Sportul Popular, noiembrie 1952 (Anul 7, nr. 2139-2154)

1952-11-01 / nr. 2139

ţara întreagă se pregăteşte de alegeri Cmsfătuirile delegaţilor oamerilor muncii pe circumscripţii în întreaga ţară au continuat zilele acestea consfătuirile pe circumscripţii ale delegaţilor oamenilor muncii din întreprinderi, instituţii şi cartiere, în vederea desemnării , pe baza propunerilor făcute şi adunările populare ce au avut loc — a candidaţilor F.D.P. pentru alegerile de deputaţi în Marea Adunare Naţională. Consfătuirile de delegaţi ai oamenilor muncii au desemnat următorii candidaţi: In regiunea Arad au fost desemnati candidaţi tov. Mátyás Petru pentru circumscripţia electorală Arad-Est, Nagy Iosif pentru circumscripţia electorală Pecica, Maria Anton, pentru circumscripţia electorală Simanid, Petre Drăgoescu pentru circumscripţia electorală Bârzava, Milut în Podoabă pentru circumscripţia electorală Sânnicolaul Mare, Filip Gheliz, pentru circumscripţia electorală Lovrin. In regiunea Bacău au fost desemnaţi candidaţi tov. Alexandru Drăghici pentru circumscripţia electorală Moineşti, Petre Lupu pentru CiCumscripţia electorală Bacău-Sud Constantin Liviiţ pentru circumscripţia electorală Bacău-Nord, Ion Huluţă pentru circumscripţia electorală Buhoei, Elena Avărăşiţei pentru circumscripţia electorală Gh. Doja, Dumitru Pahonţu pentru circumscripţia electorală Oneşti. In regiunea Baia Mare au fost desemnaţi candidaţi tov. Mihail Mojic, pentru circumscripţia electorală Baia Mare, Popa Gherasim pentru circumscripţia electorală Satu Mare, Ugrar Iosif pertru circumscripţia electorală Tăşnari, Iolanda Suta pentru circumscripţia electorală Cehul Silvaniei, Maria Zidanu pentru circumscripţia electorală Viile Satu Mare, Ioan Cotigăpentru circumscripţia electorală Ocna Şagatag, Lucreţia Cristea pentru circumscripţia electorală Şomcuţa Mare Mészáros Ştefan pentru circumscripţia electorală Baia Sprie. In regiunea Bârlad au fost desemnaţi candidaţi tov. Ghizela Vasspentru circumscripţia electorală Focşani, Elena Barbălată pentru circumscripţia electorală Odobeşti, Constantin Prisnea pentru circumscripţia electorală Panciu, Anton Moisescu pentru tir- ciroscripţia electorală Tecuci, Stan Dragomir pentru circumscripţia electorală Gotor, Constantin Rafoveanui pentru circumscripţia electorală Iveşti In regiunea Cluj au fost desemnaţi candidaţi tov. Raluca Ripan , pentru circumscripţia electorală Cluj-Nord, Leonte Răutu pentru circumscripţia electorală Turda, Emil Popa pentru circumscripţia electorală Abrud, NDomnica Mărgineanu pentru circumscripţia electorală Aurd, Ion Moga Filieru pentru circumscripţia electorală Câmpeni, Iosif Anderca pentru circumscripţia electorală Arpshida, Alexa Augustin pentru circumscripţia electorală Dej, Szabó Adalbert pentru circurascripţia eectorală Reteag, Victor Cheresteşiu pentru circumscripţia electorală Gherla, Ioan Perşa pentru ■circumscripţia electorală Idlod, Cornelia Filîpaş pentru circumscripţia electorală Jibou, AlexandruDrăgan pentru crctrmnscripţia electorală Luduş, Elisabeta Sipoş pentru circumscripţia electorală ’Iernut, Maria Ciocan pentru circumscripţia electorală Rodna, Alexandru Balog pentru circumsicripţia electorală Sarmaş, VasileBaicu pentru circumscripţia elctorală Iara, Iacob Teclu pentrucircumscripţia electorală Zalău. In regiunea Galaţi au fost desemnaţi candidaţi tov. Tudora Pârlog pentru circumscripţia electorală Lamca, Rada Manoiu pentru circumscripţia electorală Pechea, Alexandru Rogojinschi pentru circumscripţia electorală Tulcea, Cain Ivan pentru circumscripţia electorală Isaccea. Din regiunea Oradea au fost desemnaţi candidaţi tov. Simion Bughici pentru circumscripţia electorală Oradea-Sud, Alexandru Sencovici pentru ciircumscripţiia electorală Oradea-Nord, Banyai Ladislau pentru circumscripţia electorală Tileagd, Vasile Lukacs pentru circumscripţia electorală Alejd, Maria Bran pentru circumscripţia electorală Ceica, Gheorghe Trifon pentru circumscripţia electorală Derna, Eva Abrudan pentru circumscripţia electorală Tinea, lui Francisc pentru circumscripţia electorală Săcuenî. In regiunea Ploeşti au fost desemnaţi candidaţi iov. Gheorghe Vidraşcu pentru circumscripţia electorală Poiana-Câmpina, Gheorghe Marussi pentru circumcripţia electorală Câmpina, Grigore Gioală pentru circumscripţia electorală Mizîl, Ion Dobre pentru circumscripţia electorală Păuleşti, Gheorghe Vlad pentru circumscripţia electorală Fieni, Ion Marin pentru circumscripţia electorală Târgovişte, Marin Toma pentru circumscripţia electorală Bucşaşnî, Florian Dănălache pentru circumscripţia electorală Teleajen, Dumitru Constantin pentru circumscripţia electorală Slănic, Maria Arnăutu pentru circumscripţia electorală Văleni de Munte, Paraschivescu Bălăceanu pentru circumscripţia electorală Râmnicu Sărat. In Regiunea Autonomă Maghiară au fost desemnaţi candidaţi tov. Lazio Iosif pentru circumscripţia electorală Harghita, Ioan Fazekas pentru circumscripţia electorală Odorhei, Goldberger Nicolae pentru circumscripţia electorală Reghin, Mátyás Alexandru pentru circumscripţia electorală Sovator, Farcaş Lujza pentru circumscripţia electorală Acăţari, Pop Teodor pentru circumscripţia electorală Duimbrăvioara, Ady Ladislau pennru circumscripţia electorală Tg. Secuesc, Kovaci Gheorghe pentru circumscripţia electorală Covasma, Szövérfi Zoltán pentru circumscripţia electorală Sângeorgiul de Pădure. In regiunea Suceava au fost desemnaţi candidaţi tov. Evghenie Nicolaev pentru circumscripţia electorala Bnodina, Alexandru Usatiuc pentru circumscripţia electorală Siret, Nicolae Găneţ pentru circumscripţia electorală Săveni, Ion Vidraşcu pentru circumscripţia electorală Teşeşti. In regiunea Timişoara au fost desemnaţi candidaţi tov. Ion Vinţe pentru circumscripţia electorală Tirmişoara-Nord, Mihai Dalea pentru circumscripţia electorală Oţelul Roşu, Isac Martin pentru circumscripţia electorală Timişoara- Sud, Ştefan Costea pentru circumscripţia electorală Timişoara- Est, Florica Mezincescu pentru circumscripţia electorală Lugoj, Carol Loncear pentru circumscripţia electorală Reşiţa, Aurel Pavel pentru circumscripţia electorală Anina, Mihan Rudolfpentru circumscripţiaelectorală Bocşa Română, Ioan Cârcei pentru circumscripţia electorală Jimbolia, Emil Stanciu pentru circumscripţia electorală Recaş, Anton Brattenhofer pentru circuimscripţia electorală Biled, Constantin Nicolaescu pentru circumscripţia electorală Ciacova. . Frumos pavoazat, bine înzestrat cu cărţi, reviste, ziare şi materiale privind alegerile de deputaţi pentru Marea Adunare Naţională, punctul de agitaţie Nr. 126 din raionul Tudor Vladimirescu desfăşoară o activitate deosebit de rodnică. Numeroşi cetăţeni vin zu- i ne aci pentru a se informa cine sunt candidaţii, cum se va vota, ce trebue să facă pentru a întâm- pina cât mai bine evenimentul de la 30 Noembrie. Responsabilul punctului, Nicolae Simion, împreună cu agitatoarea Bergher, deabia prididesc să răspundă tuturor cetăţenilor. De multe ori chiar, cei veniţi la punctul de agitaţie Îşi lămuresc unii altora problemele care îi interesează, responsabilul punctului sau agitatoarea precizând mimai anumite probleme sau aspecte mai importante Pentru această muncă, punctul de agitaţie a fost de multe ori evidenţiat, iar despre activitatea tovarăşilor de aci au scris numeroase gazete. Punctul de agitaţie Nr. 126 a început acum o nouă muncă. Toţi cetăţenii înscrişi se vor prezenta la vot. Alegătorii vor trebui să cunoască bine candidaţii pe care ii vor vota. Acestea sunt sarcini deosebit de importante şi tocmai pentru acest motiv colectivul care răspunde de bunul mers al activităţii punctului de agitaţie Nr- 126, foloseşte un mare număr de agit ’tatori bine instruiţi, care merg din casă în casă, discută cu cetăţenii despre importanţa alegerilor, despre datoria fiecărui om cinstit de a vota cu încredere candidaţii F.D.P.! . — Acest lucru, ne spune tovarăşul Simion, responsabilul punctului de agitaţie, a făcut ca toţi cetăţenii cu drept de vot să fie înscrişi în listele de alegători şi să aştepte cu nerăbdare ziua când vor trebui să-şi dea votul lor pentru cei care vor conduce ţara noastră pe drumul unei continue înfloriri. Şi sportivii, a continuat tov. Simion, au fost printre primii care au venit să ne ceară lămuriri in legătură cu alegerile. In urmă cu cătăva vreme, s’au întâlnit aci gimnaştii colectivului Spartac — raionul Tudor Vladimirescu — cu atleţii dela Locomotiva P.T.T. Am discutat împreună multă vreme despre evenimentul dela 30 Noembrie. Le vorbeam tocmai despre minunatele realizări ale regimului nostru de democraţie populară. Sportivii au prins apoi să ne vorbească ei. Ne-au arătat numeroase exemple de realizări în ce priveşte sportul in patria noastră. Ne-au vorbit despre parcul sportiv „Dinamo", despre sala de sporturi şi bazinul acoperit de la Floreasca, despre minunatele terenuri şi baze sportive construite în ultimii ani şi despre condiţiile mereu mai bune pe care le au massele de oameni ai muncii pentru a practica sportul. Din discuţia cu sportivii noi ne-am îmbogăţit cunoştinţele, am căpătat argumente noi in munca pe care o ducem pentru victoria in alegeri a Frontului Democraţiei Populare. Intre timp au intrat, o gospodină cu un coş mare plin cu cumpărături, câţiva elevi care deabia au împlinit vârsta care le dă dreptul la vot. Şi întrebările curg. — Când se ţin conferinţe ? Ce subiect vor avea ? Când vor veni candidaţii în mijlocul alegătorilor ? Toate aceste probleme au fost însă bine stabilite de colectivul de conducere al punctului de agitaţie. Astfel, tovarăşul Simion a putut anunţa apropiata întâlnire a candidatului F.D.P., Alexandru Ionescu, cu alegătorii in vederea discutării problemelor de zi cu zi, conferinţa despre „alegerile” de ori şi alegerile de azi, precum şi celelalte acţiuni prin care se urmăreşte popularizarea candidaţilor F.D.P. şi atragerea tuturor cetăţenilor care s’au înscris in listele de alegători în îndeplinirea înaltei îndatoriri patriotice de a vota la 30 Noembrie candidaţii F.D.P. Prin activitatea sa, punctul de agitaţie Nr. 156 contribue efectiv la buna desfăşurare a campaniei electorale, la asigurarea victoriei în alegeri a Frontului Democraţiei Populare. AUREL CRIŞAN O rodnică muncă de agitaţie SPORTUL POPULAR .Fag. 2 l a Nr. 2139 Şedinţa Comisiei Electorale Centrale In ziua de 29 Octombrie 1952 ,-a avut loc şedinţa Comisiei Elecitorale Centrale pentru alegereadeputaţilor în Marea Adunare Naţţionailă a Republicii Popula,re Ro■ mâne. In această şedinţă Comisia Electorală Centrală a luait în discuţie problemele în legătură cu imprimarea buletinelor de vot, confecţionarea urnelor şi a sigiliilor secţiilor de votare. Comisia Electorală Centrală a aprobat modelul buletinului de vot. Deasemenea s-a etabilit memerul pentru urne şi sigiliile necesare secțiilor de votare. Afişarea listelor de alegători începând de astăzi 1 Noembrie , se afişează în întreaga ţară listele de alegători, pentru ca oamenii muncii să poată verifica dacă sunt înscrişi în liste. Oamenii muncii, cetăţeni ai R.P.R., care au fost omişi din listele de alegători afişate, pot face până la data de 4 Noembrie în- tâmpinare la Comitetul Executiv * al Sfatului Popular respectiv, cerând să fie înscriși. Deasemeni ei pot face întâmpinare la acelaș Comitet Executiv împotriva înscrierii celor care în conformitate cu legea electorală simt nedemni de a fi alegători. In oraşe, la centrele unde s’a făcut înscrierea, se vor afişa listele alegătorilor care domiciliază în raza centrului de înscriere respectiv. In comune şi sate afişarea se va face pentru locuitorii satului de reşedinţă a comunei la sediul sfatului popular iar pentru locuitorii celorlalte sate la căminul cultural al satului, la școală sau la alt local public. (Agerpres). In întreaga ţară se intensifică pregătirile în vederea alegerilor de deputaţi in Marea Adunare Naţională. Votul se va face pe buletine imprimate, asemeni celui publicat aci. Pe buletin vor fi înscrise nume!» şi pronumele candidaţilor propuşi pentru circumscripţia electorală respectivă Alegătorul va lăsa neatins pe buletin numele candidatului pe care-l votează. BULETIN DE VOT PENTRU ALEGERILE ÎN MAREA ADUNARE NAȚIONALĂ A R. P. R. 30 NOEMBRIE 1952 Circumscripţia electorală .......................................................................................................... pentru alegerile in Marea Adunare Naţională a R. P. R. Lăsaţi neatinsnumele candidatului pe care ii votaţi. Numele şi pronumele candidatului Cine va propus mmm— miiiiiuituMi iiu-ii»hm——imiw— re—a—B—BMuwupaawap——«■iáimiwo——ág—a——Immm——mi—mmm