Rondul, martie 2005 (Anul 13, nr. 3514-3536)

2005-03-02 / nr. 3515

MIERCURI 2 MARTIE 2005 ★ Frig Importurile de gaze ar putea crește importurile de gaze naturale din Federația Rusă ar putea fi suplimentate, în perioada următoare, dacă vor fi înregistrate în continuare temperaturi scăzute, care să determine situații de necesitate. “MEC a autorizat Societatea Națională Transgaz să întreprindă demersuri vizând suplimentarea operativă, în caz de necesitate, a livrărilor de gaze naturale din Federația Rusă”, se arată într-un comunicat al instituției. Temperaturile scăzute din ultimele două zile au determinat un consum ridicat de gaze naturale. Creșterea consumului este cuprinsă între 35 la sută (Iași) și 125 la sută (Sibiu); în București, consumul a fost mai mare cu 71 la sută față de cel obișnuit. Pentru acoperirea necesarului suplimentar, producătorii de energie termică și electrică vor renunța temporar la utilizarea gazelor naturale, folosind alți combustibili. ★ Stabilitate Economia Ungariei a crescut cu 4 la sută Ritmul de creștere anuală a Produsului Intern Brut (PIB) al Ungariei a atins 4 la sută în anul precedent, față de 3 la sută în 2003, se arată într-un raport al Biroului Central de Statistică (KSH); în 2004, fondurile investite în economie au urcat cu 7,8 la sută față de anul 2003, pe baza unei creșteri de 7,1 la sută a investițiilor în echipamente și de 8,8 la sută a celor în sectorul de construcții; în trimestrul al patrulea, economia a urcat cu 3,7 la sută față de perioada similară din 2004 și cu 1 la sută comparativ cu trimestrul precedent. Totodată, în ultimele trei luni ale anului, sectorul de servicii a avansat cu 2,2 la sută, iar cel de producție cu 9,2 la sută, pe baza performanțelor solide din agricultură. ★ Beneficii Investitorii britanici caută România Numărul oamenilor de afaceri britanici care intenționează să investească în România s-a dublat anul acesta, comparativ cu 2004, piața românească fiind o oportunitate atât pentru activitatea de producție la costuri reduse cât și de deschidere regională, pentru exporturi. “Există un interes mult mai mare din partea companiilor britanice. Anul acesta sunt de două ori mai mulți investitori britanici care vor să investească în România decât în 2004, aproximativ 20”, a declarat ambasadorul Marii Britanii în România, Quinton Quayle, într-o conferință de presă organizată de Camera de Comerț Româno-Britanică (CCRB). Până în prezent companiile britanice au investit în România circa 1,2 miliarde dolari. . Demiși Directorii CFR și AFER au fost eliberați din funcții .Directorul general și președintele CA al Căilor Ferate Române (CFR), Vasile Tulbure, și directorul general al Autorității Feroviare Române (AFER), Florin Ropot, au fost eliberați morți din funcții, prin ordin al ministrului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului. Cei doi directori au fost demiși pentru managementul necorespunzător al companiei, respectiv neajunsuri majore în exercitarea prerogativelor stabilite de actele normative care reglementează activitatea AFER. Tot prin ordin al ministrului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului, Gheorghe Dobre, în funcția de director general și președinte al Consiliului de Administrație al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a fost numit Grigore Suciu. Noul director general și președinte al Consiliului de conducere al AFER este Vasile Belibou, numit lot prin ordin al ministrului Gheorghe Dobre. ECONOMIE România, Vietnam și SUA, în topul listei fraudelor pe Internet România și Vietnam se află, alături de SUA, în topul țărilor de unde au provenit cele mai numeroase fraude pe Internet în perioada sărbătorilor de iarnă din 2004, se arată într-un studiu al companiei de securitate informatică VeriSign, preluat de ediția electronică a cotidianului Financial Times. Clasamentul include, pentru prima dată, nume precum Hong Kong și Suedia, dar nu cuprinde țări situate pe primele poziții în decembrie 2003, printre care se numără Indonezia, Israel, India, Nigeria și Malaezia. Potrivit analiștilor, modificările reflectă creșterea accesului la Internet de mare viteză în România și în Vietnam, țări unde furnizorii de servicii Internet nu dețin experiența necesară pentru a putea oferi protecție împotriva fraudelor. Studiul VeriSign a mai indicat și mărirea numărului de infracțiuni de tip “phishing” localizate în afara Statelor Unite. Aceste infracțiuni sunt cele prin care utilizatorii sunt convinși săși dezvăluie datele personale și numerele cărților de credit sub pretextul actualizării bazei de date a unor instituții. Ponderea paginilor electronice implicate în Grupările implicate în infracțiuni pe Internet încearcă în mod frecvent să schimbe locațiile unde le sunt găzduite site-urile acest tip de infracțiuni produse în afara SUA a urcat, astfel, de la 37 la sută în prima jumătate a anului trecut, la 58 la sută în luna decembrie. Principalele țări de origine pentru astfel de site-uri sunt Coreea de Sud - 73 la sută din total și Germania - 5,8 la sută din total. VeriSign mai menționează în raport că grupările implicate în infracțiuni pe Internet încearcă în mod frecvent să schimbe locațiile unde le sunt găzduite site-urile, dat fiind că este mai dificil pentru autorități să ceară închiderea paginilor electronice din alte state; încercând să combată acest fenomen, guvernele au început să încheie, în ultima perioadă, acorduri bilaterale de cooperare în acest domeniu. Marea Britanie a semnat, deja, un memorandum cu guvernul canadian, urmând să încheie parteneriate similare și cu Japonia, SUA și Coreea de Sud. Petrom va investi 200 milioane euro în explorare și producție Petrom, cel mai mare producător de țiței și gaze naturale din Europa Centrală și de Est, va investi 200 milioane euro în 2005 pentru activități de explorare și producție, investițiile fiind destinate implementării unei vaste strategii de explorare, ce are în vedere atât modernizarea tehnologiilor, respectiv introducerea studiilor seismice 3D, cât și managementul performant al sondelor, a anunțat marți compania. “Petrom va reuși să-și administreze rezervele de petrol și gaze într-un mod cât mai eficient și profitabil”, a declarat Gheorghe Constantinescu, Director General Executiv al Petrom. Petrom, cel mai important producător de țiței și gaze naturale din Europa Centrală și de Est, are rezerve estimate de circa un miliard barili echivalent petrol. în 2004, Petrom a extras aproximativ 53 milioane tone de țiței și 63 miliarde Stric de gaze naturale. Activitatea de explorare, dezvoltare și producția de țiței și gaze se desfășoară în circa 300 de perimetre situate pe uscat și pe platoul continental al Mării Negre, pentru care Petrom deține drepturile de concesiune. “Scopul nostru, pe temen mediu, este să oprim scăderea producției și să stabilizăm producția zilnică la peste 200.000 barili echivalent petrol, în 2005 producția se va situa la nivelul anului trecut, respectiv 220.000 barili echivalent petrol pe zi”, a declarat Werner Ladwein, directorul departamentului de Explorare și Producție Petrom. Conform programului de explorare pentru 2005, Petrom va explora seismic mii de kilometri pătrați și va desfășura activități de explorare și evaluare a noi zăcăminte. Specialiști Petrom, susținuți de specialiști internaționali de la OMV, vor lucra împreună și vor implementa noi tehnologii în vederea îmbunătățirii activităților de explorare și de dezvoltare a zăcămintelor de petrol și gaze. Pentru a-și asigura o rată de îmbunătățire a rezervelor, pe temen lung, Petrom a demarat activități specifice pe plan internațional. mașini In mmm Renault conduce în clasamentul vânzărilor de vehicule compacte Renault conduce în clasamentul producătorilor de autoturisme din clasa compactă pe piața europeană, consolidându-și poziția prin vânzările modelelor Clio și Modus. Potrivit Renault, din momentul lansării Modus pe piața vest-europeană, în septembrie 2004, și până la sfârșitul lunii ianuarie 2005, au fost vândute aproape 77.000 de unități. Aceste rezultate au condus la întărirea poziției Renault la clasa B (mini), Modus adjudecându-și o cotă de 53 la sută din acestă piață în Europa Occidentală. Producătorul francez deține, cu automobilele Clio și Modus, o cotă de 13,6 la sută din piața europeană a autoturismelor din clasa compactă. Modus poate fi cumpărat în prezent din 19 țări europene și urmează să fie lansat în luna aprilie a acestui an în Turcia și România. Franța este cea mai bună piață pentru Modus, cu circa 39.000 de unități vândute de la lansare. Vânzările pe piața franceză, impulsionate de modelele Clio, Modus și Twingo au asigurat constructorului Renault o cotă de 11 la sută din vânzările totale de autovehicule din luna ianuarie 2005 și un avans de 45 la sută pe segmentele compacte (clasele A și B) comparativ cu intervalul similar al anului anterior, în afara Franței. Modus se bucură de o bună apreciere în Gemania, Italia și Marea Britanie, versiunile cu un nivel superior al dotărilor (Dynamique, Confort și Luxe) având cel mai mare succes de piață. Profitul operațional al Renault a atins, în anul 2004, 2,41 miliarde de euro, în creștere cu 723 la sută față de 2003, datorită vânzărilor solide de automobile model Megane și a cererii crescute de pe piețele din afara Europei de Vest. www.ziarulrondul.ro Rondul 7 -mmt-V&ortstibf. 2$. P&1& stf. Semaforul ti. $, parter, cselei ö tá Tá 0265 232,245 ;Mbi-Ww.hti|ÍFi|níit:.r6__ MONTAM CAMERE DE SUPRAVEGHERE VIDEO EXECUTAM RELETE CALCULATOARE INSTALAM CENTRALE TELEFONICE OFERIM SERVICE PENTRU URMĂTOARELE PRODUSE: electrocasnice, mașini de spălat, frigidere, cuptoare cu microunde, fiare de cobaf, aspiratoare etc televizoare, combine muzicale, amplificatoare, DVD, video etc, tehnica de calcul calculatoare, monitoare CfT si TFT, imprimante, copiatoare, fax-un, camere video, camere foto digitale etc. Adresa: Strados, bl. 52, parter. Tei. 0269.206282