Sportul Popular, noiembrie 1953 (Anul 8, nr. 2328-2343)

1953-11-21 / nr. 2338

Manifestaţii sportive in cinstea alegerilor de deputaţi pentru sfaturile populare GIURGIU. Aproape 30 de ciclişti din şcoala sportivă de tineret au luat parte la concursurile organizate în cinstea alegerilor de deputaţi în sfaturile populare. La categoria curse victoria a revenit tânărului Anghel Gogoaşă urmat de N. Marinescu şi Mihail Crisescu, iar la semicurse primul loc a fost ocupat de Marin Ivan. In proba pentru biciclete de oraş au participat şi alergătorii din Zimlicea, care au ocupat locurile fruntaşe, victoria revenind lui Traian Şoimeanu. Concursul a constituit un bun prilej de popularizare a sportului ciclist în raionul nostru. G. BUCUR corespondent Colectivul sportiv Progresul-Arta a organizat în cinstea alegerilor de deputaţi în sfaturile populare şi în cinstea zilei de 30 Decembrie o serie de manifestaţiuni sportive cuprinzând întreceri de volei, atletism, şah, fotbal, tenis de masă, scrimă, tir, etc. La aceste manifestaţiuni care sunt în plină desfăşurare şi carese bucură de o mare popularitate în cadrul celor 52 cercuri sportive ale colectivului, participă numeroşi sportivi de la Teatrul Municipal, Operă, Technocin, Teatrul Nottara, Cinematografie, Decorativa, Radio, Sindicatul Arta) etc. AURA S, corespondent CĂLĂRAŞI. In localitate se află în curs de desfăşurare numeroase manifestaţiuni sportive organizate de comitetul C.F.S. local, cuprinzând jocuri de volei şi baschet, la băieţi şi fete, handbal, băieţi şi fete, fotbal, cum şi concursuri pentru cucerirea insignei GMA gradul II. La aceste întreceri participă toate colectivele din oraşul nostru, precum şi sportivi din diferite comune din raion. TOMA JOGA corespondent Activitatea turistică şi alpină ■ Alpiniştii de la Locomotiva au escaladat zilele trecute trei trasee de gradul 4 A. Echipa formată din Virgil Georgescu, Gh. Stroescu şi Gh. Comin a efectuat traversarea Peretelui Gălbeneie, apoi traseul Furcilor şi traseul Roşculeţ din Umărul Gălbenele. V. GEORGESCU corespondent ■ Colectivul sportiv Progresul Sănătatea din Capitală acordă o deosebită atenţie desvoltării turismului. Astfel, la excursiile organizate de CCS la sfârşitul fiecărei săptămâni iau parte sute de muncitori sanitari. Colectivul a organizat deasemeni o serie de concursuri de orientare turistică ce s-au bucurat de o participare foarte numeroasă. A. ŞERBAN corespondent ■ Asociaţia Şantierul a organizat o excursie în formă de stea pe vârful Mândra din masivul Parângului. Cele cinci trasee străbătute au fost următoarele: Petroşani-Cabana Parâng - Mândra; Lupeni-Vulcan-Livezeni-Pasul Surduc-Graniţa Veche-Mândra- Craiova-Novaci-Cabana Rânca-Mândra; Sibiu-Păltiniş Cindrelul-Obârşia Lotrului-Mândra; Lonea-Vârful Capra-Mândra. La această excursie au participat turişti din Bucureşti, Sibiu, Lugoj şi Valea Jiului. Echipele participante au fost răsplătite cu cupe şi plachete. TIBERIU STAMA corespondent ■ Colectivul sportiv Ştiinţa de la Facultatea de Chimie din Bucureşti a organizat o excursie de popularizare în masivul Bucegi. Excursia s-a desfăşurat pe traseul Sinaia-Vârful cu Dor-Peştera-Babele-Caraiman-Buşteni. DINU CERNESCU corespondent Competiţia de baschet organizată de asociaţia Voinţa continuă azi şi mâine In cadrul întrecerilor sportive în cinstea alegerilor de deputaţi în sfaturile populare, în sala Giuleşti, a avut loc joi după amiază prima etapă a competiţiei de baschet organizată de consiliul central al asociaţiei Voinţa. După festivitatea de deschidere, în cadrul căreia a vorbit tovarăşul A. Kahane, preşedintele consiliului regional Voinţa, echipele Locomotiva şi Minerul au început primul match.Jocul a fost interesant, deşi Locomotiva a realizat categoricul scor de 78-27. Minerul a luptat foarte mult, însă nu a putut concretiza din cauza impreciziei în aruncările de la distanţă şi semi-distanţă. S-au remarcat Regenbogen, Negoescu şi Dumitrescu dela Locomotiva, Vergu, Codreanu şi Mereuţă dela Minerul. Un joc frumos au realizat echipele Spartac Finanţe Bănci şi Ştiinţa I.C.F. Matchul s’a terminat cu scorul de 64-61 pentru Spartac, după un joc de bun nivel tehnic, cu faze spectaculoase, în care ambele echipe au luptat cu deosebită însufleţire pentru victorie. S'au evidenţiat Virgil, Şerban şi Matei dela Spartac Finanţe Bănci, Palid, Cosa şi Ilie de la Ştiinţa I.C.F. O partidă spectaculoasă au oferit şi echipele Flamura Roşie şi Libertatea. Prima formaţie a câştigat cu 55-53 (26-22). Ultimul match al serii s-a desfăşurat între echipele Voinţa şi Ştiinţa O.B. câştigat de Voinţa cu 59-41 (27-19). întrecerile continuă azi şi mâine după următorul program : azi, dela ora 16: Libertatea — Metalul, Flamura Roşie — Voinţa, Ştiinţa I.C.F. — Locomotiva, Spartac — Progresul. Mâine, dela ora 16 : Voinţa — Metalul, Ştiinţa O.B. — Flamura Roşie, Minerul — Ştiinţa I.C.F., Locomotiva — Progresul. Jocurile se dispută în sala Locomotiva Giulești. Ştiinţa I. C. F. şi Ştiinţa Timişoara se întâlnesc mâine în finala campionatului republican feminin de handbal Ultima etapă a campionatului masculin de calificare Dintre cele patru matchuri de handbal programate mâine în Capitală, cel mai important este jocul din cadrul finalei campionatului republican feminin. Cele două finaliste. Ştiinţa I.C.F. şi Ştiinţa Timişoara, dovedindu-se cel mai bine pregătite din cele opt echipe participante în turneul semi-final, se întâlnesc mâine pentru a desemna echipa campioană pe anul 1953. Acest joc a trezit un deosebit interes în rândurile iubitorilor acestui sport din întreaga ţară, mai ales dacă ţinem seama de valoarea ridicată a celor două echipe, cât şi de valoroasele lor performanţe obţinute până în prezent. Ambele formaţii au ocupat primele locuri în seriile respective în faza semifinală a campionatului la o diferenţă de puncte apreciabilă de următoarele clasate. Reamintim că echipa Ştiinţa I.C.F. este deţinătoarea titlului de campioană a ţării pe anul 1952 şi are în formaţia ei o serie de jucătoare de valoare ca: Elena Jianu, Elena Pădureanu, Cornelia Simionescu, Marina Rădulescu şi Aurora Bran, care ne-au reprezentat cu cinste ţara în multe întâlniri internaţionale. Ştiinţa Timişoara este o echipă nouă, însă cu mari posibilităţi. Ea a reuşit să se claseze pe locul 3 în anul trecut şi anul acesta luptă pentru titlul de campioană a ţării. Echipa din Timişoara are o serie de elemente tinere, ca Brunhilda Neurohr, Ana Metz, Maria Sandu şi Felicia Tocmacoff. întâlnirea de mâine se anunţă deosebit de interesantă şi în acelaş timp foarte echilibrată dacă ţinem seama că aceste echipe nu s’au întâlnit încă în acest an iar anul trecut niciunaa nu a reuşit să iasă învingătoare în cele două întâlniri susţinute între ele, jocurile terminându-se la egalitate, respectiv 1—1 şi 2—2. Anul acesta întâlnirea dintre aceste două formaţii va trebui să dea însă neapărat un câştigător, chiar cu prelungirile regulamentare. In acest joc îşi vor măsura forţele pe de o parte Ştiinţa I.C.F., care are în componenţa sa valori individuale mai bune, cu o pregătire fizică şi tehnică mai bună, iar pe de alta studentele din Timişoara, care suplinesc unele lipsuri prin omogenitatea compartimentelor (lucru specific acestei echipe) şi prin elanul, şi puterea de luptă a jucătoarelor. Ceea ce ne îndreptăţeşte să credem că partida de mâine este echilibrată este faptul că ambele echipe au înaintările foarte bune în comparaţie cu compartimentul-apărare. Interesant de urmărit este felul în care cele două echipe vor rezolva problema apărării. Cel de a doilea match al campionatului republican feminin se va disputa între formaţiile clasate pe locul 2 în ambele serii: Progresul Bucureşti şi Flamura Roşie Mediaş, contând pentru jocurile 3 şi 4 ale clasamentului. După revenirea în formă a echipei Progresul în returul fazei finale, în care a reuşit un match nul cu Ştiinţa Timişoara la Timişoara (2—2) şi o victorie la scor asupra echipei Avântul din Codrea (9—4), întâlnirea cu campioana din anii 1949 — 1950 şi 1951 Flamura Roşie Mediaş, se anunţă echilibrată. Va trebui însă ca în acest joc componentele echipei Flamura Roşie să pună accentul mai mult pe un joc colectiv. Matchul final dintre Ştiinţa I.C.F. şi Ştiinţa Timişoara, se va desfăşura pe stadionul ,,23 August“ din Capitală, la ora 12:30, în deschidere la matchul de fotbal Dinamo Tbilisi—C.C.A. Jocul Progresul Bucureşti — Flamura Roşie Mediaş va avea loc pe stadionul I.T.B. la ora 9,45. * Cu matchurile programate în etapa de Duminică, campionatul masculin de calificare, își termină întrecerile. Jocurile ultimei etape vor decide cele două echipe care vor promova în campionatul divizionar pe 1954. Din prima serie va promova Ştiinţa I.C.F., care mai are de jucat Duminică cu Dinamo Oradea la Bucureşti (teren I.T.B. ora 8,30), iar în cea de a doua serie, după actuala situaţie a clasamentului, lupta se dă întreprimele două clasate Metalul Tehno-Metal Timişoara şi Flacăra Ploeşti. Fază din finala campionatului republican feminin din 1952 (Ştiinţa I.C.F. - Spartac Sighişoara). In acest match victoria a revenit echipei Ştiinţa I.C . cu Rezultatul de 3-2. Fază din jocul Spartac București-Locomotiva Iași, disputat în turul campionatului divizionar. Manifestaţiile de fotbal la zi Activitatea la fotbal continuă mâine în întreaga ţară cu jocuri în cadrul Cupei R.P.R., Diviziei B., campionatului republican de juniori şi campionatului interasociaţii al tineretului. Dintre jocuri, un interes deosebit stârneşte cel de la Cluj unde Ştiinţa şi Flamura Roşie Arad se întâlnesc în cadrul semifinalelor Cupei R.P.R. Partida se anunţă extrem de disputată, dată fiind „miza“ jocului : calificarea în finala ediţiei 1953 a acestei populare competiţii. Recent, cele două echipe au obţinut rezultate deosebit de valoroase, terminând la egalitate cu echipa sovietică Dinamo Tbilisi. In cursul acestor partide s’au făcut remarcaţi linia de atac a echipei arădane şi apărarea formaţiei clujene, dar în deosebi spiritul de luptă al ambelor formaţii, ceea ce promite Duminică o întâlnire dârză şi echilibrată. Ştiinţa Cluj a mai jucat în finala Cupei în ediţia 1949, iar Flamura Roşie Arad în ediţia 1948 (când a şi câştigat Cupa) şi în 1950. Arbitrul jocului este A. Bölöni (Oraşul Stalin). O altă semifinală se dispută în campionatul republican de juniori. Câştigătorul zonei de sud, Metalul Târgovişte, întâlneşte pe Constructorul Galaţi, învingător în zona de est. Jocul are loc la Galaţi. Echipa câştigătoare în această întâlnire, va juca la Bucureşti finala cu Ştiinţa Timişoara, care s-a calificat în urma victoriei cu 4-1 asupra Locomotivei la Tg. Mureş. ★ In ante-penultima etapă a campionatului Diviziei B., mâine se dispută o serie de jocuri interesante dintre care, pe primul plan se situează Locomotiva Oradea — Metalul Hunedoara, Spartac Finanţe Bănci — Metalul Oraşul Stalin, Flacăra Mediaş — Progresul Satu Mare, Metalul Câmpina — Dinamo Bacău, Metalul C. Turzii — Minerul Lupeni şi Fr. Roşie Bacău — Şantierul Constanţa. Jocul de la Bucureşti dintre Spartac F.B. şi Metalul Oraşul Stalin, are loc pe stadionul Giuleşti, mâine la ora 10.30 dim. Partida de la Ploeşti, Flacăra — Metalul Bucureşti se dispută tot dimineaţa la ora 10.30, pe stadionul Flacăra. Iată programul complect al etapei de mâine : SERIA l-a — Bucureşti : Spartac F.B. — Metalul Oraşul Stalin; Ploeşti : Flacăra — Metalul Bucureşti ; Iaşi : Ştiinţa — Libertatea Sibiu ; Sf. Gheorghe: Flamura Roşie — Locomotiva Iaşi; Câmpina : Metalul — Dinamo Bacău ; Bacău: Flamura Roşie — Şantierul Constanţa ; T. Măgurele : Dinamo — Metalul Brăila ; Moreni : Flacăra — Flamura Roşie Piteşti. SERIA II-a — T. Severin : Locomotiva — Metalul Baia Mare; Mediaş : Flacăra — Progresul Satu Mare; Câmpia Turzii : Metalul — Minerul Lupeni ; Craiova: Locomotiva — Metalul Reşiţa ; Oradea: Locomotiva — Metalul Hunedoara; Reghin : Avântul — Locomotiva Cluj. ,,Campionatul interasociaţii al tineretului“ — organizat de Secţia C.F.S. din C.C.S. — continuă mâine cu jocurile penultimei etape. Sunt programate în Capitală următoarele jocuri: Terenul Giuleşti, ora 8.45 : Locomotiva — Recolta. Teren Spartac —Finanţe Bănci, ora 9: Spartac — Avântul, ora 10.45 : Flamura Roşie — Ştiinţa. Teren Spartac Stadion, ora 9 : Constructorul — Rezervele de Muncă, ora 10.45 : Flacăra — Voinţa. Teren Progresul I.T.B., ora 10.45: Progresul — Metalul * Echipa Locomotiva Griviţa Roşie va susţine mâine la Constanţa o întâlnire amicală cu formaţia locală Locomotiva P.C.A., — câştigătoarea grupei a doua a campionatului de calificare pentru Divizia B. ------------ --------- * ----.—„— - Finalele campionatului de popice al R. P. R. ARAD 20 (prin telefon de la trimisul nostru). — Joi dimineaţă au început întrecerile finale ale campionatului republican de popice pe echipe. In cadrul primelor întreceri feminine s’au întâlnit echipele Locomotiva P.T.T. Bucureşti şi Flamura Roşie U.T.A., campioana ţării pe anul 1952. Partida s-a desfăşurat la un înalt nivel tehnic şi a plăcut în mod deosebit prin evoluţia scorului. Echipa arădană a cucerit victoria abia la aruncarea ultimelor 15 bile, când jucătoarea Maria Preda, câştigând avans faţă de adversara sa directă, a stabilit rezultatul final de 1150—1140 popice doborîte în favoarea echipei Flamura Roşie Arad. In această partidă s-au evidenţiat Sidonia Palachi, Ecaterina Romiza (Flamura Roşie U.T.A. Arad), Ana Camburoglu şi Erika Arion (Locomotiva P.T.T.), întâlnirea dintre Ştiinţa Tg. Mureş şi Flacăra Mediaş a fost câştigată de studente cu 1155 popice doborîte faţă de 997 popice doborîte. Cele mai bune rezultate au fost obţinute de Margareta Szimanyi (239 popice doborîte), Margareta Ferenczi (224) ambele de la Ştiinţa Tg. Mureş, Liuba Galatîi (190) şi Ecaterina Riss (178) de la Flacăra v Mediaş. In cea de a doua zi a întrecerilor finale, Ştiinţa Tg. Mureş a înregistrat o nouă victorie în faţa echipei bucureştene Locomotiva P.T.T., pe care a întrecut-o cu scorul de 1201—1081 popice doborîte. In partidele masculine, cea mai spectaculoasă întâlnire au furnizat-o echipele Şantierul Bucureşti şi Metalul Cluj. Jocul a dovedit valoarea apropiată a echipelor. Bucureştenii au câştigat această întâlnire la o diferenţă de numai 16 popice doborîte. In ultimele întâlniri de eri, Flacăra Ploeşti a câştigat cu scorul de 1306—1276 popice doborîte întâlnirea cu Flamura Roşie Oradea şi a pierdut în faţa echipei Şantierul Bucureşti, la o diferenţă de 118 popice. După aceste rezultate, la băieţi conduce echipa Şantierul Bucureşti, iar la fete Ştiinţa Tg. Mureş. S-au evidenţiat prin conducerea corectă şi autoritară arbirii Dumitru Stoica şi Emil Cristescu. întrecerile continuă Sâmbătă, cu disputarea celorlalte partide. TRAIAN IOANIŢESCU SPORTUL POPIMAR Nr. 2338 Pag. 5-1