România Liberă, octombrie 1989 (Anul 47, nr. 13965-13990)

1989-10-02 / nr. 13965

Proletari din toate țările, imiți-vă ! COTIDIANUL CONSILIULUI NAŢIONAL AL FRONTULUI DEMOCRAŢIEI ŞI UNITĂŢII SOCIALISTE I Anul XLVII Nr. 13965 | Luni 2 octombrie 1989 ! 6 pagini — 50 bani ! In atmosfera de muncă însufleţită, de unitate deplină de şi acţiune, de adeziune unanimă la hotărirea istorică privind realegerea, la Congresul al XIV-lea, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu in funcţia supremă de secretar general al partidului TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU, ÎMPREUNĂ CU TOVARĂŞA ELENA CEAUŞESCU, a efectuat o vizită de lucru în unităţi agricole şi industriale din judeţul Ialomiţa Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, a efectuat, duminică, 1 octombrie, o vizită de lucru in unităţi agricole şi industriale din judeţul Ialomiţa. Desfăşurată în atmosfera de puternică efervescenţă politică generată de dezbaterea în întregul partid şi cu întregul popor a documentelor programatice pentru Congresul al XIV-lea, de intensă muncă creatoare şi fermă angajare patriotică, revoluţionară, ce caracterizează această perioadă premergătoare marelui forum al comuniştilor români, vizita aprilejuit o analiză cuprinzătoare a rezultatelor obţinute de oamenii muncii ialomiţeni în îndeplinirea prevederilor de plan pe acest an si pe întregul cincinal. Au fost examinate, in spiritul orientărilor şi indicaţiilor secretarului general al partidului, la recenta şedinţă a Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., acţiunile întreprinse în vederea realizării exemplare a importantelor sarcini ce revin judeţului Ialomiţa în agricultură, în industrie, în celelalte sectoare de activitate, stabilindu-se, totodată, măsurile ce se impun a fi luate pentru ridicarea la un nivel superior de calitate şi eficientă a întregii activităţi, pentru Înfăptuirea, în cele mai bune condiţii, a planurilor şi programelor de dezvoltare economico-socială a ţării. Pretutindeni, pe parcursul vizitei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost înconjuraţi cu multă însufleţire şi căldură de cooperatori şi mecanizatori, de muncitori şi specialişti, care au exprimat bucuria nemărginită de a-i avea din nou în mijlocul lor. Întreaga recunoştinţă pentru grija permanentă ce o acordă înfloririi necontenite a judeţului Ialomiţa, a întregii ţări. Mîndri de tot ce s-a înfăptuit măreţ şi durabil în judeţul lor, care, asemenea tuturor zonelor ţării, a cunoscut in anii construcţiei socialiste, îndeosebi după Congresul al IX-lea al P.C.R., profunde prefaceri înnoitoare, rod al politicii ştiinţifice a partidului şi statului nostru de repartizare armonioasă, echilibrată a forţelor de producţie pe întreg teritoriul patriei, toti cei ca muncesc si trăiesc in această parte a tării au reafirmat, intr-o impresionantă unitate de gînd şi voinţă cu Întregul popor, deplina aprobare faţă de hotărirea Plenarei C.C. al P.C.R. privind propunerea de realegere a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, la cel de-al XIV-lea Congres, în suprema funcţie de secretar general al partidului, cu convingerea că aceasta constituie garanţia înaintării neabătute a scumpei noastre patrii pe drumul luminos al socialismului şi comunismului. Răspunzind unei scrisori trimise de cooperatorii din comuna Gheorghe Doja, care au adresat tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu invitaţia de a vizita lanurile de porumb ale COOPERATIVEI AGRICOLE DE PRODUCŢIE din localitate, dialogul de lucru a început pe ogoarele acestei puternice unităţi din cimpia Bărăganului, care se prezintă. Si de această dată, cu rezultate deosebite atit in cultura plantelor de cîmp, cit si in zootehnie, în celelalte ramuri de activitate. Bucuroşi de a se Intîlni din nou cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cu tovarăşa Elena Ceauşescu, mii de locuitori ai comunei, aflaţi pe cîmp, la stringerea recoltei şi la efectuarea altor lucrări specifice de sezon, au făcut o entuziastă şi călduroasă primire. Cooperatori şi mecanizatori, tineri şi virstnici, cu emoţia revederii, au ovazionat îndelung şi au scandat cu însufleţire numele partidului şi al secretarului său general, în această zi de octombrie însorit, ei au venit pentru să raporta secretarului general al partidului că, de la prima sa vizită din vara anului 1985, muncind cu dăruire şi pricepere, cooperatorii din comuna Gheorghe Doja au sporit an de an producţiile obţinute, recoltele din 1989 fiind cu mult superioare celor din anii precedenţi, la nivelul obiectivelor noii revoluţii agrare. La sosire, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost întâmpinate de primul secretar al Comitetului judeţean de partid, Alexandrina Găinuşe, care, în mimele comuniştilor, al tuturor loruiturilor judeţului, Ie-a adresat un călduros bun venit.. O formaţie alcătuită din membri ai gărzilor patriotice şi a detaşamentelor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei a prezentat onorul. După tradiţionala pîine şi sare, expresie a ospitalităţii şi bucuriei, grupuri de pionieri şi şoimi ai patriei, de tineri, au oferit tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu, cu adîncă emoţie şi profund respect, flori. Preşedintele cooperativei, Constantin Călin, a raportat secretarului general al partidului că unitatea a realizat în acest an producţii bune de griu, floarea soarelui, soia, ricin. Iar culturile de toamnă, unde recoltarea se află în plină desfăşurare, se prezintă foarte bine. Secretarul general al partidului a fost invitat sa viziteze unan cultivat cu hibridul de porumb Fundulea 420. Gazdele au informat că a fost aplicată indicaţia dată la precedenta vizită, din octombrie 1988, de a se cultiva in mod experimental, o solă cu porumb cu o densitate mai mare. Acum, c'ind a venit momentul recoltării — a spus preşedintele cooperativei — putem raporta că vom obţine, în medie producţii superioare celor de pe sosele martor. Examinînd cu atenţie modul în care se prezintă lanul, secretarul general al partidului a ee (Centinvare In pag. a 3-a) ÎN TELEGRAM^ TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU • Oamenii muncii din agricultură raportează încheierea recoltării unor culturi şi obţinerea de producţii lunari la hectar • Colective de oameni ai muncii din ecomomie raportează obţinerea unor succese de seamă in îndeplinirea şi depăşirea planului (în pagina a 4-a) Relatări de la adunări ale organizaţiilor de partid din unităţi economico-sociale (Pagina a 2-a) Premierul Consiliului de Stat al Republicii Populare Chineze 40 DE ANI DE LA PROCLAMAREA REPUBLICII POPULARE CHINEZE Tovarăşului JIANG ZEMIN Secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez Tovarăşului YANG ZHANGKON '''■'4 Preşedintele Republicii Populare Chineze Tovarăşului WAN LI Preşedintele Comitetului Permanent al Adunării Naţionale Populare a Republicii Populare Chineze Tovarăşului LI PENG Aniversarea a patru decenii de la proclamarea Republicii Populare Chineze ne oferă plăcutul prilej ca, in numele Partidului Comunist Român, al Guvernului Republicii Socialiste România, al poporului român și al nostru personal, să vă adresăm dumneavoastră, Partidului Comunist Chinez, Guvernului Republicii Populare Chineze și poporului chinez un cordial salut prietenesc și ceia mai calde felicitări. Rezultat al îndelungatei lupte revoluţionare, plină de eroism şi sacrificii, desfăşurată de poporul chinez, sub conducerea gloriosului său partid comunist, împotriva dominaţiei imperialiste, pentru eliberare socială şi naţională, proclamarea la 1 octombrie 1949 a Republicii Populare Chineze a inaugurat o nouă epocă în istoria multimilenară a Chinei, epoca revoluţiei şi construcţiei socialiste, a modificat substanţial raportul internaţional de forţe in favoarea socialismului şi păcii. In cei 40 de ani care au trecut da la proclamarea Republicii Populare Chineze, poporul chinez, punîndu-şi în valoare marile sale energii creatoare, muncind cu multă abnegaţie şi dăruire, învingind multe greutăţi, a obţinut succese remarcabile în opera de edificare a socialismului, îrn afirmarea tot mai puternică a Chinei pe arena mondială. Poporul român dă o înaltă NICOLAE CEAUŞESCU Secretar general al Partidului Comunist Român Preşedintele Republicii Socialiste România apreciere amplei activităţi pe care harnicul popor chinez o desfăşoară, sub conducerea Partidului Comunist Chinez, pentru transformarea tării saie intr-un stat socialist puternic si modern, rolului important pe care Republica Populară Chineză îl are in viaţa internaţională, in lipta pentru pace, dezarmare şi securitate in lume, pentru înţelegere şi colaborare intre naţiuni, pentru reglementarea diferendelor dintre state pe cale politică, prin negocieri. Adresăm poporului prieten chinez urări de noi şi tot mai mari succese în construcţia socialistă, pentru prosperitatea şi înflorirea continuă a Republicii Populare Chineze. Cu deosebită satisfacţie constatăm că relaţiile de prietenie, solidaritate şi colaborare rodnică dintre partidele, ţările şi popoarele noastre cunosc o dezvoltare continuă în toate domeniile. Dorim să reafirmăm, şi cu acest prilej, convingerea noastră fermă, că, acţionind împreună, in strinsă conlucrare, în spiritul înţelegerilor convenite la nivel înalt, relaţiile dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist Chinez, dintre Republica Socialistă România şi Republica Populară Chineză, vor cunoaşte o nouă şi puternică dezvoltare, spre binele şi în interesul popoarelor român şi chinez, al cauzei generale a socialismului şi păcii în lume CONSTANTIN DASCALESCU Prim-ministru al Guvernului Republicii Socialiste România .u. | PROIECTUL PROGRAMULUI-DIRECTIVĂ ŞI TEZELE PENTRU CONGRESUL AL XIV-LEA IN DEZBATEREA PARTIDULUI, A ÎNTREGULUI POPOR Puternică afirmare a angajării muncitoreşti, revoluţionare, prilej de analiză temeinică a activităţii din toate domeniile Adunările de dări de seamă şi alegeri Adunările de dare de seamă şi alegeri din organizaţiile de bază ale partidului — prilej deosebit de analiză aprofundată, un spirit revoluţionar a tuturor domeniilor de activitate economică şi socială, se constituie într-o şcoală de educaţie comunistă, de subliniere a marilor infăptuiri dobindite cu deosebire după Congresul al IX-lea al partidului, precum şi a perspectivelor de făurire a socialismului şi comunismului în patria noastră. Caracterul de lucru este conferit în acelaşi timp de numeroasele propuneri, iniţiative care dau o şi mai puternică substanţă perfecţionării activităţii economice, sociale, a întregii munci organizatorice, politico-educative potenţînd şi îmbogăţind cu experienţa fertilă acumulată de comunişti, de ceilalţi oameni ai muncii documentele programatice pentru marele forum din noiembrie al comuniştilor români. Adunările generale ale organizaţiilor de bază amplifică prin unitatea de gind şi simţire puternica şi unanima adeziune a comuniştilor, a întregului popor la hotărirea istorică a Plenarei C C. al P.C.R. din iunie a.c. privind realegerea la cel de-al ’.XIV-lea Congres, a tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU funcţia supremă de secretar general al partidului — chezăşia sigură a înfăptuirii viitorului socialist a! patriei, a visului de aur — comunismul. Este relevant că în adunările generale de dare de seamă şi alegeri se accentuează prin însăşi problematica abordată într-un spirit de înaltă responsa- I biliate comunistă rolul conducător a! partidului în societatea noastră, faptul că organele şi organizaţiile de partid poartă răspunderea directă a realizării planurilor şi programelor de dezvoltare economico-socială ceea ce dă o mai mare consistenţă principiului director al înfăptuirii socialismului cu poporul şi pentru popor. De asemenea, în virtutea acestui principiu fundamental al edificării socialismului cu poporul şi pentru popor, adunările de dări de seamă și alegeri reprezintă un minunat prilej de analiză într-un cadru larg democratic, întregului evantai de probleme ce privesc dezvoltarea economico-socială, aspectele legate de _______________________________ asigurarea bunului mers al unităţilor si instituţiilor economice şi sociale, de înflorire a localităţilor, a întregii ţări. Concluziile formulate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la Şedinţa Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. din 22 septembrie subliniază cu pregnanţă rolul adunărilor generale ca şcoală de educaţie revoluţionară, politică, expresie a democraţiei muncitoreşti, revoluţionare, în acest cadru larg de exprimare, remarca secretarul general al partidului, este necesar ca, în strinsă legătură cu dezbaterea modului de realizare a planului, a programelor economico-sociale, să fie dezbătute în spirit revoluţionar, de analiză critică şi autocritică problemele ce ţin de etica comportamentului fiecărui membru de partid, de angajare şi combativitate faţă de neajunsuri, a contribuţiei la înfăptuirea sarcinilor, creşterea rolului comunistului în unităţile din industrie, din agricultură, din viaţa socială. Aprobarea de către adunări a proiectului Programului-Directivă, a Tezelor pentru Congresul al XIV-lea al partidului au conferit acestora cadrul cel mai bun de exprimare a unor opţiuni politice majore, dezbateri aprofundate intr-un spirit de înaltă şi vibrantă angajare a problemelor fundamentale ale propăşirii patriei. Caracteristica esenţială a fost şi cămine participarea largă a comuniştilor, intr-un mod ce exprimă cel mai elocvent substanţa democraţiei noastre muncitoreşti-revoluţionare, la procesul amplu de aprofundare a conţinutului documentelor programatice pentru Congresul al XIV-lea, a prevederilor acestor importante documente ce prefigurează viitorul socialist şi comunist al patriei, cit şi contribuţia concretă, deosebit de valoroasă la elaborarea măsurilor politico-organizatorice pentru traducerea lor în viaţă. Tocmai de aceea ceea ce reprezintă nota dominantă a adunărilor generale de dări de seamă şi alegeri, este stimularea spiritului creator în dezbaterea şi găsirea celor mai potrivite căi şi mijloace, pentru că printr-o participare directă a comuniştilor, a oamenilor muncii in calitatea lor de proprietari si producători, de beneficiari ai avuţiei naţionale, să contribuie la realizarea exemplară a programelor ce prefigurează creşterea calitativă a întregii activităţi de producţie. Propunerile, iniţiativele ce se desprind din cuvîntul comuniştilor la adunările de dări de seamă şi alegeri, vizează tocmai îmbogăţirea şi dinamizarea experienţei, gindirii şi acţiunii colective, pentru a fi fructificate în vederea îndeplinirii sarcinilor de plan pe acest an şi pe întregul cincinal, a programelor dezvoltării economico-sociale. Adunările generale de dări de seamă şi alegeri pe care le prezentăm în ziarul nostru reliefează orientările fundamentale formulate magistral de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în abordarea aprofundată, un spirit revoluţionar a problemelor ce dau consistenţă mersuluineabătut pe calea edificării socialismului şi comunismului. ■ ■ I