România Liberă, octombrie 1989 (Anul 47, nr. 13965-13990)

1989-10-02 / nr. 13965

Pagina a 2-a — 2 octombrie 1989 Programele energetice impun contribuţia sporită a cercetării Catalizarea resurselor energetice, identificarea unor noi căi şi modalităţi de punere în valoare a generosului potenţial hidroenergetic al ţării, găsirea unor soluţii de proiectare care să conducă la diminuarea investiţiilor, economii de materiale deficitare, scurtarea duratelor de execuţie — iată principalele coordonate profesionale şi de conştiinţă patriotică pe care îşi derulează activitatea unul din pivoţii industriei noastre energetice — Institutul de studii şi proiectări hidroenergetice, de numele căruia sunt legate multe din succesele de prestigiu ale domeniului, cum sunt barajul de la Vidraru pe Argeş, barajul izvorul Muntelui pe Bistriţa, sistemul hidroenergetic si de navigaţie Porţile de Fier etc. Atit studiile şi proiectele elaborate in vederea exploatării depline a potenţialului hidroenergetic al cursurilor de apă de pe întreg teritoriul patriei, cit şi studiile şi cercetările de teren, intreprinse pentru toate obiectivele energetice ce se realizează (linii electrice, termocentrale, centrale nucleare) se situează la un Înalt nivel de competentă profesională, demonstrind responsabilitatea maximă cu care sunt abordate programele prioritare ale economiei nationale, voinţa comuniştilor de aici, a tuturor oamenilor muncii, de a-si înscria eforturile in consens cu sarcinile care decurg din proiectul Programului-Directivă şi Tezele pentru Congresul al XIV-lea al partidului, din orientările şi indicaţiile secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Adunările de dări de seamă şi alegeri de la această unitate de elită — desfăşurate în climatul de vibrantă efervescenţă politică premergător marelui forum al comuniştilor - au probat o dată in plus spiritul revoluţionar al tuturor comuniştilor de la I.S.P.H., conştienţi şi de reuşitele, dar şi de minusurile din activitatea lor, hotăriţi să-şi îmbunătăţească pe mai departe, stilul şi metodele de muncă, să facă totul pentru instaurarea in institut a unui climat de perfectă ordine şi disciplină. Pe drept cuvînt — s-a accentuat in toate adunările de dări de seamă şi alegeri ale organizaţiilor de bază din institut — fără a se asigura o nouă calitate superioară în ridicarea continuă a nivelului pregătirii politico-profesionale a specialiștilor, este de neconceput să se realizeze o nouă calitate a muncii. Analizind critic și autocritic rezultatele muncii lor, toți cei care au luat cuvintul au formulat propuneri concrete pentru perfecţionarea întregii lor activităţi, referindu-se, în acest context, la necesitatea unor preocupări mai susţinute îndreptate spre introducerea noutăţilor tehnice, a sporirii contribuţiei comuniştilor la mobilizarea tuturor oamenilor muncii in vederea realizării planului de producţie, a creşterii calităţii si productivităţii muncii şi îmbunătăţirii normelor de conţinut a documentaţiilor elaborate. In cuvintul său — prezentat în cadrul adunării organizaţiei de bază nr. 3 proiectare — dr. ing. GHEORGHE LUCA, membru in consiliul tehnico-econo • OPINII • PROPUNERI • GHEORGHE FELEA, șef sector, mina Micia, jud. Hunedoara : „Colectivul sectorului nostru intîmpină Congresul partidului cu rezultate bune, dar avem sarcini sporite și trebuie să ne pregătim pentru îndeplinirea lor exemplară. în primul rind fiecare membru de partid este dator să realizeze azi mai mult decit ieri, iar mîine mai mult decit azi. Atit biroul organizaţiei, cit şi fiecare membru al colectivului trebuie să fie preocupat în permanenţă de autodepăşire. Cred că autodepăşirea este cheia viitoarelor noastre succese". • DUMITRU GUIĂ, cooperator, Cooperativa agricolă de producţie Punghina, judeţul Mehedinţi . „Am obţinut, intr-adevăr, producţii mult mai bune decit în anii anteriori, dar faptul că vecinii ne-au depăşit trebuie să ne dea mult de gindit. Cred că nu ne organizăm suficient de bine munca şi, adeseori, închidem ochii la actele de indisciplină. Toţi trebuie să contribuim la sporirea averii obşteşti, iar ca exemplu de dăruire şi responsabilitate trebuie să fim in primul rind noi, comuniştii". TANASE TUDOREL, Atelierul de subansam b OPINII • PROPUNERI le sudate şi bunuri de larg consum din cadrul I.J.P.I.P.S. : „Cu toate că ne prezentăm cu planul realizat şi chiar depăşit, va trebui să ne preocupăm mai mult de întărirea disciplinei, de mai puternica afirmare a spiritului de înaltă răspundere la locul de muncă. Mai avem încă mulţi muncitori, care întîrzie la program, care absentează nemotivat, sau, chiar dacă sunt prezenţi la lucru, nu se străduiesc să folosească eficient timpul". # VASILE IOVAN, inginer, mina Micia, jud. Hunedoara : „Trebuie să ne implicăm mai mult în rezolvarea problemelor de producţie, a problemelor politice şi sociale. Să nu mai lăsăm rezolvarea lor doar pe seama unui grup restrins de oameni". # GHEORGHE LUCA, inginer, membru în Consiliul tehnico-economic, Institutul de studii şi proiectări hidroenergetice : „Este necesar să antrenăm specialişti la elaborarea unor studii de sinteză privind valorificarea datelor cuprinse în proiectele de analiză a comportării construcţiilor, în scopul de a contribui astfel la integrarea şi asimilarea deplină a experienţei acumulate pînă în prezent". Etic al institutului, a arătat că işi exprimă adeziunea totală faţă de Hotărîrea Plenarei C.C. al P.C.R., privind realegerea tovarăşului Nicolaa Ceausescu, la Congresul al XIV-lea al partidului, in înalta funcţie de secretar general al partidului, văzind in această fermă opţiune garanţia continuării procesului de dezvoltare multilaterală a ţării. In continuare, vorbitorul a propus viitorului birou de partid să se preocupe mai intens de organizarea „meselor rotunde" în sprijinul producţiei, recomandând in acelaşi timp ca biroul, alături de conducerea secţiei, să antreneze specialiştii la elaborarea unor studii de sinteză privind valorificarea datelor cuprinse in proiectele de analiză a comportării construcţiilor. In scopul de a contribui astfel la integrarea şi asimilarea deplină a experienţei acumulate de institut pină în prezent. In intervenţia sa, ing. DAN DOBRESCU, şeful secţiei proiectare, a criticat mecanismul greoi existent in ceea ce priveşte promovarea centralelor electrice de mică putere — obiectiv major in acţiunea de valorificare a micropotentialului hidroenergetic —, angajindu-se ca in etapa imediat următoare să se ocupe susţinut de această problemă. De asemenea, a asigurat adunarea generală că în anul 1990, situaţia privind toate obligaţiile contractuale ale secţiei 3 sa va îmbunătăţi, accentul fiind pus pe finalizarea propriilor proiecte, care vor însuma 17 milioane lei, rămînind ca restul pină la 20,5 milioane să se realizeze prin colaborare cu alte secţii. In finalul cuvintului său, vorbitorul a spus că se impune ca toti comuniştii, toti oamenii muncii din secţia a treia, să-şi sporească eforturile creatoare, intărindu-se totodată ordinea şi disciplina, in vederea obţinerii locului intii pe institut în întrecerea socialistă. Acelaşi tonus politic angajant, de evaluare lucidă a propriilor posibilităţi de autodepăşire, a caracterizat toate luările la cuvînt si dezbaterile pe marginea materialelor prezentate in adunările de dări de seamă si alegeri de la I.S.P.H. Printr-o fericită coincidentă, institutul si-a sărbătorit in aceste zile 40 de ani de existentă, aniversare jubiliară care constituie un motiv în plus de concentrare a eforturilor, de întărire a răspunderii acestui harnic colectiv pentru bunul mers al programelor de deosebită importantă energetică in care este angrenat, pentru onorarea exemplară a numelui si renumelui pe care si le-a cucerit atit in tară cit si in cadrul numeroaselor si fructuoaselor colaborări cu parteneri externi, în consonantă cu imperativele majore care stau în fata comuniştilor, a întregului nostru popor, pentru Intimninarea Congresului al XIV-lea al partidului cu noi si tot mai mari succese. (E. SERBANESCU). rte abatem prea uşor de la ceea Ce trebuie să fie lucrul in acord global, adică, s-o spun pe direct închidem ochii la actele de indisciplină ale unora. Ce poziţie am luat noi, membrii de partid, faţă de cei care nu au executat praşilele de calitate şi atunci cind a fost nevoie ? De cite ori organizaţia de partid a intervenit pentru a fi respinse de la recepţie unele lucrări executate de către mecanizatori şi care nu corespundeau din punct de vedere agrotehnic ? Şi intr-un caz şi în altul am cheltuit prea mult şi am obţinut puţin, şi asta înseamnă risipă, adică diminuarea averii obşteşti“. „Fără îndoială, anul acesta avem cele mai bune recolte de cind ne ştim — afirma comunistul MARIN CAIANU. Dar oare este tot ce ne poate da acest pămînt atit de roditor ? Ne-am obişnuit să solicităm una-două îngrăşăminte chimice, dacă se poate cit de multe, iar gunoiul de grajd, care nu ne costă nici un leu, aşteaptă in sectorul zootehnic să fie transportat in cimp. Ne-am propus de citiva ani să sporim numărul de animale de muncă şi de atelaje, iar pînă acum n-am realizat mare lucru. Sintem destui comunişti cu dragoste de animale şi fiecare se poate îngriji de boi ori de cai". „De multe ori ne-am pus întrebarea — zicea CONSTANTIN PATRAŞCU — ce-o fi în mintea unora ? Muncesc zi de zi de dimineaţa pină seara, dar, cind este vorba să aibă grijă de recoltă, o lasă in seama paznicilor, in loc să nu poată dormi pină ce întreaga producţie nu se află recoltată şi depozitată. Trebuie să creştem animale, şi cit mai multe,in propriile gospodării, dar asta nu înseamnă să le paştem pe culturi fiindcă este averea noastră, de care este nevoie să avem grijă ca de ochii din cap“. Şi din intervenţiile celorlalţi vorbitori s-a desprins necesitatea intensificării muncii politico-educative in rândul oamenilor, incit toţi să se simtă răspunzători faţă de averea obştească de care beneficiază fiecare cooperator şi care poate fi mult mai mare numai printr-o gospodărire chizbuită, prin participarea întregii colectivităţi. Participanţii la adunare s-au angajat ca, pornind de la neajunsurile semnalate, să-şi organizeze mai temeinic munca, să acţioneze cu înaltă răspundere comunistă pentru Încheierea recoltării culturilor de toamnă cit mai urgent şi executarea la un nivel calitativ superior a semănatului griului pină la 7 octombrie, ca o dovadă a hotărîrii lor de a obţine mai mult, în condiţii de eficienţă maximă — semn al unor preocupări stăruitoare pentru creşterea averii obşteşti. (GH. ŢIGANELE). Creşterea avuţiei obşteşti în centrul dezbaterilor Desfăşurată în atmosfera de profundă angajare patriotică, revoluţionară, de mobilizare exemplară pentru întimpinarea marelui eveniment din viaţa partidului şi a poporului nostru cu succese deosebite în întreaga activitate, adunarea de dare de seamă şi alegeri a organizaţiei de bază nr. 1 de la Cooperativa agricolă de producţie Punghina, judeţul Mehedinţi, s-a constituit intr-uri moment deosebit in care comuniştii şi-au exprimat in deplină unanimitate adeziunea la Hotărîrea Plenarei C.C. al P.C.R. cu privire la realegerea la cel de-al XIV-lea Congres a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, in suprema funcţie de secretar general al partidului, garanţie sigură a înfăptuirii grandioaselor obiective cuprinse în prevederile Programului-Directivă pentru Congresul al XIV-lea privind dezvoltarea economico-socială a patriei noastre in viitorul cincinal şi in perspectivă. Din prezentarea dării de seamă, s-a reţinut un fapt deosebit de semnificativ, care exprimă, modul in care comuniştii, toţi lucrătorii fermei şi-au adus contribuţia la înfăptuirea programelor de dezvoltare a cooperativei agricole, a planului, a angajamentelor asumate in întrecerea socialista, şi nu in ultimul rind — in sporirea averii obşteşti. De la ultimele alegeri şi pînă in prezent, ferma a obtinut rezultate cu mult mai bune decit in anii anteriori, convingător în acest sens fiind nivelul recoltelor medii la hectar, care a ajuns, în acest an, la peste 8 000 kg griu, 7 800 kg orz, producţii mari înregistrindu-se şi la porumb şi la sfecla de zahăr, culturi la a căror recoltare sunt concentrate în aceste zile toate forţele fermei. Darea de seamă, cit şi participanţii la dezbateri, au subliniat însă cu claritate un lucru esenţial : se putea mai mult. Argumente ? Lipsurile nejustificate în muncă, faţă de care organizaţia de partid, comuniştii nu au luat întotdeauna o poziţie hotărită şi nu au intervenit la timp spre a fi înlăturate. „Satul şi cooperativa noastră au investit mulţi bani pentru amenajarea suprafeţei la irigat , arăta comunistul PETRE DASCALU. Atunci, ce ne-a împiedicat să nu acordăm întreaga atenţie acestui sector, să aplicăm udările la timp şi pe suprafeţele prevăzute spre a obţine recolte şi mai mari ? Nu este oare vorba de averea noastră pe care trebuie s-o gospodărim cit mai bine ? De fiecare dată se pune problema udătorilor, dar noi, organizaţia de partid, cum am acţionat pentru a le asigura, ce exemplu am dat noi, comuniştii, ferindu-ne să lucrăm în acest sector ? Propun ca de acest sector, încă din iarnă, să se ocupe organizaţia de partid, repartizînd şi pregătind din vreme pe cei mai buni comunişti“. „Vecinii de la Ornişor care n-au pămîntul fertil ca al nostru — spunea cooperatorul DUMITRU GVINA — obţin recolte mai mari ca noi, şi asta trebuie să ne dea mult de gindit. Unde greşim ? Cred eu, că nu ne organizăm bine munca. Hotărîrea face fermă de atotul pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor Adunarea generală de dare de seamă și alegeri de la atelierul de subansamble sudate şi bunuri de larg consum din cadrul I.J.P.I.P.S. Galați a constituit cadrul revoluţionar în care comuniştii au luat în dezbatere probleme cardinale ce privesc viaţa şi munca lor. Fireşte, atit in darea de seamă cit si in dezbaterile şi hotărîrile pe care le-au adoptat comuniştii gălăţeni, s-au referit amplu la tabloul măreţelor înfăptuiri obţinute de poporul nostru in cele două decenii şi jumătate de cinci la cîrma tării se află cel mai iubit fiu al poporului, strateg genial al destinului comunist al poporului, secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, exprimindu-și adeziunea deplină la hotărîrea Plenarei C.C. al P.C.R. din iunie a.c. prin care se propune ca la al XIV-lea Congres tovarăşul Nicolae Ceauşescu să fie reales în suprema funcţie de secretar general al partidului. Din cuvintul fiecărui vorbitor, din obiectivele înscrise in hotărârile adoptate s-a degajat cu pregnantă Încrederea neclintită în izbinzile viitoare, ştiindu-l la crima partidului şi a ţării pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, strălucit revoluţionar, fiu devotat a! poporului care da aproape 60 de ani işi consacră cu devotament fără egal întreaga viaţă şi activitate binelui şi propăşirii naţiunii române. La adunarea generală a comuniştilor de la atelierul de subansamble sudate şi bunuri de larg consum simţul de răspundere, combativitatea, analiza critică şi autocritică au constituit elementele de bază în cuvintul fiecărui vorbitor. Privită prin prisma documentelor pentru cel de-al XIV-lea Congres al partidului, munca va trebui să capete pe viitor un nou avint şi o nouă calitate superioară. Iată pe scurt cum o văd comuniştii din această unitate. „Cu toate că ne prezentăm cu planul realizat şi chiar depăşit — spunea TANASE TUDOREL — va trebui să ne ocupăm mai mult de instaurarea disciplinei, de mai puternica afirmare a spiritului de înaltă răspundere la locul de muncă. Mai avem încă mulţi muncitori care întîrzie la program, care absentează nemotivat, sau, chiar dacă sunt prezenţi la lucru, nu se străduiesc să folosească intensiv timpul. De aceea, propun ca organizaţia noastră de partid să-şi fixeze ca obiectiv în viitor o mai mare preocupare pentru educaţia şi formarea omului nou.“ „Dacă vom acţiona aşa cum s-a propus, pentru dotarea atelierului cu o maşină de şamprenat, un valt de roluit table cu grosimi pînă la 15 mm şi vom continua reorganizarea fluxurilor de producţie in noile hale date în folosinţă — spunea VASILE MUNTEANU - atunci cu siguranţă că vom îmbunătăţi indicii de utilizare a spaţiilor şi a capacităţilor de producţie.“ „Pentru a obţine in continuare economii şi mai mari la materiile prime şi totodată pentru a îmbogăţi gama buni „România liberă“ PUTERNICĂ AFIRMARE A ANGAJĂRII MUNCITOREŞTI, REVOLUŢIONARE, PRILEJ DE ANALIZĂ TEMEINICĂ A ACTIVITĂŢII DIN TOATE DOMENIILE ADUNĂRI DE DĂRI DE SEAMĂ ŞI ALEGERI Fiecare comunist , un promotor al spiritului de înaltă răspundere la locul de muncă Mina Micia din judeţul Hunedoara, este o unitate tînără şi mai puţin cunoscută. Sectorul care-i poartă numele si la care ne referim de această dată a luat fiinţă numai cu 3 ani în urmă. Colectivul lui aduce insă o contribuţie apreciabilă la extragerea minereurilor cuprifere din zonă. Numai in 8 luni din acest an a realizat o producţie-marfă suplimentară de 4,2 milioane lei. Depăşirea la acest indicator este cu 600 000 lei mai mare decit cea din tot anul trecut. De la 1 ianuarie şi pînă acum minerii de aici au extras 1 900 tone minereuri peste sarcinile stabilite şi au posibilităţi să realizeze planul anual cu circa 45 zile mai devreme. In aceste zile efervescente, cind pe tot cuprinsul ţării se dezbat, intr-un climat de responsabilitate şi spirit revoluţionar, documentele programatice pentru cel de-al XIV-lea Congres al partidului, si minerii de la sectorul Micia se află puternic antrenaţi in bătălia pentru valorificarea substanţelor minerale utile. Acest lucru s-a confirmat si la adunarea generală de dare de seamă şi alegeri a organizaţiei de bază. Participanţii si-au exprimat adeziunea deplină la Hotărîrea Plenarei C.C. al P.C.R. ca tovarăşul Nicolae Ceauşescu să fie reales in funcţia supremă de secretar general al partidului. Minerii, tehnicienii si inginerii au evidenţiat valoarea excepţională a Proiectului Programului-Directivă şi a Tezelor pentru marele forum al comuniştilor români. Darea de seamă şi discuţiile au evidenţiat elementele unei analize critice şi autocritice care a avut ca obiective de bază întărirea răspunderii comuniştilor pentru creşterea producţiei de minereuri, a productivităţii muncii şi a eficienţei economice. în darea de seamă s-a făcut următoarea precizare : „In general avem rezultate bune, dar ele ar fi fost mult mai buna dacă biroul organizaţiei se ocupa cu mai multă consecvenţă de unele probleme care vizează nivelul de conştiinţă al oamenilor, disciplina şi ordinea, răspunderea, dacă activitatea biroului ar fi fost susţinută temeinic de toţi comuniştii, în unele cazuri, problemele mai dificile au fost lăsate pe seama conducerii administrative. Uneori, nu s-a folosit la maximum timpul de lucru şi mijloacele din dotare, iar numărul absenţelor a fost ridicat.“ Participanţii la dezbateri s-au pronunţat cu fermitate şi spirit combativ în legătură cu lipsurile şi neajunsurile din activitatea organizaţiei de partid, propunind măsuri de îmbunătăţire. Astfel, inginerul VASILE ÎOVAN : „Darea de seamă a cuprins problemele cu care ne confruntăm. Trebuie să ne implicam mai mult in rezolvarea problemelor de producţie, a problemelor politice si sociale. Să nu mai lăsăm rezolvarea anumitor probleme doar pe seama unui grup restrîns de oameni.“ Şeful de brigadă GHEORGHE PIOCOP : „Asigur adunarea că brigada pe care o conduc îşi va îndeplini sarcinile încredinţate, noi comuniştii fiind chemaţi să fim primii în acest efort pe care îl cer interesele fundamentale ale ţării.“ Subliniind că in cincinalul următor producţia minei va creşte cu circa 25 la sută iar în continuare se va dubla, inginerul GHEORGHE FELEA, şeful sectorului, a precizat : „Colectivul sectorului nostru intîmpină Congresul partidului cu rezultate bune, dar vom avea sarcini sporite si trebuie să ne pregătim pentru Îndeplinirea lor exemplară. In primul rînd, fiecare membru de partid este dator să realizeze azi mai mult decit ieri, iar miine mai mult decit azi. Atit biroul organizaţiei, cit şi fiecare membru al colectivului trebuie să fie preocupat, în permanenţă, de autodepăşire. Cred că autodepăşirea este cheia viitoarelor noastre succese.“ TRIP NICOLAE, maistru electromecanic : „Dacă vrem ca treburile să meargă mai bine, să contribuim toţi la rezolvarea problemelor cu care ne confruntăm.“ Inginerul NICOLAE PETRIŞOR : „Numai prin eforturi comune vom obţine rezultata mai bune in producţie. Noul birou trebuie să întărească atit controlul de partid cit si munca politico-educativa.“ Nivelul combativ la care s-a desfăşurat adunarea, propunerile făcute şi măsurile adoptate sunt o garanţie că la sectorul minier Micia se ,va întări activitatea de partid iar colectivul isi va păstra, în continuare, locul de fruntaş care îl deţine pe întreprindere și chiar în cadrul Centralei minereurilor Deva. (IACOB COJOCARU). rilor de larg consum —, spunea un alt vorbitor, ION IFTODE, — este necesar să fie întocmite albume de croire care să ne ajute să folosim toate resturile de metal pentru a realiza din ele piese mai mici, precum şi bunuri de larg, consum solicitate de populaţie“. „Noi executăm o serie de subansamble pentru unităţi industriale republicane, preciza GRIGORE CUSTURA. Pentru a înlătura eventualele refuzuri de calitate este nevoie să fim dotaţi cu aparate de măsură şi control moderne, în special pentru asigurarea tipodimensiunilor instalaţiilor de desprăfuire pe care le realizăm pentru Combinatul siderurgic Galaţi.“ „Multe din produsele noastre sunt destinate fondului pieţii, spunea VASILE APOSTOL. Cerinţa populaţiei este mult mai mare decit ceea ce-i oferim noi la ora actuală prin magazinul propriu de desfacere. De aceea va trebui să luăm măsuri să lărgim gama acestor produse. De altfel, preocupările noastre în această direcţie au şi început să se materializeze încare vor îmbogăţi substanţial gama sortimentală pe care o realizăm.“ Am consemnat multe astfel de intervenţii valoroase. Fiecare dintre comuniştii care au ţinut să-şi exprime opiniile au demonstrat o atitudine responsabilă faţă de muncă, de calitatea acesteia şi a produsului realizat. Lucrările adunării s-au constituit într-o şcoală muncitorească unde oamenii învaţă din tripla lor calitate de proprietari, producători şi beneficiari, cum să acţioneze şi cum să muncească mai bine pentru ca din efortul colectiv să se poată culege roade maxime. Aceste căutări sunt determinate, de impulsul pe care proiectul Programului-Directivă şi Tezele pentru cel de-al XIV-lea Congres al partidului, le transmit , fiecărui, om al muncii, indiferent de domeniul în care acţionează insuflînd încrederea fermă inforţele proprii, incapacitatea creatorie a colectivului de oameni ai muncii, hotărirea de aface totul pentru transpunerea în practică a tntr-o serie de produse noi care turor obiectivelor dezvoltării se află în execuţie. Am inve economico-sociale a patriei, dere bunuri de larg consum (VIOREL CHIURTU) Organizaţia de partid — profund implicată în procesul perfecţionării pregătirii politice şi profesionale Spiritul de puternică emulaţie, care caracterizează în aceste zile întreaga viaţă politică şi economico-socială a ţării — generat de dezbaterea de către întregul popor a programaticelor documente ale Congresului al XIV-lea al partidului — a constituit elementul definitoriu si in Conferinţa pentru darea de seamă şi alegeri a Comitetului de partid al Spitalului clinic „23 August". Conferinţa desfăşurată a prilejuit o cuprinzătoare privire retrospectivă a măreţelor realizări dobîndite de România socialistă cu deosebire după Congresul al IX-lea al P.C.R., care a ales în funcţia supremă de partid pe cel mai iubit fiu al naţiunii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de numele, gindirea şi activitatea căruia sunt legate definitiv dinamizarea întregii opere de construcţie a noii societăţi, elaborarea şi aplicarea unor soluţii originale, profund ştiinţifice, pentru accelerarea progresului general al patriei, pentru ridicarea bunăstării materiale şi spirituale a întregului popor. Strategia novatoare promovată de tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost pe deplin autentificată de succesele obţinute în practica edificării socialismului, liniileforţă ale acestei strategii asigurând coordonatele continuităţii procesului revoluţionar, prefigurat cu clarviziune ştiinţifică de Tezele şi Programul-Directivă privind dezvoltarea economico-socială a ţării în cincinalul următor şi în perspectiva mileniului trei. Incertitudinile realizărilor de astăzi si prefigurarea celor de miine constă temeiul cu care toţi comuniştii, reuniţi în Conferinţa de partid despre care relatăm, şi-au exprimat profunda lor adeziune faţă de hotărîrea Plenarei C.C. al P.C.R. ca la Congresul al XIV-lea să fie reales în înalta funcţie de secretar general tovarăşul Nicolae Ceauşescu — împlinirea acestui act istoric asigurînd continuarea pe o treaptă superioară a procesului revoluţionar de edificare a noii orânduiri în ţara noastră. Adeziune care s-a regăsit în toate luările la cuvînt ale participanţilor şi în Hotărîrea adoptată in acest sens de Conferinţă. — Aplicînd indicaţiile tovarăşului Nicolae Ceauşescu privind crearea unor organizaţii de partid puternice în toate sectoarele de activitate - ne spune dr. LILIANA METEA. secretara comitetului de partid — la noi există acum trei organizaţii, întărindu-se structura lor şi sporindu-se puterea acestora de mobilizare a tuturor capacităţilor la realizarea exemplară a sarcinilor, care sunt deosebit de mobilizatoare. La acestea, ca şi la posibilitatea de continuă perfecţionare a muncii politice şi profesionale, s-au referit şi numeroşii vorbitori. Dr. ITTU GEORGETA a amintit că organizaţiile de partid au dat un sprijin concret în activitatea din toate compartimentele profesionale, contribuind esenţial la îndeplinirea indicatorilor de eficienţă sanitară, şi a propus intensificarea acţiunilor profilactice. Referind că darea de seamă a subliniat principalele realizări dar si lipsuri din activitate, dr. ANDREI AŞPANEA VICTORIA a apreciat că s-a acţionat insuficient cu privire la scăderea indicilor incapacităţii temporare de muncă şi că, in viitor, este necesar să se accentueze munca in această direcţie, prin promovarea largă a medicinii omului sănătos — element asupra căruia au insistat şi dr. RUSU MANUELA, ca şi conf. dr. IOAN ALEXANDRU şi dr. CARAGHEORGHE ILEANA. Preocuparea constantă pentru permanenta îmbunătăţire a stării de sănătate a femeii, copilului şi tineretului şi de perfecţionare a asistenţei materno-infantile, s-a reflectat, fireşte, pe larg şi în darea de seamă, dar şi in intervenţiile făcute de dr. ANCAR VIRGIL şi dr. BALANESCU ELENA. Despre atenţia cu totul deosebită pentru buna pregătire a cadrelor, respectarea strictă a ordinii şi disciplinei, utilizarea integrală a timpului de lucru, creşterea responsabilităţii personale, faţă de îndeplinirea sarcinilor politico-sociale şi profesionale a vorbit dr. POPA FLORIAN, directorul Spitalului clinic „23 August“, iar in calitate de preşedinte al comitetului sindical, dr. CRISTESCU ELENA a subliniat că acesta trebuie să manifeste o grijă sporită pentru soluţionarea operativă a tuturor problemelor oamenilor muncii, referindu-se totodată la îmbunătăţirea şi diversificarea mijloacelor de educaţie comunistă, de formare a omului nou. Este ideea pe care a pus-o în relief şi BASILICA DOINA, insistînd asupra necesităţii ridicării continue a nivelului învăţămîntului politicoideologic şi al activităţii organizaţiilor de masă şi obşteşti. Din întreaga desfăşurare a Conferinţei a reieşit că, pe linia indicaţiilor şi orientărilor secretarului general al partidului, întreaga activitate de educaţie comunistă trebuie mai bine organizată, sporind la toate nivelurile combativitatea faţă de lipsuri şi neajunsuri, crescind rolul adunărilor generale, al discuţiilor individuale cu comuniştii , pentru continua întărire a rolului conducător al partidului. — Foarte bine pregătită și organizată, adunarea noastră — ne spune SECARESCU VIOREL, secretar adjunct al comitetului de partid al Spitalului clinic „23 August“ — a orientat foarte precis principalele noastre preocupări atit pe linie profesională cit şi politico-ideologică, dovedind în fapt, unitatea comuniştilor, a tuturor, oamenilor , muncii în jurul partidului, hotărîrea acestora de a munci cu sporită abnegaţie şi avint revoluţionar pentru înfăptuirea programaticelor documente, ale Congresului al XIV-lea care — sub înţeleapta conducere a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a cărui realegere exprimă voinţa întregii naţiuni - asigură progresul pe mai departe al României socialiste (PIA RADULESCU) moderne.