Sportul Sălăjean, ianuarie-iunie 2021 (Anul 15, nr. 779-804)

2021-01-06 / nr. 779

Miercuri, 6 ianuarie 2021 Volei - Fotbal Ianuarie, luna plină pentru SCM Zalău Ionuț Costinaș Turul Diviziei A1 s-a disputat sub formă de turnee, renunțându-se la etapele săptămânale din cauza restricțiilor impuse de pandemie. Tot sub formă de turnee se va disputa și a doua parte de campionat, care va cuprinde cinci turnee, primul fiind programat chiar la finalul săptămânii viitoare. Turneele sunt programate tot la două săptămâni, astfel încât jucătorii să se poată reface. Având în vedere programarea turneelor tot la două săptămâni, în cazul unor jucători dipistați pozitiv cu COVID-19, aceștia vor rata doar câte un singur turneu, nu cum s-a întâmplat în toamnă, când voleibaliștii cu coronavirus au ratat chiar și două turnee. Asta deoarece au fost unele turnee între care pauza a fost doar de o săptămână.Divizia A1 va reveni în actualitate după o singură lună de pauză, iar primul turneu este programat în perioada 15 -17 ianuarie. Pentru SCM Zalău, primul turneu din retur va însemnat o deplasare lungă, la Galați, acolo unde va juca cu campioana Arcada și cu Unirea Dej.Luna ianuarie va fi una plină pentru gruparea de sub Meseș, care la final de lună va debuta în Cupa României,întreaga competiție se desfășoară pe durata a 4 zile și are loc la Cluj-Napoca, unde sunt programate partidele din Faza I, cele din sferturi, semifinale, dar și finala. Competiție debutează pe 28 ianuarie, când SCM Zalău va juca cu “U” Cluj, iar dacă se va califica mai departe, în sferturi se va duela cu SCMU Craiova. Pe 30 ianuarie sunt programate semifinalele, iar în 31 are loc finala, astfel că dacă va ajunge în ultimul act. Pe lângă turneul de la Galați, unde va juca două partide, formația zălăună mai participă în luna ianuarie la turneul Cupei României, unde va juca încă din prima fază, iar dacă va ajunge până în finală , va bifa patru partide SCM Zalău va contabiliza patru jocuri la această competiție.După turneul Cupei României va urma o pauză de două săptămâni până la al doilea turneul din tentrul Diviziei A1. Acesta este programat în perioada 12 - 14 februarie, când SCM Zalău urmează să joace cu “U” Cluj și SCM Craiova. Va fi singurul turneu din retur pe care îl va găzdui echipa antrenată de Sorin Pop și Marius Lazăr. Vor mai urma deplasări la turneul de la Baia Mare, la turneul organizat de Steaua și la ultimul turneu din retur, care va fi găzduit de Dinamo. “Sper să aducem un jucător bun, dar deocamdată suntem la stadiul de discuții Căutăm un jucător de atac, care să ne ajute in a doua parte a sezonului. Trebuie să ținem cont de multe aspecte, fiindcă dacă vine dintr-o zonă cu risc epidemiologic va fi nevoit să stea in carantină, ceea ce însemnă că nu îl vom putea folosi la primele jocuri din acest an. De altfel, dacă nu vine din Europa, mai durează până își primește viza. Vom vedea ce vom reuși și sperăm ca până la final de săptămână să știm exact Dacă vom găsi un jucător care să ajungă în timp util la Zalău, îl vom transfer”. Adrian Feker-managerul secției de volei de la SCM Zalău SCM Zalău caută întăriri și vrea să transfere un jucător cu experiență Gruparea sălăjeană își dorește un jucător de atac care să aducă un plus echipei, iar în aceste zile conducerea lucrează pentru a găsi soluții pe piața transferurilor Ionuț Costinaș deoarece SCM Zalău Dacă în vară, când s-a trebuie să țină cont de format, SCM Zalău a fost multe aspecte în realizarea nevoită să transfere a acestui transfer;în cazul în echipă întreagă, în pauza care va veni un alt jucător, dintre tur și retur, există și varianta ca în conducerea caută doar să această pauză, la SCM întărească echipa pe un Zalău să fie și o plecare din post important, încă din lot. Până una alta, toți finalul anului 2020 la jucătorii sunt la Zalău și lucrat la acest aspect, se pregătesc pentru startul astfel că cei din conducere returului, care se va da au căutat soluții, pentru ca săptămâna viitoare, când sub Meseș să vină in formația zălăuană se va jucător de atac, care să deplasa la Galați pentru aducă un plus echipei, primul turneu din 2021. Deocamdată, discuțiile nu va juca cu campioana s-au și concretizat, Arcada și cu Unirea Dej. Cristian Moldovan ACS FC Recea este echipa care reprezintă județul Maramureș în Liga a II-a, după ce a trecut la barajul de promovare chiar de Minaur Baia Mare. Deși a început mai greu, odată cu instalarea lui Nae Constantin pe banca tehnică, ACS FC Recea a obținut rezultate bune în eșalonul secund, reușind să învingă sau să remizeze cu echipe de tradiție precum Rapid București sau FC “U” Craiova. Nici ASU Politehnic Timișoara nu a reușit să învingă echipa din Recea în turul campionatului, însă, deși pe teren părea că situația echipei se îmbunătățește, există anumite probleme la nivel de finanțare. Mai exact, după Alegerile Locale din 27 septembrie, majoritatea s-a schimbat în Consiliul Local Recea, iar liberalii nu mai sunt de acord cu finanțarea echipei de Liga a II-a, cea care face cinste comunei în toată țara. Totuși, președintele echipei, Florin Gherasim,a anunțat că, Consiliul Local Recea se va ocupa de întreținerea stadionului și va achita și costurile legate de transportul echipei în deplasări, cât și baremul arbitrilor și observatorilor. Și la Consiliul Județean Maramureș s-a schimbat conducerea, noul președinte Ionel Bogdan a anunțat că strategia finanțării echipei va fi regândită. Această incertitudine afectează și jucătorii, iar unii dintre aceștia au și plecat. Om de bază în tur, Arsene Lubova a lăsat Recea pentru FC “U” Craiova, iar golgheterul Marius Coman este foarte aproape de Petrolul Ploiești. Contractul antrenorului Nae Constantin a expirat la finalul anului 2020, astfel că rămâne de văzut ce se va întâmpla cu echipa din Recea. Sălăjenii Romario Rus și Adrian Micaș au fost oameni de bază la echipa maramureșeană în turul de campionat, Romario fiind și căpitanul echipei, însă, și situația celor doi fotbaliști este incertă deocamdată, având în vedere situația financiară a echipei.Romario a marcat două goluri în turul de campionat, în poarta celor de la FC “U” Craiova și ASU Politehnica Timișoara, reușind și un gol în Cupa României. Totodată, decarul echipei din Recea a furnizat și mai multe pase decisive în cele 13 partide disputate. în turul de campionat, Romaria a depășit și borna celor 100 de meciuri în Liga a II-a.Adrian Micaș a bifat și el un gol în actualul sezon de Liga a II-a, în poarta celor de la ACS Viitorul Pandurii Târgu Jiu, în 14 meciuri jucate.Conducătorii formației din Liga a II-a sunt încrezători că ACS FC Recea va putea duce la bun sfârșit sezonul, dar rămâne de văzut. Cert este faptul că plecări s-au înregistrat, iar transferuri noi nu au avut loc până acum. Incertitudine la ACS Fotbal Comuna Recea în anul 2021, sălăjenii Romario Rus și Adrian Micaș ar putea schimba echipa, având în vedere viitorul incert al echipei maramureșene din Liga a II-a. Concret, echipa din Recea nu va mai primi finanțare de la Consiliul Local, în timp ce autoritățile județene vor regândi finanțarea echipei