Rondul, octombrie 2003 (Anul 11, nr. 3132-3158)

2003-10-01 / nr. 3132

•www.ronduldesibm.ro Lipiți de scaune în toată lumea, e greu să găsești un om fără păcate. Cu atât mai puțin printre politicieni. La români, însă, prea puțini au măsură. Ministrul Sănătății a călcat strâmb. A plagiat o lucrare dintro carte străină, iar rezultatul l-a ajutat să devină unul dintre cei mai apreciați specialiști din domeniu. Cu alte cuvinte, a furat ca orice om cu puțin bun simț, el ar fi trebuit deja, să își anunțe, într-un mod elegant, retragerea. Ar fi fost primul semn că medicul personal al președintelui Iliescu și-a dat seama că a călcat strâmb. Nu și-a prezentat demisia, după cum nu și-a prezentat-o Hildegard Puwak, ministrul care s-a “integrat”, până acum, doar în fondurile europene, fără a avea acest drept. Cei doi sunt doar două exemple, care arată cât de disperați sunt politicienii români, atunci când ajung la osul cel dulce al puterii. Ca și când “opera” lui Beuran nu ar fi suficient de dezgustătoare, un alt cap al partidului de guvernământ i-a sărit în ajutor. In loc să-și sfătuiască amicul și colegul de partid să facă un lucru pe care l-ar face orice om care a aflat ce înseamnă cuvântul “decență”, vicepreședintele Valer Domeanu a sărit la gâtul opoziției, ziariștilor și al tuturor celor care nu poartă trandafiri roșii la piept In lipsa unei poziții oficiale a PSD, reproșul lui Domeanu e penibil. Nu e de vină Beuran, că a făcut ceva necinstit, ci, ca întotdeauna, “alții”. Și Beuran, ca și Domeanu ar trebui să fie conștienți de faptul că, atât timp cât ocupă poziții publice, trebuie să se aștepte la o atenție sporită, din partea tuturor. Dacă n-au aflat acest lucru, poate că ar fi bine să ia o pauză de politică. In felul acesta, nu s-ar irosi, din nou, voturile românilor, dar marginean@mall.com BiHioteci» -siei miercuri, 1 octombrie 2003 EMMA NICHOLSON SARE PENTRU FIICA REGELUI ROMILOR Ginerele lui Cioabă , acuzat de viol Mihai POPA Nunta fetei de 12 ani, a regelui romilor, Florin Cioabă, a stârnit critici, din partea raportorului UE pentru România, baroana Emma Nicholson, care cere ca fetița care ar fi fost violată de mire, în noaptea nunții să fie scoasă, de urgență, de lângă cel pe care l-a luat de soț, cu de-a sila. Potrivit publicației britanice The Scotsman online, raportorul european cere ca, în urma informațiilor privind violul din noaptea nunții, adolescenta de 12 ani să fie luată de lângă soț. Aceeași sursă arată că prietenii micuței prințese a romilor afirmă că mireasa-copilă a fost victima unui viol, în noaptea nunții. Ana Maria, fiica cea mai mică a lui Cioabă,a fugit din biserică, târând după ea rochia de 3.000 de euro și lăsând în urmă un mire uimit, Mihai Biriță, și o mulțime de invitați contrariați”, scrie The Scotsman. Totuși, tatăl ei a adus fata înapoi și a silit-o să se mărite. Mai târziu, în aceeași noapte - scrie publicația britanică - mirele s-a mândrit, în fața mesenilor, cu cearșaful pătat de sânge, dovadă a faptului că, între cei doi miri, căsătoria s-a consumat. Domnișoarele de onoare ale tinerei mirese și-au exprimat revolta, strigând: “Jos cu Biriță”. “Legal vorbind, a fost viol. Mi-a spus că a fost cel mai rău lucru care i s-a întâmplat vreodată. A fost ca și cum o stâncă ar fi căzut peste ea”, a spus, mai târziu, Dana Chendea, o prietenă a miresei. Pentru fetele din România, vârsta legală, pentru relații sexuale consimțite, este de 15 ani, iar pentru a se căsători de 16 ani, în rândul etniei rome - estimată a avea între 500.000 și trei milioane de oameni -, căsătoriile între copii sunt fapte comune, față de care autoritățile închid ochii, adaugă sursa citată. • Prietenii miresei spun că prințesa romilor a fost victima unui viol, în noaptea nunții • Baroana Emma Nicholson vrea ca adolescenta de 12 ani să fie luată de lângă soț • Vârsta legală, în țară, pentru relații sexuale consimțite, este de 15 ani Facultățile își porțile Ileana ILIE Peste 25.000 de studenți, care învață în facultățile din Sibiu, revin, de astăzi, în amfiteatre.^ Universitatea “Lucian Blaga” deschide, oficial, noul an universitar, la ora 9, în aula Avram Iancu. La aceeași oră, dar la Academia Forțelor Terestre “Nicolae Bălcescu”, festivitatea de deschidere a anului universitar este oficiată în prezența secretarului de stat și șef al Departamen deschid tului pentru Relații cu Parlamentul, Armonizare Legislativă și Relații Publice, Sorin Enculescu. La manifestare vor participa și general maior William Bond, adjunct pentru managementul sistemelor și integrarea tehnologiei orizontale, la Secretariatul de Stat al Forțelor Terestre Americane, și Corky Eddins, director al organizației Christian Embassy, alături de cadre militare și reprezentanți ai autorităților publice locale. Tentația Femeile sunt frumoase, iar frumosul este creat pentru a fi privit Profitând de vremea numai bună pentru o partidă de “odihnă”, pe o terasă înconjurată de butoaie pline cu bere, “Rondul de Sibiu” va alege, în fiecare zi, câte o reprezentantă a sexului frumos și îl va publica poza La sfârșitul fiecărei luni, chipul care a stârnit cel mai mult admirația juriului, format din „specialiștii” redacției, va fi premiat cu 500.000 de lei. Leul dispare în 2009 România ar putea înlocui leul cu euro, ca monedă națională, în 2009, după o perioadă de tranziție, de circa doi ani, din momentul integrării în UE, susține premierul Adrian Năstase. România pregătește vizele pentru moldoveni Premierul Adrian Năstase promite că România va respecta regulile UE, și în ceea ce privește obligativitatea vizelor pentru cetățenii Republicii Moldova. El arată că, odată cu finalizarea negocierilor asupra capitolelor de aderare privind justiția și afacerile interne și cu obținerea statutului de membru UE, România trebuie să accepte regulile UE și ale spațiului Schengen, și în ceea ce privește regimul vizelor. “Vom fi responsabili, nu doar pentru cetățenii care vor intra în România, ci și pentru cei care vor vizita alte state”, afirmă Năstase. Premierul susține că regimul vizelor nu poate fi clarificat doar prin negocieri între România și Republica Moldova și că e necesar ca statul vecin să discute această problemă cu reprezentanții Comisiei Europene. Anul XI, nr. 3132,16 pagini, 4.500 lei Prefectul cere prelungirea termenului pentru debranșare Sibienii care nu au apucat să își depună dosarele de debranșare, de la Energie Termică, ar mai putea avea o șansă. PNL Mediaș intră în război cu PSD PNL Mediaș acuză reprezentanții partidului de guvenământ că au comis o ilegalitate. Sindicaliștii vor partid Sindicaliștii vor fi consultați, în legătură cu implicarea politică a federațiilor din care fac parte. Autoritățile locale pregătesc referendumul Cei 300.000 de sibieni, cu drept de vot, vor avea la dispoziție 360 de secții, în județ, pentru a spune dacă doresc noua Constituție. mi / -».-.■-o.--—».— ________ _