Scânteia Tineretului, februarie 1953 (Anul 8, nr. 1175-1198)

1953-02-01 / nr. 1175

Toată atenţia posturilor utemiste de control din agricultură Posturile utemiste de control sunt o formă a controlului de jos al masselor asupra mersului producţiei. Ele descoperă resursele interne şi mobilizează masa celor ce muncesc la valorificarea acestor resurse, în scopul îmbunătăţirii muncii de producţie, luptă pentru întărirea disciplinei şi crează astfel condiţiile desfăşurării ritmice a muncii. Ducând o asemenea activitate multilaterală de cercetare a rădăcinilor lipsurilor şi arătând căile pentru folosirea resurselor interne, pentru îmbunătăţirea muncii, posturile utemiste de control stimulează energia creatoare a tineretului, îl fac să nu se mulţumească niciodată cu ce a realizat azi, să caute căi pentru succese şi mai mari, să stârpească indisciplina, nepăsarea, indolenţa, rutina şi birocratismul. Posturile utemiste de control au un rol foarte important în munca unităţilor socialiste din agricultură. Prin activitatea lor multilaterală în direcţia aplicării întocmai a agrotehnicii, a folosirii pe scară largă a tuturor posibilităţilor pentru mecanizarea muncilor agricole, a lichidării risipei şi lipsei de simţ de răspundere, etc. ele aduc un serios aport în lupta pentru obţinerea de recolte îmbelşugate. In Uniunea Sovietică posturile comsomoliste de control din agricultură, în timpul tuturor muncilor agricole, aduc un aport de seamă în mărirea producţiei la hectar. Rezultate valoroase au obţinut şi posturile utemiste de control din unităţile agricole socialiste de la noi. Postul utemist de control de la gospodăria agricolă de stat din Variaş—Timişoara a făcut importante propuneri de îmbunătăţire a muncii în urma cărora au fost obţinute mari economii. Posturile utemiste de control de la S.M.T. Ciorani şi Comişani— Ploeşti au adus şi ele în toamna trecută un aport serios în îmbunătăţirea muncii. Trebue subliniat că toate succesele acestor posturi se datoresc muncii organizaţiilor de bază U.T.M. respective care însuşindu-şi experienţa organizaţiilor comsomoliste şi a organizaţiilor de bază U.T.M. din industrie s-au preocupat de munca posturilor de control. Rostul posturilor utemiste de control nu e înţeles însă de multe comitete regionale şi raionale U.T.M. ca cele din regiunile Ploeşti, Bârlad, Constanţa şi altele, care nu s-au preocupat de crearea posturilor utemiste de control şi de activizarea celor existente. In multe locuri au fost înfiinţate posturi utemiste de control numai pe hârtie. In alte locuri au fost călcate instrucţiunile Comitetului Central al U.T.M. creându-se posturi cu prea mulţi membri ca la S.M.T. Radomireşti-Bucureşti, sau câte două posturi într-o unitate mică ca la S.M.T. Pribileşti-Baia-Mare. Create formal astfel de posturi nu au dus activitatea necesară. Activiştii unor comitete regionale şi raionale U.T.M. nu numai că nu au înţeles rostul posturilor utemiste de control dar nici nu s-au străduit să-l priceapă. Manifestând o asemenea atitudine de indolenţă activişti ca Boldor Marria şi Herbert Ernest de la comitetul raional U.T.M. Sibiu, trecând prin S.M.T. Sibiu nu s-au interesat de loc despre munca postului utemist de control din staţiune care există de fapt numai pe hârtie. Comitetele regionale şi raionale U.T.M. sunt datoare să înţeleagă adânc rostul posturilor utemiste de control şi să-şi facă din grija pentru munca posturilor de control o preocupare permanentă în cadrul conducerii organizaţiilor de bază U.T.M. din agricultură. Comitetele regionale şi raionale sunt obligate să se ocupe cu atenţie de această problemă, să organizeze consfătuiri pe raioane sau regiuni cu privire la munca posturilor utemiste de control, schimburi de experienţă între posturile utemiste de control, să le analizeze activitatea în şedinţe ale birourilor comitetelor regionale şi raionale invitând la aceste şedinţe reprezentanţi ai posturilor utemiste de control. Până la terminarea reparaţiilor în S.M.T.-uri şi gospodării agricole de stat nu mai este nici o lună de zile. Trebuiesc astfel activizate posturile utemiste de control încât ele să contribue ca fiecare minut, fiecare secundă să fie folosite la maximum, orice posibilitate internă să fie valorificată. Posturile utemiste de control să dea o cât mai mare contribuţie la efectuarea la vreme şi de calitate a reparaţiilor. Trebue extinsă experienţa posturilor utemiste de control care activează bine, trebuiesc ajutate cele noi create să-şi alcătuiască, planuri reale axate pe domeniile în care, mai ales, se manifestă lipsuri. Timpul nu-i aşteaptă pe cei rămaşi în urmă, de aceea el trebue folosit cu toată priceperea. Comitetele regionale şi raionale U.T.M. trebue să dea o atenţie deosebită creării posturilor utemiste de control şi în gospodăriile agricole de stat şi colective. Acestea trebue să joace un rol important în toate campaniile agricole în scurt timp, începând cu campania agricolă de primăvară. Pretutindeni posturile utemiste de control trebue să ducă lupta pentru folosirea tuturor resurselor interne, ca arăturile şi însămânţările de primăvară să fie făcute conform agrotehnicii. Aceste posturi trebuiesc însă întărite pentru a funcţiona permanent. Preocupându-se îndeaproape de munca posturilor utemiste de control, îndrumându-le permanent, comitetele regionale, raionale şi organizaţiile de bază U.T.M. vor face ca, şi pe această cale, tineretul muncitor de la sate să aducă o contribuţie importantă la obţinerea de recolte mereu sporite. Recepţie în cinstea celui de al Ill-lea Congres al Sindicatelor Sâmbătă seara, Comitetul orăşenesc Bucureşti al P.M.R. şi Comitetul Executiv al Sfatului Popular al Capitalei au oferit în sala de festivităţi a fabricii de confecţii „Gh. Gheorghiu-Dej“ o recepţie în cinstea celui de al Ill-lea Congres al Sindicatelor din R.P.R. şi a reprezentanţilor sindicatelor frăţeşti din alte ţări care au participat la Congres. La recepţie au luat parte tovarăşii: dr. Petru Groza, Gh. Apostol, Chivu Stoica, Stelian Moraru, Liuba Chişinevschi, Mihai Mujic, Ghizela Vass, Vasile Muşat, Carol Loncear, Al. Sencovici, O. Berlogea şi alţii. Au luat deasemeni parte delegaţia Federaţiei Sindicale Mondiale în frunte cu Louis Saillant, secretar general al F.S.M., şi delegaţiile sindicatelor frăţeşti din alte ţări, în frunte cu delegaţia sindicatelor sovietice condusă de Ivan Petrovici Gurcev. La recepţie au fost invitaţi delegaţii la cel de-al Ill-lea Congres al Sindicatelor din R.P.R., Eroii muncii socialiste, Dumitru Arjon şi Nicolae Vasu, stahanovişti, fruntaşi în producţie, tehnicieni, oameni ai artei şi culturii. Recepția s’a desfăşurat într’o atmosferă de caldă prietenie. Turneul internaţional de şah * » al R. P. R. Cea de a IV-a rundă a turneului internaţional de şah al R.P.R. s-a caracterizat prin desfăşurarea unor partide deosebit de interesante. Astfel cu un viu interes au urmărit spectatorii partida dintre jucătorul sovietic Toluş, maestrul internaţional, şi campionul ţării noastre Victor Ciocâltea. Partida s-a desfăşurat la un înalt nivel teoretic. In fotografie, un aspect din timpul desfăşurării partidei dinţii cei doi talentaţi şahişti. Proletarie In toata tjrjjj, wittl-Yâl ORGAN CENTRAL AL UNIUNII TINERETULUI MUNCITOR Anul IX Seria ll-a Nr. 1175 4 PAGINI — 20 BANI Duminică 1 Februarie 1953 In numărul de azi: MIHAI GAFIŢA— Recenzie — L. Kassil şi M. Poleanovschi: „Strada Mezinului“ (pag. 2-a). CORNELIA MANCIUR : „Fiecare cu ale lui“ (pag- 2-a). Cu dalta şi ciocanul: OPREA SARBU şi GABRIEL IONESCU: Vilă... pentru porci (pag. 2-a). Locotenent-colonel ION GHEOR GHE: Zece ani dela istorica victorie dela Stalingrad (pag- 3-a). N. Bălcescu — genial Istoric al poporului nostru (pag. 3-a). Alegerea organelor de conduceri ale Sindicatelor din R.P.R. (pag. 3-a). Cronica evenimentelor internaţionale (pag. 4-a).Turneul internaţional de şah din R.P.R. (pag. 4-a). Utemiştii şi tinerii studiază opera genială a tovarăşului Stalin Astăzi se împlineşte un an de când tovarăşul Stalin a scris lucrarea sa „Observaţii cu privire la problemele economice legate de discuţia din Noembrie 1951“, care face parte din geniala operă „Problemele economice ale socialismului în U.R.S.S “. Apariţia lucrării tovarăşului Stalin „Problemele economice ale socialismului în U.R.S.S “ este un eveniment de o excepţională însemnătate în viaţa ideologică a clasei muncitoare şi a partidelor comuniste şi muncitoreşti din lumea întreagă. Această operă stalinistă este o măreaţă contribuţie adusă ştiinţei marxist-leniniste care s’a ridicat la o nouă treaptă, mai înaltă. In opera tovarăşului Stalin „Problemele economice ale socialismului în U.R.S.S.“ şi-au găsit o elaborare profundă şi multilaterală, problemele economiei politice a socialismului. Noua lucrare a tovarăşului Stalin reprezintă un minunat model al unităţii de nedespărţit dintre teorie şi practică.. Ea este o carte de căpătâi, o călăuză a activităţii comuniştilor şi a forţelor progresiste din întreaga lume în lupta pentru pace, democraţie şi socialism. Acum când oamenii muncii din patria noastră îşi înteţesc eforturile pentru îndeplinirea planului cincinal în patru ani, geniala operă a tovarăşului Stalin constitue un nesecat izvor de învăţăminte şi o călăuză preţioasă în lupta pentru construirea socialismului în ţara noastră. Utemiştii şi tinerii muncitori din patria noastră consideră ca o îndatorire a lor de frunte, de a studia în mod aprofundat, de a-şi însuşi şi aplica în mod creator la condiţiile concrete ale construirii socialismului, genialele învăţături cuprinse în clasica lucrare a marelui continuator al operei lui Marx, Engels, Lenin, — tovarăşul Stalin. „Studiul operelor de bază ale marxismleninismului — ne scrie propagandista cercului politic pentru studierea biografiei tovarăşului Stalin, tovarăşa Nedelcu Victoria de la rafinăria Brazil ne ajută să ne orientăm şi să ducem la bun sfârşit toate acţiunile pe care le întreprindem“. „La noi activul comitetului raional U.T.M., studiază pe bază de conspect geniala lucrare a tovarăşului Stalin. „Problemele economice ale socialismului în U.R.S.S.“ ne scrie tovarăşul Nicolae Z. Petre activist al comitetului raional U.T.M. Ploeşti. Deasemeni şi activiştii comitetului regional U.T.M. Ploeşti studiază planificat, pe probleme şi pe bază de conspect clasica lucrare a tovarăşului Stalin. Comitetul orăşănesc U.T.M. Bucureşti a întocmit un plan de mobilizare a utemiştilor şi tinerilor pentru studierea lucrării tovarăşului Stalin „Problemele economice ale socialismului în U.R.S.S.“. Activiştii sunt în frunte şi dau un bun exemplu. Astfel activista Gheorghe Emilia de la comitetul raional U.T.M. „1 Mai“ studiază şi conspectează cu deosebit interes această minunată operă a tovarăşului Stalin. La Facultatea de Filologie, secţia de limba română studenţi utemişti ca Macarie Ion, Vanvu Nicolae, Ghiţă Florea, Bogza Rodica, Simionescu Maria şi alţii, din anul II, împreună cu asistentul Goldstein Ghedeon, au discutat larg în cadrul seminariilor de marxism-leninism probleme importante ca : industrializarea socialistă a ţării noastre, transformarea socialistă a agriculturii, problema naţională, învăţătura leninist-stalinistă despre partid, căutând să trateze problemele în lumina învăţăturilor care se desprind din geniala lucrare a tovarăşului Stalin „Problemele economice ale socialismului în U.R.S.S.“. Studierea şi însuşirea învăţăturilor cuprinse în noua operă a tovarăşului Stalin este o îndatorire de cea mai mare însemnătate a organizaţiilor U.T.M. Comitetele organizaţiilor de bază, comitetele orăşeneşti, raionale şi regionale U.T.M., trebue să aibe o atitudine plina de însufleţire faţă de această importantă acţiune, să găsească forme variate şi interesante de muncă ideologică-politică în rândul tineretului muncitor. Activiştii sunt chemaţi să participe cu regularitate la consultaţiile organizate de cabinetele de partid asupra acestei lucrări. Membrii organizaţiilor de bază trebue să participe la expunerile ce se vor face în cadrul cluburilor, colţurilor roşii şi căminelor culturale. De o rrtare importanţă este discutarea şi studierea „Problemelor economice ale socialismului în U.R.S.S.“ în toate verigile învăţământului politic U.T.M. Propagandiştii cercurilor şi cursurilor politice trebue să fie temeinic înarmaţi cu aceste probleme, să fie mobilizaţi pentru a participa la prelucrările ce se vor face în cadrul raioanelor şi comitetelor orăşeneşti de,partid. Grupelor de lectori ai comitetelor regionale, raionale şi orăşeneşti U.T.M. le revine importanta sarcină de a elabora conferinţe cu teme alese din geniala operă stalinistă. In rezolvarea multiplelor sarcini care ne stau în faţă pe drumul construirii socialismului să ne călăuzim după cuvintele tovarăşului Gh. Gheorghiu-Dej : „Este cu neputinţă să lupţi pentru victoria socialismului fără o profundă însuşire a tot ceea ce a adus tovarăşul Stalin în ştiinţa marxistă cu privire la legile şi căile de dezvoltare socială“. Să facem totul ca să ne însuşim genialele idei cuprinse în clasica lucrare a tovarăşului Stalin „Problemele economice ale socialismului în U.R.S.S.“. Şedinţa ştiinţifică a Academiei R. P. R. închinată centenarului lui N. Bălcescu Academia R.P.R. a ţinut Vineri după amiază o şedinţă ştiinţifică în cadrul sărbătoririi centenarului marelui luptător revoluţionar al poporului nostru, Nicolae Bălcescu. Au fost de faţă acad. prof. dr. C. I. Partion, preşedinte de onoare al Academiei R.P.R., academicieni şi membri corespondenţi ai Academiei R.P.R. şi numeroşi alţi oameni ai ştiinţei şi culturii. Şedinţa a fost prezidată de acad. prof. Traian Săvulescu, preşedintele Academiei R.P.R. Cele şase comunicări ştiinţifice făcute în şedinţă, au prezentat pe larg marea personalitate a lui Nicolae Bălcescu ca luptător democrat pentru dezrobirea poporului, ca istoric şi ca literat. Acad. prof. P. Constantinescu-Iaşi, în comunicarea intitulată „Ideile democrat-revoluţionare ale lui N. Bălcescu",a subliniat patriotismul înflăcărat al lui Bălcescu, iubirea sa fierbinte pentru poporul obidit, ura sa înverşunată împotriva boierimii reacţionare. Bălcescu a luptat dârz pentru desfiinţarea iobăgiei, considerând aceasta ca problema fundamentală a întregii dezvoltări social-economice a ţării româneşti. Conf. V. Maciu a dezvoltat apoi comunicarea prof. V. Raţă, conf. V. Maciu şi asist. univ. N. Huscaru intitulată „N. Bălcescu ca istoric“. Prof. C. Ionescu-Gulian, dezvoltând comunicarea: „Concepţia filosofică, social-politică a lui N. Bălcescu", a subliniat că deabia astăzi, în condiţiile regimului de democraţie populară, putem trece la valorificarea gândirii progresiste a lui Bălcescu, care a împletit lupta dârză pentru drepturile maselor largi cu dezvoltarea unor idei înaintate. Gândirea lui înaintată cuprinde teze materialiste preţioase, despre rolul masselor în istorie, despre importanţa fenomenelor economice. Prof. T. Bugnariu, în comunicarea intitulată „Nicolae Bălcescu şi problema naţională“, a arătat că, întocmai ca şi în celelalte probleme social-politice care l-au frământat şi pentru care a luptat, Bălcescu a ajuns şi în problema naţională la o concepţie înaintată, opusă concepţiei mistice şi şovine despre naţiune şi mişcare naţională a bugheziei liberale. Atitudinea lui Bălcescu în problema naţională este o tradiţie preţioasă pentru cimentarea frăţiei între popoare şi o puternică armă în lupta împotriva şovinismului şi a cosmopolitismului. In comunicarea întitulată „Concepţia lui N. Bălcescu despre rolul masselor populare în istorie“, prof. D. Prodan şi prof. L. Banyai au subliniat că pentru Bălcescu istoria era istoria masselor populare, istoria poporului şi nicidecum istoria domnitorilor, a conducătorilor. Bălcescu vede că societatea se împarte în clase, unele exploatatoare altele exploatate, în veşnică luptă unele cu altele. Pentru el procesul de dezvoltare istorică e un proces revoluţionar. Dezvoltând comunicarea „Contribuţia lui N. Bălcescu la dezvoltarea limbii şi literaturii române“, de prof J. Livescu şi prof. N. Popa, prof. J. Livescu a arătat că opera literară a lui Bălcescu reprezintă o bogată contribuţie la dezvoltarea tradiţiilor culturale şi revoluţionare româneşti. Folosirea continuă de expresii simple şi puternice, cu aspect popular, îmbogăţite cu zicale şi proverbe, o regăsim continuu în activitatea literară a lui Bălcescu. Rostind cuvântul de închidere a şedinţei, acad. prof. Traian Săvulescu a arătat că bogata moştenire transmisă de Bălcescu este o comoară dragă poporului muncitor din ţara noastră. Preşedintele Academiei R.P.R. a relevat amploarea sărbătoririi centenarului lui N. Bălcescu, care a fost comemorat nu numai în ţara noastră, ci şi peste hotare la Moscova şi la Budapesta, dovedind că marele patriot român este o figură strălucitoare, cunoscută şi iubită şi de alte popoare. Poporul muncitor român — a arătat vorbitorul în încheiere — nu numai că a împlinit visul marelui luptător revoluţionar, dar păşeşte acum pe drumul luminos al unei vieţi noi şi fericite, pe drumul construirii unei patrii socialiste. (Agerpres). La luptă pentru îndeplinirea Cincinalului Pentru cel mai curat şi organizat loc de muncă ORAŞUL STALIN (De la trimisul nostru Ion Şinca), întrecerea pentru cel mai curat şi organizat loc de muncă, propusă de utemistul George Stratulat din secţia 920, a avut un puternic răsunet în rândurile tineretului din uzinele „Steagul Roşu“. După ce, în urma iniţiativei utemistului Stratulat, în adunările generale care au avut loc în secţiile uzinei, tinerii şi-au luat o serie de angajamente, în ziua de 30 ianuarie a.c. ei s-au întâlnit în cadrul unui meeting pe întreaga întreprindere. Deschizând adunarea, tovarăşul Nicolae Cunea, secretarul comitetului organizaţiei de bază U.T.M., a prezentat tinerilor un referat asupra preţioasei iniţiative pe care a luat-o utemistul George Stratulat. El a arătat că această iniţiativă s-a născut în perioada când în întreaga ţară se desfăşoară cu succes marea bătălie pentru îndeplinirea sarcinilor de plan pe anul 1953. Vorbind despre iniţiativa atemistului Stratulat şi despre aportul pe care-l va aduce ea în lupta pentru îndeplinirea sarcinilor de Meetingul tineretului de la uzinele ,,Steagul Roşu" din Oraşul Stalin plan ale uzinei, secretarul comitetului U.T.M. a spus : „Organizarea locurilor de muncă va aduce cu siguranţă mărirea producţiei şi reducerea procentului de rebut. Se ştie că până acum multe piese finite de tot felul, aruncate de colo până colo, din cauza loviturilor se rebutau“. In încheere tovarăşul Cunea a adresat un îndemn tinerilor din uzinele „Steagul Roşu“ pentru a lupta cu hotărîre ca această iniţiativă să capete viaţă cât mai curând. Luând cuvântul numeroşi tineri s-au angajat să sprijine această iniţiativă, pornind imediat la aplicarea ei. Utemistul Petre Cojocaru a cerut să se adopte următoarele angajamente în vederea extinderii iniţiativei utemistuilui George Stratulat în întreaga uzină : Organizarea locurilor de muncă ale tinerilor să fie în aşa fel făcută încât materialele necesare pentru confecţionarea pieselor şi piesele prelucrate să fie rânduite astfel ca ele să fie la îndemână, dar să nu împiedice pe muncitori în timpul lucrului. Curăţirea locului de muncă de şpan şi alte materiale fără trebuinţă să fie făcută fără întârziere. Fiecare maşină să fie înzestrată cu toate cele necesare pentru menţinerea unei cât mai bune curăţenii. Fiecare tânăr muncitor va veni cu 10 minute înainte de începerea lucrului, pentru a-şi organiza locul de muncă, a-şi procura materialele necesare pentru piesele ce are de executat şi a-şi pregăti sculele. Dulapurile tinerilor, folosite pentru păstrarea sculelor, vor fi în aşa fel amenajate încât sculele să poată fi aşezate în ordinea importanţei şi necesităţii folosirii lor în cursul zilei de muncă. Aceste angajamente au fost aprobate de întregul tineret al uzinei într’o atmosferă de entuziasm. Se extinde iniţiativa tovarăşului Dobre Marin REŞIŢA (de la corespondentul nostru). Iniţiativa maistrului şef Marin Dobre de la sectorul strunguri mari al fabricii noi de maşini a combinatului „Sovrom-utilaj petrolifer“-Reşiţa, a găsit un viu răsunet în rândurile muncitorilor, maiştrilor, tehnicienilor şi inginerilor de la fabrica nouă de maşini şi fabrica de roţi. De curând la fabrica nouă de maşini a avut loc o adunare însufleţită la care au participat tehnicieni, maiştri, şefi de echipă, stahanovişti şi fruntaşi în producţie. Cei prezenţi au purtat discuţii vii în jurul acestei iniţiative, luându-şi angajamentul de a o extinde cât mai grabnic în toate locurile de muncă în cadrul fabricii noi de maşini. Luând cuvântul, maistrul stahanovist Victor Ferensi din sectorul strunguri universale, riboteze şi morteze, a a angajat în numele sectorului său să studieze această iniţiativă pentru a o apuca în viaţă cât mai curând. Tovarăşul Mazilu Ion maistrul de la sectorul strunguri mijlocii a subliniat importanţa deosebită ce o are această iniţiativă pentru creşterea continuă a nivelului profesional în vederea sporirii producţiei şi productivităţii muncii. El a arătat că şi în sectorul său sunt muncitori noi veniţi sau necalificaţi ca Mermeza Gavrilă şi Păsat Nicolae care nu-şi îndeplinesc sarcinile de plan, alături de Hohn Egon care-şi depăşeşte normele între 1—50 la sută. Mostici Mihai, Hangl Iosif şi alţii care-şi depăşesc normele între 50—90 la sută. Aplicând iniţiativa patriotică a maistrului Dobre Adarin — a spus Mazilu Ion — noi vom putea ridica tot mai mulţi muncitori în rândul celor mijlocii, apoi la nivelul fruntaşilor şi chiar la cel al stahanoviştilor, lucru de mare însemnătate pentru îndeplinirea planului cincinal în patru ani. Maistrul Găinaru Petru de la sectorul palete, a arătat că în sectorul lui mai sunt în special tinere, ca de pildă tovarăşa Catană Maria, necalificate, care nu-şi îndeplinesc sarcinile de plan. Au urmat la cuvânt tovarăşii Moldovanu Tănase, Bălan Petru şi alţii care au susţinut cu căldură iniţiativa maistrului Dobre Marin, angajându-se să o introducă cât mai curând în rândul muncitorilor. Stahanovistul utemist Peia Tudor, susţinând iniţiativa maistrului Dobre Marin, s-a angajat să ajute continuu în muncă pe tânărul Heffner Francisc, până ce aceasta va întruni condiţiile să devină stahanovist Din ţările de democraţie populară ★ ★ R. P. Chineză CADRE NOI PENTRU MARILE CONSTRUCŢII Peste 20.000 de tineri, fii de muncitori şi ţărani, precum şi muncitori industriali primesc în prezent instrucţia necesară pentru a deveniingineri sau cadre cu o calificare superioară necesare operei de industrializare a ţării. Aceştia studiază în şcolile medii, care au fost înfiinţate special pentru ei, şi după un studiu intens, care durează trei ani, ei vor primi o pregătire superioară de specialitate. Fiecare din aceşti tineri are trei ani de experienţă fie în fabrici, fie în mine, fie în activitatea revoluţionară. Printre ei se află numeroşi eroi ai muncii şi eroi pe câmpul de luptă Se află deasemeni tineri muncitori cunoscuţi în întreaga ţară ca mecanicul Ana Hen-cian, torcătoarea Ho Cien-siu şi muncitoarea Tien Kue-In, mecanic de locomotivă. Ministrul învățământului superior a hotărât să înscrie în anii viitori în aceste școli un număr tot mai mare de tineri eroi ai muncii. R. P. Bulgaria CREŞTE ORAŞUL DIMITROVO Creşte Dimitrovo, oraşul ce poartă numele nemuritorului Gheorghi Dimitrov. Aginerii din Dimitrovo, precum şi toţi oamenii muncii din acest oraş şi raion construesc liber viaţa lor minunată. Ei sunt siguri de ziua de mâine, deoarece partidul şi guvernul popular au grijă de ei, pentru că ei sunt stăpâni pe viaţa lor. Minerii şi muncitorii muncesc cu râvnă pentru a extrage mai mult cărbune, constructorii de maşini de la uzina „Stalin“ fabrică minunate maşini, constructorii şi montorii de la uzina metalurgică „Lenin“ construesc cu un eroism fără precedent prima uzină metalurgică din R.P. Bulgaria Pe locuri înainte virane s’au construit pentru muncitori sute de apartamente însorite In 8 ani de putere populară construcţiile de locuinţe şi alte construcţii pentru nevoile oamenilor muncii au întrecut pe cele executate în 50 de ani,până în 1944, sub regimul capitalist. Puterea populară a construit 1031 apartamente higienice şi confortabile pentru muncitorii cu familie, iar pentru 3500 muncitori necăsătoriţi au fost construite cămine. Sunt în curs de construire alte 74 apartamente şi două cămine. Se construeşte în ritm rapid viitorul cartier Dimitrovo-Est. La Dimitrovo construcţiile iau un deosebit avânt. Oraşul se dezvoltă necontenit Potrivit noului plan urbanistic se prevăd următoarele construcţii: 2 şcoli medii noi. Casa, Consiliilor populare, Casa culturală, un mare hotel modern, un teatru, două policlinici,o fabrică de pâine, o spălătorie şi o baie, trei creşe şi altele. Regimul popular are o deosebită grijă pentru ocrotirea sănătăţii oamenilor muncii din Dimitrovo. Recent a fost construit primul preventoriu pentru mineri, unde fără a ieşi din producţie, minerii îşi refac forţele, căpătând o hrană excelentă şi asistenţa medicală necesară. Până la sfârşitul anului curent va fi complect gata şi noul sanatoriu. | în patru ani! ★ Planul lunar ,în 16 zile Folosind bogata experienţă a stahanoviştilor sovietici, tinerii de la atelierele C.F.R. Paşcani au obţinut în cadrul întrecerilor socialiste pornite în cinstea celui de al treilea Congres al Sindicatelor din R.P.R. noi succese în lupta pentru îndeplinirea planului de producţie. Astfel brigada nr. 1 de calitate, brigada stahanovistă, condusă de utemistul Iosub Constantin din secţia II-a vagoane marfă, şi-a terminat planul lunar în pre-normă de la data de 16 ianuarie, realizând totodată o economie de material în valoare de 250 lei. Acest lucru a fost posibil datorită aplicării metodelor sovietice Ciurchih şi Voroşin. Deasemeni brigada de producţie Nr. 6 din secţia piese-schimb, întrebuinţând în munca sa aceleaşi metode, a reuşit să îndeplinească planul în pre-normă la data de 20 Ianuarie. Corespondent VASILE TIMOFTE Brigada — de cinci ori fruntaşă . In cinstea conferinţei regionale U.T.AL Craiova, brigada de calitate şi economii din secţia transformatori a fabricii „Electroputere“ din oraşul Craiova, îndrumată de comitetul de partid şi sprijinităde comitetul organizaţiei de bază U.T.M., dă tot mai multe produse pentru îndeplinirea cincinalului în patru ani. Astfel, această brigadă de calitate și economii condusă de utemistul Cucu Virgil, aplicând cu succes metoda graficului orar a slahanovistei Valentina Hrisanova a reușit să termine planul pe luna ianuarie la data de 19 Ianuarie, iar până la data de 26 Ianuarie colectivul acestei brigăzi a realizat 40 la sută din angajamentul luat peste plan. S-au evidenţiat în muncă utemiştii Fira Constantin, Popa Nicolae, Chiciu Nicoliţa şi alţii. Brigada a reuşit astfel să câştige pentru a cincea oară, consecutiv, drapelul de brigadă fruntașă. Corespondent ARISTICA BAGHINA