Scânteia Tineretului, februarie 1950 (Anul 5, nr. 252-269)

1950-02-01 / nr. 252

s tudenţii din Centrul Universitar Iaşi, în cadrul a peste 50 meetinguri manifestându-şi solidaritatea faţă de studenţii iugoslav care cu riscul vieţii lor luptă împotriva asasinilor titoişti, pentru libertatea şi independenţă naţională a Iugoslaviei, pentru pace şi un viitor mai bun spun în Moţiunea adresată CC al UTM: „Nenumărate sunt exemplele care arată cum aceşti ticăloşi strecuraţi în conducere ajută activ Gestapoul lui Tito în arestarea, schingiuirea şi asasinarea în masă a studenţilor democraţi din Iugoslavia’’. Irabă In continuare ei cer Comitetului Central al UTM ca delegaţia care o reprezintă tineretul din RPR la şe- dinţa Comitetului Executiv al U.I.S. de la Doncra ,,Să ceară cu hotărîre excluderea titoiştilor din U.I.S. „Studenţii democraţi din lumea întreagă — scriu in moţiunea lor, studenţii Universităţilor şi Institutelor din Cluj — strâns uniţi ÎR. U.I.S., având în frunte eroicul tiţ neret sovietic, luptă hotărît im- potriva aţâţătorilor la un nourăzboi pentru pace şi libertate. Ei nu pot avea uimit comun cu această bandă de,aginţi plătiţi ai Imperial,ştilor americani şi englezi”. ★ Iar studenţii de la facultăţile şi Institutel dte învăţământ din Timişoara îşî încheie astfel moţiunea: ,,Noi suntem siguri că scoaterea din rândurile studenţimii democrate a provocatorilor fascişti care formeaază conducerea secţiei studenţeşti a Uniunii Tineretului Popular din Iugoslavia, va aduce întărirea şi desvoltarea U.I.S, luptătoare activă pentru pac©, independenţă naţio«»a lă a popoarelor şi un învăţământ democratic“. (Urmare din pag. l a căminelor culturale s'a desfăşurat intr'un cadru sărbătoresc, fiind primită cu entuziasm de numeroşii spectatori. PLOEŞTI (la corespondentul nostru). Din toate plăşile judeţului Prahova au sosit reprezentanţi ai oamenilor muncii pentru a participa concursul judeţean şi Căminelor Cultural® şi Ateneelor Populare care s-a ţinut la Piteşti. Ei au adus cu această ocazie, nenumărate mesagii, semnate de mii de oameni ai muncii, mesagii în care aceştia îşi exprimă dorinţa lor de a contribui cu mai multă hotărîre la lupta pentru pace a popoarelor din lumea întreagă. In toate cele trei săli în care s-a desfăşurat concursul nu mai conteneau aplauzele cu care spectatorii răsplăteau echipele artistice. Echipele de cor şi-au desfăşurat programul în sala de festivităţi a Liceului Teoretic de Băeţi, echipele de dansuri în sala Rodina şi echipele teatrale în sala Teatrului de Stat din Ploeşti. 65 de echipe cu peste 1.400 de concurenţi s’au produs în cadrul acestui concurs. După terminarea concursului la orele 22 a avut loc in sala tribunalului din Ploeşti împărţirea premiilor. S‘au distribuit următoarele premii: Premiul I la teatru i-a obţinut echipa Ateneului Popular ,,Gh Vasilichi“ din Câmpina. Premiul I la cor a fost obţinut la Căminul Cultural din comunaPoseşti plasa Văleni. Premiul I la dansuria obţinut Căminul Cultural „Vasile Roaită” din comuna Trăişteşti plasa Sinaia. Aceste trei premii au constat din: un patfon şi 10 plăci, 3 jocuri de şah, o bibliotecă şi o minge de football. Premiul II Ia taatru a fost obţinut de Căminul Cultural din Siont, la cor de Ateneul Popular „Tudor Vladimirescu“ din ‘Fireşti şi dansuri de Căminul Cultural din comuna Dragna de Jos plasa Văleni. Au mai luat premii Ateneul Popular „Tudor Vladimirescu” din Ploeşti, echipa Căminului Cultural „1 Mai” din Telega şi echipa Căminului Cultural „Elena Pvşî” din Câmpiniţa precum şi Ateneul Popular din Sinaia, Ateneul Popular din Azuga şi „1 Mai” din Ploeşti care au luat menţiune. Un premiu de onoare a fost acordat echipei de dansuri a Căminului Cultural din Trăisteni care a mers noaptea 25 km. pe jos pentru a participa la acest concurs. Acest premiu a constat dintr-un aparat de radio. După împărţirea premiilor a urmat un reuşit program artistic interpretat de actori ai Teatrului de Stat din Ploeşti şi ai Ciccului „Metropolis1. TÂRGOVIŞTE TÂRGOVIŞTE (prin televon de la corespondetntul nostru). — Ca o adevărată sărbătoare, au primit ţăranii muncitori din judeţul Dâmboviţa, vestea întrecerilor dintre Căminele Culturale. Cele 158de echipe ale Căminelor Culturale, din JUGci, au uuucuruiLinacimiab eese, inteţiftdu-şi activitatea in perioada întrecerii, pentru răspândirea culturii în masele largi populare. Duminică 29 Ianuarie, incala Urinelor Metalurgice din Târgovişte a avut loc concursul dintre echipele fruntaşe in în- trecerea pe plăşi. "Iov. Lirai Ifinescu-, din partea secţiei de artă şi cultură a Sfaturilor Populare, a deschis cunamista manifestare a concursului, arătând rolul important al Căminelor Culturale, în lupta pentru luminarea satelor noastre. A luat apoi cuvântul tovarăşul Mirega Dragan, membru în biroul comitetului Judeţean P. Al. R., care a subliniat grija permanentă pe care o acordă Partidul operei de culturalizare a celor ce muncesc. După aceasta, rând pe rând cele 13 echipe participante la concurs şi-au prezentat programul. Spectatorii au aplaudat cu multă însufleţire dansurile, recitările şi corurile, arătându-şi mulţumirea pentru munca plină de roade a echipelor artistice. Iată-l de pildă pe moş Stan Ştefănescu, care are 72 de ani, cum s-a prins în joc alături de cei tineri. E membru al Gospodăriei Agricole Colective din comuna Văcăreşti, şi dragostea lui pentru minunata viaţă ce se zideşte astăzi, ii luminează faţa. La sfârşitul concursului, comisia aleasă la începutul festivităţii, a acordat premii celor mai bune echipe. Premiul Întâi a fost câştigat de Căminul Cultural „Gh. Gheorghin -Bej”, din comuna Finta, care a primit un aparat de radio, jocuri de şah şi numeroase cărţi. Deasemeni premiul Întâi a fost acordat şi Căminului Cultural „Nicolae Bălcescu“ din Voineşti. Căminele Culturale „Gheorghe Gheorghiu-Dej” din comuna Dâmbovicioara şi ,,N. Bălcescu” din Măneşti au câştigat premiul II iar premiul III a fost acordat Căminelor Culturale „9 Mai” din Văcăreşti şi „N. Bălcescu” din Pătroaia-Valea, care au primit deasemenea jocuri de şah şi cărţi. Toate echipele premiate au primit diplome. GALAŢI In faţa a peste 3.000 de spectatori a avut loc Duminică la Galaţi concursul pe judeţ al celor mai bune echipe ale Căminelor Culturale fruntaşe pe plăşi. Au luat parte echipeie Căminelor Culturale din comunele: Bujorul, Şendreni, Marlacani, Ţuţcani, Vlădeşti, precum şi echipa Căminului Cultural a Gospodăriei Agricole Colective ,,11 Iunie 1948“ din comuna Pechea. S-a executat un bogat şi reuşit program artistic compus din coruri, dansuri româneşti şi sovietice, recitări şi scenete de teatru. Juriul a premiat cele mai merituoase echipe după cum urmează diploma de onoaare echipei Căminului Cultural al Gospodăriei Agricole Colective ,,11 Iunie 1948” din comuna Pechea, premiul I un joc de şah şi 50 de cărţi Căminului Cultural din comuna Bujorul pentru recitări şi teatru, — premiul I penntru jocuri — un aparat de radio şi numeroase cărţi, Căminului Cultural din comuna Martacani, — premiul I pentru cor şi dansuri — o chitară, un joc de şah şi cărţi — Căminului Cultural din comuna Şendreni. Premiul al doilea a fost decernat Căminelor Culturale din comunele IVlădeni şi Ţuţcani. In timpul concursului ţăranii muncitori din plăşile Independenţa şi pechea au trimis ştafete cu mesagii prin care declarau solidaritatea lor cu lupta pentru pace dusă de oamenii muncii din lumea întreagă. ■ (Agerpres.)  CRAIOVA In sala Institutului Agrotehnic din Craiova au avut loc Duminică concursurile de coruri şi dansuri populare ale echipelor CăminelorCulturale din judeţul Dolj. Corurile, recitările şi dansurile populare executate cu măestrie ar fost Îndelung aplaudate de oamenii muncii din oraş şi judeţ, veniţi să asiste la concurs. In mod deosebit s’au evidenţiat echipele Căminelor Culturale din Galiţia Mare şi Poiana de Sus, care au prezentat formaţiuni de vârstnici şî tineret. Corurile şi dansurile prezentate de aceste echipe au stârnit entuziasm. Im sfârşitul concursului jurial a înmânat diplome tuturor echipelor care au luat parte la concurs, iar cele mai bune au fost premiate. Premiul I a fost acordat echipelor Căminelor Culturale, din comunele Galiţia Mare şi Poiana de Sus, premiul II,,a revenit echipelor Căminelor Culturale din comunele Gogoşi şi Livezi, iar premiul III echipelor culturale din Bratovoeşti, Breasa şi ,Ţuglui. (Agerpress). FAGARAS „18 echipe ale Căminelor Culturale fruntaşe din judeţul Făgăraş au prezentat frumoase programe artistice în cadrul concursului de Coruri şi a dansuri populare care a avut loc Duminică In sala Ateneului Popular „Filiation Sârbu”. Cei peste 1.500 spectatori au aplaudat cu entuziasm corurile şi dansurile prezentate de echipele Căminelor Culturale. O impresie deosebită a făcut recitarea tânărului Sasu Petre, fiu de ţăran muncitor din comuna SicaVeche, închinată luptei pentru pace. Au fost mult aplaudate dansurile combinate româneşti, maghiare şi germane, simbolizând înfrăţirea dintre poporul român şi naţionalităţile conlocuitoare. Comisia de premiere a acordat premii echipelor Căminelor Culturale din comunele : Arpaşul de Jos, Şona, Freza,Cârţişoara, Cincişor, Bărcuţ, Galaţi, Oprea-Cârţişoara şi Mândra. (Agerpress). ARAD Intr’un cadru sărbătoresc a avut loc Duminică în sala de festivităţi a fabricei de textile ,,30 Decembrie“, concursul de coruri şi dansuri populare a echipelor Căminelor Culturale din judeţul Arad. Cele 29 echipe care au luat parte la concurs au prezentat un program variat, compus din dansuri populare româneşti, maghiare şi germane şi coruri specifice fiecărei regiuni. Cea mai bună formaţie corală a fost aceea a Căminului Cultural din comuna Buteni. La dansuri populare româneşti s‘au evidenţiat echipele Căminelor Culturale din Socodor şi Ineu. Deasemeni s‘au remarcat echipa Căminului Cultural din comuna Pădureni care a executat dansuri populare maghiare şi ale Căminelor Culturale din Sântana și Tudor Vladimirescu, care au prezentat un program de dansuri populare germane. Rezultatele concursului urmează a se da ulterior. (Agerpres). Echipa de dansuri a Ateneului popular Niculae Bălcescu din plasa Mânjită a fost răsplătită cu nenumărate aplauze pentru minunatele dansuri naționale jugate. „SCÂNTEIA TINERETULUI" Nr. 252 Studiaţii din toată ţara cer să fie excluşi bandiţii titoişti din rândurile Uniunii Internaţionale a Studenţilor In facultăţile şi Institutele de învăţământ Superior din in. Itreaga ţară au avut loc numeroase meetinguri în care studenţii au cerut să se transmită Comitetului, Executiv al U. I. S. dorinţa lor fermă ca spionii titoişti — agenţiplătiţi ai reacţiunii — să ex-uşi din rândurile Uniunii Internaţionale a Studenţilor. La Universitatea C. I. Parhon a avut loc un meeting în cadrul căruia studenţii Facultăţilor de Filologie, Istorie şi Geografie, Pedagogie şi Psihologie din Bucureşti, au cerut cu hotărire excluderea din Comitetul executiv al Uniunii Internaţionale a Studenţilor (U.I.S.) a conducătorilor titoşti cu studenţimii iugoslave. Manifestăndu-şi adeziunea lor la hotărirea Comitetului Executiv F.M.T.D. de a svârli in afara rândurilor Fede-Studenţii Institutului de Ştiinţe Economice şi Planificare au ţinut ori un meeting fulger, pentru a cere excluderea tâlharilor titoişti din U. I. S. Din partea Organizaţiei de bază TITM a luat cuvântul tov. Beraru Ion, student în anul II Planificare. Vorbitorul a înfăţişat lupta pe care o duc popoarele iubitoare de pace în frunte cu URSS împotriva imperialiştilor aţâţători la un nou război. Totodată, el, a arătat cum diferiţi trădători ai clasei muncitoare s’au pus în slujba imperialiştilor servindu-le ca spioni. Asemenea ticăloşi sunt Tito şi diraţiei Mondiale pe bandiţii titoişti, studenţii Universităţii C. I. Parhon ', au cerut ca aceeaşi măsuri săt fie luată şi în cadrul Uniunii Internaţio- nala a Studenţilor. Luând cuvântul Zorin Zamfir, a a- rătat că actualii reprezentanţi ai stu-ţ denţilor iugoslavi in Comitetul executiv U.I.S. sunt de fapt reprezentanţii ielicii de spioni şi asasini titoişti, că ele n'au nimic comun cu adevărata studenţime iugoslavă, luptătoare pentru pace casa, care au pus mana pe puterea de Stat în Iugoslavia şi încearcă să ducă popoarele iugoslave spre prăpastie. Reprezentanţii clicii titoiste din rândurile FMTD au căutat să saboteze lupta pentru pace a tineretului democrat. De aceea Comitetul Executiv al FMTD, satisfăcând cererea îndreptăţită a milioane de tineri, a exclus din rândurile Federaţiei pe reprezentanţii titoişti. Acum, noi cerem Comitetului Central al UTM să ducă mai departe dorinţa noastră de a fi excluşi din UIS aceşti trădători ai cauzei studenţimii şi ai întreguluijjvruiu un ivspiuu cu uruurivu că,impotriva regimului fascist al lui Tito. Apoi tov. ,Zamfir a propus trimiterea unei telegrame către C. C. al lAT m. Participanţii la meeting au aprobat cuentuziasm trimiterea telegramei,, prin care se cere Comitetului Central Şi al Umanii Tineretului Muncitor să ex- I prime părerea studenţilor din Patria noastră, care nu vor ca in rândurile U.I.S-ului să-şi mai găsească loc spionii lui Tito, aflaţi in slujba Impe- rialismului anglo-america, aţâţător la noul războaie. "• p. Telegrama adresată Comitetului Centtral a fost semnată de toţi studenţii * pregenţi, 1 tineret democrat mondial. A luat apoi cuvântul tov. Dropu Constantin, care a arătat necesitatea includerii în rândurile UIS- I a adevăraţilor reprezentanţi ai studenţimii iugoslave, ai studenţilor iugoslavi patrioţi prigoniţi de regimul fascisto-titoist din Iugoslavia. La sfârşit s-a citit o moţiune adresată Comitetului Central al UTM. Moţiunea a fost semnată de toţi studenţii participanţi la meeting. Ademenea meetinguri au mai avutioc la Institutul Politehnic, fac. de Medicină Umană şi la Şcoala, Superioară Pedagogică. LA INSTITUTUL DE ŞTIINŢE ECONOMICE ŞI PLANIFICARE Echipa reprezentativă a oraşului Miercurea Ciuc a câştigat «Cupa Oraşelor» la hockey pe ghiară In cursul dimineţii de Duminică s’au desfăşurat pe patinoarul C.C.F.S. din Capitală două matchuri de hockey. In primul match-amical echipa reprezentativă a oraşului Cluj a învins cea a Bucureştiului cu scorul de 8-2 (1—0; 3—0; 4—2). In matchul următor selecţionata Tg. Mureş a învins cu 2—0 (0—0; 1—0; 1—0) echipa Braşovului. Seara, s-a disputat tot pe patinoarul CCFS finala «Cupei Oraşelor» în cadrul căreia, echipa reprezentativă a oraşului Miercurea Ciuc a învins echipa selecționată a Capitalei cu 3—1 (Q—10; 1—1; 2—0). In clișeu o fază din matchul disputat Duminică dimineață între reprezentativa orașului Tg.-Mureș și ceaa Brașovului. Duminică a fost înscris la Cluj primul record HPi din acest an la patinaj - viteză CLUJ 30 (Agerpres). Duminică 29 ianuarie s-a disputat în localitate campionatul judeţean de patinaj viteză. Titlul de campion a revenit patinatorului Byldis V. de la gruparea sportivă (Ferar). Tot cu această ocazie Farca T. de la aceeaş grupare a stabilit un nou record R.P.R. la juniori, pe distanţa de 3000 m. Iată rezultatele tehnice: 3000 m. SENIORI : I. Boldiş V. (Ferar 6’33”4/10. 2. Palfi M. (Ferar) POIANA BRAŞOV (Agerpres). In prezenţa a 4000 spectatori s-a disputat Duminică proba de sărituri, din cadrul marei competiţii de sky, „Cupa Predeal1’. După mai multe sărituri executate într'un stil corect, A. Covaci (CSGA) a reuşit să totalizeze 212,9 puncte şi să câştige astfel proba. Pe locul doi s-a clasat Munteanul A. (CFR Braşov) cu 208,8 puncte, iar pe locul trei Widmen (Dinamo) cu 195,7 puncte. Cea mai bună săritură a zilei a fost realizată de Ducaru (Dinamo) care a reușit o săritură de 44,5 m. 6’34”6/10, 3. Hebric (Dermata) 6’46“ 4/10. 3000 m, JUNIORI : 1. PARCA T. (FERAR) 6’27” (record R.P.R. JUNIORI). 2. Laslo V. (Dermata) i’46”8/lQ. Noul record R.P.R. de juniori pe 3000 m. (viteză) cu timpul de 6’27” stabilit de tânărul Farca T. (Ferar) In trece cu mult vechul record deţinut de Svaby cu timpul de 7’01”. In urma rezultatelor obţinute la *4 riturile speciale, situaţia pe echipe a o prezintă astfel: 1) DINAMO 8 puncte; 2) C.S.C.A. 6 puncte; 3) C.F.R. Braşov 5 puncte. In afara programului a avut loc o demonstraţie de sărituri executate de copiii din regiune. In cadrul acestei demonstraţii s-au obţinut şi câteva performanţe tehnice de valoare. Iată-le: 1) Bârsan N. (CFR) 15 m.; 2) Stinghie (CFR) 15 m.; 3) Breed N. (Tractorul) 13 m. La proba ele sftrfturl Echipa Clubului Sportiv Dinamo conduce în clasamentul Cupei Predeal Matchurile din cadrul celei de a cincea reuniuni a campionatului R.P.R. de box au prilejuit numeroase dispute dârze In sala C.F.R. Giulești a fost organizată Duminică 29 Ianuarie a cincea reuniune din cadrul campionatului R.F.r P. de box. Cei 3000 de spectatori care au asistat la desfășurarea matchurilor, au putut vedea numeroase "dispute dârze, pline de aspecte spectaculoase In cea mai mare parte, dintre întâlnirile careau avut loc. Unul dintre matchurile care a evidenfiat in special acest aspect, a fost cel dintre Turlui Dumitru care a dispus la puncte de Toma Tudor de la Dinamo, un bexeur cu experienţă mai îndelungată. Pe lângăaceasta, întâlnirea dintre campionul R.P.R. la categoria mijlocie Linca Nicolae, şi Aurel Georgescu a prilejuit o interesantă dispută in care primul a învins cu greutate, fiind pus de multe ori în situaţii grele de către CLUJ Pe dealul Mânăştur din localitate, s-au desfăşurat Duminică 29 ianuarie concursuri de sky, din cadrul primei etape a Campionatului Popular de Cross pe Sky. Au participat peste 420 concurenţi din sindicate şi şcoli. Iată rezultatele tehnice: Categoria l-a: Sidodin Otila (Şcoala de Băeti No. 3); Categoria III-a: Tanko (Şcoala Metalurgică); Categoria V-a: Szabó 1. (Sindicatul Arte Grafice). SIBIU La Sibiu au avut joc Duminică 29 ianuarie, ultimele concursuri din cadrul primei etape a Campionatului Popular de Cross pe Sky, peste 649 concurenţi prezentându-se la startul probelor. Au fost obţinute următoarele rezultate tehnice: Categoria I-a; Spienzer R. 4’22“i Categoria Il-a: Bordor Gertrude 4’56“{ Categoria III-a: Herbert Gerard 20’0S Categoria IV-a: Schuler Mctrga 9’Q6’’i Categoria V-a: Laslo H. 25’08"; Categoria Vl-a: Mldermayor Erica 14‘18”. SF. GHEORGHE Duminică 29 Ianuarie s-audisputat concursurile fazei I-a din cadrul Campionatului Popular de Cross pe Sky, la care au participat 75 concurenţi. La categoria V-a băeţi a ieşit prichul Toroc Zola 30’57”. iar la categoria III-a băeţi: Coranul Stefan 21'2Q”. TÂRNAVENI Injudeţul Târnava Mică au avut loc Duminică concursuri din faza I-a a Campionatului Popular de Cross pe adversarul său. Cu toate acestea, victoria la puncte a revenit lui LincaNicolae, mulţumită punctelor câştigate în cadrul primei reprize. La categoria muscă Toma Constantin de la Dinamo a învins la puncte pe Ştefan Constantin de la aceiaşi grupare, la categoria cocoş Nicolae Căngaşi dela Competrol câştigă la puncte in matchal cu Borz Ion, la categoria pană Gheorghe Zamfirescu de la CSC A învinge prin neprezentarea adversarului, la categoria ușoară Eugen Fodor dela C.S.C.A învinge la puncte pe Costea Vasile dela Dinamo, la categoria mijlocie Andrei Niculescu dela Dinamo câștigă prin neprezentarea adversarului său Ene Cristache iar la categoria semi-grea Dossier Gheorghe dela C.F.R. învinge deasemenea prin neprezentarea adversarului său Ion Belevici dela sindicatul îmbrăcăminte. Sau la care au participat 85 concurenţi. , , S’au înregistrat următoarele rezultate: I Categoria I-a băeţi: I) Elsosser Nicolae 1214" (Liceul Alexandru Sahia); 2) Penciu Tiberiu 20’50" (Liceul Alexandru Sahia); 3) Coteţiu Nicodin 21’9" (Şcoala Profesională a Uzinelor Chimice Tărnăveni). Categoria III l a băeţi: 1) Sârbu Ion 30’47" (Liceul Alexandru Sahia); 2) Candoiu Nicolae 43'6" (Şcoala Profesională a Uzinelor Chimice Târnăveni); 3) Corade Spiridon 46’21” (U.C.T.). (Agerpres)« PETROŞANI In cadrul Campionatului Popular de Cros pe Sky, Duminică s’a organizat un nou concurs la care au participat 174 concurenţi din următoarele 8 centre: Lupeni, Vulcan, Aninoasa, Petroşani, Petrila, Lonea, Pui şi Haţeg. S’au înregistrat următoarele rezultate tehnice: Categoria III-a — 75 concurenţi: 1) Sipoş S. (Petroşani) 16’51”; 2) Moraru (Lupeni) 18’54”; 3) Popescu V. (Pui) 17’05”; Categoria IV-a 1) Grunwald (Lupeni) 11*18”; 2) Ciura Dorina (Haţeg) 11*51”; 3) Esca Doina (Lonea) 15’01”. Categoria V-a — 85 concurenţi. 1. Lătaru A. (Petroşani) 21’05”; 2) Lupaş (Lupeni) 21T5”; 3) Racolţa I. (Lupeni) 21T9”. Categoria Vl-a 7. 1) Scheftig (Lupeni) 16’47”; 2) Literg (Haţeg) 16’51”; 3) Halasz (Lonea) 17’43”, in întreaga ţară SUTI DE TINERI MUNCITORI PARTICIPĂ CU ENTUZIASM LA CONCURSURILE PRIMEI ETAPE A CAMPIONATULUI POPULAR DE CROSS PE SKY Echipele C.S.U. și Dinamo-învingătoare in matchurile de Duminică din cadrul campionatuluii R. P. R. de lupte Duminică dimineaţa a fost organizată in sala fostului cinematograf Excellor o nouă întâlnire de lupte în cadrul Campionatului RPR de lupte. Cu acest prilej s’au întâlnit echipele CSU, CFR, Dinamo și combinata .Vulcan —, Semănătoarea. —• Au avut loc două matehuri primul între CSU și CFR în care a învins echipa C.S.U. cu scorul de 8—4), iar al douea între Dinamo și Combinata Vulcan — Semănătoarea în care a Învins prima echipă cu 7—1. In cadrul matehulul la categoria cocoş, Niculescu Scarlat dela CSU a învins prin tuş pe Urzică V. deln CFR, la categoria papă, Prodan dela CSU câştigă prin tuş în matchul cu C. Constantinescu dela CFR, la categoria uşoară Rebigan p. dela CSU învinge prin tuş pe Aberman dela CFR, la categoria semi-mijlocie, Simionescu N. dela CSU învinge pe Pârvu dela CFR, la categoria mijlocie Dom Elias dela CSU câştigă prin tuş în matchul cu Suru Constantin dela CFR. In cadrul întâlnirii dintre Dinamo și combinata Vulcan — Semănătoarea, la categoria aer învinge Vatrici dela Semănătoarea pe Popescu Victor dela Dinamo. La categoria cocoş câştigă Budaru dela Dinamo în matchul cu Bulancea dela Semănătoarea, la categoria pană, Tukaes dela Dinamo învinge prin tuş pe Popescu Mihai dela Semănătoarea, la categoria uşoară Bătrân dela Dinamo învinge prin tuş pe Uiescu dela Semănătoarea, la categoria semi-mijlocie Popoivici N. dela Dinamo doboară prin tuş pe Gămanu V. dela Semănătoarea, la categoria mijlocie Beluşica dela Dinamo câştigă prin neprezentarea adversarului său, la categoria semigrea Schul! dela Dinamo. învinge prin tuş pe Niculescu, de la Semănătoarea iar le categoria grea Popescu C. de la Dinamo câștigă la puncte în matchul cu Martao de la Semănătoarea. O fază a unuia dintre matchurile den lupte disputate în cadrul Campionatului R. P. R. ECHIPA REPREZENTATIVĂ A REPUBLICII POPULARE ROMÂNE A ÎNVINS ECHIPELE ANGLIEI, Italiei, scoţiei ŞI ŢARA GALILOR (Continuare din pag. 1-a) Dace Franks (Anglia) — Rozsalia, Slăvescu (RPR) 21—19; 21—8. Rozeanu (RPR) — Beregi (Anglia) 21—10; 21—12. Szász Kolosvary (RPR) — Dace (Anglia) 15—21; 21—18; 21—15. La întâlnirile pe echipe (masculin), BUDAPESTA 38 (Agerpres). — M.T.I. transmite: Deschiderea solemni al celui de-al n.lea Campionat Mondial de Tenis de Masă, a avut loc Duminică 29 Ianuarie la Palatul Sporturilor, unde se desfăşoară competiţia. Au luat cuvântul Gyula Hegyi, secretarul de Stat al sportului maghiar şi Ivor Montague preşedintele Federaţiei Internaţionale de Tenis de Masă, după care a început disputarea partidelor. Matchurile desfăşurate în cursul după amiezii zilei de 29 ianuarie, s’au soldat cu următoarele rezultate«: s-au înregistrat următoarele rezultate: RP. Ungară — Elveţia 5—0; Italia— Danemarca 5—1; Franţa — Elveţia 5—0; R. Cehoslovacă — Irlanda 5—0; Anglia — Brazilia 5—1; Anglia — Ţara Galilor 5—0; R. Polonă — Noua Zeelandiă 5—1. La echipe femenine: Scoţia — Italia 3—8; Franţa — Suedia 3—8; Italia — Ţara Galilor 3—2; R. Cehoslovacă — Suedia 3—0; R. P. Ungară — Franţa 3—0; Anglia — Scoţia 3—2. La echipe masculine: R. Cehoslovacă — Anglia 5—4; Franţa — Italia 5—0; Brazilia — Irlanda 5—1; R. P. Ungară — India 5—0; Elveţia — Israel 5—1; R.P. Ungară — Elveţia 5—8; Israel — Italia 5—4; Suedia — Austria 5—4; R. Polonă — Irlanda 5—0; Suedia — R. Polonă 5—0; Austria — Noua Zeelandă 5—0; Anglia — Brazilia 5—0. In cursul zilei de eri echipa reprezentativă a R.P.R. a învins cu 3—1 echipa Scoţiei şi cu 3—0 echipa Ţării Galilor In cadrul Campionatului mondial de tenis de masă. Luni dimineaţă echipa femenină a RPR a reuşit să dispună şi de puternica formaţie a Scoţiei cu scorul de 3—1. Reprezentantele noastre s-au comportat foarte bine, în special Angelica Rozeanu care a arătat o excelentă formă. Iată rezultatele tehnice: Angelica Rozeanu (RPR) — Pible (Scoţia) 21—14; 21—15. Elliot (Scoţia) — Sary Kolosvary (RPR) 21—13; 22—20. Angelica Rozeanu Şi L. Slăvescu (RPR) — Elliot şi Pichle (Scoţia) 21—14; 21—14. Angelica Rozeanu (RPR)— Ellot (Scoţia) 21—9; 21—15. Eri după amiază au continuat să se desfășoare celelalte mareruri. Echipa reprezentativă a R.P.R. a reuşit să învingă Ţara Galilor cu 3—0, clasificându-se pentru finală, unde va întâlni echipa reprezentativă a R.P. Ungară. Iată rezultatele tehnice. A. Rozeanu—Bates 21—15; 21—13. Sari Szász — Evans 21—7; 22—20. A. Rozeanu şi Luci Slăvescu— Evans şi Bates 21—14; 19—21; 21—18. Iată acum rezultatele matchurilor masculine: R. P. Ungară — Franţa 5—3; R. Polonă — Brazilia 5—3; Franţa — Danemarca 5—0; Anglia — R. Polonă 5—1; Elveţia — India 5—2; Austria — Irlanda 5—0; Suedia — Noua Zeelandă 5—0; Ţara Galilor — Brazilia 5—2; Irlanda — Danemarca 5—0; R. Cehoslovacă — Brazilia 5—0; Anglia—Austria 5—1; R. Polonă Ţara Galilor 5—0; R. P. Ungară — Danemarca 5—0. La femenin au fost înregistrate următoarele rezultate: Anglia — Ţara Galilor 3—0; Austria- Suedia 3—0; In finală la masculin s’au calificat echipele reprezentative ale R. P. Ungară și R. Cehoslovacă. In cuursul zilei de Duminică a avut loc deschiderea solemnă a Campionatului Mondial de Tenis de Masă