Scînteia Tineretului, noiembrie 1981 (Anul 37, nr. 10088-10112)

1981-11-02 / nr. 10088

ORGAN AL COMITETULUI CENTRAL AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST de celelalte popoare, de forţele progresiste de pretutindeni, sa contribuie activ la stoparea apei vibrant la ample acțiuni de masa ale întregului nostru popor, pentru ca, alături cursei înarmărilor, la înlăturarea pericolului unei noi conflagraţii mondiale, pentru garantarea libertăţii fiecărei naţiuni, a dreptului suprem la viaţă Proletari din toate ţările, uniţi-vă ! ANUL XXXVII, SERIA II, Nr. 10 088 6 PAGINI 30 BANI LUNI 2 NOIEMBRIE 1981 Un nou şi semnificativ moment al amplului dialog purtat de secretarul general al partidului cu oamenii muncii din industrie şi agriculturâ privind dezvoltarea economico-socialâ a ţârii, pentru creşterea necontenitâ a nivelului de trai şi bunastǎrii întregului popor COVARASUL NICOLAE CEAUSESCU A FĂCUT O VIZITARE DE LUCRU IN JUDETELE BRAILA SI GALATI SI A PARTICIPAT LA SĂRBĂTORIREA „ZILEI RECOLTEI“ Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a participat, duminică, la Brăila, la manifestările organizate cu prilejul „Zilei recoltei“, prestigioasă sărbătoare înscrisă în calendarul satului românesc contemporan, ca o expresie grăitoare a înaltei preţuiri ce se acordă în ţara noastră muncii neobosite desfăşurate de milioanele de lucrători ai ogoarelor, care, an de an, cu rivna deprinsă din străbuni şi cu mijloacele tehnicii moderne de astăzi, plămădesc pîinea ţării. Prezenţa tovarăşului Nicolae Ceauşescu la această tradiţională sărbătoare evidenţiază, totodată, grija permanentă pe care partidul, secretarul său general o acordă agriculturii, dezvoltării şi modernizării acestui sector fundamental al economiei naţionale, chemat să contribuie din plin la îmbunătăţirea condiţiilor de aprovizionare a populaţiei cu produse agroalimentare, la asigurarea materiilor prime pentru multe ramuri ale industriei, împreună cu secretarul general al partidului, la sărbătoarea „Zilei recoltei“ au participat tovarăşii Ilie Verdeţ, Emil Robu, Constantin Dăscălescu, Ludovic Fazekas, Petru Enache, membri ai guvernului. Au luat parte, ca invitaţi, primii secretari ai comitetelor judeţene de partid Constanţa — Ion Stoian, Galaţi ■— Paraschiv Benescu, Ialomiţa — Ion Tarachiu, Tulcea — Ion Petre, Călăraşi — Vasile Martin, cadre de conducere din agricultură, specialişti, precum şi reprezentanţi ai unor unităţi agricole fruntaşe din diferite judeţe ale ţării. La aterizarea elicopterului pe platforma gării fluviale, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost întîmpinat de mii de oameni ai muncii din municipiul Brăila şi ţărani cooperatori din comunele judeţului, care au făcut secretarului general al partidului o primire sărbătorească. Ca şi în ziua precedentă, cind tovarăşul Nicolae Ceauşescu a făcut o vizită de lucru in judeţul Brăila, şi in această zi de început de noiembrie, cei ce trăiesc şi muncesc pe meleagurile brăilene şi-au exprimat bucuria neţărmurită şi adînca satisfacţie de a avea din nou in mijlocul lor ca oaspete drag pe conducătorul iubit, al partidului şi statului nostru.Toţi cei prezenţi scandează îndelung „Ceauşescu — P.C.R. „Ceauşescu şi poporul !“, „Ceauşescu — pace!“, urale devenite simboluri pentru întreaga noastră naţiune. La această vibrantă manifestare participă şi marinarii de pe navele fluviale aflate în port care salută cu sunete prelungi de sirenă prezenţa secretarului general al partidului in străvechiul oraş dunărean. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu este intîmpinat de Ion Catrinescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Brăila al P.C.R., de membrii Biroului Comitetului judeţean de partid. Şi aici, la marele bilanţ al roadelor pămîntului, după datina străbună, gazdele îl primesc pe secretarul general al partidului, preşedintele ţării, cu tradiţionala pîine şi sare. Tineri şi tinere, pionieri şi şoimi ai patriei îi înmînează frumoase buchete de flori. Un ansamblu vocal-instrumental, format din elevi şi tineri muncitori, intonează melodia „Cîntec pentru preşedinte“. Pe platoul din apropierea gării fluviale este organizată expoziţia realizărilor agriculturii judeţului Brăila, care, prin numeroasele şi variatele sale exponate, constituie o amplă şi grăitoare dovadă a posibilităţilor de care dispune această fertilă zonă a ţării. Gazdele invită pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu să inaugureze expoziţia, în uralele puternice ale celor prezenţi, secretarul general al partidului taie panglica inaugurală. Pe sub arcadele unei porţi îmbrăcate în mănunchiuri de stuf, oaspeţiipătrund in imensa expoziţie a realizărilor agriculturii brăilene. Galbenul snopilor de griu si auriul stiuleţilor de porumb contrastează cu roşul merelor şi verdele legumelor, roade bogate ale acestor meleaguri. Dialogul privind modalităţile de valorificare deplină a marilor rezerve de care dispune agricultura brăileană începe în faţa panourilor şi exponatelor care ilustrează posibilităţile largi de care dispune agricultura brăileană, realizările obţinute în sporirea producţiei vegetale şi animale, in dezvoltarea diferitelor sectoare. Oglindă expresivă a realizărilor întregii noastre agriculturi, a progreselor sale de ansamblu, expoziţia prezintă obiectivele ce urmează să fie înfăptuite in actualul cincinal, in lumina ‘sarcinilor stabilite de cel de-al XII-lea Congres al partidului, de cel de-al II-lea Congres al ţărănimii, în fata standurilor care infătisează sporirea producţiei de cereale — principala ramură a agriculturii judeţului , tovarăşul Ion Susanu, directorul general al Direcţiei generale a agriculturii si industriei alimentare, prezinta modul de folosire a terenului, structura culturilor si rezultatele obţinute in producţie. Secretarul general al partidului este informat că judeţul dispune de 259 000 hectare amenajate pentru irigat, suprafaţă care urmează să crească în actualul cincinal cu alt* (Continuare. îs p«*. « n-a) TINERI - aparind pacea, apărăm dreptul la tinereţe şi soare, la copilărie şi zimbet . ........"* " 1 ...I.. I n f.„.. . .1 I „ la libertate şi viitor PENTRU DEZARMARE Şl PACE al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste din Republica Socialistă România Biroul Executiv al Consiliului Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, întrunit in şedinţă lărgită la Bucureşti, in ziua de 30 octombrie 1981, şi-a insuşit in unanimitate aprecierile şi considerentele expuse de preşedintele ţârii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cu privire la situaţia internaţională actuală, la căile de depăşire a problemelor grave ce confruntă omenirea, precum şi propunerile cu privire la desfăşurarea unei vâste acţiuni politice de masă in ţara noastră, menite să permită manifestarea puternică a voinţei de pace a poporului român, a hotăririi întregii naţiuni socialiste de a acţiona neabătut împotriva intensificării cursei inarmării, pentru dezarmare generala, şi in primul rind dezarmare nucleară, pentru securitate, colaborare şi pace in intreaga lume. Consiliul Naţional al F.D.U.S. dă o înaltă apreciere iniţiativei tovarăşului Nicolae Ceauşescu, pătrunsă de un spirit de înaltă grijă şi răspundere pentru viaţa şi liniştea popoarelor, pentru destinele civilizaţiei umane, pentru făurirea unei lumi a prieteniei şi colaborării paşnice intra toate naţiunile. Considerăm că această nouă şi importantă iniţiativă este de natură să mobilizeze şi mai mult forţele poporului român in înfăptuirea politicii principiale, constructive, promovată pe arena mondială de România socialistă, de preşedintele ţării, să sporească contribuţia poporului nostru la măreaţa luptă a forţelor înaintate, progresiste, a maselor largi populare de pretutindeni, hotărîte să-şi apere liniştea, munca paşnică, viaţa, libertatea şi independenţa. ^ România socialistă, preşedintele Nicolae Ceauşescu se bucură de un binemeritat prestigiu pe arena mondială, pentru consecvenţa şi hotârirea cu care militează in scopul lichidării factorilor de încordare, tensiune şi conflict din viaţa internaţională, pentru soluţionarea problemelor complexe ale lumii de azi in concordanţă cu interesele şi năzuinţele vitale ale popoarelor. Un profund ecou şi o deplină aprobare au găsit in rindul opiniei publice internaţionale nenumăratele propuneri şi iniţiative concrete ale ţârii noastre, ale preşedintelui Nicolae Ceauşescu, In direcţia opririi cursei înarmărilor, a trecerii la măsuri practice de reducere a cheltuielilor, efectivelor militare şi armamentelor, de apărare a libertăţii şi independenţei popoarelor, grav ameninţate de actualul curs al vieţii mondiale. Adoptarea unor asemenea măsuri, promovarea acestei politici constituie astăzi singura alternativă la un război nimicitor, reprezintă condiţia primordială a instaurării unui climat de înţelegere, securitate, colaborare şi pace. Pornind de la aceste considerente, Frontul Democraţiei şi Unităţii Socialiste cheamă toate organizaţiile sale componente, oamenii muncii din intreaga ţară - muncitori, ţărani, intelectuali, bărbaţi şi femei, tineri şi virstnici, pe toţi cetăţenii, fără deosebire,de naţionalitate - să-şi spună cuvintul in cadrul unor largi manifestări publice, să organizeze adunări populare, demonstraţii, marşuri ale păcii şi alte acţiuni de masă, cerind să se întreprindă şi să se intensifice acţiunile tuturor statelor şi popoarelor pentru împiedicarea amplificării cursei înarmărilor şi sporirii arsenalului militar, pentru măsuri concrete in domeniul dezarmării şi, in primul rind, al dezarmării nucleare, pentru eliberarea omenirii de coşmarul unui nou război. Aceasta exprimă importanţa deosebită pe care partidul şi statul nostru o acordă rolului poporului nostru - constructor eroic al socialismului, care îşi făureşte in mod conştient propria istorie, un viitor demn şi fericit din elaborarea şi promovarea întregii politici interne şi externe a ţării, în conducerea tuturor domeniilor vieţii sociale, a întregii societăţi. Poporul român este conştient că înfăptuirea măreţelor sale aspiraţii de zidire a celei mai drepte şi umane orinduiri - comunismul - ca şi realizarea năzuinţelor tuturor popoarelor spre bunăstare şi progres sunt condiţionate in mod vital de înlăturarea pericolului războiului, de instaurarea unei păci trainice pe planeta noastră. Cauza păcii şi colaborării face parte inseparabilă din concepţia de viaţă a poporului nostru, a societăţii socialiste pe care o edificăm, se identifică cu idealurile nobile ale socialismului şi comunismului. (Continuări în pag. a V-a) La invitaţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu avarâşul Serghei Kraigher, preşedintele Prezidiului Republicii Socialiste Federative Jianslavia, va face o vizită oficială de prietenie in ţara noastră La invitaţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Serghei Kraigher, preşedintele Prezidiului Republicii Socialiste Federative Iugoslavia, va efectua o vizită oficială da prietenie la IHH Republica Socialistă România in HH prima jumătate a lunii noiem- jHHbrie 1981. la invitaţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi a tovarăşei Elena Ceauşescu Tovarăşul Robert Mugabe, primul ministru al Republicii Zimbabwe, preşedintele Uniunii Naţionale Africane Zimbabwe Frontul Patriotic, împreună cu tovarăşa Sally Mugabe va face o vizită oficială de prietenie în ţara noastră La invitaţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, şi a tovarăşei Elena Ceauşescu, tovarăşul Robert Mugabe, primul ministru al Republicii Zimbabwe, preşedintele Uniunii Naţionale Africane Zimbabwe — Birontul Patriotic, va efectua, împreună cu tovarăşa Sally Mugabe, o vizită oficială de prietenie în tara noastră in a doua decadă a lunii noiembrie 1981.