Sălăjeanul, aprilie 2012 (Anul 9, nr. 2038-2053)

2012-04-24 / nr. 2050

Tt Sâlâjeanul Marți, 24 aprilie 2012 ÎNVĂȚĂMÂNT/CULTURĂ___________ Silvia PRODAN Deschiderea oficială a proiectului a avut loc ieri, în sala festivă a Școlii „Mihai Eminescu”, în prezența viceprimarului municipiului Zalău, Daniela Coța, a inspectorului școlar general Ioan Abrudan, a inspectorilor școlari, a președintelui Consiliului reprezentativ al părinților. „Doresc să vă urez bun venit în municipiul Zalău, în calitate de reprezentant al administrației publice locale și vă doresc o săptămână plăcută la noi. Municipiul Zalău este un oraș cu rădăcini înfipte în istorie, așezat la poalele munților Meseș, lângă Castrul roman Porolissum. Sunt bucuroasă să văd că proiectele de tip Comenius au început să aibă tradiție și sunt convinsă că acest proiect va aduce un benefic schimb de experiență pentru toți cei implicați în proiect. Sper ca activitățile pe care le veți avea cu elevii noștri să aibă rezultate notabile, de care să vă amintiți cu plăcere”, „ Oaspeți din Turcia și Polonia la Școala „Mihai Eminescu” ȘCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAI EMINESCU” VA FI, TIMP DE O SĂPTĂMÂNĂ, GAZDA REUNIUNII INTERNAȚIONALE A PROIECTULUI EDUCAȚIONAL COMENIUS „ROLUL LITERATURII SF ÎN FORMAREA ELEVILOR”. Cu această ocazie, la Zalău se află o delegație de elevi și profesori din Polonia și Turcia. declarat viceprimarul municipiului în cadrul proiectului sunt incluse Zalău, Daniela Coța, activități diverse și instructive, care se țin proiect fac parte, alături de vor desfășura în școală. Printre aceielevi și profesori români, și 31 de tea se numără workshopuri, activități elevi și cadre didactice de la școli din literare, demonstrații practice și lecții Wroclaw - Polonia și Tarsus - Turcia, deschise. Miercuri, elevii și profesorii români și străini se vor deplasa la Cluj, unde este programată o întâlnire literară cu binecunoscutul scriitor clujean de literatură SF Mircea Opriță, apoi vor vizita Pădurea Baciu- Hoia. Vizitatorii vor fi însoțiți în acest loc de către președintele Societății Române de Parapsihologie, conf. dr Adrian Pătruț. în plus, joi va avea loc o paradă a costumelor realizate de către elevi, inspirate din literatura SF, în plus, va avea loc și un program artistic. De altfel, pe parcursul șederii în Zalău, elevii și profesorii din Polonia și Turcia vor avea ocazia să viziteze interesante obiective culturalistorice. Coordonatorul proiectului Comenius din partea română este profesorul Tatiana Contraș, iar membrii echipei de proiect sunt Mariana Meleg, directorul Școlii „Mihai Eminescu”, directorul adjunct Kiss Emese, profesorul Alina Arsinte, consilierul educativ Ildiada Jurcă, profesoara Cristina Pop, profesoara Andreea Purdea, profesoara Adela Lung și profesorul Dan Bonta. Bibliotecarii și-au sărbătorit ziua Locul II la biologie Sala de ședințe a Consiliului Județean Sălaj a devenit, ieri, neîncăpătoare pentru numărul mare de persoane venite să participe la activitățile desfășurate cu ocazia Zilei Bibliotecarilor din România, dar și a Săptămânii Naționale a Bibliotecilor. Evenimentul, organizat de Consiliul Județean Sălaj și Biblioteca Județeană „Ioniță Scipione Bădescu” Sălaj, în colaborare cu Prefectura Județului Sălaj, Primăria Municipiului Zalău, dar și cu primăriile și Consiliile Locale din județul Sălaj s-a bucurat de un real succes, reunind împreună primari, viceprimari, bibliotecari, colaboratori ai bibliotecii, dar și autorități locale și județene. Invitații de onoare ai evenimentului au fost Doina Popa - președintele Asociației Naționale a Bibliotecarilor și Bibliotecilor Publice din România, Paul Andre Baran - director Program Biblionet România și Alexandra Bucur- specialist selecție și implementare Biblionet România. Evenimentul a debutat cu un scurt film de prezentare a activităților care s-au desfășurat în bibliotecile din județul Sălaj în ultimii patru ani, după care Florica Pop, directorul Bibliotecii Județene „Ioniță Scipione Bădescu” le-a vorbit celor prezenți despre implementarea programului Biblionet în județ. Tot cu această ocazie, președintele Consiliului Județean Sălaj, dar și prefectul Vegh Alexandru au adresat celor prezenți câteva cuvinte, ocazie cu care au subliniat și rolul pe care biblioteca îl are în comunitate. Trebuie spus, de asemenea, că Tiberiu Marc a oferit cu această ocazie și două diplome de apreciere pentru Doina Popa - președintele Asociației Naționale a Bibliotecarilor și Bibliotecilor Publice din România, dar și lui Paul Andre Baran - director Program Biblionet România. Diplome de apreciere, dar și cuvinte de laudă pentru implicarea în dezvoltarea bibliotecilor din Sălaj au primit bibliotecarii, dar și reprezentanții Prefecturii și ai Consiliului Județean din partea Doinei Popa. Evenimentul a continuat mai apoi cu o vizită la Filiala bibliotecii de la Centrul pentru îngrijire și Recuperare ,Acasă”, după care cei prezenți au fost invitați la Biblioteca comunală din localitatea Treznea. Potrivit Floricăi Pop, parteneri în derularea acestui proiect sunt Fundația Irex București, Biblionet România, Asociația Națională a Bibliotecarilor și Bibliotecilor Publice din România, Asociația Prietenii Bibliotecii Zalău, Fundația Civitas Cluj și Fundația Epș Timișoara. (C.P.) Sălajul a fost reprezentat la etapa națională a sesiunii de comunicări științifice ale elevilor din învățământul liceal, la biologie, în urma concursului, Dan Alexandru Alb, elev în clasa a IX-a , la Liceul Pedagogic „Gheorghe Șincai” Zalău a obținut locul II, cu 99 de puncte din 100 posibile. Elevul, coordonat de profesoara Maria Gordan, a prezentat lucrarea științifică „Creșterea tarantulelor și altor animale exotice în captivitate”. Concursul s-a desfășurat în perioada 19-22 aprilie, în Bacău. (S.P.)