Rondul, februarie 1993 (Anul 1, nr. 1-8)

1993-02-19 / nr. 1

rohdul MM NaționaleM Liberalii țin Congres de unificare în această dimineață, la Hotelul „Parc“ din București începe Congresul de Unificare a Partidului Național Liberal —■ Aripa Tînără cu Partidul Național Liberal — Convenția Democratică. Vor participa: parlamentarii celor două partide, consilierii județeni, primarii și viceprimarii, consilierii locali — conform unei norme de reprezentare de 1 delegat la 5 consilieri locali — și membrii Comitetului Național de Coordonare a Unificării. Delegația județului Sibiu a P.N.L.A.T., compusă din 33 de persoane a plecat spre București ieri la ora 14. Cu puțin timp înaintea plecării, l-am contactat pe dl. Nicolae Cosma, membru în comitetul de conducere al organizației județene P.N.L.A.T., care ne-a declarat: „Este momentul să încercăm să refacem mișcarea liberală sub un singur drapel, acela al unei doctrine liberale moderne. Vom susține ca denumirea noului partid să fie Partidul Liberal din România . .. Sperăm că acesta va fi și nucleul unificării întregii mișcări liberale din România, divizată cu multă măiestrie de interesele meschine ale grupului pseudo-liberal condus de dl. Radu Câmpeanu“. Lucrările Congresului vor dura două zile. Radu NECHIT Primăria Capitalei în proces cu Prefectura Prin sentința civilă nr. 70, din 17 februarie s-a respins ca nefondată acțiunea în justiție formulată de Prefectura Municipiului București împotriva Consiliului Local al municipalității, pentru a-i impune acestuia o nouă organigramă a aparatului său funcționăresc. pendența Primăriei Indefață de Prefectură, care este un organism guvernamental, a fost astfel confirmată în justiție. Cu toate acestea, guvernul FDSN e hotărît să-l facă în continuare zile negre primarului liberal Crin Halaicu. • 'V w ' * •' ■ / ■ ■ , a ® " * S ........^ î p/" r —;y"-r"r.:7^ U ;; ~ im .an.i in j j.um»...... S/B/U.......V / / ’ / o y v -.Telefon:. ' - -J-m r.... (0)92-436009 Fox: (0)92-436213 TRANS Transport marfă și persoane r- 1 •a . . . • * *. Utile Dacă nu vreți să vă faceți noi prieteni așteptând ore în șir în stațiile de autobuz, troleibuz sau tramvai, sau vă grăbiți spre casă, puteți apela la serviciile firmei „NEGOIU“, care vă ia 100 de lei pe km, la o pornire de 10 lei. Telefonul dispeceratului e 444444. Patronul firmei este domnul Gheorghe Gritu. Dacă vă încumetați să ieșiți cu taxiul din Sibiu, firma „MONTANA“, patronată de domnul Dan Cernat, vă taxează cu 30 de lei pornirea și 126 de lei pe km. în Sibiu, aceeași firmă vă cere 95 de lei/km, tot la 30 de lei pornirea. Crina RODEANU Guernul propune un salariu minim de 3540000 de lei Evaluări ale Ministerului Finanțelor apreciază că eliminarea totală a subvențiilor, începînd de la 1 mai cumulată cu introducerea taxei pe valoarea adăugată și cu o nouă devalorizare a leului ar putea determina creștere cu 30% a prețurilor. Se așteaptă însă ca unii agenți economici să propună majorări de prețuri pînă la 60%. Secretarul de stat la Ministerul Muncii I. Neacșu, a declarat miercuri 17 februarie reprezentanților Federației Sindicatelor din industria constructoare de mașini, că guvernul a pregătit deja acest șoc al prețurilor, negociind cu Blocul Național Sindical un salariu minim posibil de 35—40 000 lei. Pentru a preveni scăderea în continuare a puterii de cumpărare, guvernul s-a angajat că va controla evoluția prețurilor. Mariana STOICIU Utile Scad prețurile la bursă In cursul licitațiilor din această săptămînă la Bursa Română de Mărfuri, prețurile finale au coborît sub prețul de pornire. Astfel, untul german s-a vîndut cu 1,1 milioane lei/tonă, ciocolata de import cu 2 300 lei kilogramul, hîrtia tipografică tip C cu 245 000 lei / tonă și hîrtia ofset cu 385 000 lei/tonă. Se apreciază că scăderea cererii pe piața de consum a determinat coborîrea prețurilor inițiale. M.S. Vă invităm în ITIÎHKBDSî: 11-12; 18-19; 25-26 februarie 1993 j j Tel. 43 81 15 i 44 02 97 , Utile Acte pentru notariat ACTELE PENTRU ÎNCHEIEREA CONTRACTELOR MOBILIARE: — Certificatul de înmatriculare și copie — Certificat de neurmărire fiscală, (valabilă 48 ore pentru Sibiu și 5 zile pentru alte localități). Se eliberează de Administrația financiară, care confirmă că bunul material nu este sechestrat de judecătorie. Certificatul presupune impozitul plătit. — B’'b'nul de identitate (actriță sau pașaport, etc.). ACTE PENTRU SUCCESIUNI (în cazul în care moștenitorii sunt înțeleși între ei): — Extras C.F. — Copii acte de stare civilă ‘(copii legalizate sau copii simple plus originalul) — Martori —. ’ e acte menționate în citații. (Se referă la actele pentru bunurile care se află trecute în moștenire). — Buletin de identitate sau alte acte de identitate. Deputații discută alocația pentru copii Se află în dezbaterea Parlamentului proiectul de lege propus de guvern pentru acordarea unei alocații 1500 lei tuturor codegiilor, aferent linurile părinților, ori de mediul — rural sau urban — în care locuiesc. Comisia pentru sănătate și familie a Camerei Deputaților a reamintit că proiectul inițial, discutat cu Ministerul Muncii, prevedea o alocație de 2 400 lei lunar pentru fiecare copil, dar că și această sumă ar fi fost insuficientă în condițiile scăderii continue a puterii de cumpărare. A fost evocată suma de 4 000 lei, care nu are însă acoperire financiară în bugetul de stat. 0 131 miliarde lei din fondul de șomaj neutilizate într-un buletin difuzat la ultima conferință de presă a Ministerului Muncii se arată că anul bugetar 1991 s-a încheiat cu un excedent de 33 miliarde lei la Fondul de șomaj. Intre timp ne-au parvenit și datele de bilanț pentru 1992, care menționează de asemenea, sume din fondul de șomaj rămase necheltuite. Cifra de un milion și jumătate de șomeri, estimată pentru 1992, nu a fost atinsă, iar sumele necheltuite se raportează în continuare, la soldul activ al fondului de șomaj; în total, din cei 186 miliarde lei care au intrat în ultimii trei ani la fondul de șomaj în baza Decretului Lege nr. 144/1990 și a Legii nr. 1/1991, au rămas necheltuite peste 131 miliarde lei. în ciuda aparențelor, cifra nu este deloc liniștitoare, pentru că, la o medie estimată a șomerilor de 1,5 milioane în 1993, din această sumă s-ar putea plăti mai puțin de 8 000 lei lunar de persoană. Bugetul de stat pe 1993, care urmează să fie adoptat de Parlament, prevede pentru prima dată un deficit atît la asigurările sociale, cit și la fondul de șomaj. Mariana STOICIU Utile Non-stop Pe B-dul General Vasile Milea la numărul 20, S.N.C. „Iris“, patronată de domnul Dan Sîrbu, cîntâreț în trupa Iris, vă oferă permanent sandvișuri, dulciuri, băuturi alcoolice, sucuri și țigări. Cu zece numere mai sus, societatea „Plus T“, vinde non-stop produse alimentare, dulciuri, băuturi, sucuri, cafea, țigări, jucării și produse cosmetice. Patroni sunt domnii Ovidiu Pop și Ștefan Giurgiu din Turda. La numărul 34, tot pe bulevardul Milea, societatea „Tandina“ S.R.L., patronată de domnul Virgil Muscă, vă așteaptă cu sandvișuri, cosmetice, jucării, cafea, băuturi, sucuri, dulciuri și țigări. Crina RODEANU