Scînteia Tineretului, mai 1968 (Anul 24, nr. 5893-5917)

1968-05-03 / nr. 5893

ORGAN CENTRAL AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST ANUL XXIV, SERIA II, NR. 5893 1 PAGINI 30 BANI VINERI 3 MAI 1968 Proletari din toate ţările, uniţi-vă ! 1 Mai, orele 19,00 Peste 30.000 de tineri bucureşteni participanţi la competiţia veseliei! Citiţi in pag. a IlI-a reportajul nostru: Carnavalul carnavalurilor Trec rînduri-rînduri coloanele de entuziasm ale ţării La orele generoase ale entuziasmului celei mai categorice zile a primăverii, ţara a sărbătorit întîiul de mai, ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, a frăţiei muncitorilor de pretutindeni, într-o vibrantă manifestare a unităţii poporului în jurul partidului a cărui principialitate şi consecvenţă în înfăptuirea neabătută a liniei politice a Congresului al IX-lea, a hotărîrilor Conferinţei Naţionale ne umplu inimile de nestrămutată încredere şi cald devotament faţă de conducătorul destinelor României spre culmile civilizaţiei şi progresului social, Partidul Comunist Român Raportînd succesele obţinute şi în acest an în întîmpinarea zilei de 1 Mai, oamenii muncii din Capitală şi din celelalte oraşe ale ţării au manifestat pentru prietenia trainică şi frăţească cu toate popoarele ţărilor socialiste, pentru solidaritatea internaţională cu cei ce muncesc din întreaga lume, pentru întărirea unităţii de luptă împotriva imperialismului a tuturor forţelor progresiste contemporane, au exprimat solidaritatea lor cu lupta eroicului popor vietnamez, în Capitală, bulevardele şi toate căile de acces spre Piaţa Aviatorilor — scena tradiţională a sărbătorilor populare — s-au transformat în prima zi a lui mai într-o uriaşă confluenţă a marilor energii ale muncii, a fluviului uman alcătuit din cei peste 250 000 bucureşteni veniţi la demonstraţie cu flori, pancarte şi grafice ilustrînd succesele obţinute în opera de edificare socialistă a ţării. Şi de data aceasta, Piaţa Aviatorilor a îmbrăcat haina festivă. Deasupra tribunei centrale se află un mare glob pămîntesc şi un steag roşu cu data festivă — 1 Mai. Pe o eşarfă purpurie ce înconjoară globul este înscrisă chemarea . ..Proletari din toate ţările, uniţi-vă !“ iar dedesubt urarea „Trăiască 1 Mai, ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, ziua frăţiei muncitorilor de pretutindeni!“. Sunt, de asemenea, înscrise urările : „Trăiască Partidul Comunist Român, conducătorul încercat al poporului, inspiratorul şi organizatorul victoriilor noastre !“, „Trăiască şi înflorească, scumpa noastră patrie — Republica Socialistă România !“ De cealaltă parte a pieţii, deasupra tribunei, se înalţă un mare medalion cu portretele dascălilor proletariatului : Marx, Engels, Lenin, iar dedesubt urarea „Trăiască unitatea ţărilor socialiste, a mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale!“ Medalionul este încadrat cu urările „Trăiască poporul român, constructor al socialismului „Trăiască pacea şi prietenia între popoare !“ Sute de drapele roşii şi tricolore flutură deasupra mulţimii aflate în piaţă pentru a lua parte la miting. Oamenii muncii poartă stema partidului şi a ţării, portretele membrilor Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R. Ora 9. Miile de oameni ai muncii aflaţi în piaţă salută cu aplauze şi urale îndelungi Sosirea conducătorilor partidului şi statului nostru, în tribuna centrală iau loc tovarăşii 3 Nicolae Ceauşescu, Ion Gheorghe Maurer, Gheorghe Apostol, Emil Bodnaraş, Paul Niculescu-Mizil, Virgil Trofin, Ilie Verdeţ, Maxim Berghianu, Florian Dănălache, Constantin Drăgan, Janos Fazekaş, Gheorghe Rădulescu, Leonte Răutu, Vasile Vîlcu, Ştefan Voitec, membrii supleanţi ai Comitetului Execu(Continuare In pag. a 11-a) tribuna centrală în timpul demonstraţiei oamenilor muncii din Capitală Rinduri, rînduri trec prin faţa tribunei colectivele de muncă de la Uzina „Semănătoarea" şi Fabrica de maşini-unelte şi agregate — Bucureşti Foto: AGERPRES Cuvintarea tovarăşului EMIL BODNARAŞ Dragi tovarăşi, Stimaţi oaspeţi de peste hotare, Sărbătorim astăzi, împreună cu clasa muncitoare de pretutindeni, cu forţele muncitoreşti revoluţionare din toate ţările, cu întreaga omenire progresistă, Ziua solidarităţii şi frăţiei internaţionale a oamenilor muncii în lupta lor pentru o viaţă demnă şi liberă, pentru independenţă naţională şi eliberare socială, pentru democraţie, socialism şi pace. Cu prilejul acestei mari sărbători, Comitetul Central al Partidului Comunist Român, Consiliul de Stat şi Consiliul de Miniştri adresează muncitorilor, ţăranilor, inginerilor şi tehnicienilor, oamenilor de ştiinţă, cultură şi artă, întregului popor muncitor al ţării (Continuare in pag. a IlI-a) Masă tovărăşească oferită de C. C. al P. C. R. Comitetul Central al Partidului Comunist Român a oferit, după marea demonstraţie de 1 Mai a oamenilor muncii din Capitală, o masă tovărăşească în parcul Palatului Snagov. Au luat parte tovarăşii Nicolae Ceauşescu, Ion Gheorghe Maurer, Gheorghe Apostol, Emil Bodnaraş, Paul Niculescu-Mizil, Virgil Trofin, Ilie Verdeţ, Maxim Berghianu, Florian Dănălache, Constantin Drăgan, Janos Fazekaş, Gheorghe Rădulescu, Leonte Răutu, Vasile Vîlcu, Ştefan Voitec, membrii supleanţi ai Comitetului Executiv, secretarii C.C. al P.C.R., vicepreşedinţi ai Consiliului de Stat şi ai Consiliului de Miniştri. Au luat parte, de asemenea, membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, conducători ai unor instituţii centrale şi organizaţii obşteşti, numeroşi membri de partid din ilegalitate şi alţi vechi militanţi ai mişcării muncitoreşti din ţara noastră, activişti de partid, generali şi ofiţeri superiori, conducători ai unor mari întreprinderi bucureştene, oameni de ştiinţă, cultură şi artă. In timpul mesei, care s-a desfăşurat într-o atmosferă caldă, tovărăşească, primit cu puternice şi îndelungi aplauze, a luat cuvîntul tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al C.C. al P.C.R. (Agerpres) Cuvîntul rostit de NICOLAE CEAUŞESCU Stimaţi tovarăşi, Această masă este închinată tradiţionalei zile de 1 Mai, Sărbătoarea primăverii, ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc din întreaga lume. Mulţi dintre dumneavoastră au participat la numeroase sărbătoriri de 1 Mai în condiţiile grele ale regimului burghezo-moşieresc. Era in tradiţia mişcării noastre muncitoreşti, a partidului nostru de a sărbători 1 Mai ca zi de luptă împotriva asupririi, pentru drepturi şi libertăţi democratice, pentru o viaţă mai bună, pentru o societate in care cei ce muncesc să se simtă cu adevărat stăpînî pe munca lor, pe destinele patriei lor. Sărbătorim acum 1 Mai in condiţiile în care clasa muncitoare, ţărănimea, intelectualitatea, întregul popor a devenit stăpîn pe destinele sale, şi sub conducerea partidului comunist, făureşte orînduirea pentru care s-au jertfit mulţi din luptătorii de frunte ai poporului român. Putem spune, intr-adevăr, că pentru noi, astăzi 1 Mai e o zi de sărbătoare, în care poporul nostru trece în revistă victoriile obţinute în construcţia socialismului, în făurirea vieţii noi, în dezvoltarea continuă a economiei, ştiinţei, culturii, în ridicarea nivelului său de viaţă. Sunt minunate victoriile pe care poporul român le-a obţinut sub conducerea partidului în făurirea noii orînduiri sociale. (Continuare in pag. a 111-a)