România Liberă, decembrie 1988 (Anul 46, nr. 13707-13733)

1988-12-01 / nr. 13707

Proletari din toate țărîle, tiniti-val COTIDIANUL CONSILIULUI NAŢIONAL AL FRONTULUI DEMOCRAŢIEI ŞI UNITĂŢII SOCIALISTE Anul XLVI Nr. 13 707 Joi 1 jecembrjeJ988J 8 pagini — 1 leui 3 B. C. U. w.. Stimaţi tovarăşi, I Şedinţa comună a Plenarei Comitetului Central, a conducerilor organismelor democratice şi organizaţiilor de masă şi obşteşti, reprezintă un înalt forum al democraţiei muncitoreşti-revoluţionare, în care activul şi cadrele de bază ale partidului şi ale tuturor sectoarelor de activitate au dezbătut cele mai importante probleme ale construcţiei socialiste din patria noastră şi au adoptat, într-o deplină unanimitate, hotărîri privind perfecţionarea conducerii întregii activităţi, în vederea înfăptuirii neabătute a Programului partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi de înaintare fermă a patriei noastre spre comunism ! (Aplauze şi urale puternice, prelungite , te scandează îndelung :i Ceauşescu — P.C.R.!", »Ceauşescu şi poporul!“) La lucrările înaltului forum democratic au participat peste 4 300 de activişti de partid şi de stat din toate sectoarele şi au luat cuvîntul, în plen şi în consiliile organismelor democratice, 342 de participanţi, care au analizat, critic şi autocritic, activitatea din diferite sectoare, au făcut sute de propuneri şi s-au pronunţat pentru perfecţionarea muncii tuturor organelor de partid, de stat şi ale democraţiei muncitoreşti revoluţionare, în concordanţă cu noile cerinţe ale construcţiei socialiste din România. (Aplauze puternice, prelungite). Iată de ce, putem afirma că marele forum democratic , format din cadrele de bază ale partidului, ale statului, ale organismelor democratice şi organizaţiilor de masă — a devenit o adevărată Conferinţă Naţională, care încheie, într-o deplină unanimitate, dezbaterile largi care au avut loc în partid şi în întreaga societate, cu privire la stadiul actual al societăţii socialiste româneşti şi la perspectivele dezvoltării viitoare a patriei noastre pe drumul socialismului, al înfăptuirii visului de aur — a comunismului ! (Aplauze şi urale puternice ; se scandează : „Ceauşescu — P.C.R.!“, „Ceauşescu, eroism — România — comunism !“). Lucrările înaltului forum democratic reprezintă expresia unităţii dialectice dintre conducerea partidului şi organele de stat, organismele democratice şi organizaţiile de masă, sintetizează, într-o formă nouă, rolul conducător al partidului în toate sectoarele, în întreaga noastră societate. (Aplauze puternice, prelungite). Deplina unanimitate în care s-au desfăşurat dezbaterile şi s-au adoptat hotărîrile şi documentele reflectă, de fapt, unanimitatea cu care întregul partid şi popor înfăptuiesc neabătut şi sînt hotărîte să dea viaţă politicii interne şi externe a partidului nostru. (Aplauze şi urale puternice, prelungite, se scandează îndelung: „Ceauşescu — P.C.R. !“, „Ceauşescu şi poporul !“). Acum, la încheierea dezbaterilor, putem afirma cu deplin temei cât de necesară a fost organizarea acestei largi dezbateri în partid, în întreaga societate şi in cadrul acestui larg forum al cadrelor şi activului de bază din toate domeniile de activitate, pentru înţelegerea mai bună a stadiului actual al societăţii româneşti şi, mai cu seamă, pentru trasarea perspectivelor şi căilor de activitate în vederea înaintării ferme a României spre cele mai înalte culmi de progres şi civilizaţie. (Aplauze şi urale puternice, îndelungate). Dînd o înaltă apreciere drumului revoluţionar de luptă şi muncă, marilor realizări obţinute sub conducerea partidului nostru comunist în făurirea orînduirii socialiste, în Cadrul forumului s-a evidenţiat, cu toată satisfacţia, că societatea socialistă românească a ajuns la un înalt stadiu de dezvoltare, care dă perspective minunate pentru înfăptuirea Programului partidului şi înaintarea fermă a întregii noastre naţiuni spre visul de aur al omenirii — deci şi al poporului nostru ,— spre comunism ! (Aplauze puternice, urale , se scandează îndelung: „Ceauşescu şi poporul !“, „Ceauşescu, România — stima noastră şi minciuna !“) Trebuie să subliniem, încă o dată, că toate măreţele realizări în construcţia socialistă, îndeosebi după Congresul al IX-lea al partidului, demonstrează justeţea liniei generale a partidului nostru, care a aplicat şi aplică, creator legile obiective, principiile socialismului ştiinţific la condiţiile şi realităţile României. Toate acestea demonstrează că partidul nostru şi-a îndeplinit şi îşi îndeplineşte cu cinste misiunea istorică încredinţată de popor, că întărirea rolului conducător al partidului reprezintă garanţia supremă a mersului neabătut înainte al patriei noastre. (Urale şi aplauze puternice , se scandează îndelung : „Ceauşescu. România — stima noastră şi minduna „Ceauşescu şi poporul!“) Pe drept cuvînt s-a subliniat, in acelaşi timp, că toate marile realizări obţinute sunt rezultatul muncii pline de abnegaţie a clasei muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, a tuturor oamenilor muncii, a întregului nostru popor, care, într-o deplină unitate, a înfăptuit şi înfăptuieşte neabătut politica internă şi externă a partidului şi statului nostru. Iată de ce acum, la încheierea acestor largi dezbateri şi a lucrărilor forumului nostru democratic, doresc să adresez, pentru toate aceste măreţe înfăptuiri, cele mai calde felicitări clasei noastre muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, întregului popor, împreună cu urarea de noi şi noi succese în realizarea programelor de dezvoltare economico-socială, de ridicare a patriei spre noi culmi de progres şi civilizaţie, de bunăsta(Continuare in pag. a l-a) Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu IERI S-A ÎNCHEIAT A DEMOCRATICE ŞI ORGANIZAŢIILOR DE MASA ŞI OBŞTEŞTI CUVINTAREA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU HOTARÎREA cu privire la aprobarea Expunerii tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, şi adoptarea ei ca Program de muncă şi acţiune revoluţionară al partidului, al întregului popor (în pagina a 2-a) TRĂIASCĂ UNITATEA INDESTRUCTIBILĂ A IN JURUL AL SECRETARULUI SĂU GENERAL, TOVARĂȘUL,NICOLAE IBUȘESCU! CUVÂNTAREA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU la Plenara Consiliului Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste Stimaţi tovarăşi şi prieteni, Plenara Consiliului Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste a dezbătut şi aprobat, în deplină unanimitate, toate proiectele de lege privind dezvoltarea economico-socială a patriei noastre, care urmează să fie prezentate spre aprobare Marii Adunări Naţionale. In aceste documente , care privesc planul de dezvoltare economico-socială pe 1989, planul agriculturii şi bugetul de stat, precum şi programul de autoaprovizionare — sînt cuprinse orientările principale privind dezvoltarea activităţii economico-sociale pe anul viitor, în strînsă concordanţă cu prevederile planului cincinal 1986—1990, cu hotărîrile Congresului al XIII-lea şi ale Conferinţei Naţionale, Suntem la încheierea celui de-al treilea an al acestui cincinal. In general, pe primii trei ani, avem rezultate bune în toate sectoarele de activitate, deşi, trebuie să spunem deschis, că ele nu sunt la nivelul prevederilor planului cincinal, dar reprezintă o creştere importantă. Planul pe anul viitor are o importanţă deosebită pentru realizarea întregului cincinal. De aceea, este necesar ca toate organizaţiile membre ale Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, toţi cei care, intr-un mod sau altul, contribuie la înfăptuirea programele lor de dezvoltare economicosocială, trebuie să treacă, cu toată fermitatea, la temeinica pregătire a planului pe anul viitor, acţionînd, totodată, pentru încheierea în cele mai bune condiţii a acestui an. Să facem astfel incit, din prima zi a noului an, să asigurăm realizarea în cele mai bune condiţii a planurilor şi programelor de dezvoltare în toate domeniile de activitate ! Aşa cum reiese din prevederile planurilor pe care le-am aprobat, dispunem de tot ce este necesar : avem o bună bază materială şi aş dori să subliniez, avem — in primul rînd — o minunată clasă muncitoare, o ţărănime, o intelectualitate, un minunat popor care, în deplină unitate, acţionează ferm, sub conducerea Partidului Comunist Român — forţa politică conducătoare a societăţii noastre — pentru a asigura ridicarea României pe noi culmi de progres şi civilizaţie. (Aplauze puternice, prelungite). Am vorbit pe larg, la marele forum democratic care şi-a încheiat astăzi lucrările, de realizările de pînă acum, de perspectivele dezvoltării viitoare. Cred că ele sunt bine cunoscute de toţi participanţii la plenara noastră şi de aceea nu doresc să mai mă opresc asupra lor. Cu deplin temei, s-a subliniat, de cei care au luat cuvîntul astăzi, că marile realizări pe care le-am obţinut în dezvoltarea economico-socială, în construcţia socialistă, în ridicarea activităţii ştiinţifice, a învăţămîntului, culturii, la formarea conştiinţei revoluţionare şi în ridicarea nivelului de trai material şi spiritual al poporului, demonstrează, cu puterea faptelor de netăgăduit, forţa unui popor care a lichidat pentru totdeauna asuprirea şi exploatarea, care a devenit stăpîn pe destinele sale şi îşi făureşte in mod liber propriul său viitor, viitorul socialist şi comunist. (Aplauze puternice, prelungite, se scandează : „Ceauşescu !* P.C.R. !“, „Ceauşescu şi pooporul !"). Dispunem de un larg cadru democratic de participare !* conducerea tuturor sectoarelor de activitate a tuturor oamenilor muncii, a tuturor categoriilor sociale. însuşi Frontul Democraţiei şi Unităţii Socialiste reprezintă un cadru larg democratic, în care toţi cetăţenii patriei noastre sunt reprezentaţi prin organizaţiile şi organismele lor şi Îşi spun deschis părerea asupra tuturor problemelor privind politica internă şi externă a ţării noastre. Faptul că, în deplină unanimitate, Consiliul Naţional al F.D.U.S. a adoptat astăzi toate documentele pe care le-a dezbătut, demonstrează strinsa unitate în care întreaga noastră naţiune este hotărîtă să acţioneze neabătut pentru a asigura dezvoltarea continuă a forţelor de producţie, atu (Continuare in pag. a 2-a) Marea manifestare populară consacrată aniversării a 70 de ani de la crearea statului naţional unitar român ! gjMnstSMia**w^**s*ftaN*.\*mmmg Ho** m—mumlin r n $ it