Scînteia Tineretului, iulie 1976 (Anul 32, nr. 8432-8458)

1976-07-01 / nr. 8432

DELEGAŢIA P. I., CONDUSĂ DE TOVARĂŞUL ILE CEAUŞESCU, CARE A PARTICIPAT LA LUCRĂRILE CONFERINŢEI PARTIDELOR COMUNISTE ŞI MUNCITOREŞTI DIN EUROPA, S A ÎNAPOIAT IN CAPITALA 1 -17 Delegaţia Partidului Comunist Român, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, care a participat la lucrările Conferinţei partidelor comuniste şi muncitoreşti din Europa, ce s-au desfăşurat la Berlin, s-a întors, miercuri seara, în Capitală. Din delegaţie au făcut parte tovarăşii Emil Bobu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., Dumitru Popescu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., Ştefan Andrei, membru supleant al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., Ştefan Voicu, membru al C.C. al P.C.R., Vasile Şandru, adjunct de şef de secţie la C.C. al P.C.R. Aeronava oficială a aterizat la ora 21,35, pe aeroportul Otopeni. La scara avionului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost întimpinat de tovarăşa Elena Ceauşescu, de tovarăşii Manea Mănescu, Gheorghe Cioară, Lina Ciobanu, Janos Fazekas, Petre Lupu, Paul Niculescu, Gheorghe Oprea, Gheorghe Pană, Ion Păţan, Gheorghe Rădulescu, Leonte Răutu, Virgil Trofin, Iosif Uglar, Ilie Verdeţ, Vasile Vilcu, Ştefan Voitec, Iosif Banc, Mihai Dalea, Miu Dobrescu, Mihai Gere, Nicolae Giosan, Ion Iliescu, Ion Ioniţă, Vasile Patelineţ, Mihai Telescu, Ion Iîpsiţ, de membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, de conducători de instituţii centrale şi organizaţii obşteşti, personalităţi ale vieţii ştiinţifice şi culturale. Era defaţă, ambasadorul Republicii Democrate Germane la Bucureşti, Hans Voss. Secretarul general al partidului a fost salutat, la sosire, de numeroşi locuitori ai Capitalei, care l-au aclamat îndelung, exprimindu-i direct şi cald sentimentele lor de profundă dragoste şi stimă. Plecarea din Berlin Delegaţia Partidului Comunist Român, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, care a participat la lucrările Conferinţei partidelor comuniste şi muncitoreşti din Europa, a plecat miercuri seara spre patrie. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, a fost salutat cu căldură, înainte de plecare, de tovarăşul Erich Honecker, secretar general al Comitetului Central al Partidului Socialist Unit din Germania. La aeroportul Schönefeld din Berlin, oaspeţii români au fost conduşi de tovarăşii : Willi Stoph, membru al Biroului Politic al C.C. al P.S.U.G., Horst Sindermann, membru al Biroului Politic al C.C. al P.S.U.G., Herman Axen, membru al Biroului Politic, secretar al C.C. al P.S.U.G., Paul Werner, membru al Biroului Politic, secretar al C.C. al P.S.U.G., Gerhard Gruneberg, membru al Biroului Politic, secretar al C.C. al P.S.U.G., Heinz Hoffmann, membru al Biroului Politic al C.C. al P.S.U.G., Harry Tisch, membru al Biroului Politic al C.C. al P.S.U.G., Egon Krenz, membru supleant al Biroului Politic al C.C. al P.S.U.G. Pionieri au oferit secretarului general al Partidului Comunist Român, membrilor delegaţiei, buchete de flori. Au fost prezenţi, de asemenea, ambasadorul Republicii Socialiste România în R.D. Germană, Constantin Niţă, membri ai ambasadei. Numeroşi corespondenţi de presă, fotoreporteri, operatori ai Radioteleviziunii au înregistrat momentele plecării delegaţiei Partidului Comunist Român. Proletari din toate ţările, uniţi-vă! ANUL XXXII, SERIA II, Nr. 8 432 4 PAGINI 30 BANI JOI 1 IULIE 1976 ÎNCHEIEREA LUCRĂRILOR CONFERINŢEI La 30 iunie 1976 şi-a încheiat lucrările Conferinţa partidelor comuniste şi muncitoreşti din Europa. In cursul celei de-a doua zi a lucrărilor au luat cuvintul tovarăşii Iosip Broz Tito, preşedintele Uniunii Comuniştilor din Iugoslavia, Lars Werner, preşedintele Partidului de Stînga Comuniştii din Suedia, Erich Jonecker, secretar general al Comitetului Central al Partidului Socialist Unit din Germania, Enrico Berlinguer, secretar general al Partidului Comunist Italian, Dominique Urbany, preşedintele Partidului Comunist din Luxemburg, Alvaro Cunhal, secretar general al Partidului Comunist Portughez, Georges Marchais, secretar general al Partidului Comunist Francez, Martin Gumniar Knutsen, preşedintele Partidului Comunist din Norvegia, Ermenegildo Gasperoni, preşedintele Partidului Comunist San Marinez, Janos Kadar, prim-secretar al Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Socialist Ungar. Cele patru şedinţe din cea de-a doua zi a lucrărilor au fost prezidate de tovarăşii Georges Marchais, secretar general al Partidului Comunist Francez, Harilaos Florakis, prim-secretar al Comitetului Central a! Partidului Comunist din Grecia, Gordon McLennan, secretar general al Partidului Comunist din Marea Britanie, Michael O’Riordan, secretar general al Partidului Comunist din Irlanda. In încheierea lucrărilor, Conferinţa a hotărit să adopte şi să publice documentul final „Pentru pace, securitate, colaborare şi progres social in Europa“. Lucrările conferinţei s-au desfăşurat intr-o atmosferă frăţească, constructivă. Reprezentanţii partidelor comuniste şi muncitoreşti participante la Conferinţă şi-au exprimat convingerea că realizarea marilor obiective definite in cadrul acestei importante reuniuni corespunde intereselor tuturor popoarelor şi va constitui o însemnată contribuţie la cauza păcii, independenţei naţionale, democraţiei şi socialismului in întreaga lume. * După amiază, Comitetul Central al Partidului Socialist Unitdin Germania a oferit o recepţie în onoarea delegaţiilor care au participat la Conferinţa partidelor comuniste şi muncitoreşti din Europa. Lucrările Camerei legislative a consiliilor populare Miercuri, 30 iunie, s-au desfăşurat, în Capitală, lucrările primei şedinţe a Camerei legislative a consiliilor populare — organ permanent cu caracter deliberativ, în compunerea căruia intră totalitatea deputaţilor membri ai comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti. La lucrări au participat tovarăşii Ştefan Voitec, Janos Fazekas, Paul Niculescu, Iosif Uglar, Ilie Verdeţ şi Mihai Marinescu viceprim-ministru al guvernului, preşedintele Comitetului de Stat al Planificării. Au luat parte, de asemenea, cadre din conducerea unor ministere, instituţii centrale şi organizaţii de masă. Din Împuternicirea preşedintelui republicii, prima şedinţă a Camerei legislative a fost deschisă de tovarăşul Ştefan Voic, vicepreşedinte al Consiliului de Stat. Cu acest prilej a fost transmis Camerei legislative un salut călduros şi urări de succes deplin in realizarea sarcinilor care stau în faţa acestui înalt for democratic, din partea secretarului general al Partidului Comunist Român, preşedinţie Republicii Socialiste România, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU. Camera legislativă, expresie a preocupării continue pentru perfecţionarea organizării şi conducerii societăţii socialiste, pe baza îmbinării armonioase dintre activitatea centrală şi cea locală, a participării tot mai active a oamenilor muncii — fără deosebire de naţionalitate — la conducerea întregii vieţi economice şi sociale din ţara noastră, a menţionat vorbitorul, e chemată să analizeze probele majore ale dezvoltării snitaţilor administrativ-teritoriale, să dezbată şi să se pronunţe asupra proiectelor de legi privind activitatea multilaterală şi complexă a organelor locale ale puterii şi administraţiei de stat. Crearea Camerei legislative scoate în evidenţă, o dată in plus, spiritul creator în care conducerea partidului nostru, tovarăşul Nicolae Ceauşescu concep dezvoltarea cadrului instituţional al participării maselor, la actul de decizie, la opera de construire a noii societăţi. Alături de Congresul şi Conferinţele, consiliilor populare, Camera legislativă marchează creşterea substanţială a rolului ce revine organelor locale in înfăptuirea Programului partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi de înaintare a ţării spre comunism. Caracterul de lucru şi funcţiile însemnate ale Camerei sunt de natură să creeze o largă emulaţie în rindul deputaţilor consiliilor populare, să contribuie la perfecţionarea stilului şi metodelor activităţii acestora şi să sporească capacitatea consiliilor populare în vederea mobilizării oamenilor muncii pentru asigurarea realizării şi depăşirii sarcinilor din planul naţio(Continuare in pag. a 111-a) Raid în judeţul Ialomiţa • „Avem o generaţie de tineri foarte dotată pentru creaţie ştiinţifică şi tehnică“ 1 . — Un dialog, in timpul examenului de stat, la Facultatea de mecanică din Bucureşti — • Subredacţiile noastre judeţene transmit în pagina a ll-a OPERA DE ARTĂ FAŢĂ ÎN FAŢĂ CU EROII CARE AU INSPIRAT-O LA HUNEDOARA, CU ŞI DESPRE OAMENII OŢELULUI Despre Hunedoara s-a scris mai mult decit despre oricare alt oraş al ţării. Muncitorii de pe platformele oţelăriilor, jurnaliştii, cocsarii, laminatorii au devenit eroi de roman, teatru, film, le-au fost dedicate cîntece şi versuri, evidenţiindu-li-se eroismul muncii de fiecare zi. Se recunosc însă în operele ce le sunt dedicate ? Iată tema unei mese rotunde care i-a aşezat, faţă in faţă, pe creatori şi eroii lor. Au participat : Ştefan Tripşo, maistru oţelar, Erou al Muncii Socialiste, Nicolae Mărculescu, maistru jurnalist, Erou al Muncii Socialiste, Constantin Palea, tehnician la cocserie, Ioan Clep, oţelar, Liviu Iacoboni, secretarul comitetului U.T.C. de la Combinatul siderurgic, Valentina Mătuşa, studentă la Institutul de subingineri, constantin Diaconescu, maistru la Întreprinderea de construcţii siderurgice, Erou al Muncii Socialiste, Radu Ciobanu, prozator, membru al Uniunii Scriitorilor, Neculai Chirica, Valerie Birgău, Eugen Evu, poeţi, Ernest Kovács, Ioan Şeu, sculptori, Nicolae Gastone, secretar artistic la Teatrul de estradă, în pagina a 2-a Cu prilejul participării la Conferinţa partidelor comuniste şi muncitoreşti din Europa INTÎLNIRI ALE TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU__ Cu tovarăşul Leonid Ilici Brejnev La 30 iunie a avut loc, la Berlin, o întîlnire a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, cu tovarăşul L. I. Brejnev, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice. . Efectuind un schimb de păreri asupra desfăşurării lucrărilor Conferinţei partidelor comuniste şi muncitoreşti din Europa,ei şi-au exprimat convingerea că rezultatele acestei conferinţe vor servi la dezvoltarea colaborării dintre partidele comuniste, vor exercita o influenţă favorabilă asupra tuturor forţelor progresiste, revoluţionare de pe continent. Tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi L. I. Brejnev au abordat, de asemenea, unele probleme actuale privind adîncirea şi dezvoltarea in continuare a legăturilor reciproce dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist al Uniunii Sovietice, dintre România şi Uniunea Sovietică. întrevederea s-a desfăşurat intr-o atmosferă caldă, tovărășească. Cu tovarăşul Erich Honecker Intre tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, şi tovarăşul Erich Honecker, secretarul general al Comitetului Central al Partidului Socialist Unit din Germania, a avut loc miercuri o intilnire. în cadrul convorbirilor au fost abordate probleme ale dezvoltării,din continuare, pe multiple planuri, a relaţiilor de prietenie, colaborare prietenească între partidele şi guvernele celor două ţări. La întîlnire, desfăşurată într-o atmosferă cordială, tovărăşească, au luat parte tovarăşii Emil Bobu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., Dumitru Popescu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., și Ștefan Andrei, membru supleant al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R. Din partea P.S.U.G. au participat tovarășii Hermann Axen, membru al Biroului Politic, secretar al C.C. al P.S.U.G., și Paul Verner, membru al Biroului Politic, secretar al"C.C. al P.S.U.G. Cu tovarăşul Edward Gierek Miercuri,30 iunie, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, s-a întîlnit cu tovarăşul Edward Gierek, prim-secretar al Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Unit Polonez. Au participat tovarăşii Emil Bobu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., Dumitru Popescu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., Ștefan Andrei, membru supleant al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R. Au luat parte Edward Babiuch, membru al Biroului Politic, secretar al C.C. al P.M.U.P., Andrzej Werblan, secretar al C.C. al P.M.U.P., Jerzy Waszczuk, membru al C.C. al P.M.U.P. In cadrul întrevederii au fost abordate unele probleme ale mişcării comuniste , înscrise pe agenda Conferinţei partidelor comuniste şi muncitoreşti din Europa, în cursul schimbului de păreri cu privire •• la dezvoltarea relaţiilor româno-polone s-a exprimat deopotrivă dorinţa de a se întreprinde noi paşi în direcţia adîncirii prieteniei şi diversificării pe multiple planuri a colaborării, a amplificării relaţiilor dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Muncitoresc Unit Polonez, dintre Republica Socialistă, România şi Republica Populară Polonă. întrevederea s-a desfăşurat într-o atmosferă tovărăşească, prTmarl miotonio RELATAM IN PAGINA A III-A--- INTÎLNIRI ALE TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU • Cu tovarăşul Gustav Husak • Cu tovarăşul Janos Kadar • Cu tovarăşul Georges Marchais