Scînteia, septembrie 1977 (Anul 46, nr. 10896-10921)

1977-09-15 / nr. 10908

PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, UNIȚI-VĂ! ORGAN AL COMITETULUI CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN Anul XLVII Nr. 10908 Joi 15 septembrie 1977 6 PAGINI - 30 BANI INTÎMPINAT CU SENTIMENTE PROFUNDE ! DE DRAGOSTE ȘI RESPECT, CU HOTĂRIREA de a Îndeplini neabătut măreţul program ■— — —-----------------------------------------------------------------------------------------" ' — —— ADOPTAT DE CONGRESUL AL XI-LEA AL P.C.R. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu s-a aflat ieri în mijlocul oamenilor muncii din judeţul Iaşi Noua vizită de lucru a secretarului general al partidului, intilnirile ca muncitori, ţărani, specialişti, cadre de partid şi de stat — la Paşcani, Bivolari şi Iaşi — au prilejuit analiza aprofundată a unor probleme esenţiale privind înfăptuirea obiectivelor planului cincinal, creşterea producţiei industriale şi agricole, realizarea un ritm mai intens a investiţiilor, sporirea eficienţei economice, ridicarea continuă a gradului de civilizaţie materială şi spirituală al celor ce muncesc Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a început, miercuri, 14 septembrie, o vizită de lucru în judeţul Iaşi. Împreună cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu se află tovarăşa Elena Ceauşescu, tovarăşii Manea Mănescu, Emil Bobu, Cornel Burtică, Iosif Uglar, Teodor Coman. Noua întâlnire a secretarului general al partidului cu oamenii muncii ieşeni are drept scop examinarea şi stabilirea celor mai eficiente măsuri şi acţiuni în vederea ridicării pe un plan calitativ superior a activităţii în toate domeniile, corespunzător cerinţelor şi exigenţelor actualei etape de dezvoltarea judeţului, a întregii ţări, potrivit prevederilor cincinalului revoluţiei tehnico-ştiinţifice, hotărârilor Congresului al XI-lea al P.C.R. La acest rodnic dialog de lucru participă miniştri, reprezentanţi ai organelor locale de partid şi de stat, muncitori şi specialist! Cu bucurie în inimi, cu sentimentul firesc al mindriei patriotice pentru trecutul glorios al urbei lor, pentru izbînzile socialiste de astăzi, locuitorii Iaşiului au întîmpinat pe secretarul general al partidului cu neţărmurită dragoste si recunoştinţă, adresindu-i urări de sănătate si viată lungă, spre binele tării si fericirea poporului. Sînt sentimente exprimate încă din primele clipe ale sosirii la Iaşi, ele ilustrind, încă o dată, cu putere, unitatea poporului în jurul partidului, al secretarului său general, legătura indisolubilă între ţelurile fundamentale promovate de forţa conducătoare a societăţii noastre şi elanul creator cu care întreaga naţiune munceşte neabătut pentru a transpune în fapt Programul de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. ...Ora 9,15. Avionul prezidenţial aterizează pe aeroportul din Iaşi. In întîmpinare a venit tovarăşul Ion Iliescu, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului judeţean Iaşi al P.C.R., preşedintele consiliului popular judeţean, care urează tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu, celorlalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului un călduros bun venit. La aeroport erau prezenţi tovarăşii Angelo Miculescu, viceprim-ministru al guvernului, ministrul agriculturii şi industriei alimentare, Nicolae Agachi, Ioan Avram, Suzana Gâdea, Ion Traian Ştefănescu, miniştri, Nicu Ceauşescu, secretar al C.C. al U.T.C. O gardă alcătuită din ostaşi ai forţelor noastre armate, membri ai gărzilor patriotice şi ai detaşamentelor de pregătire militară a tineretului prezintă onorul. Se intonează Imnul de stat al Republicii Socialiste România. Bătrânul Dumitru Macovei, fost muncitor la întreprinderea „Nicolina“, împreună cu tineri şi tinere în pitoreşti costume populare, roagă, apoi, pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu, să guste din plinea şi ploştile cu vin, roade ale pămîntului ieşean şi ale hărniciei oamenilor de pe aceste străvechi meleaguri. Grupuri de copii oferă frumoase buchete de flori. La scurt timp, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovărăşa Elena Ceauşescu, în aclamaţiile mulţimii, care ovaţionează îndelung pentru partid şi secretarul său general, se urcă la bordul unui elicopter special, indreptindu-se spre Paşcani, vechi centru muncitoresc al Moldovei, cu remarcabile tradiţii revoluţionare. La coborârea din elicopter, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu sânt întîmpinaţi cu calde cuvinte de bun venit de către Eugen Nichifor, primt-secretar al comitetului orăşenesc de partid. Din mii de piepturi au izbucnit urale şi ovaţii. S-a scandat „Ceauşescu — P.C.R.“, „Ceauşescu şi poporul“. Pe arterele oraşului, străbătute apoi ,de coloana oficială, locuitorii Paşcaniului au dat glas sentimentelor lor puternice de dragoste şi stimă. Din maşina deschisă, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au răspuns cu simpatie şi căldură aplauzelor şi uralelor mulţimii. In memoria păşcănenilor stăruie cu putere vizita pe care tovarăşul Nicolae Ceauşescu a făcut-o aici in anul 1973, moment cu adinei repercusiuni asupra viitorului aşezării şi a oamenilor săi. Atunci au fost puse, la indicaţia secretarului general al partidului, temeliile dezvoltării unui puternic centru industrial, care să continue şi să ridice pe noi trepte vechile tradiţii muncitoreşti ale Paşcaniului. In anii care au urmat, prin alocarea de către stat a unor importante fonduri de investiţii, au fost racordate la circuitul productiv,întreprinderea de tricotaje şi perdele, noi capacităţi la întreprinderea mecanică de material rulant, aflindu-se, totodată, in fază avansată de construcţie o fabrică de gabor. Una de produse lactate, o unitate industrială pentru producerea de fire tip in, precum şi întreprinderea de traductoare, regulatoare şi alte elemente de automatizare. Noile capacităţi industriale au dus la o creştere a producţiei industriale a Paşcaniului de la 600 milioane lei în 1973 la 1,5 miliarde lei în 1977, urmînd ca aceasta să depăşească 4 miliarde lei la finele cincinalului. Concomitent cu această creştere economică, oraşul depe valea Siretului a înregistrat şi o spectaculoasă dezvoltare urbanistică, vechea aşezare schimbîndu-şi profund înfăţişarea. Zestrea edilitară a Paşcaniului s-a îmbogăţit cu aproape 3 300 de apartamente, iar pînă la finele actualului cincinal este prevăzută construirea altor 5 000 apartamente. Grija pentru îmbunătăţirea continuă a nivelului de trai material şi spiritual al locuitorilor oraşului se oglindeşte şi în noile construcţii social-culturale, intre care se află numeroase creşe, şcoli, un spital cu policlinică, un hotel, o casă de cultură. Vizita de lucru a secretarului general al partidului în Paşcani a început la întreprinderea de tricotaje şi perdele, unitate careprim profilul ei, este unică in tara noastră, fiind creată pentru a răspunde cerinţelor populaţiei în acest domeniu. Intîmpinată cu bucurie de tînărul colectiv al fabricii, vizita tovarăşului Nicolae Ceauşescu a prilejuit o analiză atentă şi responsabilă cu minis(Continuare în pag. a IlI-a) Cu prilejul vizitei de lucru în judeţul Iaşi a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, şi deschiderii anului de învâţâmînt 1977—1978, posturile noastre de radio şi televiziune vor transmite direct, azi, în jurul orei 10:30, adunarea populară din municipiul Iaşi. De asemenea, cu prilejul vizitei de lucru în judeţul Botoşani a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, posturile noastre de radio şi televiziune vor transmite direct, azi, în jurul orei 16, adunarea populară din municipiul Botoşani. Pretutindeni, pe parcursul vizitei, o primire caldă, plină de bucurie şi recunoştinţă în timpul vizitei pe platforma Combinatului de utilaj greu Nicolina — Iaşi Tovarăşului Nicolae Ceauşescu îi sunt prezentate realizările şi perspectivele de dezvoltare ale întreprinderii mecanice de material rulant din Paşcani Se vizitează ferma pomicolă a cooperativei agricole de producţie din Bivolari