, tovarăşul Ion Gheorghe Maurer şi ceilalţi membri ai delegaţiei române, îşi iau rămas bun cu căldură de la premierul Ciu En lai. Tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Ciu Enlai îşi string cu căldură mîinile, se îmbrăţişează. Apoi, secretarul general al Partidului Comunist Român şi preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România şi ceilalţi membri ai delegaţiei române îşi iau rămas bun de la Huan Jun-sen, membru al Biroului Politic al C.C. al P.C. Chinez, şeful Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Cian Ciun-ciao, membru al Biroului Politic, prim-secretar al Comitetului de partid al oraşului Sanhai, Jao Veniuan, membru al Biroului Politic, Li Sien-nien, membru al Biroului Politic, vicepremier al Consiliului de Stat, Ie Cienin, membru al Biroului Politic, vicepreședinte al Comisiei militare din cadrul C.C. al P.CChinez, Ie Ciun, membru al Biroului Politic, soţia vicepreşedintelui Lin Biao, U Fa-sien, Li Tso-pen, Ciu Yi-tso, membri ai Biroului Politic, adjuncţi ai şefului Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Ciu Den-kuei, Li Te-sen, membri supleanţi ai Biroului Politic, Go Mo-jo, membru al C.C. al P.C. Chinez, vicepreşedinte al Comitetului Permanent al Adunării Reprezentanţilor populari din întreaga Chină, Ken Biao, membru al C.C., şeful Secţiei relaţii externe a C.C. al P.C. Chinez, U De, membru al Comitetului Central, al doilea secretar al Comitetului Municipal Pekin al P.C. Chinez, Ci Pîn -fei, ministru adinterim al afacerilor externe, Lim Cia-mei, soţia vicepremierului Li Sien-nien, şi alte persoane oficiale. Au fost de faţă ambasadorul României la Pekin, Aurel Duma, şi membrii Ambasadei. Delegaţia română a fost salutată cu aceleaşi sentimente de caldă prietenie manifestate de poporul chinez în tot timpul vizitei făcute de delegaţia de partid şi guvernamentală română în R. P. Chineză. Tovarăşului MAO TZEDUN Tovarăşului LIN BIAO Vicepreşedintele C.C. al P.C. Chinez Tovarăşului CIU EN-LAI Premierul Consiliului de Stat al R. P. Chineze PEKIN Părăsind teritoriul Republicii Populare Chineze, adresăm încă o dată calde mulţumiri pentru sentimentele prieteneşti şi ospitalitatea desăvîrşită cu care am fost primiţi pretutindeni, în cursul vizitei noastre in marea dumneavoastră ţară. Ne exprimăm convingerea că vizita făcută, convorbirile rodnice pe care le-am purtat împreună vor întări şi mai mult prietenia şi colaborarea multilaterală dintre partidele şi ţările noastre, în interesul popoarelor român şi chinez, al întăririi forţelor socialismului şi păcii în lume. Folosim acest prilej pentru a vă transmite dumneavoastră, comuniştilor şi tuturor oamenilor muncii din Republica Populară Chineză urarea tovărăşească de a obţine noi şi mari succese în construcţia socialistă, în întărirea şi înflorirea continuă a patriei. NICOLAE CEAUŞESCU Secretar general al Partidului Comunist Român Preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România De la bordul avionului. ION GHEORGHE MAURER Preşedintele Consiliului de Miniştri al Republicii Socialiste România Preşedintele C.C. al Partidului Comunist Chinez