Scînteia Tineretului, iulie 1977 (Anul 33, nr. 8743-8768)

1977-07-01 / nr. 8743

Proletari din toate ţările, uniţi-vă! ORGAN CENTRAL AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST LUCRĂRILE SESIUNII MARII ADUNĂRI NAŢIONALE Joi difrinuaţi au fost reluate In plen lucrările celei de-a V-a sesiuni a celei de-a Vil-a legislaturi a Marii Adunări Naţionale. Deputaţii şi invitaţii au salutat cu îndelungi şi puternice aplauze sosirea in sală, în lojile oficiale, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a tovarăşului Manea Mănescu, a tovarăşei Elena Ceauşescu, a tovarăşilor Emil Bobu, Cornel Burtică, Gheorghe Cioară, Lina Ciobanu, Ion Dincă, Emil Drăgănescu, Janos Fazekas, Ion Ioniţă, Petre Lupu, Paul Niculescu, Gheorghe Oprea, Gheorghe Pană, Ion Păţan, Dumitru Popescu, Gheorghe Rădulescu, Leonte Răutu, Virgil Trofin, Iosif Uglar, Ilie Verdeţ, Ştefan Voitec. In sală se aflau, de asemenea, membrii supleanţi ai Comitetului Politic Executiv, secretarii C.C. al P.C.R. La lucrările sesiunii iau parte, in calitate de invitaţi, membri ai C.C. al P.C.R., miniştri, conducători de instituţii centrale şi organizaţii obşteşti, reprezentanţi ai oamenilor muncii, personalităţi ale vieţii noastre ştiinţifice, culturale şi artistice, ziarişti români şi corespondenţi ai presei străine. Erau de faţă şefi ai misiunilor diplomatice acreditaţi la Bucureşti. Tovarăşul Nicolae Giosan, preşedintele Marii Adunări Naţionale, a deschis şedinţa înaltului for legislativ al Republicii Socialiste România. La propunerea Biroului Marii Adunări Naţionale, deputaţii au adoptat în unanimitate următoarea ordine de zi : 1. — Validarea alegerii tovarăşei Elena Naeca deputat în circumscripţia electorală nr. 1 Giurgiu şi depunerea jurămintului de credinţă şi devotament faţă de Republica Socialistă România. 2. — Proiectul legii privind impozitul pe fondul total de retribuire al unităţilor socialiste de stat. 3. — Proiectul legii privindimpozitul agricol. 4. — Proiectul legii privind pensiile de asigurări sociale de stat şi asistenţa socială. 5. — Proiectul legii privind pensiile şi alte drepturi de asigurări sociale ale membrilor cooperativelor agricole de producţie. 6. — Proiectul legii privind pensiile şi alte drepturi de asigurări sociale ale ţăranilor cu gospodărie individuală din zonele necooperativizate. 7. — Proiectul legii privind rolul şi atribuţiile maistrului in producţie. 8. — Proiectul legii calităţii produselor şi serviciilor. 9. — Proiectul legii privind asigurarea durabilităţii, siguranţei în exploatare, funcţionalităţii şi calităţii construcţiilor. 10. — Proiectele de legi pentru aprobarea decretelor cu putere de lege emise de Consiliul de Stat. 11. — Eliberarea şi alegerea unor secretari ai Marii Adunări Naţionale. 12. — Modificări in componenţa unor comisii permanenta ale Marii Adunări Naţionale. La primul punct de pe ordinea de zi, deputaţii au votat validarea alegerii ca deputat In circumscripţia electorală nr. 1 Giurgiu, judeţul Ilfov, a tovarăşei Elena Nae, care a depus apoi jurămîntul de credinţă şi devotament faţă de Republica Socialistă România. Incontinuare, deputaţii au adoptat propunerea Biroului Marii Adunări Naţionale ca Proiectul legii privind impozitul pe fondul total de retribuire al unităţilor socialiste de stat şi Proiectul legii privind impozitul agricol să fie prezentate intr-o singură expunere comună, urmată de un singur raport comun al comisiilor permanente şi de discuţia generală comună, procedîndu-se apoi, separat, pentru fiecare proiect în parte, la discuţia pe articole şi la votarea legii. Ca urmare, tovarăşul Florea Dumitrescu, ministrul finanţe,lor, a prezentat expunerea la aceste proiecte de legi, iar deputatul Ilie Şalapa, preşedintele Comisiei pentru industrie şi activitate economico-financiară, a prezentat Raportul comisiilor permanente care au avizat proiectele de legi supuse dezbaterii. A urmat dezbaterea generală asupra celor două proiecte de legi, la care au luat cuvîntul deputaţii Ştefan Bobeş, Elena Galea, Miloş Jivanov, Gheorghe Blaj, Aurica Munteanu, Horia Tatu, Gheorghe Dinu, Constantin Herescu şi Ioan Iancu. în continuare, după examinarea separată, pe articole, a celor două proiecte, Marea Adunare Naţională a adoptat în unanimitate Legea privind impozitul, pe fondul total de retribuire al unităţilor socialiste de stat şi Legea privind impozitul agricol. Deputaţii au adresat apoi propunerea Biroului Marii Adunări Naţionale ca Proiectul legii privind pensiile de asigurări sociale de stat şi asistenţa socială, Proiectul legii privind pensiile şi alte drepturi de asigurări sociale ale membrilor cooperativelor agricole de producţie, şi Proiectul legii privind pensiile şi alte drepturi de asigurări sociale ale ţăranilor cu gospodărie individuală din zonele necooperativizate să fie prezentate într-o singură expunere comună, urmată de raportul comun al comisiilor permanente care le-au examinat şi de discuţia generală, comună, procedindu-se, separat, pentru fiecare proiect în parte, la discuţia pe articole şi la votarea legii. Pentru a expune aceste proiecte de legi a luat cuvintul tovarăşul Gheorghe Pană, preşedintele Consiliului Central al Uniunii Generale a Sindicatelor din România, ministrul muncii. Deputata Olimpia Solomonescu, vicepreşedinte al Comisiei pentru sănătate, muncă, asigurări sociale şi protecţia mediului, a prezentat Raportul comisiilor (Continuare in pag. a II-a) In paginile 2 si 3 • EXPUNEREA LA PROIECTELE DE LEGI PRIVIND PENSIILE • EXPUNEREA LA PROIECTELE DE LEGI PRIVIND IMPOZITUL PE FONDUL TOTAL DE RETRIBUIRE AL UNITĂŢILOR SOCIALISTE DE STAT ŞI IMPOZITUL AGRICOL • RAPORTUL COMUN AL COMISIILOR PERMANENTE ALE MARII ADUNĂRI NAŢIONALE HOTĂRÎRILE PLENAREI C.C. AL P.C.R. Noi şi importante măsuri pentru înfăptuirea cu succes a Programului partidului, pentru progresul multilateral al României socialiste ,,Am deplina convingere ca măsurile luate astăzi, in mod deosebit cele legate de domeniul relaţiilor sociale, al activităţii de creaţie şi a mijloacelor de informare, vor exercita o puternică influenţă socială, vor dinamiza întreaga noastră activitate de partid şi de stat“. NICOLAE CEAUŞESCU Cu un deosebit interes, cu sentimente de unanimă satisfacţie şi mincirie, întregul nostru popor, tinera generaţie a României socialiste au luat cunoştinţă de hotărârile Plenarei C.C. al P.C.R., de cuvintarea rostită de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, prin care s-au trasat noi şi importante direcţii in vederea înfăptuirii cu succes a Programului partidului, pentru asigurarea progresului multilateral al patriei. Prin întreaga lor tematică, prin perspectivele luminoase pe care le deschid in faţa întregului tineret, aceste istorice documente asigură organizaţiilor U.T.C. un cîmp larg de iniţiativă, menit să confere dimensiuni calitativ superioare participării responsabile a tinerei generaţii la înfăptuirea obiectivelor Congresului al XI-lea. Impresionează în mod deosebit aria largă de probleme dezbătute in cadrul lucrărilor plenarei — de la cele care vizează economia naţională, creşterea nivelului de trai al oamenilor muncii, la cele privind transformarea revoluţionară a învăţămiratului românesc, educarea şi formarea tinerei generaţii in cultul muncii, al normelor de etică şi echitate socialistă, creşterea rolului factorilor de educare şi informare a maselor — rezultat firesc şi necesar al creşterii continue a rolului conducător al partidului în întreaga noastră viaţă economică şi socială. Impresionează, totodată, realismul şi justeţea hotăririlor adoptate, cutezanţa cu care deschid perspective noi acţiunii noastre conştiente in vederea continuării cu succes a mersului ascendent pe magistralele socialismului si comunismului. Subliniind caracterul complex, importanţa deosebită a acestor hotăriri, secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, aprecia că „aşa cum se arată şi în Programul partidului, problemele făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate sunt deosebit de complexe, ele presupun perfecţionarea activităţii economice, creşterea forţelor de producţie, precum şi perfecţionarea relaţiilor (Continuare in pag. a lll-a) ANUL XXXIII, SERIA II, Nr. 8 743 1977 4 PAGINI 30 BANI VINERI 1 IULIE TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU a primit scrisorile de acreditare a ambasadorului Republicii Niger Preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a primit, joi dimineaţa, pe lila Salifou, care şi-a prezentat scrisorile de acreditare în calitate de ambasador extraordinar şi plenipotenţiar al Republicii Niger in ţara noastră. Inmînind scrisorile de acreditare, ambasadorul Nigerului a transmis tovarăşului Nicolae Ceauşescu, din partea şefului statului Niger, locotenent colonel Seyni Kountche, preşedintele Consiliului Militar Suprem, un mesaj de prietenie şi cele mai călduroase urări, iar poporului român prosperitate şi bunăstare. Cu acest prilej preşedintele Nicolae Ceauşescu şi ambasadorul Republicii Niger au rostit scurte alocuţiuni. După solemnitatea prezentării scrisorilor de acreditare, preşedintele Nicolae Ceauşescu a avut o convorbire cordială cu ambasadorul Republicii Niger, lila Salifou. La solemnitate şi la convorbire au luat parte George Macovescu, ministrulafacerilor externe, şi Silviu Curticeanu, secretar prezidenţial şi al Consiliului de Stat. DECRET privind distincţiile de stat în Republica Socialistă România Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decretează CAPITOLUL I Dispoziţii generale Art. 1. — In Republica Socialistă România distincţiile de stat pot fi conferite cetăţenilor români care, prin rezultatele deosebite obţinute în diferite domenii ale vieţii politice, economice, ştiinţifice şi social-culturale, prin întreaga lor activitate, au adus o contribuţie de seamă la înfăptuirea politicii partidului şi statului de edificare a socialismului în patria noastră, la apărarea ţării şi a cuceririlor revoluţionare ale poporului. Art. 2. — Distincţiile de stat se instituie prin decret al Consiliului de Stat. Art. 3. — Distincţiile de stat se conferă de către Preşedintele Republicii Socialiste România, prin decret prezidenţial. Art. 4. — In condiţiile prevăzute prin decretele de instituire, distincţiile de stat pot fi conferite şi unităţilor socialiste, unităţilor militare şi drapelelor de luptă ale acestora, comunelor, oraşelor, municipiilor sau judeţelor, organizaţiilor de partid, organizaţiilor de masă şi obşteşti. Art. 5. — Distincţiile de stat pot fi conferite şi cetăţenilor altor state care au adus o contribuţie importantă la dezvoltarea relaţiilor de colaborare şi prietenie cu Republica Socialistă România, la înfăptuirea idealurilor de libertate, democraţie şi progres social, la triumful cauzei mişcării comuniste şi muncitoreşti mondiale, la dezvoltarea ştiinţei şi culturii universale, lamtărirea păcii şi securităţii in lume. Art. 6. — Propunerile pentru conferirea distincţiilor de stat se fac de organele de conducere colectivă ale unităţilor socialiste, de ministere şi alte organe centrale de stat, de organele centrale ale organizaţiilor cooperatiste ori ale celorlalte organizaţii de masă şi obşteşti, precum şi de către comitetele executive ale consiliilor populare judeţene sau al municipiului Bucureşti. CAPITOLUL II Dinstincţiile de stat Art. 7. — Distincţiile de stat in Republica Socialistă România sunt următoarele : a) titlul de onoare suprem „Erou al Republicii Socialiste România“ ; b) titlul de „Erou al Muncii Socialiste“ ; c) decoraţii ale Republicii Socialiste România ; d) decoraţii pentru rezultate deosebite obţinute în muncă ; e) decoraţii militare ; f) diplome de onoare pentru rezultate deosebite obţinute in activitatea ştiinţifică, didactică, artistică şi sportivă ; g) medalii comemorative. Decoraţiile cuprind ordine şi medalii. Art. 8. — Cea mai inaltă distincţie de stat in Republica Socialistă România este titlul de onoare suprem „Erou al Republicii Socialiste România“ şi se conferă pentru merite excepţionale în înfăptuirea politicii interne şi externe a Partidului Comunist Român, In apărarea patriei şi a cuceririlor revoluţionare ale poporului român, in opera de construire a socialismului. Art. 9. — După titlul de onoare suprem „Erou al Republicii Socialiste România“ se situează titlul de „Erou al Munci Socialiste“. Art. 10. — Decoraţiile Republicii Socialiste România sunt următoarele : A. ORDINE I. ordinul „Steaua Republicii Socialiste România“ și ordinul „Victoria Socialismului“, ambele ocupînd același loc ierarhic ; II. ordinul „23 August“ ; III. ordinul „Tudor Vladimirescu“. B. MEDALII— medalia „Tudor Vladimirescu“. Art. II. — Decoraţiile pentru rezultate deosebite obţinute în muncă,in diferite sectoare ale activităţii economice, ştiinţifice şi social-culturale, sunt următoarele : A. ORDINE — „Ordinul Muncii“ ; — ordinul „Meritul Agricol“ ; — ordinul „Meritul Ştiinţific“ ; — ordinul „Meritul Cultural“ ; — ordinul „Meritul Sanitar“ ; — ordinul „Meritul Sportiv“. B. Medalii — „Medalia Muncii“; — medalia „Meritul Agricol“ ; — medalia „Meritul Ştiinţific“; — medalia „Meritul Cultural“; — Medalia „Meritul Sanitar“; — medalia „Meritul Sportiv“. Art. 12. — Decoraţiile militare evit următoarele: A. Ordine I. Ordinul „Apărarea Patriei"; II. Ordinul „Pentru servicii deosebite aduse in apărarea orînduirii sociale si de stat“; III. Ordinul „Meritul Militar“. B. Medalii I. medalia „Pentru servicii deosebite aduse în apărarea orînduirii sociale şi de stat“; II. medalia „Virtutea ostăşească“; III. medalia „De strajă Patriei“; IV. medalia „Pentru paza contra incendiilor“; V. medalia „Meritul Militar“. In condiţiile prevăzute prin decretele de instituire, decoraţii militare pot fi conferite şi persoanelor civile. Art. 13. — Pentru rezultate deosebite obţinute în activitatea ştiinţifică, didactică, artistică şi sportivă se pot conferi următoarele diplome de onoare: — „Om de Ştiinţă Emerit“; — „Profesor Universitar Emerit“; — „Profesor Emerit“; — „învăţător Emerit“; — „Medic Emerit“; — „Artist al Poporului“;— „Maestru Emerit al Artei"; — „Artist Emerit“; — „Maestru Emerit al Sportului“. Art. 14. — Mamelor care au născut şi crescut mai mulţi copii li se pot conferi următoarele decoraţii: I. ordinul „Mamă Eroină“ ; II. ordinul „Gloria Maternă“ ; III. „Medalia Maternităţii“. Art. 15. — Medaliile comemorative sunt cele instituite pentru comemorarea unor evenimente importante din istoria patriei sau a altor evenimente de însemnătate naţională. Art. 16. — Decoraţiile Republicii Socialiste România sunt ierarhic superioare celorlalte decoraţii. Intre decoraţiile pentru rezultate deosebite obţinute în muncă, decoraţiile militare şi diplomele de onoare nu se stabileşte o ordine ierarhică. CAPITOLUL III Recompense şi alte drepturi ce se acordă cetăţenilor români cărora li s-au conferit distincţii de stat Art. 17. — Cetăţenii români cărora li se conferă titlul de „Erou al Muncii Socialiste“ sau ordine primesc, la acordarea acestora, o recompensă bănească diferenţiată în raport cu ierarhia şi clasa distincţiilor, după cum urmează: (Continuare tn pag. a ll-a) NICOLAE CEAUŞESCU Preşedintele Republicii Socialiste România Distincţia Cuantumul recompensei — lei — titlul de „Erou al a sondot Muncii Socialiste“ _______________9 ouu Lei______________ I_______II III IV V f— ordinul „Steaua Republicii Socialiste România“ 3 500 3 000 2 500 X 500 1 000 — ordinul „Victoria Socialismului“ 3 500 — ordinul „23 August“ 3 000 2 500 1 500 1 000 500 — ordinul „Tudor Vladimirescu“ 2 500 2 000 1 500 1 000 500 — „Ordinul Muncii“ 2 000 1 500 1 000 — ordinul „Apărarea Patriei“ 2 000 1 500 1 000 — ordinul „Pentru servicii deosebite aduse in apărarea orânduirii sociale si de stat“ 2 000 1 500 1 000 — ordinul „Meritul Militar“ 1 600 1 200 800 — ordinul „Meritul Agricol“ 1 600 1 200 800 700 500 — ordinul „Meritul Ştiinţific“ 1 600 1 200 800 — ordinul „Meritul Cultural“ 1 600 1 200 800 700 500 — ordinul „Meritul Sanitar“ 1 600 1 200 800 — ordinul „Meritul Sportiv" 1 600 1 200 800 1 . — ordinul „Mamă eroină“ 2 000 ,d — ordinul „Gloria Maternă“ 1 500 1 000 500 Imediat după terminarea stringerii orzului, in judeţul Ialomiţa s-a declanşat recoltatul griului, cu deosebire în unităţile agricole din sudul judeţului. Trebuie menţionat, faptul că, in condiţiile neprielnice ale vremii, mecanizatorii fructifică din plin fiecare „fereastră“ a timpului pentru ca suprafeţele cultivate cu soiuri timpurii să fie grabnic recoltate. In sprijinul mecanizatorilor din judeţ sunt aşteptaţi să sosească în aceste zile 350 mecanizatori din judeţul Botoşani cu tractoare şi pluguri care vor participa la efectuarea arăturilor în unităţile cooperatiste. De asemenea, din judeţul Iaşi vor veni 130 mecanizatori cu echipamentul complet de balotare a paielor, înainte de a relata cîteva secvenţe înregistrate de noi in cadrul consiliilor intercooperatiste Ciocăneşti, şi Roseţi semnalăm, contrar aşteptărilor, că I.M.A. Semănătoarea nu şi-a trimis pînă in prezent un delegat permanent, aşa cum ar fi trebuit, pentru a constata starea tehnică de funcţionare a celor 230 de Glorii, aflate în perioada de garanţie la Trustul S.M.A. Din această cauză înlăturarea defecţiunilor apărute în mod inerent şi la recoltatul orzului, se face foarte anevoios. După primele probe în lan, combinele S.M.A. Ciocăneşti au strins în ultimele două zile griul de pe 200 ha cu o producENCIU BOBÎRNICHE (Continuare in pag. a lil a) Prima urgenţă SECERIŞUL GRIM ® Oameni şi maşini din diferite zone ale ţării în ajutorul celor care au început recoltatul . Specialiştii în cîmp, acolo unde în aceste zile este cea mai mare nevoie de ei . In flux continuu, pe întreaga durată a zilei, toate lucrările executate în perioada optimă După recoltarea cerealelor păioase, plugurile au intrat imediat in brazdă pentru pregătirea terenurilor in vederea insăminţării celei de-a doua culturi