Sportul Popular, aprilie 1951 (Anul 7, nr. 1841-1857)

1951-04-08 / nr. 1845

Part. 6-a Exemplul for... “ TINERII sportivi de la colectivul Locomotiva Feteşti au luat o iniţiativă demnă de laudă : la proba de marş din cadrul complexului sportiv de Stat G.M.A., tinerii aspiranţi au purtat fiecare în raniţe câte 10 kg. sgură roşie care a fost apoi întrebuinţată pentru amenajarea unui teren de vollei.Ailbu D. Florian corespondenţi. ) UTEMIŞTII din Călăraşi au pornit de curând la amenajarea unui parc sportiv situat în mijlocul oraşului. Lucrările se află într-un stadiu avansat, astfel că în scurt timp, pista G.M.A., terenurile de volei, baschet precum şi pistele de atletism vor fi date în folosinţa tineretuui (Trăznitu Ion, corespondent). ELEVII şcolii de mecanici agricoli din Bacău au amenajat în curtea şcolii un teren de volei, unde în orele libere vor practica acest frumos sport. (Gheorghe Balaban, corespondent). LA HAŢEG, 74 elevi şi eleve ai Şcolii Tehnice de Cooperaţie şi-au trecut normele G.M.A. la alegere (grupa IV, aruncări). Datorită antrenamentelor temeinice pe care elevii le-au făcut sub conducerea profesorului Ion Miclea, toţi aspiranţii şi -au trecut norma cu calificativul „excelent“. (Nicu Sbuchea, corespondent). 9 LA LICEUL de băieţi din Sibiu, numeroşi elevi au obţinut majoritatea normelor din cadrul complexului GIULA. Printre aceştia se găsesc şi numeroşi fruntaşi în învăturâ. Un exemplu în această privinţă este tov. V. Constantînescu — secretarul organizației U.T.M. — care are pe primul semestru media generală de 9.74. (Cămpeanu Irimie, coresp.). La Ciofrângeni-Argeş au avut loc demonstraţii de football, atletism şi volei Comitetul raional pentru Cultură Fizică şi Sport Curtea de Argeş contribuie în Largă măsurâ la desvoltarea mişcării de cultură fizică şi sport in rânduriile ţărănimii muncitoare. Astfel de curând, din iniţiativa comitetului raional, o echipă model de atletism, volei şi foot, bailit, alcătuită din devii liceului mixt a făcut reuşite demonstraţii în comuna Ciofrângeni. In dimineaţa aceleiaşi zile cei 15 elevi din echipele model au dat un frumos exemplu de insufleţiire şi dragoste pentru mişcarea de cultură fizică şi sport amenajând terenul sportiv din comună şi învăţându-i astfel şi pe tinerii ţărani muncitori din comună cum să-şi gospodăreasca locurile de sport. „SPORTUL POPULAR’ Flamura Roşie-Record Mediaş, un colectiv sportiv fruntaş Erna Schebed-Holtzträgerr, Virgil Borcoman, Nora Rommer, Margareta Tschauner, Emil Mureşan, Ştefan Stoian sunt nume de tineri sportivi care prin rodnicaactivitate desfăşurată atât în producţie cât şi în sport, fac cinste secţiei de atletism a colectivului sportiv Flamura Roşie-Record din Mediaş. Atletismul este sportul preferat al tinerilor muncitori. Peste 100 de salariaţi ai fabricii sunt membri ai acestei secţii. Dar colectivul se poate mândri pe drept cuvânt şi cu alte secţii fruntaşe. De pildă, handbalul este deasemenea un sport pracificat pe o scară largă. Fruntaşii acestui sport sunt în permanenţă un adevărat exemplu pentru ceilalţi jucători şi jucătoare Tinerele Bucur, Hornén, Grasser, Boier, Kiss sunt internaţionale la handbal] şi se preocupă intens, împreună cu antrenorii Bruno Holtztrăger şi I. Schmidt de ridicarea cadrelor noi. Secţia de turism a desfăşurat de asemenea o vie activitate. Anul trecut au fost organizate peste 30 de excursii în jurul Mediaşului, la care au participat majoritatea muncitorilor din fabrică Şahul şi popicele au luat la fel un mare avânt. Numărul membrilor acestor două secţii a crescut cu 75% faţă de numărul celor de anul trecut. O preocupare de seamă pentru membrii colectivului sportiv a constituit şi complexul de Stat G.M.A. Printr-o temeinică muncă de popularizare numărul aspiranţilor s’a ridicat la cifra de 200. In general, desvolarea mişcării de cultură fizică şi sport, constituie oproblemă importantă în activitatea fabricii Racord din Mediaş. Cu sprijinul direcţiunii şi al organizaţiilor de massă precum şi datorită muncii pline de însufleţire cu care lucrează membrii consumului provizoriu al colectivului Flamura Roşie-Record din Mediiaş ocupă locul de frunte in domeniul activităţii de cultura fizică şi sport din localitate. Desigur că activitatea aceasta bogată în realizări nu se va opri aci. Printr'o temeinică muncă de colaborare între sportivii fruntaşi şi conducerea colecti* vuluii, Flamura Roşie va înregistra noul paşi înainte pe drumul făuririi sportului de mras.se. In planul de muncă al colecti* vului pe anul 1951, sunt prevăzute o serie de acţiuni care trebuie traduse in fapt. La colectivul Flamura Roşie*Mediaş numărul sportivilor va creşte cu 100%. Se vor înfiinţa secţii de oină, baschet, box, sporturi cu motor, iar cei 200 de aspiranţi G.M.A. îşi vor trece toate normele. SEVER ADRIAN CIUBARARU corespondent Din săli şi de pe terenuri a O DATA cu reorganizarea activităţii sportive pe şantierele Canalului Dunăre-Marea Neagră, au fost constituite până in prezent 19 colective sportive. Astfel, la Atelierele Centrale Auto Medgidia, la întreprinderea 25 Medgidia, la Atelierele Centrale de construcţii, la L. S. Culme şi la Uzina Nr. 2 au fost constituite noi colective sportive cărora le revine sarcina să angreneze în activitatea sportivă pe vrednicii constructori ai Canalului, care îmbinând armonios munca de zi cu zi cu sportul, vor termina la timp măreaţa construcţie socialistă din Republica noastră. (COSTIN MUŞAT, corespondent). 8 CU OCAZIA unei excursii pentru trecerea normei de turism din cadrul complexului G. A., la care au participat 72 de aspiranţi din colectivele sportive ale Liceului de Băieţi, Şcoala Tehnică Mecanică Agricolă şi Şcoala Pedagogică de fete din Călăraşi, tinerii aspiranţi G.M.A., au făcut reuşite demonstratr de volei şi salt la S.M.T. Cuza Vodă (ION TRASNITU, corespondent). Că DE CURÂND colectivul Ştiinţa din Oraşul Stalin a susţinut la Arad mai multe matchuri amicale cu membrii colectivului sportiv Ştiinţa Arad. Iată rezultatele tehnice: tenis de masă . Ştiinţa Oraşul Stalin, Ştiinţa Arad, Echipa I-a 5-3, echipa a II-a 5-1, volei, Ştiinţa Oraşul Stal înştiinţa Arad 3-1, baschet Ştiinţa Arad-Ştiinta Oraşul Stalin 55-33. Şah: Ştiinţa Arad-Ştiinţa Oraşul Stalin 2-1. (LIVIU BĂRBAT, corespondent). SĂPTĂMANA trecută colectivul sportiv al Şcoalei Tehnice Agricole Dorohoi, a organizat concursuri de atletism în cadrul Campionatului Republican al Şcolilor Medii. Din totalul de 280 participanţi şi participante s-au clasat pe primele locuri următorii: BAEŢI, 100 m. Lupaşcu Ion, 12 sec.,8. 400 m. Rotaru Dumitru, 1 min., 03: 1.500 m. Rusu Pintilie, 5 min. 36 sec.; lungime: Nemţoiu Mircea 4,70 m.; înălţime : Nemţoiu Mircea 1,40 ; Disc : Botaru Paul 27 m. ; Greutate : Baltam Paul, 13 m. ; Suliță: Dragoş Gh..: 311.17 m. FETE : 80 m.: Rădăşeanu E. 12 sec. 9. ; 400 m.: Florescu M, 1 min. 38, înălţime: Braha Florica : 1.05 m. : Lungime : Rădăşeanu E..: 310 m. (NEMŢOIU MIRCEA, corespondent). Din activitatea sportivă a elevilor Şcoalei Tehnice de Comerţ din Tg Mureş Alături de preocuparea de zi cu zi pe care o au elevii Şcoalei Tehnice de Comerţ Nr. 1 din Tg. Mureş spre a se pregăti cât mai temeinic pentru activitatea lor viitoare ei desfăşoară şi o intensă activitate în cadrul colectivului sportiv. Astfel ,printr-o bună organizare şi planificare a antrenamentelor şi concursurilor, mai mult de optzeci la sută din aspiranţii G.M.A. şi au trecut normele. Printre cei care au participat cu regularitate la antrenamente şi concursuri sunt şi elevii Ovidiu Maior, fraţii Căluşeru şi Laurenţiu Ion care prin stridiania lor de a se pregăti cât mai bine la învăţătură şi antrenamente fac cinste şcolii. Dacă însă majoritatea acestor elevi fruntaşi înţeleg să colaboreze şi să ajute în muncă colectivul sportiv şi pe tovarăşii lor, nu acelaş lucru se întâmplă cu tov. Ion Căluşeru care deşi este un bun şahist n’a contribuit cu nimic la buna desfăşurare a campionatului de şah pe şcoală Ion Căluşeru şi toţi ceilalţi membri ai colectivului sportiv trebue să dea un sprijin efectiv consiliului provizoriu care fără ajutorul tuturor membrilor nu poate să-și ducă munca în bune conditiuni. VLAD ROMULUS corespondent Lipsuri în desfăşurarea complexului G. M. A. la Oţelul Roşu Pe lângă realizările frumoase pe care colectivul sportiv Metalul Oţelul Roşu le-a obţinut, in ceeace priveşte numărul aspiranţilor la complexul G M.A. care şi-au trecut normele la cursa cu obstacole, notaţie, gimnastică, schi şi turism, mai sunt incă o seria de lipsuri care trebue grabnic remediate. ,■ Deşi a trecut aproape un an de la introducerea complexului sportiv de Stat G.M.A , la Otelul Roşu nu a luat fiinţă nici până acum comisia de pregătire şi examinare CI M A. Acest lucru explică dealtfel faptul că întreaga activitate desfăşurată in jurul complexului G.M A. este condusă de un singur om: tov. Nicolae Olaru. Este deci lesne de inteles de ce numărul aspiranţilor G.M A. din cadrul uzinei nu atinge nici proporţia de 5 la sută din numărul total al muncitorilor. Deasemenea, aspiranţii nu au fost pregătiţi pentru trecerea normelor la examenul teoretic, astfel că meton aspirant nu şi-a trecut această probă. runa desfăşurare a complexului C M.A. este împiedicată şi de alte cauze. Deşi colectivul sportiv a cerut in repetate rânduri Comitetelor raional şi regional pentru Cultură Fizică şi Sport materialele necesare, acestea nu au fost trimise, iar aspiranţii nu şi-au putut trece norma la tir. In felul acesta, activitatea complexului G.M.A. nu se poate desfăşura in bune condifiuniAtât organizațiile de masse cât şi membrii consiliului colectivului trebuie să sprijine cu fermitate buna desfășurare a complexului, pe prim plan situându-se sarcina alcătuirii comisiei de pregătire și examinare G.M.A RADU ZENO corespondent ! Elevii Şcoalei Pedagogice C. Lung-Argeş se pregătesc pentru proba teoretică a complexului G. M. A. Trecând şi ultima probă a complexului de Stat G.M.V, gimnastica, aspiranţii G.M.A. dieta Şcoala Pedagogică se pregătesc acum temeinic pentru luarea examenului teoretic. La proba de gimnastică, cei 380 de aspiranţi au dovedit că şi-au însuşit cât se poate de bine cele 3 exerciţii. Rezultatul pregătirii lor de zi cu zi s-a văzut in faptul că peste 170 din aspiranţi au obţinut proba cu calificativul „excelent". Pentru a veni în ajutorul elevilor la trecerea cu succes şi a ultimei norme, proba teoretică, au fost progamate o serie de conferinţe. Astfel, la conferinţa tov. Darie della Comitetul raional pentru Cultură Fizică şi Sport care a vorbit despre „Hotărîrea Biroului Politic al C.C. al P M.R. asupra problemei stimulări, şi desvoltării continue a culturii fizice şi sportului“, au luat parte toţi aspiranţii G.M.A. şi F.G.M.A. EUGEN ANDREI corespondent Brigada sportivă din Şimleu în ajutorul colectivelor sportive din gospodăriile agricole Nu de mult, brigada sportivă din oraşul Şimleu, înfiinţată încă în cursul iernii cu menirea de a ajuta prin cunoştinţele sale tehnice la desvoltarea colectivelor sportive din cadrul gospodăriilor agricole colective din raionul Şimleu, a organizat un concurs sportiv la care au participat 1090 de spectatori. încasările au fost atribuite colectivelor sportive din gospodăriile agricole. Manifestaţia sportivă a fost deschisă printr'un concurs ci ciclist la care au participat 12 concurenţi. S-a alergat pe distanţa de 15 km. Concursul a fost câştigat de tânărul Marin Vasile. Tot in cursul dimineţii a avut loc o întâlnire de voci între C. S. Armata Oradea şi C. S. Armata Şimleu. Victoria a revenit echipei C. S. Armatei Şimleu cu 3-1. Cele două matchuri de football disputate între echipele Sfatul Popular-Şimleu şi Sindicatul Invăţământ-Şimleu şi între C. S. Armata Oradea şi C. S. Armata Şimleu, au fost căştigate de către primii cu 5—2 şi 5—0. Seara, a avut loc o serbare sportivă, în cadrul căreia s-au desfăşurat demonstraţii de gimnastică şi box. Cu acest prilej, tov. Kovács a vorbit despre importanţa complexului de Stat G.M.A. Astfel, brigada sportivilor din raionul Şimleu a dat dovadă că este pătrunsă de sarcinile ce revin sportivilor fruntaşi în popularizarea sporturilor în rândurile țărănimii muncitoare și a muncitorilor agricolii din unitătile socialiste din agricultură. Mai multă seriozitate pentru cursurile de arbitri şi instructori voluntari Din inițiativa Comitetului pentru Cultură Fizică şi Sport In întreaga ţară se organizează numeroase cursuri de arbitri şi instructori voluntari, pentru diferite discipline sportive. Faptul acesta este de o reală importantă pentru desvoltarea mişcării de cultură fizică şi sport, care în momentul de față duce incă o mare lipsă de cadre calificate, necesare angrenării masselor de tineri în sport. Iată însă că in multe oraşe, aceste cursuri sunt neglijate chiar de aceia care din proprie iniţiativă s'au înscris să urmeze aceste lecţii. De pildă, la Brad s-a organizat un curs de arbitri de volei, baschet, football şi atletism la care se înscriseseră 35 de elevi, majoritatea acestora făcând parte din colectivul sportiv Ştiinţa. După cum ne reluează corespondentul nostru Constantin Corinda, după 20 de zile de curs, lecțiile nu au mai fost urmărite in mod regulat decât de 13 elevi! Acest fapt denotă multă neseriozitate din partea acelora care s-au angajat la început să frecventeze cu regularitate aceste cursuri, care au un scop bine definit Colectivul Stiinta din Brad trebuie să ia grabnice măsuri pentru remedierea acestei lipse. Constituirea colectivului sportiv Ştiinţa - Constanta Tineretul studios din Constanţa a aşteptat cu rauală nerăbdare înfiinţarea colectivului sportiv Ştiinţa din localitate. La constituirea noului colectiv au luat parte un mare număr de studenţi şi studente, care îşi vedeau astfel îndeplinită o veche dorinţă a lor, anume aceea de a putea face sport in condiţiile noi create de către regimul nostru de democraţie populara. Festivitatea înfiinţării colectivului sportiv Ştiinta-Constanta sa făcut in prezenta tov. Bărăndescu, din partea C G.M. şi a Asociaţiei Ştiinţa, a tov Sa* venco N. reprezentantul Cotişi* lmfu! Sindical Regional, tov. *Ca N„ preşedintele Comitetu- J*ţi orăşenesc pentru Culură Fizică şi Sport etc. A vorbit tov. Bărbulescu care a arătat importanţa constituirii acestui colectiv sportiv şi modul cum acesta va trebui să activeze în viitor pentru a angrena cât mai mulţi studenţi şi studente, membri ai corpului profesoral şi salariaţi ai Institutului în practicarea sportului. A fost ales următorul consilu provizoriu al noului colectiv preşedinte: Grigore Marca, asistent, organizatoric: Vlad Dumitru ,student; instruirea sportivă: Palasescu Gh. student; secretar: Clenciu Gh.; propaganda și agitafia: Iancu Enacu; administrativ: Cârstea Gh. student; membră: Bidihou Georgeta, studentă. In încheierea acestei sărbătoriri au luat cuvântul preşedintele Comitetului orăşenesc pentm Cultură Fizică şi Sport, responsabilil sporiv al Consiliului Sindical Legionod precum şi reprezentanţi ai organizaţiilor de masse din lastitut, care au promis tot sprijinul, urând spor la munca noului colectiv sportiv. COSTIN MUŞAT corespondent