Rondul, februarie 1993 (Anul 1, nr. 1-8)

1993-02-19 / nr. 1

<1 Primul rond De o lună încoace, de cind patronii societății „Noblesse“ S.R.L. au hotărît să lanseze un cotidian de informație în Sibiu și mi-au propus să devin redactorul șef al noii publicații, citesc cu mare atenție cotidianele locale. în multe rînduri, după lectura lor am fost ispitit să le dau dreptate prietenilor din București, care mi-au spus că în Sibiu nu se întîmplă nimic. Un ziar de știri care să reflecte fără părtinire evenimentele și care să-i informeze corect pe oameni despre lucrurile importante din viața de fiecare zi, spuneau ei, nu are despre ce să scrie într-un oraș de provincie. Realitatea îi contrazice: în fiecare zi, în această inimă a României care este Sibiul, se întîmplă tot felul de lucruri. Oamenii se nasc și mor, se iubesc și se ceartă, merg la biserică, se duc la lucru și se întorc șomeri, fac sport și afaceri, stau la cozi și la televizor. Instituțiile hotărăsc taxe noi, muzeele organizează expoziții, teatrele dau spectacole, armata face aplicații. Sibiul trăiește. Ca să vă spună asta, o echipă de tineri curioși, dinamici și insistenți va face pentru dumneavoastră, în fiecare zi, „Rondul“. Florin PAȘNICII editorial RSS licitează frecventă TV Domnii] Aurel Pinr.No la TV n. r rodportiv canalul 9, cu emisie 24 de ore din 24, ne-a declarat înainte de plecarea la București domnul Ploiaș. Rezultatul licitației se va face public săptămîna viitoare: patronul societății de radio-televiziune Sibiu participat ieri la licitația de acordare a licențelor pentru frecvențele de radio și televiziune. „Vom licita pentru două frecvențe de radio (61,7 khz și 90,8 khz) și o frecven- Adina IRIMESCU Ddepție română la UNATO România consideră că o intervenție in fosta Iugoslavie nu poate rezolva criza, iar pentru supravegherea embargoului, comunitatea internațională trebuie să ajute autoritățile de la București. Aceasta a fost poziția delegației române care a vizitat sediul N.A.T.O. din Bruxelles. Țara noastră dorește să își modifice doctrina militară și să își profesionalizeze armata, apelînd la sprijinul N.A.T.O . a fost mesajul dus de delegația formată din președintele Ion Iliescu, ministrul de externe Teodor Meleșcanu, Traian Chebeleu, Ioan Solcanu, Stelian Tănase și Gabriel Țepelea. Aceștia s-au întâlnit cu Manfred Woerner, secretarul general al N.A.T.O., cu președintele Comisiei Europene, Jacques Delors și cu oficialități ale celeilalte alianțe militare europene, Uniunea Europei Occidentale. Liberalii sibieni )a Congresul de Unificare de la București si Q y (p>s2). Cotidianul „71 Radical“ caută sponsori (pag. 3) FINANȚELE CERE EVACUAREA PRIMĂRIEI Presată de o nevoie acută de spațiu, Direcția Generală a Finanțelor Publice și Controlului Financiar de Stat (DGFPGFS) Sibiu a înaintat marți, 16 februarie, la Judecătoria din Sibiu o chemare în judecată prin care cere evacuarea necondiționată din imobilul din B-dul Victoriei nr. 1—3 a Primăriei Municipiului Sibiu: „In condițiile în care în această clădireționează și Primăria, munccei peste 350 de salariați ai noștri nu pot să-și desfășoare activitatea în extrăirii satisfăcătoare ... Am încercat să soluționăm acest litigiu pe cale amiabilă, dar văzînd tergiversarea lucrurilor, am luat hotărîrea de a intenta acțiune în justiție pentru evacuarea Primăriei municipiului Sibiu“, ne-a declarat dl. Gheorghe Bunea, directorul general al DGFPCFS Sibiu. „Aștept să mă documentez“, ne-a declarat telefonic primarul Municipiului Sibiu, domnul Sorin Șerbu, pe care l-am întrebat dacă va da în judecată Muzeul de Istorie pentru spațiul din Primăria veche. Domnul primar ne-a declarat că nu va înainta cerere de evacuare a muzeului din Spațiul Primăriei Vechi, ci va cere restrîngerea „Sîntem pentru acestuia. conviețuire“, ne-a declarat domnul primar. Adina IRIMESCU Florin PASNICU Nou accident ecologic Alarma a fost declanșată de primarul localității Miercurea Sibiului, dl. Bălănel Mariș, care a emis ipoteza că peștii din lacurile de la marginea localității au murit, datorită substanțelor radioactive din reziduurile toxice depozitate la ferma pomicolă din apropiere. Direcția Sanitar-Veterinară Sibiu a efectuat analize de laborator pe cadavrele peștilor și pe probele luate din apele lacurilor stabilind că peștii au murit intoxicați cu dejecțiile scurse de la ferma zootehnică. Claudia FĂGĂRAȘ 156 de paturi mai puțin la Spitalul Județean Din cauza dificultăților financiare, numărul paturilor de la Spitalul Județean a scăzut în 1992 cu 156, aflăm din darea de seamă asupra activității de anul trecut a spitalului, prezentată de directorul spitalului, domnul dr. Emil Răcilă. Capacitatea spitalului este în prezent de 1 701 paturi. Anca NEATA Alexandra MIHU Ajutoarele pentru Bosnia manevrate politic (pag. 7) Calendar religios ORTODOX: Sfintul Apostol, Arhip: Sfîntul Filimon GRECO-CATOLIC: Sfîntul Arhip ROMANO-CATOLIC: Sfîntul Mansuel, episcop Știri Național Datoria externa Un raport al Ministerului Economiei și Finanțelor evaluează datoria externă a României 5,78 miliarde de dolalari. împrumuturile contractate în ultimii 3 ani se ridică la 3,82 miliarde, iar 1,96 miliarde sînt dobînzi. Internațional Barjerele pe Dunăre vor fi oprite Administrația Clinton a propus trimiterea în România și Bulgaria a unor vedete de patrulare pentru a opri pe Dunăre navele care nu respectă embargoul impus livrărilor de petrol către Iugoslavi via. s