Scînteia Tineretului, mai 1986 (Anul 42, nr. 12103-12128)

1986-05-01 / nr. 12103

TRĂIASCĂ 1 MAI AI MUNCII! Proletari din toate ţările, uniţi-vă! ORGAN AL COMITETULUI CENTRAL AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST ANUL XLIV SERIA II Nr. 12 103 6 PAGINI 50 BANI DUMINICA IF maî 1988 2 MAI - ZIUA TINERETULUI, intr-o deplină unitate de gînd şi faptă, tinerii ţării exprimă cele mai profunde sentimente de stimă şi recunoştinţă, de neţărmurită dragoste şi adincă preţuire pe care le nutresc faţă de conducătorul incercat al naţiunii noastre socialiste, simbolul suprem al tinereţii revoluţionare TELEGRAMA ADRESATĂ TOVARĂŞULUI NICOLA secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România Mult iubite şi stimate tovarăşe NICOLAE CEAUŞESCU In aceste momente festive prilejuite de sărbătorirea Zilei Internaţionale a Oamenilor Muncii şi a Zilei tineretului din Republica Socialistă România, milioanele de tineri ai ţării, intr-o deplină unitate de gînd şi faptă dau glas celor mai profunde, sentimente de stimă şi recunoştinţă, de dragoste neţărmurită şi adincă preţuire pe care le nutresc. faţă de dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, conducătorul incercat al naţiunii noastre pe drumul luminos al socialismului şi comunismului. Simbolul suprem al tinereţii noastre revoluţionare, luptător consecvent pentru triumful cauzei păcii, înţelegerii şi colaborării intre popoare. Exprimăm, totodată, mult stimatei tovarăşe Elena Ceauşescu, militant de seamă al partidului şi statului nostru, eminent om politic şi savant de largă recunoaştere internaţională, întreaga noastră gratitudine pentru contribuţia de inestimabilă valoare adusă progresului neîntrerupt al patriei, înfloririi ştiinţei, invăţămintului şi culturii româneşti, pentru atenţia deosebită cu care veghează la creşterea şi educarea comunistă, revoluţionară a tinerei generaţii, la afirmarea nobilelor idealuri ale umanităţii. Sărbătorirea Zilei tineretului din Republica Socialistă România oferă un nou şi minunatprilej tuturor tinerilor ţării de a vă adresa dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, din adincul inimii cele mai vii mulţumiri pentru minunatele condiţii de muncă, învăţătură şi viaţă, de afirmare plenară în toate domeniile de activitate ce le-au fost create, pentru grija permanentă pe care o acordaţi educării şi fortiirii comuniste, revoluţionare a tineretului din patria noastră. Vă raportăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că Uniunea Tineretului Comunist şi Uniunea Asociaţiilor Studenţilor Comunişti din România, situind permanent in centrul preocupărilor lor educarea comunistă, prin muncă şi pentru muncă a tineretului, pe baza Programului privind participarea tinerei generaţii la realizarea in anul 1988, prin muncă patriotică, a unor obiective de dezvoltare economico-socială a ţării, şi-au adus contribuţia la efectuarea unor importante lucrări de producţie, cercetare şi proiectare, au acţionat cu consecvenţă pentru însuşirea şi aplicarea în practică de către tineri a celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii contemporane, pentru continua perfecţionare a pregătirii lor multilaterale, pentru executarea unor lucrări în agricultură şi la obiectivele de investiţii, pentru recuperarea şi reintroducerea in circuitul economic productiv a unor însemnate cantităţi de materiale refolosibile, îndeplinind , astfel, in cinstea zilei de 2 Mai — Ziua tineretului din Republica Socialistă România — 50 la sută din prevederile planului anual de muncă patriotică al Uniunii Tineretului Comunist şi Uniunii Asociaţiilor Studenţilor Comunişti din România. Vă asigurăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că aceste momente sărbătoreşti constituie pentru tinerii de pe întreg cuprinsul patriei un fericit prilej de a reafirma hotărirea lor fermă de a face totul pentru ca, transpunînd exemplar in viaţă hotărîrile Congresului al XlII-lea si Conferinţei Naţionale ale Partidului Comunist Român, îndeplinind în condiţii optime măreţele programe de dezvoltare economico-socială, să înscrie in cronica muncii pentru ţară anul 1988, an hotărîtor al actualului cincinal, drept anul cu cele mai bune rezultate în toate domeniile de activitate. Noi, tinerii României socialiste, vă încredinţăm, şi de această dată, de adeziunea deplină la politica externă a partidului şi statului nostru, al cărei strălucit promotor sînteţi dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general, consacrată împlinirii nobilelor idealuri de libertate, prosperitate şi progres, eliminării armelor de distrugere în masă, în primul rind a celor nucleare, asigurării unei păci trainice in lume, edificării unui climat de securitate, înţelegere şi colaborare rodnică intre naţiuni, făuririi unei noi ordini economice şi politice internaţionale, soluţionării în interesul popoarelor, al tineretului de pretutindeni, a problemelor majore cu care este confruntată lumea contemporană. Acum, la sărbătoarea muncii libere şi a tinereţii, exprimind încă o dată sentimentele de dragoste şi aleasă recunoştinţă ce îi animă pe toţi tinerii ţării, ne angajăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, ca, răspunzînd vibrantelor şi însufleţitoarelor dumneavoastră îndemnuri să nu precupeţim nici un efort pentru traducerea in viaţă a istoricelor hotărîri ale Congresului al XlII-lea şi Conferinţei Naţionale ale Partidului Comunist Român, spre măreţia şi înflorirea scumpei noastre patrii. Republica Socialistă România. COMITETUL CENTRAL AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST ÎN PREZENŢA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU ŞI A TOVARĂŞEI , ieri a avut loc în Capitală ADUNAREA FESTIVA CONSACRATĂ ZILEI DE 1 MAI Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, a participat, sîmbată după-amiază, la adunarea festivă organizată de Comitetul municipal Bucureşti al P.C.R. cu prilejul sărbătoririi Zilei de 1 Mai, Ziua internaţională a oamenilor muncii. Desfăşurată în climatul de puternică angajare patriotică, de intensă şi rodnică activitate creatoare în care oamenii muncii, întreaga naţiune acţionează pentru realizarea importantelor obiective stabilite pe 1988. an hotărîtor pentru înfăptuirea actualului cincinal, adunarea festivă consacrată Zilei de 1 Mai s-a constituit într-un cald omagiu adus gloriosului nostru partid comunist, continuatorul celor mai înaintate tradiţii de luptă ale clasei muncitoare, ale maselor largi populare, sub conducerea căruia şi-au găsit împlinire aspiraţiile supreme de libertate, independenţă, pace şi progres ale poporului român. In acest înălţător moment sărbătoresc, au fost reafirmate vibrant simţămintele de dragoste, de aleasă consideraţie şi fierbinte recunoştinţă ale tuturor cetăţenilor ţării faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pentru prodigioasa activitate desfăşurată, cu exemplară dăruire şi abnegaţie revoluţionară, în slujba partidului, a patriei şi poporului, a cauzei socialismului şi păcii. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost întâmpinaţi, la sosirea în Sala Palatului Republicii, unde a avut loc adunarea, cu deosebită căldură şi însufleţire de participanţi. S-a aclamat îndelung „Ceauşescu — P.C.R.!“, „Ceauşescu şi poporul!“, „Ceauşescu — România, stima noastră şi mândria !“. In aplauzele, uralele şi aclamaţiile celor prezenţi, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au luat loc în loja oficială, în celelalte loji au luat loc membri şi membri supleanţi ai Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., secretari ai Comitetului Central al partidului. In sală se aflau membri ai Comitetului Central al partidului, ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, membri de partid cu stagiu din ilegali (Continuare In pag. a IlI-a) L a 1 Mai, cronica împlinirilor imbracă firesc haine de sărbătoare şi aceasta pentru că oamenii muncii, întregul nostru popor înţeleg să omagieze iniia zi din mai cu fapte de muncă şi ginduri exemplare. Iubirea de patrie nici nu poate avea o altă expresie mai cuprinzătoare decit aceea a supremei dăruiri prin muncă pentru bunăstarea, fericirea tuturor şi, de aici, a fiecăruia in parte. Realitatea de azi isi certifică dreptul ei la statutul de nepereche in intreaga istorie a patriei tocmai prin aceste fapte, noi şi noi fapte încărcate de măreţe şi pilduitoare simboluri ale muncii responsabile şi patriotismului ardent, care vin să împlinească cronica reuşitelor, din a cărei înşiruire ne facem o datorie de onoare in a desprinde cîteva file. File de sărbătoare - o sărbătoare a muncii - care reliefează chipul ţării in permanenta sa devenire socialistă. LA VOIVOZI, RECORDURI DE EXTRACŢIE IN ABATAJE Tinerii care-şi desfăşoară activitatea în sectoarele de producţie ale bazinului carbonifer Voivozi întâmpină Ziua de 1 Mai cu rezultate remarcabile pe frontul extracţiei şi ‘ livrării cărbunelui către termocentrale. Alături de întregul colectiv de oameni ai muncii, brigăzile uteciste din subteran şi cariere au realizat în aceste zile recorduri absolute de activitate, depăşindu-şi substanţial angajamentele asumate în întrecerea declanşată la nivelul sectoarelor de producţie. Astfel, la sectorul Jurteana II a fost extrasă suplimentar o cantitate totală de aproape 10 000 tone cărbune în cursul lunii aprilie, întregind astfel bilanţul semnificativ înregistrat până acum. Fapte de muncă deosebite înscriu şi formaţiile de lucru de la sectorul de prducţie Cuzap II. Producţia suplimentară extrasă pe luna aprilie însumează aici peste 6 000 tone cărbune, în bătălia pentru extragerea unor cantităţi tot mai mari de cărbune, se remarcă brigăzile conduse de tinerii Emanuil Chereji şi Gavril Ardelean, iar la lucrările de pregătiri miniera cele în fruntea cărora se află Miron Juca şi Gavril Cormoş. Prin aceasta, s-a intensificat considerabil acţiunea de finalizare înainte de termen a încă două panouri dotate cu abataje frontale. Să reţinem că la această dată minerii de la Cuzap II raportează un plus total de 25 000 tone cărbune. (Ioan Gavra). IMPORTANTE DEPĂŞIRI ALE SARCINILOR DE PLAN Tinerii de la Combinatul metalurgic din Tulcea înscriu şi ei în aceste zile în marea carte a succeselor dedicate lui 1 Mai importante contribuţii în realizarea şi depăşirea sarcinilor de plan. Rezultate deosebite au obţinut în primul rind formaţiile de tineri din secţia de siliciu metalic: prin folosirea la capacitate a instalaţiilor ei au reuşit să realizeze in contul producţiei suplimentare peste 100 tone siliciu metalic. Cu importante depăşiri ale sarcinilor de plan se prezintă la Sărbătoarea muncii şi formaţiile conduse de tînărul inginer Ion Toni, în sectorul cuptoarelor de ieromangan afinat. Am reţinut, apoi, tot ca succese de prestigiu ale metalurgiştilor tulceni realizarea a 1 000 tone de silicomangan ca producţie suplimentară şi definitivarea în aceste zile a tehnologiei de fabricare a ferowolframului, un feroaliaj care înainte se aducea din import, un produs nou, foarte solicitat de oţelăriile combinatelor siderurgice. In obţinerea acestor realizări, tinerii metalurgi tulceni şi-au adus o contribuţie determinantă organizând schimburi de onoare în zile ale producţiei record, acţionind mereu pentru valorificarea superioară a materiei prime, a minereurilor. (I. Chirie). FRUNTAŞII ISI ONOREAZĂ ZI DE ZI NUMELE . După primul trimestru al anului, întreprinderea de hirtie „Bistriţa“ — unitate economică cu tradiţie in Industria de profil — se situează din nou în fruntea întrecerii socialiste pe ţară.. Este argumentul cel mai convingător asupra modului în care oamenii muncii de aici, tinerii înţeleg să se achite de răspunderile profesionale şi cetăţeneşti, traducînd prin fapte îndemnurile secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de a nu precupeţi nici un efort pentru a face din 1988 un an cu rezultate deosebite în producţie. „Hotăriţi să întâmpine sărbătoarea muncii şi Ziua tineretului cu un bilanţ rodnic, pe măsura încrederii pe care partidul o acordă tinerei generaţii, evidenţiază Gavrilă Mureşan, secretarul comitetului U.T.C. pe întreprindere, uteciştii organizaţiei noastre (Continuare in pag. a IV-a) ÎNSUFLEŢITOR RAPORT UTECIST Tinara generaţie - vibrant angajament de faptă comunistă sub semnul nestinsei dragoste de ţară PAGINA A 2-A TINEREŢEA PATRIEI, PATRIA TINEREŢII Sărbătorim în acest „început de mai" Ziua tineretului din Republica Socialistă România, instituită prin generoasa iniţiativă a celui mai iubit fiu al partidului şi poporului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Această aleasă sărbătoare, aflată în imediata vecinătate a Zilei Muncii, vine să confirme, o dată mai mult, grija statornică, preocuparea permanentă a comuniştilor, a întregului popor, pentru creşterea şi formarea, pentru afirmarea plenară, multilaterală a tinerei generaţii de constructori conştienţi, entuziaşti şi devotaţi,ai prezentului socialist şi viitorului comunist al României. Bogate şi impresionante sunt temeiurile acestui moment sărbătoresc. Este vorba, în primul rind, de faptul că tinereetul a reprezentat dintotdeauna o autentică forţă a noului, a progresului, un eşalon curajos înscris în lupta pentru triumful celor mai înalte cauze şi idealuri, ataşat cu trup şi suflet intereselor fundamentale şi aspiraţiilor vitale ale poporului nostru. In mod impresionant şi semnificativ vedem acum clarviziunea cucare încă de la momentul istoric al făuririi sale Partidul Comunist Român a Creat Uniunea Tineretului Comunist, înaltă şcoală de educaţie patriotică şi revoluţionară a autor şi atîtor generaţii care au pus mai presus de orice slujirea fără preget a idealurilor socialismului, progresului şi păcii. Pentru Uniunea Tineretului Comunist, pentru întregul nostru tineret, constituie titlul suprem de onoare şi mindrie acela că la marea şcoală a bătăliilor revoluţionare organizate şi conduse de partid s-a sălit şi s-a afirmat personalitatea proeminentă de patriot înflăcărat şi incercat revoluţionar a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, cel pe care încă din acei ani de jertfe tovarăşii săi de gind şi ideal l-au numit, cu cea mai aleasă emoţie, drept „cel mai bun dintre cei mai buni tineri comunişti". Tot aici, la minunata şcoală de luptă revoluţionară pentru apărarea intereselor vitale de libertate naţională şi dreptate socială, s-a călit personalitatea tovarăşei Elena (Petrescu) Ceauşescu care are astăzi un rol determinant în elaborarea şi înfăptuirea politicii generale a partidului şi statului nostru şi ale cărei lucrări de înaltă valoare ştiinţifică se bucură de o largă recunoaştere internaţională. Acum, la ceas de aleasă sărbătoare, tinera noastră generaţie are bucuria, cinstea şi satisfacţia de a raporta celui mai iubit şi stimat fiu al partidului şi poporului - ctitorul şi eroul României socialiste moderne, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, un amplu şi cuprinzător bilanţ de muncă, bilanţ cu adevărat pe măsura investiţiei de maximă răspundere de a reprezenta o puternică forţă socială, viitorul însuşi al naţiunii noastre socialiste. Format în spiritul celor mai luminoase idealuri, tineretul nostru îşi consacră, împreună cu întregul nostru popor, într-o indestructibilă unitate în jurul partidului, al secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, inepuizabila sa capacitate şi putere de muncă înfăptuirii cu succes a hotărîrilor istorice ale Congresului al XHI-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului, avînd astfel convingerea că îşi împlineşte năzuinţele şi aspiraţiile sale vitale, îşi onorează calitatea de a fi contemporan şi făuritor al celei mai luminoase epoci din istoria multimilenară a, patriei — „Epoca Nicolae Ceauşescu". Tinereţea patriei — patria tinereţii : iată ecuaţia noastră fundamentală de gînd şi faptă, emblema tutelară a romantismului nostru revoluţionar. ŞERBAN CIONOF