Rondul, mai 2004 (Anul 12, nr. 3300-3324)

2004-05-03 / nr. 3300

www.ziarulrondul.ro Comparații ce au"* "se suportă" îngrămădite pe peticele de iarbă de la marginea orașelor sau pe ogoarele patriei, în campania de primăvară, cele 22 milioane de români nu au prea avut timp să privească, pe televizoare, lărgirea Europei până la granița de est a țării lor. Evenimentul este cu atât mai important cu cât înseamnă înlocuirea totală a Cortinei de Fier cu o nouă orânduire interstatală în Europa “Fostul bloc comunist” a devenit aproape un arhaism. Chiar dacă românii au încercat să evadeze pe capete înspre natură, jurnalele de știri s-au bătut pe comparațiile făcute între cele zece state intrate în Uniune și starea actuală a României și, pe alocuri, și a Bulgariei. Vizitele oficialilor români peste hotare, întâlnirile lor cu conducătorii altor țări sau cu cei ai UE, toate prezentate în cât mai mult roz și pigmentate, pe unele posturi, cu imagini de arhivă, în care Năstase dădea fericit mâna cu cine apuca și i se răspundea cu aceleași zâmbete. Bașca declarații de la Verheugen, în care textele scrise pe ecran repetau obsesiv afirmațiile comentatorilor, care îl citau, la rândul lor, pe comisarul european, ce ar fi spus, într-un obositor de redundant final, că România va juca și ea, cel târziu pe 1 ianuarie 2007, ceea ce au dansat cele zece state acum trei zile. Cu toate acestea, starea României nu prea suportă comparații cu cea a celorlalte zece state. Au și ei corupții tot, la fel ca orice alt stat, dar la ei lucrurile sunt mai "sub control”. Au și ei șomerii lor, dar nivelul de trai e mai ridicat Ei au și libertate de exprimare mai mare și mai au și curajul să nu plece fruntea la tot ce tușesc marile puteri. Diferențele sunt multe și rămâne de văzut dacă trei ani ne sunt de ajuns să le anulăm. traian_deleanu@yahoo.com Traian Deleanu MUNCITORII SOCIAL-DEMOCRAȚI AU PETRECUT DE 1 MAI Mici și bere pentru tot sibianul Traian DELEANU Peste 3.000 de sibieni s-au înfruptat, sâmbătă, cu ocazia Zilei internaționale a muncitorilor, din micii puși la dispoziție de Asociația Social-Democrată a Muncitorilor din județ. Pe perioada întregii zile, fiecare dintre sibienii invitați a avut parte de câte cinci mititei și trei halbe cu bere, oferite de muncitorii social-democrați, care au primit ajutorul organizației județene PSD și al filialelor sibiene ale CNSLR Frăția și Cartel Alfa, conduse tot de membrii PSD. “Nu are nici o legătură cu campania electorală. Evenimentul este organizat de muncitorii socialdemocrați, în spiritul tradiției sărbătorii din această dată. 1 Mai este o zi a muncitorilor și trebuie să rămână așa”, susține președintele organizației județene PSD, Ioan Cindrea. La manifestarea organizată în Campingul din Dumbravă, au participat toți mai-marii PSD Sibiu, de la cei doi viceprimari ai Sibiului, până la deputați și candidații pentru alegerile din 6 iunie. “Această zi este foarte importantă, în semnificație, pentru toți oamenii ce muncesc. Sper să ne întâlnim și peste un an, tot aici, și să fie mai bine ca acum”, declară Petre Inclezan (foto, dreapta), candidatul PSD pentru Primăria Sibiu. Social-democrații au împărțit micii și berea prin intermediul unor bonuri, ce au fost distribuite anterior sărbătorii. Nu toți sibienii care au primit astfel de bonuri au ales, însă, să și petreacă alături de PSD. Unii dintre ei vindeau “la negru” astfel de cupoane cu 100.000 de lei, în timp ce valoarea lor reală era de 111.000. Alți sibieni, în schimb, au preferat să își toarne berea în sticle, să ia carnea de mici în pungi și să facă o ieșire în natură, pe cont propriu. 4 • PSD a oferit sibienilor peste 15.000 de mici și 9.000 de beri • Motivul a fost Ziua internațională a muncitorilor • Politicienii susțin că nu este vorba de campanie electorală • Unii sibieni au preferat să își vâdă “cadourile” — Deputatul Știrbeț visează să conducă județul Florin TUDOSIE Liderul PNL Sibiu, deputatul Cornel Știrbeț, susține că va renunța la deputăție, dacă liberalii vor obține destule locuri în Consiliul Județean. “Dacă PNL și PD obțin majoritatea, vreau șefia Consiliului Județean”, a anunțat Știrbeț, în momentul în care a făcut publice listele cu candidați pentru legislativul județean. Cornel Știrbeț ocupă primul loc pe listă și are zece zile, după anunțarea rezultatelor, să aleagă între mandatul de deputat și cel de consilier județean. Senatorul Hermann Fabini candidează pentru Consiliul Local, dar s-a abținut să facă vreo alegere, deocamdată. “Nu știu acum ce voi face. Trebuie să știu rezultatele, pentru a vedea care e cea mai bună opțiune. Nu vreau să spun de acum că aleg să termin mandatul de senator, iar în iunie să mă răzgândesc”, spune senatorul. Tentația zilei Femeile sunt frumoase, frumosul e făcut pentru a fi privit și nu ține cont de temperatura de afară Mereu cu aparatul de fotografiat pregătit. Rondul de Sibiu va continua să surprindă, zilnic, “divele” acestui oraș. La sfârșitul fiecărei luni, cea mai frumoasă dintre ele, aleasă de “specialiștii" redacției, va fi premiată cu 500.000 de lei. De asemenea, ea își poate invita prietenele la Chill Out Club, unde o așteaptă o consumație de oua milioane de lei. 6^5 luni, 3 mai 2004 i Aderarea la UE se “simte” după zece ani “Suntem în Uniunea Europeană, dar îi avertizez pe cei care își lasă speranțele aici că riscă să fie de iluzionați”. Declarația, făcută de președintele ceh, Vaclav Klaus, la câteva momente după intrarea oficială a țării sale în Uniune, nu este lipsită de acoperire. Aderarea le va aduce celor zece noi membri avantaje economice incontestabile. Totuși, estimările experților arată că va fi nevoie de cel puțin zece ani, pentru ca locuitorii respectivelor state să guste consistent din roadele aderării. In acest timp, cetățenii statelor deja membre vor fi nevoiți să susțină, din propriul buzunar, costurile extinderii: între 2004 și 2006, UE va aloca 41 miliarde de euro, pentru noii veniți, sub formă de ajutoare financiare. Anul, XII, nr. 3300, 16 pagini, 4.500 lei Sesiune specială pentru auv.1» Elevii din clasele terminale, care n-au obținut note de trecere la unul sau mai multe obiecte, au două zile la dispoziție pentru susținerea corigențelor. 2 O casă a sărit în aer, șapte au fost distruse O casă a fost distrusă în totalitate, iar șapte imobile au fost avariate, în urma unei explozii puternice, la sfârșitul săptămânii trecute. Extinderea UE declanșează chefurile Cu muzică și focuri de artificii, sute de mii de europeni au sărbătorit, vineri noapte, intrarea în Uniunea Europeană a celor zece noi țări. Război în administrație Reprezentantul PNL în Consiliul Local, Ilie Mitea, susține că între el și Daniel Fântână nu mai e loc nici măcar de “bună ziua”. WWW. ziarulfondul.ro Ne vedem pe net!