Rondul, aprilie 2004 (Anul 12, nr. 3278-3299)

2004-04-01 / nr. 3278

i Politicieni iepurași Politicienii români care se pregătesc de campanie și, mai ales, de campania anticorupție, seamănă grozav cu iepurașul teribil care le spunea, tuturor celor care se opreau să-l asculte, că o să-l distrugă pe leu, cu prima ocazie. In fața regelui junglei, care a asistat întâmplător la tiradele lui necruțătoare, curajul iepurașului a dispărut ca prin farmec, justificându-se glumeț: “Ce să fac, vorbesc și eu prostii”, în fața unei personificări amenințătoare a corupției, același lucru l-ar spune și majoritatea politicienilor români, în fața electoratului, toți încalecă armăsarul alb al corectitudinii și moralei ireproșabile, dar se ascund sub burta animalului, după primul colț, imediat ce ies din câmpul vizual al victimelor. Mai mult, asemănarea dintre iepuraș și majoritatea politicienilor este chiar jignitoare pentru primul: îmi place să cred că iepurașul dint fabulă chiar trăia, în imaginația lui senină, momentul victoriei împotriva leului, în timp ce politicienii știu, de la început, că nu vor face aproape nimic împotriva corupției. Oricine le urmărește activitatea și rezultatele, observă cu ușurință diferența dintre vorbe și fapte. raduscutea@directnet.ro Radu Scutea SIBIENII POT MERGE LA CULES DE CĂPȘUNI ÎN LUXEMBURG Slujbe cu 1.300 euro lunar Traian DELEANU In urma vizitei Marelui Duce Henri al Luxemburgului, 500 de sibieni vor avea posibilitatea să muncească la cules de căpșuni, în grădina Palatului din Luxemburg. Potrivit unui comunicat al Familiei Ducale, administrația palatului întâmpină mari dificultăți, în fiecare vară, la îngrijirea grădinii și culegerea roadelor, deoarece majoritatea luxemburghezilor pleacă în concediu. Din acest motiv, în fiecare anotimp călduros, administratorii grădinilor ducale angajează grupuri de sezonieri din alte țări, pentru un salariu de 1.300 de euro, lunar, plus cazare și două mese zilnice, gratuite. Spre diferență de anii trecuți, în această vară, luxemburghezii nu vor mai căuta forță de muncă în țările învecinate. Din cele 500 de slujbe, 350 sunt rezervate femeilor. Toți cei care vor să devină “căpșunari ducali” trebuie să aibă între 18 și 40 de ani, să dovedească faptul că nu au suferit de nici o boală contagioasă și că se pot face înțeleși, în limba franceză sau engleză. Experiența în agricultură reprezintă un avantaj, dar cererea expresă a luxemburghezilor este originea sibiană a candidaților. Selecția acestora va avea loc în 26 - 28 aprilie și va fi făcută de șeful de personal al grădinilor ducale. Formularele de înscriere și informații suplimentare pot fi luate, astăzi, de la sediul Asociației Pro Democrația, unde persoana de contact este Bucur Bogdan. Grădinile ducale sunt situate la marginea orașului Luxemburg și au o suprafață de 70 de hectare, dintre care peste 50 sunt cultivate cu căpșuni, fructul preferat al Marelui Duce Jean, tatăl lui Henri. Statul Luxemburg are o rată a șomajului de 2,4 la sută, la cei 451.000 de locuitori, din care 65 la sută pleacă, vara, în concediu. • 500 de sibieni au ocazia să se angajeze la căpșuni, în Luxemburg • Ei vor fi plătiți cu 1.300 de euro pe lună • Casa Ducală cere ca 350 să fie femei • Sibienii vor fi angajați pe o perioadă de minimum trei luni “Gălăgioșii” vor lua amenzi de milioane Marian CRĂCIUN Sibienii care vor deranja somnul vecinilor vor fi obligați să ducă mâna la buzunar, pentru a plăti amenda pentru tulburarea liniștii. “Cântatul la instrumente muzicale”, certurile în familie sau petrecerile zgomotoase se vor pedepsi și ele. Oamenii legii vor aplica, din aprilie, amenzi între cinci și 15 milioane de lei, iar sibienii care nu vor plăti vor face închisoare contravențională, între o lună și șase luni. De asemenea, persoanele care își dau afară din casă soțul sau copilul aflat în întreținere riscă o amendă între două și zece milioane, sau trei luni după gratii. Nici cerșetorii nu vor fi ocoliți - ei vor plăti până la cinci milioane de lei. In 2004, mai mult de 250 de sibieni s-au ales cu amenzi pentru tulburarea liniștii publice, iar 137 cerșetori "au cotizat” la buget. Tentația Femeile sunt frumoase, frumosul e făcut pentru a fi privit și nu ține cont de temperatura de afară. Mereu cu aparatul de fotografiat pregătit, Rondul de Sibiu va continua să surprindă, zilnic, “divele” acestui oraș. La sfârșitul fiecărei luni, cea mai frumoasă dintre ele, aleasă de “specialiștii” redacției, va fi premiată cu 500.000 de lei. De asemenea, ea își poate invita prietenele la Chill Out Club, unde o așteaptă o consumație de doua milioane de lei Audienței cu târâția . Nici unul dintre consilierii județeni nu s-a înghesuit să acorde audiențe sibienilor, deși sunt obligați de legea administrației publice. Liberalii cer pedepse penale pentru prefect Reprezentanții PNL Sibiu susțin că prefectul și viceprimarul din Tălmaciu, Constantin Barbu, trebuie sancționați penal. Florin TUDOSIE Liderii liberali susțin că reprezentantul guvernului în teritoriu nu a respectat sentința Tribunalului Municipiului București, prin care fostul primar, Mircea Crețu, e respus în drepturi. “Existența unei căi de atac nu ar fi trebuit să oprească aplicarea hotărârii tribunalului. Recursul prefectului Mircea Silvestru Lup este o amânare, fără termen, a soluționării acestui caz”,se arată întrun comunicat al PNL. Liberalii consideră că Lup continuă să “posedizeze” instituțiile administrației locale și avertizează că vor susține sancționarea materială și penală a viceprimarului și a prefectului. 4 Tablou “pictat” cu piese de ceasornic Un artist plastic pensionast ,care a vernisat prima expoziție, se bucură de un succes extraordinar, după ce a expus un “altfel” de tablou. Patru nunți în fiecare zi în medie, ofițerii Stării Civile au oficiat patru căsătorii, zilnic, pe parcursul anului trecut. Cele mai multe dintre ele au fost programate vara. “Naș” trimis în judecată pentru mită de 1.M0 lei Un controlor de tren a fost trimis în judecată, după ce a fost acuzat de comportament abuziv și pentru faptul că a luat mită 1.000 de lei. RDS.TEL reduce prețurile la apelurile internaționale Rude, prieteni, parteneri de afaceri din străinătate - motivele pe care le aveți de a suna internațional sunt multe și variate. RDS.TEL are de acum prețuri mult mai mici, de la 1 martie. WWW. .v ziarulfondul.ro Ne vedem pe net!