Sportul Sălăjean, ianuarie-iunie 2017 (Anul 11, nr. 570-595)

2017-01-05 / nr. 570

Joi, 5 Januarie 2017 Medaliatul cu bronz la Jocurile Paralimpice de la Rio a devenit cetățean de onoare al comunei Bobota! Judoka Alexandru Bologa a primit această distincție, o diplomă de recunoștință dar și un premiu în valoarea de 5.000 de lei din partea autorităților locale Medalia de bronz obținută de Alexandru Bologa la Jocurile Paralimpice de la Rio i-a mai îndulcit viața sportivului orginiar din Derșida, cel care a rămas complet nevăzător la vârsta de 7 ani. Cu performanța obținută de sălăjean s-a mândrit întreaga țară, dar mai ales sălăjenii și în mod special locuitorii comunei Bobota și cei din satul Derșida. Nici autoritățile locale nu au rămas indiferente, astfel că în acest început de an, primarul Mugurel Moraru i-a acordat distincția de “Cetățean de Onoare” al comunei Bobota, într-un cadru festiv. Pe lângă diploma care atestă titlul de Cetățean de Onoare, Alexandru Bologa a mai primit din partea autorităților locale și un premiu în valoare de 5.000 lei. “La inițiativa consilierului local Dorel Bologa, prin hotărâre de Consiliu Local i-am acordat titlul de cetățean de onoare sportivului Alexandru Bologa, căruia i-am mai oferit și un premiu în valoare de 5.000 de lei. Ca și autoritate publică locală suntem mândri cu acest băiat, care deși are probleme cu vederea a reușit să ne reprezinte cu cinste țara, dar mai ales comuna Bobota, în numele Consiliului Local îi mulțumim și îl felicităm pentru performanța reușită la Jocurile Olimpice. Acest băiat este un exemplu”, a declarat primarul comunei Bobota, Mugurel Moraru. La întâlnirea cu primarul și cu consilierii locali, judoka Alexandru Bologa a venit la “patru ace”, în smoching și cu un papion “tricolor”, iar la gât a avut și medalia pe care a obținut-o cu multă muncă în Brazilia. Acesta a fost însoțit la sediul Primăriei de bunica sa, un frate și un verișor, având în vedere că părinții săi lucrează de ani buni în străinătate. Recent, Alexandru Bologa a fost premiat de reprezentanții DJST Sălaj, cu ocazia galei “Laureanții Anului Sportiv 2016”. Tot în această perioadă, sportivul a făcut un gest de caritate și și-a donat un tricou pe care l-a purtat la Jocurile Olimpice, cât și o centură brodată cu numele său pentru licitația de la Memorialul “Radu Gog”. Să mai spunem că inițiativa de a-i acorda acest titlu lui Alexandru Bologa i-a aparținut consilierului local Dorel Bologa. □ Ionuț COSTINAȘ VOLEI - SPORTURI Marian Constantin, către ziariștii din Sălaj: "Ne-ați făcut de rahat" După ce echipa pregătită de Marian Constantin s-a cam “predat” In Bosnia, tehnicianul vicecampioanei pune vina pe presă că a relatat cu realitate situația rușinoasă pe care a creat-o Zalăul în cupele europene în ultima perioadă, colaborarea dintre o parte a presei sălăjene și jucătorii și antrenorul Marian Constantin a cam scârțâit. Aceasta, mai ales după “excursia” eșuată din Bosnia a vicecampioanei României, care s-a terminat și cu aventura europeană a Zalăului din acest sezon. Tehnicianul plătit “regește” din banul public nu s-a sinchisit nici măcar să răspundă la telefon, în momentul în care ziariștii au vrut să dea publicității cauzele pentru care CS Volei Municipal a fost surclasată de o echipă desculță precum bosniacii de la Mok Jedinstvo Brcko. Credem că iubitorii voleiului din Sălaj, cei care plătesc bilet și care fac atmosferă pentru elevii lui Marian Constantin la fiecare meci, ar fi putut primi măcar un răspuns pentru acest moment penibil din viața echipei de volei. Dacă antrenorul nu a răspuns telefonic, colegii noștri au plecat la Sala Sporturilor, iar înaintea antrenamentului de miercuri dupăamiază, am reușit să... prindem și primele reacții din tabăra vicecampioanei de după Bosnia. Dacă mai mulți jucători au fost fair-play și au venit în fața presei, Marian Constantin a refuzat orice discuție, având o reacție cel puțin ciudată. Ca și cum noi am fi fost de vină că CS Volei Municipal s-a camdat la o parte în Bosnia, tehnicianul a precizat: “Ne-ați făcut de rahat și nu vreau să mai vin la declarații. Să vorbiți cu președintele, pentru declarații”. Vrem să subliniem că nu noi am trimis echipa secundă în teren și nu noi am dictat jucătorilor să evolueze pe alte posturi, pentru ca vicecampioana României să piardă cu 3-0, iar apoi și setul de aur și, totodată, calificarea în faza următoare a Cupei Challenge... □ Călin ONICAȘ cauza gripei După eliminarea “la comandă” vicecampioanei din cupele europene, singurul a care și-a asumat responsabilitatea unor declarații despre eșecul din Bosnia a fost președintele Vasile Coța. Dacă antrenorul Marian Constantin s-a făcut că “ plouă” și a dat “ignore” tututor telefoanelor venite de la presă, mai mulți jucători au spus că pot da declarații, dar numai în fața panoului cu sponsori de la Sala Sporturilor!? Cum echipa a fost în vacanță, am tot așteptat ca Adi Feher și compania să revină la antrenamente, pentru a putea primi declarațiile mult așteptate de iubitorii voleiului. Miercuri, înaintea antrenamentului de după-amiază, jucătorii și-au asumat responsabilitatea unor declarații, iar unul dintre ei a fost belgianul Matthias Valkiers. Astfel, el a subliniat că unul dintre motivele pentru care el a ajuns la Zalău a fost acela că CS Volei Municipal evoluează în cupele europene. Mai mult, în acest sezon, vicecampioana României a alcătuit un lot competitiv ce putea să ducă echipa departe în Cupa Challenge, cu atât mai mult cu cât Primăria și Consiliul Local au promis finanțare pentru ca formația pregătită de Marian Constantin să poată parcurge cât mai multe tururi. Până la urmă, visul s-a spulberat, iar Zalăul rămâne să se dueleze pentru cupă și campionat. Despre acest subiect, coordonatorul în vârstă de 26 de ani a avut un discurs destul de interesant, spunând: “Am călătorit cu echipa în Bosnia, însă eu și mai mulți titulari nu am jucat din cauza gripei. S-a decis că este mai bine să nu evoluăm în acel meci. Când am venit la Zalău nu am venit doar pentru a juca în Europa. Patru țări europene beneficiază de două locuri în Champions League, Polonia, Rusia, Italia, Turcia, și patru care beneficiază de un loc, printre care și România. Știam că este o competiție internă bună în România”. □ Călin OINCAȘ Alături de ceilalți jucători importanți din lot, ridicătorul belgian a făcut deplasarea la jocul din*Cupa*Challenge dar în teren a intrat doar un titular 9T*_Sportul SâLâjeanto Karel Linz, dezamăgit după eliminarea din Cupa Challenge “Când am venit la Zalău mă așteptam la un parcurs cât mai lung în cupele europene”, a spus voleibalistul ceh Volei Municipal Zalău a părăsit rușinos acest sezon din cupele europene și a fost eliminată din 16-zecimile Cupei Challenge de bosniacii de la MOK Jedinstvo BRCKO. Asta după ce în tur, Zalăul a câștigat pe teren propriu cu 3 - 0, dar în retur a fost învinsă în trei seturi, după care a pierdut și setul de aur cu 15 - 8. Eliminarea din Cupa Challenge i-a întristat pe suporterii zălăuani, dar și pe unii jucători din tabăra vicecampioanei, care s-ar fi așteptat la un parcurs notabil, mai ales că a fost vorba de a treia competiție europeană. Cu siguranță, iubitorii voleiului sălăjean nu vor înțelege nicioadă de ce conducerea a decis să trimită în teren echipa a doua. Nici unii dintre stranieri nu au înțeles situația, dar au avut puterea să ofere câteva explicații după partida din Bosnia. “Am făcut un meci prost, din cauza faptului că mai mulți jucători nu au putut juca. A fost foarte greu pentru echipă să joace așa. Când am venit la Zalău, mă așteptam la un parcurs cât mai lung în cupele europene, însă în sport se poate întâmpla orice”, ne-a declarat Karel Linz. Voleibalistul din Cehia a încercat să uite “episodul” din Bosnia, iar acum se concentrează pe competițiile interne, unde vrea să câștige cu Volei Municipal, atât campionatul, cât și Cupa României. “Acum nu ne rămâne decât să ne continuăm parcursul bun din campionat. Ne dorim să trecem mai departe și în Cupa României, întotdeauna este frumos să câștigi tot ce poți, iar obiectivul nostru este câștigarea ambelor competiții”, a mai spus cehul. □ Ionuț COSTINAȘ Zalăul a început pregătirile pentru a doua parte a campionatului Elevii lui Marian Constantin au avut aproape două săptămâni de vacanță, dar de marți au revenit la antrenamente După returul din Bosnia cu MOK Jedinstvo BRCKO, în care Volei Municipal Zalău a suferit o înfrângere și totodată o eliminare rușinoasă din Cupa Challenge, voleibaliștii zălăuani au intrat în vacanță. Elevii lui Marian Constantin au avut aproape două săptămâni de vacanță, prilej cu care jucătorii și-au putut petrece sărbătorile de iarnă în familie. De această vacanță au profitat și jucătorii străini, care au dat o fugă până acasă pentru a fi alături de cei dragi atât de Crăciun cât și de Anul Nou. “Acest început de sezon a fost destul de greu, dar ne-am descurcat bine. M-am bucurat și de aceste zile libere pentru a mă recupera și a petrece timpul cu familia și a face cât mai multe lucruri împreună, deoarece când începe sezonul nu prea mai avem liber”, ne-a declarat secundul Karel Linz. Matthias Walkiers. “Principalul obiectiv este câștigarea cupei și a campionatului” De marți, voleibaliștii zălăuani au revenit la antrenamente pentru a pregăti a doua parte a campionatului, care va începe pe 21 ianuarie, când Volei Municipal Zalău va evolua în deplasare la campioana SCMU Craiova. Până la finele sezonului, vicecampioana României va avea de susținut 19 meciuri în campionat (retur și play-off) și încă trei în Cupa României (dacă se califică în finală), dar coordonatorul Matthias Walkiers este optimist că echipa sa poate câștiga cele două trofee. “în ceea ce privește a doua jumătate a sezonului, cu siguranță va fi una interesantă. Vom avea multe meciuri acasă, dar și în deplasare, plus semifinala din Cupa Romăniei. Până la primul meci oficial avem timp să ne pregătim. Vrem să rămânem în fruntea clasamentului și să terminăm sezonul pe primul loc. Principalul nostru obiectiv este câștigarea cupei și a campionatului”, ne-a declarat Matthias Walkiers. □ Ionuț COSTINAȘ www.sportulsalajean.ro